abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205607457
Hier weer verder 8-)
Fake it till you make it...
pi_205607475
Lekker BBQ, Nijna! Wij waren gisteren met de BBQ in de weer, gelukkig ook een achtertuin die in de avond aan de schaduwkant te ligt. Vanavond de restjes opmaken met gebakken aardappeltjes denk ik.
pi_205607617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:44 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik lees leesboeken dan weer wel digitaal (al vind ik een echt boek wel fijner lezen dan e-reader), maar als ik iets wil opzoeken dan vind ik bladeren fijner.
Ze moeten de 29e weer naar school volgens mij.
Of de oudste op haar plek zit... we gaan het zien. Als het goed is gaat er meer begeleid worden op school, anders moet ik nog maar zien of ze het gaat redden. We hebben op zich een goed gesprek gehad voor de vakantie, maar dat zijn woorden, ik wacht eerst de uitvoering af...

Geniet van je dagje niks :) . Minder prettige verrassing zo'n tissue in de was :{

Ik heb de gamesquad tegenover me aan tafel zitten. Maaaar, de oudste zit niet op haar kamer en heeft al meer woorden gesproken dan in de afgelopen 3 weken. Wel tegen zusje, maar er komt geluid uit en geen gemok *)

@:Exode, fijne dag samen met Juul.

Wij gaan bbq-en vandaag, gelukkig hebben we aan de tuinkant schaduw vanavond. Man is met de auto naar zn werk want die vond het terugfietsen gisteren erg onprettig en vandaag is het nog warmer.
Succes met oudste. Fijn dat er iig al een gesprek is geweest en dat school meewerkt. Nu maar afwachten, hoop dat het allemaal goed gaat :Y

Ik heb hier een heel dik boek, pillars of the earth. Had met dochter de serie gezien dus kocht ze het boek voor me. Het is alleen zo dik, dat ik het nog niet gelezen heb. Dikke boeken, daar krijg ik kramp van in mn handen ;( Misschien daar es voor de digitale versie van kijken.

Wilde dat zoon zn snater es hield. Er móet geluid uitkomen. En nu is ie met zn pa mee en mis ik zn gesnater. Tis ook nooit goed :D

Thanx, ga film kijken of zo. Kan me de laatste weken niet concentreren met lezen en ik ben bezig met de nieuwste Karin Slaughter😳
Jij alvast plezier met BBQen!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:08:44 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_205608161
"Nog even vakantie" :D
Wij moeten nog beginnen _O-
Middennederland topic.
disclaimer
pi_205608201
Fijne vakantie dan :)

Daar gaat mijn vrije dag. Ik wil opslag of ik neem ontslag. Oh nee, kan niet :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205608700
Wij hebben (als enige in Nederland volgens mij) echt niets met bbqen. Gisteren met Juul samen sushi gegeten. Vanavond pasta van onze favo Italiaan denk ik.

Heerlijk samen geluncht met Juul en even gewinkeld. Juul loopt rond in 1 van haar prinsessenjurken en een kroon op haar hoofd. Dat is goed voor je sociale contacten, echt iedereen wil met zo'n prinses praten.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:40:07 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205608763
Ik ook niet hoor. Ik vind het gedoe. Wil best bij je eten als je me het resultaat voorzet maar ga zelf de moeite zeker niet doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:41:03 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205608772
Maar ik wil vrijwel altijd bij iemand eten want ik ben dol op eten. En minder dol op koken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205608843
Ik hou van barbecue O+ Maar geef grif toe dat ik mijn man het werk laat doen. Voor een vegetariër kan hij heel prima vlees bakken. *)
pi_205608865
We gaan zondag bbq-en.. We hebben onze gas-bbq bij mijn ouders neergezet. We gebruikten hier echt amper voor 4 man. Dan ben je langer bezig met voorbereiden dan het eten.
Zondag vieren we verjaardag van oudste daar (ruimte, 5 graden koeler, en een goede bbq aanwezig). Dan zijn er 11/12 mensen, dan wil ik de moeite er wel voor doen..
pi_205608881
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Succes met oudste. Fijn dat er iig al een gesprek is geweest en dat school meewerkt. Nu maar afwachten, hoop dat het allemaal goed gaat :Y

Ik heb hier een heel dik boek, pillars of the earth. Had met dochter de serie gezien dus kocht ze het boek voor me. Het is alleen zo dik, dat ik het nog niet gelezen heb. Dikke boeken, daar krijg ik kramp van in mn handen ;( Misschien daar es voor de digitale versie van kijken.

