abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:37:08 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205614196
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:31 schreef sigme het volgende:
Een fietsplan is een fiscale regeling, waarbij de fiscus niks eist over het gebruik van de fiets. De meeeste werkgevers ook niet, want het gaat over jouw eigen salarisgeld dus zij geven er geen cent aan uit.

Dus wat dat betreft: geen belemmering.

Hou je over de eisen die je werkgever stelt aan de bon die je moet indienen ter declaratie. Ik zou niet zo heel goed weten waarom die niet op naam van je partner mag staan, maar je weet nooit welke gekke eisen ze hebben.

Dus check dat even, en als de enige eis is (zoals bij mijn werkgever) dat de datum in het juiste jaar valt, dan ben je klaar.
Ik wou al zeggen. Ik heb gebruikt gemaakt van het fietsenplan hier, maar woon dusdanig ver van mijn werk dat ik ook een ov-kaart van het werk heb voor woon- werkverkeer.
pi_205614651
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:37 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik wou al zeggen. Ik heb gebruikt gemaakt van het fietsenplan hier, maar woon dusdanig ver van mijn werk dat ik ook een ov-kaart van het werk heb voor woon- werkverkeer.
Idem, althans niet de OV-kaart, maar een OV-vergoeding, maar de fiets gebruik ik wel om naar het station te komen, dus een onderdeel van mijn reis naar het werk.

Dat kan de werkgever natuurlijk nooit controleren want die fiets komt daar nooit, maar waarom zou een werkgever dat ook willen controleren; het is niet dat ie er nadeel van heeft...
pi_205615777
Het verplicht gebruik voor woon-werkverkeer is iets van vroeger, toen het fietsplan nog een aparte fiscale regeling was. Volgens mij was de werkgever daar officieel verantwoordelijk voor want ik heb destijds een intentieverklaring moeten tekenen. Ik baal er nog steeds van dat ik mijn intentie niet heb om kunnen zetten in praktijk :)


Tegenwoordig is er geen afzonderlijke regeling meer maar kan een werkgever het aanbieden als onderdeel van de werkkostenregeling. Werkgever kan hier zijn eigen voorwaarden aan verbinden maar er zijn geen aparte wassen-neuzen meer vanuit de belastingdienst.
pi_205616279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:46 schreef joppie_saus het volgende:
Je moet op de fiets naar het werk komen. Niet elke dag, maar uiteindelijk wel meer dan de helft van de tijd. Dat ga je beide niet redden als je samen dezelfde fiets gaat leasen.
Onzin, wij hebben er ook een elektrische bakfiets voor gekocht. Heeft niks met lease te maken.
pi_205617566
Dat is ook hele andere regeling dan fietsplan.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:11:41 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205617630
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Onzin, wij hebben er ook een elektrische bakfiets voor gekocht. Heeft niks met lease te maken.
Bij een aantal fietsplannen kun je kiezen voor lease.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205617638
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Bij een aantal fietsplannen kun je kiezen voor lease.
quote:
3s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:49 schreef Socios het volgende:
Om welk “fietsplan” gaat het hier precies?
Inderdaad. Daarom is mijn ‘doorvraag’ nog steeds relevant.
pi_205629826
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik kan mij goed het PC-prive project nog herinneren ze hebben werkelijk niets geleerd.
dat is al een hele tijd geleden
pi_205630010
Dat kan prima
pi_205643478
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:13 schreef Socios het volgende:

[..]
[..]
Inderdaad. Daarom is mijn ‘doorvraag’ nog steeds relevant.
Sorry was ff druk. Maar het is Fisc free en we hebben hen gebeld en zij gaven aan dat het niet kan. Reden onbekend.
pi_205644056
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:52 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Sorry was ff druk. Maar het is Fisc free en we hebben hen gebeld en zij gaven aan dat het niet kan. Reden onbekend.
Deze regelingen zijn regelingen die per werkgever kunnen verschillen. Dus ik zie het als logisch dat je deze niet dubbel kunt gaan gebruiken.

