abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205616948
https://www.marnemosterd.nl/groninger-mosterdsoep/
Groninger mosterdsoep

Groninger verwijst naar mosterd. Of hoe werkt dit precies?

@Captain_Jack_Sparrow
pi_205616967
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het staat er letterlijk, sufklungel. _O-

Veggie zijn is niet goed voor je cognitieve capaciteiten.
Er staat in je eigen tekst nota bene dat een Beefsteak Hamburger Art (Beefsteak op Hamburgse wijze, ik vertaal het wel even voor degenen in deze discussie die gezakt zijn voor begrijpend lezen) een rundvleesgerecht is. Jij concludeert vervolgens dat 'op Hamburgse wijze' wel moet betekenen dat we te maken hebben met een vleesgerecht. Zeldzaam dom gedacht.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:05:18 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205616980
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:03 schreef EinarBoe het volgende:

Er staat in je eigen tekst nota bene dat een Hamburger Beefsteak een rundvleesgerecht is.
Dat zeg ik. Een rundvleesgerecht. :')

En klaar.

Lator! :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205617073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat zeg ik. Een rundvleesgerecht. :')

En klaar.

Lator! :W
Man man man.
pi_205617128
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat zeg ik. Een rundvleesgerecht. :')

En klaar.

Lator! :W
Omdat het met 'beefsteak' is. Man man man :')

Hoe zit dat nou met Groninger Mosterdsoep. Dat betekent dat Groninger alleen kan slaan op mosterdsoep toch? Dus Groningerkoeken zijn koeken van mosterdsoep. Of niet?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:20:08 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205617141
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:18 schreef EinarBoe het volgende:

Blahblahyaddayadda
We waren al klaar. :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205617209
Lijkt wel een cultural appropriation discussie. Boehoe, ze noemen iets een burger wat geen burger is. Wat een non discussie zeg.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:35:57 #58
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205625596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Uhm, nee hoor. Ik zie alleen maar jouw persoonlijke invulling. Jij 'verzint' ter plekke dat het begrip 'hamburger' niet meer naar vlees verwijst, omdat in de volksmond het 'beefsteak' is weggelaten. Dat is precies het tegenovergestelde van hoe etymologie werkt. Ergo, niet relevant.
Hamburger staat al vele jaren voor meer dan enkel een rundvlees burger. Er zijn vis burgers, kip burgers, groente burgers, noten burgers en vele soorten vlees burgers waar geen rund aan te pas komt. Zeggen dat het altijd naar rundvlees verwijst is al heel erg lang niet meer zo.
Ik begrijp niet zo goed waarom er ineens zo over gevallen wordt als het om een vleesvervanger gaat. Waarbij smaak en structuur van vlees worden nagebootst (een poging tot iig).
Waarom was het nooit een probleem en nu ineens wel? Waarom nu de purist uithangen met iets dat in vele vormen verkrijgbaar is en zelf te maken is?

Ik snap die aversie jegens vleesvervangers niet zo goed. Waarom zo lastig doen over de benaming terwijl dat bij andere zaken niet gebeurd?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205625881
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Hamburger staat al vele jaren voor meer dan enkel een rundvlees burger. Er zijn vis burgers, kip burgers, groente burgers, noten burgers en vele soorten vlees burgers waar geen rund aan te pas komt. Zeggen dat het altijd naar rundvlees verwijst is al heel erg lang niet meer zo.
Ik begrijp niet zo goed waarom er ineens zo over gevallen wordt als het om een vleesvervanger gaat. Waarbij smaak en structuur van vlees worden nagebootst (een poging tot iig).
Waarom was het nooit een probleem en nu ineens wel? Waarom nu de purist uithangen met iets dat in vele vormen verkrijgbaar is en zelf te maken is?

Ik snap die aversie jegens vleesvervangers niet zo goed. Waarom zo lastig doen over de benaming terwijl dat bij andere zaken niet gebeurd?
Standaard emotionele reactie van mensen die een irrationele aversie hebben tegen alles dat met vega te maken heeft en dan lekker dwars willen gaan doen.
Sommige mensen doen nou eenmaal wat langer over verandering.
pi_205625931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Hamburger staat al vele jaren voor meer dan enkel een rundvlees burger. Er zijn vis burgers, kip burgers, groente burgers, noten burgers en vele soorten vlees burgers waar geen rund aan te pas komt. Zeggen dat het altijd naar rundvlees verwijst is al heel erg lang niet meer zo.
Ik begrijp niet zo goed waarom er ineens zo over gevallen wordt als het om een vleesvervanger gaat. Waarbij smaak en structuur van vlees worden nagebootst (een poging tot iig).
Waarom was het nooit een probleem en nu ineens wel? Waarom nu de purist uithangen met iets dat in vele vormen verkrijgbaar is en zelf te maken is?

Ik snap die aversie jegens vleesvervangers niet zo goed. Waarom zo lastig doen over de benaming terwijl dat bij andere zaken niet gebeurd?
je geeft hier zelf exact het tegenovergestelde aan van wat je beweerd.

het is een kipburger, niet een kiphamburger, het is groenteburger, niet groentehamburger. etc etc.

oh, en de aversie van mijn kant is dat het iets probeerd te zijn wat het gewoon niet is. er zijn zoveel lekkere vegetarische gerechten, waarom proberen het op vlees te laten lijken? tot nu toe is er echt niet een in de buurt gekomen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:47:35 #61
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205626131
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 11:13 schreef Shotty het volgende:

[..]
je geeft hier zelf exact het tegenovergestelde aan van wat je beweerd.

het is een kipburger, niet een kiphamburger, het is groenteburger, niet groentehamburger. etc etc.

oh, en de aversie van mijn kant is dat het iets probeerd te zijn wat het gewoon niet is. er zijn zoveel lekkere vegetarische gerechten, waarom proberen het op vlees te laten lijken? tot nu toe is er echt niet een in de buurt gekomen.
Waarom niet? Al die andere lekkere vegetarische gerechten blijven toch ook nog steeds mogelijk?