Wilde dat zoon zn snater es hield. Er móet geluid uitkomen. En nu is ie met zn pa mee en mis ik zn gesnater. Tis ook nooit goed :D

Thanx, ga film kijken of zo. Kan me de laatste weken niet concentreren met lezen en ik ben bezig met de nieuwste Karin Slaughter😳
Jij alvast plezier met BBQen!
Na het iet wat vreemde begin heb ik pillars of the earth met plezier gelezen. Zou graag de serie eens zien :). En het vervolg lezen. Met een peuter en een baby komt van beide sowieso niks nu :D
Voordeel van digitaal is dat boeken in het Engels vaak goedkoop zijn.
pi_205608910
Ik hou ook niet van zelf bbqen, en mijn man heeft er een nog grotere hekel aan dus we hebben niet eens een bbq. Ondanks dat het met 5 personen die in de zomer jarig zijn toch wel makkelijk zou zijn in ons gezin… wij gourmetten dus altijd hartje zomer :')

Ik sta overigens wel open voor mensen die wel graag bbqen en daar graag iemand voor uitnodigen!
pi_205609047
Ik zelf geef ook weinig om bbq. Als we het doen dan is het ook met visite er bij. Met alleen ons vieren hoeft het van mij niet.
Scheelt wel dat man heerlijke varkenshaasspiezen maakt waarvan de varkenshaas de dag van te voren al in de marinade gaat.
En als ik tijd heb om salade te maken dan vind ik dat ook heerlijk. Maar bijvoorbeeld worst of spek van de bbq kun je me echt niet blij mee maken.
Ben daarin ook altijd wel een beetje huiverig als we op een ander worden uitgenodigd, de dingen die de meesten mensen het lekkerst vinden dan de bbq geef ik dus niet zo veel om.
pi_205609048
Ik wil ook best wel meeeten als iemand gaat bbqen, maar ik heb dus inderdaad geen zin in dat gedoe. Tel daarbij op dat wij niet graag buiten eten met een zoon die panisch is voor wespen.

Koken vind ik dan wel weer leuk. Maar niet met die hitte.

Even een tip gevraagd, Juul is echt knettergek op prinsessen, elfjes, zeemeerminnen etc. Wat is in Nederland dan leuk om heen te gaan buiten de Efteling? Volgende week heeft B de hele week Timmerdorp en willen we wat leuks met Juul gaan doen. Iets zonder haar grote broer die prinsessen, elfjes en zeemeerminnen stom vindt.
pi_205609209
@Mushanga71 ik ken pillars of earth niet, ik hang al weken in een boek van... uh... ik heb werkelijk geen idee eigenlijk. Kom er niet zo aan toe. Wel e-book. Ik kom even niet zo aan lezen toe.
Heb vanmiddag wel de binnenkant van mn oogleden even bekeken :z

quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:08 schreef SQ het volgende:
"Nog even vakantie" :D
Wij moeten nog beginnen _O-
Middennederland topic.
Tja, ik ben niet zo goed in snel snel topictitels verzinnen, het gaat om het idee :P en "even" is maar zo kort of lang als je er zelf van maakt :+ . Noord Nederland hier :P nog ruim 2 weken.

@exode, sjiek hoor met een prinses op pad *) en sushi is ook lekker.
Ik zag laatst iemand die met haar dochters in die leeftijd naar paleis het loo was geweest, prinsen en prinsessen dag hebben ze op dinsdag, woensdag en donderdag in de zomervakantie. Geen idee hoe het is, maar zij vonden het leuk.

Mijn man wil graag bbq-en, ik denk dat hij zich dan een echte man voelt ofzo. Maar ik mag graag het vuurtje bouwen. Hij wil het snel en gooit er dan spiritus overheen voordat hij de fik erin steekt :') (niet als het al brandt gelukkig, zo slim is hij dan nog wel). Ik prop zorgvuldig aanmaakblokjes tussen de briketten, aansteken en dan geduld, werkt prima.
Maar het het bbq-en zelf dat mag hij doen.
Fake it till you make it...
pi_205609220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:16 schreef exode het volgende:
Ik wil ook best wel meeeten als iemand gaat bbqen, maar ik heb dus inderdaad geen zin in dat gedoe. Tel daarbij op dat wij niet graag buiten eten met een zoon die panisch is voor wespen.

