abonnement Unibet Coolblue
pi_205667049
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:23 schreef roos94 het volgende:
Oke ik heb een adresonderzoek aangevraagd
Goed zo. Heb ik ooit ook gedaan omdat iemand naar het buitenland vertrokken was zonder zich uit te schrijven
pi_205667213
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:45 schreef roos94 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet 100% zeker dat ze niet op mijn adres staan ingeschreven want heb hiervoor gebeld met de belastingtelefoon.

Waarom bel je die instanties die de brieven sturen ook niet even? Hoeft niet natuurlijk, maar wellicht dat het helpt met de brieven die je krijgt.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 17:57:41 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205667267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:23 schreef roos94 het volgende:
Oke ik heb een adresonderzoek aangevraagd
Dan nog is er nooit zomaar een ontruiming; er wordt altijd eerst beslag gelegd en daarna pas leeggehaald. Ze hebben liever dat men betaalt ipv dat ze de 2e hands 10 jaar oude bank moeten gaan verkopen ;) Beslag leggen en dreigen met leeghalen is meer een druk middel.

Wat je ook kan doen is bijhouden wat op welke naam binnen komt, en na 2 of 3x retour sturen openmaken en bellen. Ja blabla briefgeheim en mag niet, maar dikke boeiend.

Je weet niet toevallig waar al die vorige bewoners naartoe zijn?
Dum de dum
pi_205667628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:53 schreef roos94 het volgende:
Ik heb net even de gemeente gebeld en die mogen niks zeggen want privacy blabla

Hij zegt dat ik een adres onderzoek moet aanvragen maar dat duurt wel 3 maanden
Het onderzoek, ja. De aanvraag kost jou waarschijnlijk maximaal een kwartier. Dan krijg je mogelijk de brief die de gemeente de betreffende personen gaat sturen (als hun laatst bekende BRP-adres jouw adres is). Kost je 1 minuut die weg te gooien. Wat houdt je tegen dit direct in gang te zetten?

Edit: lees dat je dat inmiddels gedaan hebt. Top.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 17 augustus 2022 @ 18:34:57 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205667638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:33 schreef baskick het volgende:

[..]
Het onderzoek, ja. De aanvraag kost jou waarschijnlijk maximaal een kwartier. Dan krijg je mogelijk de brief die de gemeente de betreffende personen gaat sturen (als hun laatst bekende BRP-adres jouw adres is). Kost je 1 minuut die weg te gooien. Wat houdt je tegen dit direct in gang te zetten?
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:23 schreef roos94 het volgende:
Oke ik heb een adresonderzoek aangevraagd
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 19:41:30 #31
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_205668379
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:57 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dan nog is er nooit zomaar een ontruiming; er wordt altijd eerst beslag gelegd en daarna pas leeggehaald. Ze hebben liever dat men betaalt ipv dat ze de 2e hands 10 jaar oude bank moeten gaan verkopen ;) Beslag leggen en dreigen met leeghalen is meer een druk middel.

Wat je ook kan doen is bijhouden wat op welke naam binnen komt, en na 2 of 3x retour sturen openmaken en bellen. Ja blabla briefgeheim en mag niet, maar dikke boeiend.

Je weet niet toevallig waar al die vorige bewoners naartoe zijn?
Op mijn adres stond het bedrijf van de vorige, naar het buitenland verhuisde bewoner nog ingeschreven (inmiddels niet meer, was nogal een tour om dat uitgeschreven te krijgen bij de Kamer van Koophandel maar dat is een ander verhaal). Kreeg regelmatig post van Nationale Nederlanden voor dat bedrijf. Stuurde dat in het begin steeds retour afzender, toen bleef ik het krijgen dus eens gebeld. En toen vroegen ze om het polisnummer, ik zei "geen idee he, ik ben jullie klant niet, dus ik laat die brieven dicht" om vervolgens te horen te krijgen "maak maar open hoor meneer, geen enkel probleem" _O-

Dus als een goed aangeschreven instantie dat al zegt, zal de post van een of ander louche incassobureau open maken om een goed dossier voor jezelf op te bouwen ook wel geen probleem zijn inderdaad :P
pi_205668395
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:20 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Zo dan, dat is wel heel link
Hoezo? Dat is niet een probleem voor TS
pi_205668406
Tenzij TS natuurlijk illegaal onderhuurd.
pi_205670257
Anders gewoon even bellen met het deurwaarderskantoor en aangeven dat je post voor mensen die er niet meer wonen niet meer wil ontvangen.
Zelf ooit ook een deurwaarder aan de deur gehad voor een oud bewoner. Netjes aangegeven en laten zien dat ik toch echt niet die persoon was. Deurwaarder bood zijn excuses aan voor de overlast en daarna nooit meer iets van die club gehoord ^O^
A mind with a heart of it's own
pi_205670851
quote:
86s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:07 schreef roos94 het volgende:
Vast een domme vraag maar ik wil het toch zeker weten


Ik woon sinds begin vh jaar in deze huurwoning. De oude bewoners hebben heel veel schulden, ik krijg elke week meerdere brieven van allerlei organisaties. Ook dreigbrieven. Ik stuur ze retour maar de hoeveelheid post is niet te overzien steeds komen er nieuwe instanties bij.

