abonnement Unibet Coolblue
pi_205595521
Ik zit midden in het proces om een nieuwe leaseauto uit te kiezen. Op dit moment zijn de twee laatste keuzes een Ford Focus Wagon en een Renault Grand Scenic.

Echter wanneer ik de auto's vergelijk valt een ding mij op; Ford claimt op papier dat de Focus wagon 600 liter bagageruimte heeft, terwijl Renault claimt dat de Grand Scenic 530 liter bagage ruimte heeft.

Dit is totaal onlogisch omdat op het eerste oog al duidelijk is dat de Renault aanzienlijk groter is dan de Ford.

Hoe komt het dat de Renault op papier toch minder bagageruimte heeft dan de Ford?
pi_205595638
Even los van de bagageruimte. Een scenic wil je toch niet? Wat een lelijke auto is dat.
Alius aliud dicit
pi_205595709
Ze meten dat door 'broodjes' van een bepaalde afmeting in de auto te leggen. Het kan dus zijn dat de inhoud op basis van de afmetingen groter is, maar dat de broodjes er niet optimaal in gepast kunnen worden, zodat je op een lager getal uit komt.

Ook vullen ze de bagageruimte niet tot het dak (bij een station), maar tot de hoogte van de achterbank.
pi_205595791
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:47 schreef stephano1990 het volgende:

Echter wanneer ik de auto's vergelijk valt een ding mij op; Ford claimt op papier dat de Focus wagon 600 liter bagageruimte heeft, terwijl Renault claimt dat de Grand Scenic 530 liter bagage ruimte heeft.

Dit is totaal onlogisch omdat op het eerste oog al duidelijk is dat de Renault aanzienlijk groter is dan de Ford.

Hoe komt het dat de Renault op papier toch minder bagageruimte heeft dan de Ford?
Fabrikanten gebruiken verschillende methodes om de inhoud te berekenen.

https://www.autoblog.nl/n(...)-bagageruimte-549248.
pi_205596255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:24 schreef Mrmime het volgende:
Even los van de bagageruimte. Een scenic wil je toch niet? Wat een lelijke auto is dat.
Wel het zijn de enige twee auto's die direct beschikbaar zijn in deze markt en een scenic is erg geschikt voor roadtrips.
pi_205596302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 08:41 schreef stephano1990 het volgende:

[..]
Wel het zijn de enige twee auto's die direct beschikbaar zijn in deze markt en een scenic is erg geschikt voor roadtrips.
Waarom is een scenic geschikt voor roadtrips?
pi_205596379
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:47 schreef stephano1990 het volgende:
Ik zit midden in het proces om een nieuwe leaseauto uit te kiezen. Op dit moment zijn de twee laatste keuzes een Ford Focus Wagon en een Renault Grand Scenic.

Echter wanneer ik de auto's vergelijk valt een ding mij op; Ford claimt op papier dat de Focus wagon 600 liter bagageruimte heeft, terwijl Renault claimt dat de Grand Scenic 530 liter bagage ruimte heeft.

Dit is totaal onlogisch omdat op het eerste oog al duidelijk is dat de Renault aanzienlijk groter is dan de Ford.

Hoe komt het dat de Renault op papier toch minder bagageruimte heeft dan de Ford?
Voor de zekerheid, jouw beschrijving hierboven, dat de bagageruimte van de Grand Scénic er groter uit ziet, is dat met de derde zitrij aanwezig, omhoog of omlaag?

Van ik kon vinden: De bagageruimte van de Grand Scenic varieert tussen 533 - 718 liter afhankelijk van of de derde zitrij aanwezig en neergeklapt is of niet aanwezig is.
pi_205597416
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 02:54 schreef YStec het volgende:

[..]
Fabrikanten gebruiken verschillende methodes om de inhoud te berekenen.

https://www.autoblog.nl/n(...)-bagageruimte-549248.
Ook volgens dat artikel wordt het gemeten met schuimblokken (de 'broodjes' die ik noemde), maar zijn fabrikanten niet altijd eerlijk over de waardes.
pi_205604428
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:03 schreef winterapfel het volgende:

[..]
Voor de zekerheid, jouw beschrijving hierboven, dat de bagageruimte van de Grand Scénic er groter uit ziet, is dat met de derde zitrij aanwezig, omhoog of omlaag?

Van ik kon vinden: De bagageruimte van de Grand Scenic varieert tussen 533 - 718 liter afhankelijk van of de derde zitrij aanwezig en neergeklapt is of niet aanwezig is.
Wat ik begrijp is 530 liter met de derde zitrij omlaag. Waar zie jij dat dit is met de 3de zitrij omhoog?
pi_205604438
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 08:52 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Waarom is een scenic geschikt voor roadtrips?
Ruimte.

Zijn nu 2 keer weg geweest met de Seat Ateca, maar met 3/4 man is die toch nog best krap qua bagageruimte. Vandaar dat zo'n grote MPV dan ineens niet meer zo slecht klinkt.
pi_205604463
Renault is kut. Beter Ford nemen met ruimte voor 1200 halve liters shultenbräu.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')