abonnement Unibet Coolblue
pi_205594962
We hebben een aannemer die onze badkamer renoveert.
Aan alles merk ik dat hij dit er zo snel mogelijk doorheen wil drukken, op naar de volgende klus.
Vandaag zijn de vloertegels gelegd, de laatste pas vanmiddag.
Morgenochtend gaan ze deze al invoegen. Op de verpakking van de tegellijm (Akkit 401 en 402 gebruiken ze) staat begaanbaar na 24 uur, volledig belastbaar na 3 dagen.
Ook staat morgen op de planning om het laatste gedeelte van de wand te betegelen en dezelfde dag te voegen.

Vervolgens wil de aannemer op donderdag al het sanitair gaan plaatsen (waaronder een badmeubel en een spiegel tegen een wand die morgen nog betegeld en gevoegd moet worden) en op vrijdag afkitten.
Is dit wel goed?
pi_205595168
Hier bij de buren hebben we het tegenovergestelde
Heeft drie klussen aangenomen :') en werkt 6 dagen in de week
Dat resulteert in 2 dagen per week per klus :')
En nu gewoon paar weken niks want bouwvak |:(

Aannemer huren is zelfmoord in deze tijd, nog los van bekwaam of niet
pi_205595174
Is bijna 24 uur. Zal wel loslopen hoor :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205595198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:00 schreef mrbombastic het volgende:
We hebben een aannemer die onze badkamer renoveert.
Aan alles merk ik dat hij dit er zo snel mogelijk doorheen wil drukken, op naar de volgende klus.
Vandaag zijn de vloertegels gelegd, de laatste pas vanmiddag.
Morgenochtend gaan ze deze al invoegen. Op de verpakking van de tegellijm (Akkit 401 en 402 gebruiken ze) staat begaanbaar na 24 uur, volledig belastbaar na 3 dagen.
Ook staat morgen op de planning om het laatste gedeelte van de wand te betegelen en dezelfde dag te voegen.

Vervolgens wil de aannemer op donderdag al het sanitair gaan plaatsen (waaronder een badmeubel en een spiegel tegen een wand die morgen nog betegeld en gevoegd moet worden) en op vrijdag afkitten.
Is dit wel goed?
het gaat om het eindresultaat toch? als dat niet goed is kan hij terug komen en er alles uit komen slopen om het opnieuw te doen. niet zo veel zorgen maken
pi_205595337
Lijkt mij veel te gehaast. Ik zou ‘m sowieso aanspreken en flink van leer trekken.
U MAD?
pi_205595639
Ik zou me weinig zorgen maken. Het is vrij warm, dus die droogtijd komt wel in orde.
Was bij mij ook zo. 's morgens tegelen en 's middags al meteen voegen bij 29°.
Cindy De Vuyst
pi_205597204
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:00 schreef mrbombastic het volgende:
We hebben een aannemer die onze badkamer renoveert.
Aan alles merk ik dat hij dit er zo snel mogelijk doorheen wil drukken, op naar de volgende klus.
Vandaag zijn de vloertegels gelegd, de laatste pas vanmiddag.
Morgenochtend gaan ze deze al invoegen. Op de verpakking van de tegellijm (Akkit 401 en 402 gebruiken ze) staat begaanbaar na 24 uur, volledig belastbaar na 3 dagen.
Ook staat morgen op de planning om het laatste gedeelte van de wand te betegelen en dezelfde dag te voegen.

Vervolgens wil de aannemer op donderdag al het sanitair gaan plaatsen (waaronder een badmeubel en een spiegel tegen een wand die morgen nog betegeld en gevoegd moet worden) en op vrijdag afkitten.
Is dit wel goed?
Ik zou als aannemer echt niet blij zijn met dit soort controle activiteiten :X Je huurt toch de vakman in, beetje vertrouwen mag he.
pi_205597235
Wat mij betreft wel de standaard wat je omschrijft.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 11:04:14 #9
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_205597499
Dit is geen enkel probleem hoor. De lijmen die je noemt zijn op basis van cement. En drogen altijd wel.
Waar ik eerder mijn twijfels bij heb, is dat je aannemer huismerk lijm van de Hornbach gebruikt.
Dan ben ik meer een voorstander van Eurocol / Omnicol.
Voegen kan zelfs al gelijk nadat je getegeld hebt mits je de tegels zelf niet belast (bijvoorbeeld een toiletvloertje)
Het enige waar ze op dienen te letten is dat je na het voegen geen rommel de voeg in loopt en/of duwt. Dit krijg je er daarna namelijk niet meer uit.
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:46:34 #10
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_205606177
Doet een aannemer eens een keer zijn best en is het ook niet goed.... -O-
zo goed..?
pi_205606202
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 00:24 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou me weinig zorgen maken. Het is vrij warm, dus die droogtijd komt wel in orde.
Was bij mij ook zo. 's morgens tegelen en 's middags al meteen voegen bij 29°.
Zou het kunnen dat het met dit weer juist 'te snel' droogt? Dat je na een tijdje scheuren krijgt ofzo?

(geen idee)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205607347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:35 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik zou als aannemer echt niet blij zijn met dit soort controle activiteiten :X Je huurt toch de vakman in, beetje vertrouwen mag he.
Vertrouwen is goed maar controleren is beter.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_205612698
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:49 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Zou het kunnen dat het met dit weer juist 'te snel' droogt? Dat je na een tijdje scheuren krijgt ofzo?

(geen idee)
Te snel drogen kan inderdaad ook. Dan hecht de lijm niet goed.

Het water in de cement moet namelijk niet 'drogen'. Maar het moet de kans krijgen om een chemische reactie aan te gaan met het cement! Als tijdens het uithardingsproces (te) veel water wordt onttrokken uit het cement, dan loopt het chemische proces niet goed. Door warme droge lucht kan vocht worden onttrokken aan het cement, maar bijvoorbeeld ook wanneer de ondergrond 'zuigend' is en niet op de juiste manier is voorbehandeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')