abonnement Unibet Coolblue
pi_205653164
Het zal mij ook het bloed onder de nagels vandaan halen.
Als ik bewust of onbewust een eenrichtingsweg inrijd vind ik het prima dat omstanders mij er even op wijzen dat het niet goed gaat, maar ik zou me niet terug laten sturen (hij kan ook rechtsaf gaan als ik jouw verhaal mag geloven, dan zit hij op dezelfde weg en richting als jij) en al helemaal niet wanneer vrij snel de camera erbij gepakt wordt en de persoon stug in de weg blijft staan. Solliciteer dan als verkeersregelaar TS
pi_205653560
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 20:52 schreef miro86 het volgende:
Ik voel me wel medeverantwoordelijk voor de veiligheid in mijn buurt. Wat als ik met mijn auto in dat straatje was gereden? Ik verwacht daar geen auto dat op me af komt. Of als mijn kind oversteekt zonder naar die kant te kijken...
Belangrijke les geleerd dus: altijd links én rechts kijken. En leer dat je kind ook.
Dan heeft je onnodige actie in ieder geval nog wat opgeleverd.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:10:58 #53
3542 Gia
User under construction
pi_205653609
Ik had het vorige week op de parkeerplaats bij de AH.
Daar zijn schuingeplaatste parkeervakken aan eenrichtingsrijbanen.
Om goed uit te komen in de een na laatste baan neem ik de laatste baan en draai vervolgens de een na laatste op. Allemaal in de juiste rijrichting. Komt er een auto mijn richting in, tegen het verkeer in dus. Tja, dan ga ik niet aan de kant en heb ik tijd zat.
Zit die kut ook nog heftig te gebaren dat ik haar er door moet laten. Je wacht maar tot ik klaar ben met parkeren.

Ik parkeer en zij rijdt via een parkeerplaats naar de plek in het verlengde daarvan, dus in de 2 na laatste baan, die naar de uitgang leidt. Want zo kan ze vooruit weg.

Maar goed, snap TS dus wel, alleen niet handig als voetganger.
pi_205654189
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het kan :D

(Mits die verkeersovertreding onder het strafrecht valt)
Het kan, maar brengt de overtreding direct in het strafrechtelijke. Immers er zal dan een tikverbaal moeten komen aangezien er een dwangmiddel gebruikt is. Ik gok dat er een sepot zal volgen of schuldig zonder straf gezien de vrijheidsberoving al buiten proportioneel is.
pi_205654202
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:07 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Belangrijke les geleerd dus: altijd links én rechts kijken. En leer dat je kind ook.
Dan heeft je onnodige actie in ieder geval nog wat opgeleverd.
Je hebt het wel tegen een Belg he.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:14:00 #56
408813 crew  trein2000
pi_205654286
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het kan, maar brengt de overtreding direct in het strafrechtelijke. Immers er zal dan een tikverbaal moeten komen aangezien er een dwangmiddel gebruikt is. Ik gok dat er een sepot zal volgen of schuldig zonder straf gezien de vrijheidsberoving al buiten proportioneel is.
Dat is niet mijn probleem als burger ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205654328
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is niet mijn probleem als burger ;)
Maar het gaat jou als burger wel een boel tijd kosten (verhoor etc etc)
pi_205655399
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Enge figuren zitten hier weer eens tussen.

TS neemt een standpunt in, kan je prima stellen, wat The fuck is daar mis mee is ontgaat mij compleet.

TS neemt geen standpunt in, hij handelt er zelfs naar. Dat werkte de escalatie al in de hand.
We hebben het over een verkeersovertreding. Vergelijkbaar met iets te hard rijden of een keer een richtingsaanwijzer niet gebruiken.

Er hooguit wat van zeggen en lekker doorgaan met je leven had de beste reactie geweest. Tenzij er wel sprake is van een strafbaar feit (vóór de aanrijding), is het op de wijze terecht wijzen behoorlijk overtrokken.

Het daadwerkelijke probleem is dat TS wel een drang voelt om iemand anders terecht te wijzen, maar dat nogal selectief doet. De automobilist deed het inrijden van de weg wellicht niet eens opzettelijk. TS blokkeerde hem echter wel opzettelijk om irritatie op te wekken en zijn standpunt duidelijk te maken. Actie lokt reactie uit.