Maar als er straks ineens een deurwaarder aanklopt heb ik toch niks te vrezen?
Jawel. Deurwaarders komen aan de voordeur van de gene waar wat te halen valt en dus zolang die brieven binnen komen zullen ze ook bij jou aanbellen en binnenkomen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 22:41:54 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205671164
Een deurwaarder stuurt brieven en kan eventueel langskomen in de fase waarbij de rechter nog niet te pas gekomen is. De deurwaarder kan het BRP (basisregstratie persoonsgegevens) gebruiken om te achterhalen waar iemand ingeschreven staat en daar dan correspondentie naar toe sturen. Immers, sommige schuldenaren zijn vluchtend :+ !

Wanneer daarop geen reactie komt of interactie wat lijkt op een oplossing kan de deurwaarder (in overleg met de opdrachtgever waar de schuld openstaat) de gang naar de rechter doen. De schuldenaar zou dan een oproep moeten krijgen dat hij/zij naar de rechtbank moet om zich te verantwoorden. In principe zou jij een dergelijke brief dan thuis moeten krijgen.

Wanneer de schuldenaar niet komt kan de rechtbank aangeven dat de schuld terecht is bevonden. Dan mag een deurwaarder de keuze maken om beslag te leggen op inkomen, onroerend (huis ed) of roerende goederen. Dat laatste zijn spullen, inboedel, auto('s) en dergelijke.

Wat je het beste kan doen is documentatie verzamelen van het verzoek van uitschrijving van de betreffende persoon uit het huis. Daarnaast is het handig thuis te zijn wanneer ze langskomen, dat geven ze aan, of even bellen met de deurwaarder en advies vragen. Deze mensen zijn ook bekend met hun werken zo ook met jouw situatie. Met dat bijltje hebben ze vaker gehakt. Niets doen is niet handig. Ze mogen een slotenmaker gebruiken om het huis binnen te komen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 17 augustus 2022 @ 22:45:46 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205671213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:41 schreef Rene het volgende:
Een deurwaarder stuurt brieven en kan eventueel langskomen in de fase waarbij de rechter nog niet te pas gekomen is. De deurwaarder kan het BRP (basisregstratie persoonsgegevens) gebruiken om te achterhalen waar iemand ingeschreven staat en daar dan correspondentie naar toe sturen. Immers, sommige schuldenaren zijn vluchtend :+ !

Wanneer daarop geen reactie komt of interactie wat lijkt op een oplossing kan de deurwaarder (in overleg met de opdrachtgever waar de schuld openstaat) de gang naar de rechter doen. De schuldenaar zou dan een oproep moeten krijgen dat hij/zij naar de rechtbank moet om zich te verantwoorden. In principe zou jij een dergelijke brief dan thuis moeten krijgen.

Wanneer de schuldenaar niet komt kan de rechtbank aangeven dat de schuld terecht is bevonden. Dan mag een deurwaarder de keuze maken om beslag te leggen op inkomen, onroerend (huis ed) of roerende goederen. Dat laatste zijn spullen, inboedel, auto('s) en dergelijke.

Wat je het beste kan doen is documentatie verzamelen van het verzoek van uitschrijving van de betreffende persoon uit het huis. Daarnaast is het handig thuis te zijn wanneer ze langskomen, dat geven ze aan, of even bellen met de deurwaarder en advies vragen. Deze mensen zijn ook bekend met hun werken zo ook met jouw situatie. Met dat bijltje hebben ze vaker gehakt. Niets doen is niet handig. Ze mogen een slotenmaker gebruiken om het huis binnen te komen.
Je zegt: handig om thuis te zijn als ze langskomen. Dan moet TS dus de post openmaken die niet voor haar bestemd is?

(Het is overigens ‘basisregistratie personen’, niet ‘persoonsgegevens’.)
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 22:50:52 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205671260
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je zegt: handig om thuis te zijn als ze langskomen. Dan moet TS dus de post openmaken die niet voor haar bestemd is?

