abonnement Unibet Coolblue
pi_205597347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat hele asiel gebeuren ging toch grote problemen opleveren. Hoe kan je dan voor een asiel gebeuren beleid zijn?
[..]
De gevolgen van het vinden van voldoende opvangruimte om de mensen die in afwachting zijn van een uitspraak op te vangen? De horror zal niet te overzien zijn denk ik.
Je snapt heus wel wat ik bedoel te zeggen met "het hele asiel gebeuren"... Ik ben voor mnder asielzoekers, voor strengere criteria om het land binnen te mogen komen, voor een stop op asielzoekers zo lang we geen ruimte voor (goede) opvang hebben en ik vind dat woonruimte voor asielzoekers niet mag prefaleren boven woonruimte van/voor niet-asielzoekers...
Tails tell tales
pi_205597365
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat doe je al want je bent niet voor een strenger beleid.
Tja, dat is jouw mening, maar zeker niet de mijne. Verre van.
Tails tell tales
  woensdag 10 augustus 2022 @ 11:03:06 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205597478
Het vermoeide aan de hele asieldiscussie is dat ook in dit topic de welbekende lieden weer acteren alsof het een binaire keuze is tussen nul asielzoekers of iedereen maar laten aankloppen. Inclusief de welbekende Baudet-frames, het ontwijken van discussie, niet ingaan op oplossingen of argumenten en maar blijven doen alsof er niks aan te doen is dat hier elke week 1000 mensen ongevraagd en ongedentificeerd Nederland kunnen binnen reizen terwijl niemand wie weet het zijn of wat hun bedoelingen zijn.

Als de overheid zo'n beetje elke week aan het bedelen is om nog meer crisisnoodopvang dan is het toch duidelijk waar het probleem zit. Pak die Zuid-Europese landen nou gewoon een keer in de kraag en zorg dat zij iedere asielzoeker deugdelijk registreren. Over een eventuele herverdeling van bonafide asielzoekers valt echt wel te praten, maar die ongelimiteerde stromen economische migranten die zich valselijk het imago van vluchteling aanmeten moeten gewoon zsm ingedamd worden. En nee, niet in Ter Apel, die schifting dient al lang en breed gemaakt te worden aan de EU-buitengrens.
  Redactie Sport woensdag 10 augustus 2022 @ 11:04:11 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205597496
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja21 een optie?
Wispelture Eerdmans vind ik van dezelfde orde (en dan voor mij nog liever PVV qua ideeen maar ik vind dat ondemocratische troep)

Ik denk dat ik maar SP stem volgende verkiezingen. Al vind ik dat economisch ook niks eigenlijk :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 10 augustus 2022 @ 11:07:36 #155
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205597550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het vermoeide aan de hele asieldiscussie is dat ook in dit topic de welbekende lieden weer acteren alsof het een binaire keuze is tussen nul asielzoekers of iedereen maar laten aankloppen.
Dat is ook de frame die heerst in de politiek natuurlijk. Er zijn maar een paar partijen kritisch maar die roepen bijna allemaal grenzen op slot! en de rest lijkt vaak te acteren alsof er nauwelijks een probleem is met de instroom maar alleen met de afhandeling, maar doet vervolgens geen zier aan de afhandeling.

Er is geen nuance in dit debat en voor de stemmer is kiezen voor nuance ook vrijwel onmogelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 11:09:32 #156
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205597576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is ook de frame die heerst in de politiek natuurlijk. Er zijn maar een paar partijen kritisch maar die roepen bijna allemaal grenzen op slot! en de rest lijkt vaak te acteren alsof er nauwelijks een probleem is met de instroom maar alleen met de afhandeling, maar doet vervolgens geen zier aan de afhandeling.