Op deze manier mensen terecht wijzen riekt naar eigenrichting op de onderbuik; ergo de moraalridder willen spelen. Je loopt een risico dat de andere partij dat ook doet en er een schepje bovenop doet; aanrijden.

Ook beargumenteert TS een aantal zaken niet logisch. Hij stelt dat het een kind aangereden kon worden die niet 'die kant' op keek om vervolgens in dezelfde post zelf aan te geven dat hij als fietser wel eens tegen het verkeer in is gereden. :') Naast dat een weg dat is aangeduid met bord C2 (eenrichtingsweg, verboden in te rijden) niet voor fietsers geldt tenzij aangeduid met onderbord, leer je kinderen overigens altijd alle kanten op te kijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 16-08-2022 16:40:40 ]
pi_205655616
Heerlijk backfire topic :D

TS, gewoon altijd beide kanten op kijken als je oversteekt. Leer dit je kinderen ook s.v.p.
pi_205663202
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Enge figuren zitten hier weer eens tussen.

TS neemt een standpunt in, kan je prima stellen, wat The fuck is daar mis mee is ontgaat mij compleet.

Hij blokkeerde niemand trouwens, de auto van rechts is degene die de boel blokkeerde.
Dan iemand op je motorkap nemen is ook een soort van standpunt innemen, die van “ikke hebbe gelijke”.. een gek die levens wil nemen omdat iemand filmt en even er op wijst dat hij tegen het verkeer in aan het rijden is, de boel daarmee gevaarlijk maakt.

Van een burger arrest hebben de “Jijjjj bent geen agent huurrrrrr” ook nog nooit van gehoord blijkbaar.

Volgens mij zijn dit vooral erg angstige figuren, van die “ik bemoei mij lekker nergens mee want oh wee, de maatschappij zou ik maar eens zijn”.
Je hebt echt gelijk, dacht gelijk hetzelfde wat voor enge autist jij bent. Een burger arest voor een Mulder vergrijp, buiten dat dat niet eens mag, ben je echt niet goed in je bovenkamer. Overigens maakt TS zich schuldig aan een artikel 5. BURGERAREST!!! En driemaal raden wie harder gestraft wordt, als er politie bij komt.

TS neemt een startpunt in, en wtf daar mis mee is? Ben je echt zo laagbegaafd dat je de vraag nog moet stellen? Omdat je misschien geen eigen rechter mag spelen? TS blokkeert wel degelijk een weg, en zit op alle punten fout, dat de bestuurder ook fout zit doet daar 0 aan af.

Zelfs bij een ongeval met een auto van links, haf de bestuurder die tegen de richting ging, gelijk gekregen verzekeringstechnisch, maar kennelijk was de bestuurder zich wel bewust en reed voorzichtig, daar t niet tot een ongeluk gekomen is.

TS daarentegen, kijkt geen eens, terwijl er ook een fiets had kunnen aankomen. Die regels negeert die op de fiets immers ook zelf. Dan ben je in mijn ogen eigenlijk gewoon achterlijk. Helemaal omdat half Nederland een elektrische fiets bezit.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_205663432
Aangifte doen voor aanrijding waarin hij door reed. Succes TS
pi_205663480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja de spookrijder moet je voor laten gaan.
Dat hoeft hij niet eens, tenzij dir afslaat. Maat dat heeft die toch gedaan? TS blijft erna alleen de wegblokkeren.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_205663558
Maar TS wat is next? Mensen afsnijden op de snelweg omdat ze 10km/u boven vmax rijden? Burgerarest op de snelweg?

En die onzin dat je het voor de veiligheid doet,van links is echt gevaarlijker dan rechts, tenzij je idd maar één kant opkijkt. Maar dan ben je ook wel echt...
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_205705615
https://www.sikkom.nl/vid(...)-mee-op-de-motorkap/ Ook in Groningen weten ze wel raad met mensen die de boel blokkeren.
pi_205714131
Respect voor TS ik denk dat er velen zijn die hetzelfde willen doen tegen aso`s die de regels overtreden. Maar dit figuur heeft al twee verkeersborden genegeerd en je ziet dat hij er ook niet vies van is om iemand aan te rijden. Dus voor eigen rechter spelen heeft geen enkele zin want je brengt jezelf alleen maar in gevaar.