(Het is overigens ‘basisregistratie personen’, niet ‘persoonsgegevens’.)
Scherp Lien.

En ja. Ik ben niet zo van het briefgeheim wanneer post van een vreemde met deurwaarders blijven komen.
Desondanks, met een gesloten brief kan je ook bellen naar bijvoorbeeld LAVG of GGN en aangeven dat op [adres] er nare brieven komen van [naam] en dat je niet wil hebben dat straks een slotenmaker de deur gaat openen. Dat je verwacht geen brieven meer te krijgen en indien wel eventuele vervolgschade die hiermee gemoeid gaat op hen verhaald gaat worden. Je wilt daarnaast een bevestiging op de mail of whatever dat hier een aantekening van gemaakt is.

Of whatever.

Maar met een ongeopende brief kan je ver komen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 17 augustus 2022 @ 23:04:38 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205671362
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:50 schreef Rene het volgende:

[..]
Scherp Lien.

En ja. Ik ben niet zo van het briefgeheim wanneer post van een vreemde met deurwaarders blijven komen.
Desondanks, met een gesloten brief kan je ook bellen naar bijvoorbeeld LAVG of GGN en aangeven dat op [adres] er nare brieven komen van [naam] en dat je niet wil hebben dat straks een slotenmaker de deur gaat openen. Dat je verwacht geen brieven meer te krijgen en indien wel eventuele vervolgschade die hiermee gemoeid gaat op hen verhaald gaat worden. Je wilt daarnaast een bevestiging op de mail of whatever dat hier een aantekening van gemaakt is.

Of whatever.

Maar met een ongeopende brief kan je ver komen.
Goed dat je het zegt.

Ik zou zelf ook actief contact zoeken en e.e.a. op papier vastleggen. Liever die inspanning doen dan maar moeten afwachten of ze op een slecht moment op de stoep staan.

Je doet jezelf en die schuldeisers/deurwaarder een plezier door helder te laten weten hoe de stand van zaken is.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 23:12:56 #40
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205671427
Hebben wij ook gehad, gewoon een luie vorige bewoner die nergens z'n nieuwe adres heeft doorgegeven. 1 keer heeft hij z'n post gehaald, daarna nooit meer (ik dacht dat die post een goede manier was voor hem om te zien bij welke instanties hij z'n adres nog moest wijzigen, maar daar heeft hij dus niks mee gedaan). Brieven bleven komen, dat werd best een stapel, overal 'retour afzender, verhuisd' op geschreven en in een brievenbus gegooid en inmiddels geen post meer.
Zelfs een deurwaarder aan de deur gehad, wel gezegd dat hij al een tijdje verhuisd was en geen problemen mee gehad.

Kreeg zelfs een keer een bos bloemen aan de deur, van het werk van de oud-bewoonster. Blijkbaar niet aan het werk doorgegeven dat ze was verhuisd :')
  Miss 200.000.000! dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:24:16 #41
367000 roos94
pi_205722398
Op 17 augustus 2022 heeft u een melding gemaakt om een adresonderzoek te starten naar X. Uw melding is geregistreerd onder zaaknummer x

Wij hebben uw melding ontvangen en in behandeling genomen. Echter hebben wij geen aanleiding gevonden om een adresonderzoek te starten naar het huidige adres van X. Hiermee handelen wij deze zaak af.

:?
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:26:28 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205722420
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:24 schreef roos94 het volgende:
Op 17 augustus 2022 heeft u een melding gemaakt om een adresonderzoek te starten naar X. Uw melding is geregistreerd onder zaaknummer x

Wij hebben uw melding ontvangen en in behandeling genomen. Echter hebben wij geen aanleiding gevonden om een adresonderzoek te starten naar het huidige adres van X. Hiermee handelen wij deze zaak af.

:?
Was het niet de bedoeling om een adresonderzoek te doen naar je eigen adres, d.w.z. te achterhalen of daar nog een vorige bewoner staat ingeschreven?
The love you take is equal to the love you make.
  Miss 200.000.000! dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:27:19 #43
367000 roos94
pi_205722424
Dat heb ik gedaan dus snap er niks van. Ga maar weer mailen
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:04:15 #44
3542 Gia
User under construction
pi_205724067
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:27 schreef roos94 het volgende:
Dat heb ik gedaan dus snap er niks van. Ga maar weer mailen
Ik vermoed dat ze gecontroleerd hebben dat er verder niemand ingeschreven staat en daarom een verder onderzoek niet nodig is.

Echt, maak je niet druk om die brieven. Zijn waarschijnlijk van een incassobureau, dat is nog niet eens een deurwaarder. Niet openen, paar keer terugsturen en daarna bij het oud papier.