Koken vind ik dan wel weer leuk. Maar niet met die hitte.

Even een tip gevraagd, Juul is echt knettergek op prinsessen, elfjes, zeemeerminnen etc. Wat is in Nederland dan leuk om heen te gaan buiten de Efteling? Volgende week heeft B de hele week Timmerdorp en willen we wat leuks met Juul gaan doen. Iets zonder haar grote broer die prinsessen, elfjes en zeemeerminnen stom vindt.
je hebt bij kastelen/landgoederen af en toe "prinsen en prinsessendag", verkleden, leren wuiven en dan een optochtje lopen.

misschien vind ze verkleed door een echt kasteeltje lopen ook al wel tof.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:59:47 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_205609420
Wij bbq-en echt wel minimaal 1 keer in de week met dit soort weer :)
Bbq O+
disclaimer
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:01:00 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_205609435
Ik vind het trouwens niet echt veel gedoe, maar het ligt er misschien aan wat je standaard is. Ik pleur er wat vlees op, paar maiskolven, paar puntpaprika's. Keertje omkeren en het is klaar. Lasagna maken kost aanzienlijk meer tijd en energie.
disclaimer
pi_205609709
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:01 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens niet echt veel gedoe, maar het ligt er misschien aan wat je standaard is. Ik pleur er wat vlees op, paar maiskolven, paar puntpaprika's. Keertje omkeren en het is klaar. Lasagna maken kost aanzienlijk meer tijd en energie.
Ik heb al geen zin om er kolen in te gooien :)

Dus wij hebben geen bbq meer.
pi_205609710
“Het is warm buiten, op wat voor manier zouden we kunnen koken zodat het nóg warmer aanvoelt?” - Bert Barbecue, uitvinder
pi_205609732
Ik vind vooral de schoonmaak achteraf kut bij zo'n bbq. Dus wij doen dat ook bijna nooit, helemaal niet voor 2 personen.

Zo lang als jullie nog vakantie hebben, zolang moet ik nog werken voordat ik zwangerschapsverlof heb. *O* 4 maanden niet werken, ik kan me er niks bij voorstellen. Maargoed, dat kan ik me ook niet bij straks een baby hebben, dus hè.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:49:04 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_205609804
Ff borsteltje over het rooster en je bent weer klaar. Pannen afwassen kost ongeveer evenveel tijd.
Maar goed, het is duidelijk niet voor iedereen _O-
disclaimer
pi_205609816
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:49 schreef SQ het volgende:
Ff borsteltje over het rooster en je bent weer klaar. Pannen afwassen kost ongeveer evenveel tijd.
Maar goed, het is duidelijk niet voor iedereen _O-
Of jullie rooster/borstel is gewoon beter dan onze. :P

Ik vind BBQ-en echt leuk om te doen, maar op onze pan hoef ik toch wel een stuk minder hard te boenen. :D
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:52:17 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_205609832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:50 schreef Bami het volgende:

[..]
Of jullie rooster/borstel is gewoon beter dan onze. :P

Ik vind BBQ-en echt leuk om te doen, maar op onze pan hoef ik toch wel een stuk minder hard te boenen. :D
Hij hoeft ook niet spotzuiver te zijn he. Even de grove zooi er af is voldoende. Tenzij je m voor de rest van het seizoen weer gaat opbergen, dan moet je het even wat grondiger doen.

En voor het aansteken: https://www.bol.com/nl/nl(...)b9ieVeRoCL2wQAvD_BwE

Kan ik zelfs. 8-)
disclaimer
pi_205609869
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Hij hoeft ook niet spotzuiver te zijn he. Even de grove zooi er af is voldoende. Tenzij je m voor de rest van het seizoen weer gaat opbergen, dan moet je het even wat grondiger doen.

En voor het aansteken: https://www.bol.com/nl/nl(...)b9ieVeRoCL2wQAvD_BwE

Kan ik zelfs. 8-)
Ja we doen het zo weinig dat we dan vrezen hem voor het seizoen op te bergen. :D Maar zo houden we natuurlijk ons eigen probleem in stand haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')