Voor mijn beroep zit ik bijna dagelijks op de weg en zie genoeg gestoorden rondrijden. Vol door rood licht of vol door een rood kruis gassen vind ik de meest erge overtreding maar helaas zie ik dit meer dan genoeg voorkomen. Zou me niks verbazen als dat gasten zijn achter het stuur die al tig boetes op hun naam hebben die ze toch niet kunnen betalen. Dus wat kan hun het schelen als ze gepakt worden door de politie?

@Crowdyfunder onder taxichauffeurs zijn ook veel idioten te vinden zoals in het filmpje te zien is. Zo reed ik een keer achter een taxi die rechtsaf wilde slaan zonder knipperlicht. Niet bijzonder maar daarvoor lag een zebrapad en die taxi schoot dus rakelings voor een overstekende voetganger langs. Waarop die beste man een tik op de taxi gaf wat ik niet meer dan normaal vond. Helaas stapte de "taxichauffeur" (zo mag je dat figuur echt niet noemen) uit en liep op de voetganger af en gaf hem een duw.

Ondertussen stond ik nog achter de taxi en was het tafereel aan het filmen omdat die randdebiel ook nog zijn handrem vergeten was en de taxi in de richting van mijn voorkant aan het rollen was. Helaas geen karma want hij kon er net op tijd tussen komen om zijn taxi nog tegen te houden.
  zondag 28 augustus 2022 @ 20:06:46 #66
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_205779143
Je hebt van die eikels in het verkeer. Ooit ben in op de scooter bijna van m’n sokken gereden omdat iemand veel te hard reed in zone 30 en mij geen voorrang gaf. Toen ik hem er op aansprak moest ik maken dat ik weg kwam. Gelukkig stond de naam van zijn werk op de auto, helaas is het met een sisser afgelopen.
Sindsdien hou ik mij in met het aanspreken van mensen, genoeg gekken op deze wereld.

Als ik jou was zou ik wel aangifte doen; het had slechter af kunnen lopen met jou. Opzettelijk op iemand inrijden doe je gewoon niet, ook al ben je boos.
pi_205781580
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 20:06 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Je hebt van die eikels in het verkeer. Ooit ben in op de scooter bijna van m’n sokken gereden omdat iemand veel te hard reed in zone 30 en mij geen voorrang gaf. Toen ik hem er op aansprak moest ik maken dat ik weg kwam. Gelukkig stond de naam van zijn werk op de auto, helaas is het met een sisser afgelopen.
Sindsdien hou ik mij in met het aanspreken van mensen, genoeg gekken op deze wereld.

Als ik jou was zou ik wel aangifte doen; het had slechter af kunnen lopen met jou. Opzettelijk op iemand inrijden doe je gewoon niet, ook al ben je boos.
Volgens veel fokkers hier was het aanrijden volledig gerechtvaardigd, even teruglezen wie de volle mep op zijn bek verbaal kreeg hier.

Ik zal je een hint geven, zij niet.
pi_205781630
Ik kan dit niet goed beoordelen zonder dat het filmpje (geanonimiseerd) wordt gepost.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205784166
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 08:18 schreef Stepperoller het volgende:
Ik kan dit niet goed beoordelen zonder dat het filmpje (geanonimiseerd) wordt gepost.
Precies, als de man in de auto een fokker was geweest hadden we nu ook een toppic met als titel: "Wegrijden voor gevaarlijke man die mij tegen hield"

"Ik maakte een foutje door een 1 richtings weg in te rijden en werd daar door een gevaarlijke gek tegengehouden. Ik kon niet meer achteruit omdat ik dan niet de veilig terug de weg op kon en ik kon niet draaien omdat deze man voor mijn auto stond. Hij werd steeds bozer en zag er gevaarlijk uit met allemaal dreigende handgebaren dus ik moest vluchten voor mijn leven en drukte hem daarom maar van de weg. Hierbij maakte we contact, kan ik hem nu aanklagen voor het maken van krassen op mijn bumper?"
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')