Kreeg vorige week nog post van de ex van de vorige bewoonster, die hier al 13 jaar niet meer woont. Linea recta in de prullenbak.

Als een incassobureau een deurwaarder inschakelt, dan gaan die eerst onderzoek doen of het adres klopt.
En stel, gezien de reaktie van de gemeente denk ik dat niet, dat die persoon nog op jouw adres staat, dan kun jij toch bewijzen dat jij dat niet bent.

Is het koop of huur? Indien koop, laat je de koopovereenkomst zien, indien huur, de huurovereenkomst.

Zou me daar echt niet meer druk over maken.
pi_205724384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:27 schreef roos94 het volgende:
Dat heb ik gedaan dus snap er niks van. Ga maar weer mailen
Doen, maar hoogstwaarschijnlijk heeft Gia gelijk. .

Ik kan je wel mee geven dat ik in het verleden een tijd last heb gehad van een fraudeur die mijn adres gebruikte om abonnementen af te sluiten bij zowat alle providers in het land, om daarna de telefoons zwart door te verkopen.

Gelukkig gebuikte die fraudeur wel weer een andere naam, anders was ik toen verder van huis geweest, en had ik een ander traject moeten volgen wegens identiteit fraude.

Lang verhaal kort:

Een rechter gaat geen toestemming geven tot binnentreden en beslaglegging door een gerechtsdeurwaarder op een adres wanneer de naam op de aanmaningen anders is dan die bij de gemeente ingeschreven staat op betreffende adres, en die op de voordeur en het huurcontract staat.
pi_205725511
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:32 schreef baskick het volgende:

[..]
Nee, maar daarvan heeft TS wel een aardig beeld. Dat staat namelijk op de post die hij ontvangt :+

Voorbeeld van Rotterdam, procedure zal overal hetzelfde zijn:
[..]
Dit proces duurt wel enkele maanden.

Let op dat je de naam nodig hebt, dus bewaar (een foto van) 1 poststuk voor je aanvraag, TS _O-
hier gaan wel 2 maanden over heen,het is niet zo brief sturen en uitgeschreven.
pi_205725529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 17:45 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Doen, maar hoogstwaarschijnlijk heeft Gia gelijk. .

Ik kan je wel mee geven dat ik in het verleden een tijd last heb gehad van een fraudeur die mijn adres gebruikte om abonnementen af te sluiten bij zowat alle providers in het land, om daarna de telefoons zwart door te verkopen.

Gelukkig gebuikte die fraudeur wel weer een andere naam, anders was ik toen verder van huis geweest, en had ik een ander traject moeten volgen wegens identiteit fraude.

Lang verhaal kort:

Een rechter gaat geen toestemming geven tot binnentreden en beslaglegging door een gerechtsdeurwaarder op een adres wanneer de naam op de aanmaningen anders is dan die bij de gemeente ingeschreven staat op betreffende adres, en die op de voordeur en het huurcontract staat.
ze mogen ook door het raam kijken :) (zgn raambeslag) ja gekke methode maar komt voor.
pi_205725552
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:12 schreef Ceviche het volgende:
Hebben wij ook gehad, gewoon een luie vorige bewoner die nergens z'n nieuwe adres heeft doorgegeven. 1 keer heeft hij z'n post gehaald, daarna nooit meer (ik dacht dat die post een goede manier was voor hem om te zien bij welke instanties hij z'n adres nog moest wijzigen, maar daar heeft hij dus niks mee gedaan). Brieven bleven komen, dat werd best een stapel, overal 'retour afzender, verhuisd' op geschreven en in een brievenbus gegooid en inmiddels geen post meer.
Zelfs een deurwaarder aan de deur gehad, wel gezegd dat hij al een tijdje verhuisd was en geen problemen mee gehad.

Kreeg zelfs een keer een bos bloemen aan de deur, van het werk van de oud-bewoonster. Blijkbaar niet aan het werk doorgegeven dat ze was verhuisd :')
sommigen hebben ook de postcodeloterij niet doorgegeven(verhuizing),komen ze met die kale en een hoop geld op een verkeerd adres.
pi_205725639
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 20:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
hier gaan wel 2 maanden over heen,het is niet zo brief sturen en uitgeschreven.
Echt? Daarom zei ik:
quote:
Dit proces duurt wel enkele maanden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205727242
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:27 schreef roos94 het volgende:
Dat heb ik gedaan dus snap er niks van. Ga maar weer mailen
Kan zijn dat die persoon toch niet meer staat ingeschreven in de brp op jouw adres.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')