FiscFree regelt ook de levering van de fiets, dus ook dat kan maar een keer…
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_205645408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En wie gaat dat controleren of je de minimaal de helft van de tijd op die fiets naar het werk komt?
Staat er elke morgen een politieagent bij het fietsenhok te turven?
Uiteraard niet, maar je mag dan niet ook een OV-Jaarkaart van het bedrijf krijgen, en dat zien ze natuurlijk wel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205645420
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:26 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik kan mij goed het PC-prive project nog herinneren ze hebben werkelijk niets geleerd.
Er was toen ook een computerzaak, die leverde dan de meest goedkope computer maar je kreeg er wel een hele mooie fiets bij :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 augustus 2022 @ 15:42:09 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205645503
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uiteraard niet, maar je mag dan niet ook een OV-Jaarkaart van het bedrijf krijgen, en dat zien ze natuurlijk wel.
Mwah, zelfs de NS heeft een fietsplan in de CAO staan, en die werknemers krijgen sowieso een OV-kaart.

De eis is wel dat de fiets tenminste de helft van het aantal werkdagen voor een deel van het woon-werkverkeer wordt gebruikt, maar volgens mij voldoe je daar dan al aan als je op de fiets naar het station gaat.

quote:
Werknemer dient de fiets aantoonbaar meer dan de helft van het aantal werkdagen ten behoeve van (een deel van) het woon-werkverkeer te gebruiken.
Dit geldt ook indien werknemer accessoires aanschaft voor de fiets. Werknemer dient hiervoor de verklaring woon-werkverkeer in te vullen en te ondertekenen.
Werkgever toetst of het woon-werkverkeer voldoende is voor onbelaste verstrekking van een fiets.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205645524
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, zelfs de NS heeft een fietsplan in de CAO staan, en die werknemers krijgen sowieso een OV-kaart.

De eis is wel dat de fiets tenminste de helft van het aantal werkdagen voor een deel van het woon-werkverkeer wordt gebruikt, maar volgens mij voldoe je daar dan al aan als je op de fiets naar het station gaat.
Het kan zijn dat dit intussen veranderd is, maar eerst was het een of ander keuze naar mijn weten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 augustus 2022 @ 15:45:22 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205645536
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, zelfs de NS heeft een fietsplan in de CAO staan, en die werknemers krijgen sowieso een OV-kaart.

De eis is wel dat de fiets tenminste de helft van het aantal werkdagen voor een deel van het woon-werkverkeer wordt gebruikt, maar volgens mij voldoe je daar dan al aan als je op de fiets naar het station gaat.
[..]

Volgens mij is dat laatste per 2022 veranderd.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 augustus 2022 @ 15:53:27 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205645629
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Volgens mij is dat laatste per 2022 veranderd.
Wellicht, maar dat vind ik niet in de CAO-aanpassingen voor 2020-2022 en een nieuwe CAO is er nog niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205645642
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uiteraard niet, maar je mag dan niet ook een OV-Jaarkaart van het bedrijf krijgen, en dat zien ze natuurlijk wel.
Een OV kaart van het werk? Nog nooit van gehoord.
Je krijgt toch gewoon reiskostenvergoeding.
En die blijf je ook krijgen als je gebruikt maakt van zo'n fietsenplan lijkt me, anders is het totaal niet interessant.
pindazakje
pi_205645659
Vraag het je werkgever.

Slotje.
pi_205645662
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Een OV kaart van het werk? Nog nooit van gehoord.
Je krijgt toch gewoon reiskostenvergoeding.
En die blijf je ook krijgen als je gebruikt maakt van zo'n fietsenplan lijkt me, anders is het totaal niet interessant.
Dan heb je waarschijnlijk alleen pauperwerkgevers gehad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 augustus 2022 @ 15:57:57 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205645665
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Een OV kaart van het werk? Nog nooit van gehoord.
Je krijgt toch gewoon reiskostenvergoeding.
En die blijf je ook krijgen als je gebruikt maakt van zo'n fietsenplan lijkt me, anders is het totaal niet interessant.
Er zijn meer dan genoeg mensen met een OV-businesscard, en die is via de werkgever.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205645678
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er zijn meer dan genoeg mensen met een OV-businesscard, en die is via de werkgever.
Deze hebben wij ook. Recent gewijzigd naar een mobiliteitskaart van reisbalans ;(
pi_205645695
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan heb je waarschijnlijk alleen pauperwerkgevers gehad.
Je bent pas een pauper als je met de bus naar het werk komt LOL
pindazakje
pi_205645711
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Je bent pas een pauper als je met de bus naar het werk komt LOL
Met mijn NS business card zou ik ook een auto kunnen pakken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205645712
Wij hebben ze voornamelijk om tussen kantoren te reizen met de trein (zuiden/randstad)

De meesten komen met fiets of auto naar eigen kantoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')