De combinatie brood + patty + garnering + saus is blijkbaar vrij populair. Rundvlees heeft daar geen patent op.

Daarnaast lijkt een vega burger nu veel meer op vlees dan 10 jaar geleden. Er zijn enorme stappen gezet. Misschien zijn we er nog niet, maar je kunt niet vanaf nul de perfecte vegaburger maken. Dit staat natuurlijk los van de vraag of je het als consument wenselijk vindt dat het op vlees lijkt. Dat zal per persoon verschillen.
I am a black hole shitting into the void
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:58:01 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205627457
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Hamburger staat al vele jaren voor meer dan enkel een rundvlees burger. Er zijn vis burgers, kip burgers, groente burgers, noten burgers en vele soorten vlees burgers waar geen rund aan te pas komt.
En die noemen we dus geen hamburger. Dat begrip verwijst namelijk naar :
quote:
Als Hamburger Beefsteak bezeichnet man ein Hackfleischgericht aus Rindfleisch
Het is echt geen quantummechanica. :')

quote:
Waarom zo lastig doen over de benaming terwijl dat bij andere zaken niet gebeurd?
Wie doet er nou lastig? En welke andere zaken?

Het is trouwens gebeurt. 3de persoon enkelvoud is stam+t.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:28:53 #63
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205628597
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En die noemen we dus geen hamburger. Dat begrip verwijst namelijk naar :
[..]
Het is echt geen quantummechanica. :')
[..]
Wie doet er nou lastig? En welke andere zaken?

Het is trouwens gebeurt. 3de persoon enkelvoud is stam+t.
Een hamburger van kip gehakt, lamsgehakt, van vis, van bonen of van groente is vrij normaal.
De beyond burger heet ook burger, dus waar zeik je over? Weed burger, future burger, vega burger. Het staat potjandorie zelfs als vega burger in de titel. Maar jij start een rant over hoe de naamgeving zo afschuwelijk is omdat bla bla bla.
En komt nu met een ‘onderbouwing’ die nergens op slaat en je eigen rant omver helpt.

De naam van vega burgers is dus geen enkel probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:44:48 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205628721
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 18:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Ik plaats maar wat bullshit want ik weet niet waar het over gaat.

En dit soort domheid krijg je dan als iemand blind reageert zonder te weten waar het over gaat. Ik reageerde op een andere user die het een hamburger noemde. Ik reageerde niet op de OP.

Maar blijkbaar zijn er nogal wat users (waaronder jij) die zich vreselijk druk maken om het begrip 'hamburger' en wat het betekent.

Ik heb ondertussen ruimschoots aangetoond dat een 'hamburger' per definitie van rundvlees wordt gemaakt. En wat jij daar verder van vindt is totaal irrelevant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205629364
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 18:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En dit soort domheid krijg je dan als iemand blind reageert zonder te weten waar het over gaat. Ik reageerde op een andere user die het een hamburger noemde. Ik reageerde niet op de OP.

Maar blijkbaar zijn er nogal wat users (waaronder jij) die zich vreselijk druk maken om het begrip 'hamburger' en wat het betekent.

Ik heb ondertussen ruimschoots aangetoond dat een 'hamburger' per definitie van rundvlees wordt gemaakt. En wat jij daar verder van vindt is totaal irrelevant.
Dat heb je helemaal niet aangetoond (laat staan ruimschoots) en valt ook niet aan te tonen, want het is simpelweg niet waar. Dat het jou om het "ham"-gedeelte en niet om het "burger"-gedeelte gaat is duidelijk, maar er is jou juist duidelijk gemaakt dat "hámburger" slaat op "(op) Hamburg(se) (wijze)", niet op (rund)vlees. Het "beefsteak"-gedeelte slaat op (rund)vlees. Tja, dûh, zou bijna een ieder zeggen, maar jou is dat blijkbaar nog stééds niet duidelijk.... :')
Tails tell tales
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:41:12 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205629410
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 19:36 schreef Forbry het volgende:

Blahblahyaddayadda
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205629417
quote:
Tja, alle onzin komt iig van jou.
Tails tell tales
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:45:42 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205629442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 19:42 schreef Forbry het volgende:

...
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205656361
Voor wat betreft de efficiëntie van grazende diertjes kwam ik dit stukje nog tegen in de Guardian net:
https://www.theguardian.c(...)asture-fed-beef-lamb
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 17 augustus 2022 @ 00:06:45 #70
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205661329
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:28 schreef Monolith het volgende:
Voor wat betreft de efficiëntie van grazende diertjes kwam ik dit stukje nog tegen in de Guardian net:
https://www.theguardian.c(...)asture-fed-beef-lamb
Dank. Het meest schokkend vind ik de totale hoeveelheid boerderijdieren vs mensen vs wilde dieren. De totale massa van boerderijdieren is 22 keer meer dan de totale massa van wilde dieren. We laten echt niets meer over voor wilde dieren.
I am a black hole shitting into the void
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')