Er is geen nuance in dit debat en voor de stemmer is kiezen voor nuance ook vrijwel onmogelijk.
De rationaliteit is ver te zoeken inderdaad, maar hoe langer dit hoofdpijndossier voort sleept, hoe extremer dat wordt. Al hebben we jaren lang de poort open gehouden. Kunnen het best eens proberen met de poort dicht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205597582
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:53 schreef Forbry het volgende:

[..]
Je snapt heus wel wat ik bedoel te zeggen met "het hele asiel gebeuren".
Nee dat snap ik niet. Dit is een nieuwsbericht dat gaat over de opvang van mensen in de asielketen. Als je dan zegt dat 'het hele asiel gebeuren' voor problemen gaat zorgen, dan neem ik aan dat je het over de asielprocedure hebt ofzo? Ik zie in ieder geval niet in hoe het regelen van een opvangplek voor mensen die een asielaanvraag hebben ingediend, voor enorme problemen gaat zorgen. En jij ook niet, want je hebt het nog niet echt toegelicht.
quote:
.. Ik ben voor mnder asielzoekers, voor strengere criteria om het land binnen te mogen komen,
Het aantal asielzoekers en de criteria zijn twee totaal verschillende zaken.
quote:
voor een stop op asielzoekers zo lang we geen ruimte voor (goede) opvang
Hoe zie je dat voor je in de praktijk?
quote:
hebben en ik vind dat woonruimte voor asielzoekers niet mag prefaleren boven woonruimte van/voor niet-asielzoekers...
Dan heb ik goed nieuws voor je: Woonruimte voor asielzoekers is niet een ding. Dit gaat om opvangplekken in centra. Die kan vast van je wensenlijst af dus :)
pi_205597587
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:19 schreef Forbry het volgende:
Dit hele asiel gebeuren gaat nog zulke grote problemen opleveren... ik houd echt mijn hart vast... :{
Zolang als men de koninklijke familie en aanhangers laat regeren zal er niets gedaan worden voor de armere inwoners van dit land.
pi_205597614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

Als de overheid zo'n beetje elke week aan het bedelen is om nog meer crisisnoodopvang dan is het toch duidelijk waar het probleem zit.
Ja, de uitstroom van statushouders het AZC uit en de verwerkingssnelheid van asielaanvragen door de IND.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 11:13:02 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205597629
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, de uitstroom van statushouders het AZC uit en de verwerkingssnelheid van asielaanvragen door de IND.
En waardoor komt die lage uitstroom en de trage verwerking tot stand denk je?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 11:14:52 #161
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205597660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, de uitstroom van statushouders het AZC uit en de verwerkingssnelheid van asielaanvragen door de IND.
.. Ja en de aanvragen die in een jaar tijd verdubbeld zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Sport woensdag 10 augustus 2022 @ 11:19:59 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205597712
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En waardoor komt die lage uitstroom en de trage verwerking tot stand denk je?
Omdat het IND er niks van kan, dacht jij dat ze pech hadden? En doordat het moeilijk is om geschikte woonruimte te vinden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205597730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
.. Ja en de aanvragen die in een jaar tijd verdubbelt zijn.
Verdubbelt ten opzichte van de lager-dan-gemiddelde COVID-tijd ja, maar inderdaad hoger dan gebruikelijk. Door het aantrekken en afstoten van opvanglocaties levert dat ook capaciteitsproblemen op. Het is wel nog altijd minder dan het bijvoorbeeld in 2015-2016 was.
pi_205597764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En waardoor komt die lage uitstroom en de trage verwerking tot stand denk je?
Onderbemanning bij het IND. Veel gemeentes waren gedurende de afgelopen jaren steeds minder aan het leveren als het ging om geschikte woonruimte voor statushouders en dat moet nu nog steeds worden ingehaald - wat overigens wel deels lijkt te gebeuren, dus mocht de instroom weer wat afnemen dan kan het allemaal snel de betere kant op gaan met de problematiek.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 11:35:27 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205597863
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:21 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Verdubbelt ten opzichte van de lager-dan-gemiddelde COVID-tijd ja, maar inderdaad hoger dan gebruikelijk. Door het aantrekken en afstoten van opvanglocaties levert dat ook capaciteitsproblemen op. Het is wel nog altijd minder dan het bijvoorbeeld in 2015-2016 was.
Het is dan ook een optelsom inderdaad
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205597902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is dan ook een optelsom inderdaad
Ik ontdekte zojuist dat er ook maandelijks gerapporteerd wordt hoeveel voormalig asielzoekers het land verlaten.
https://www.rijksoverheid(...)rs-asiel-en-migratie



Aangezien de piek van de aanvragen ergens eind vorig jaar begon en het gemiddeld 6 (geen idee, is het 6?) maanden duurt om een verzoek te behandelen, zou je verwachten dat de uitstroom nu ook wat gaat groeien.

In datzelfde document zag ik ook de percentages goedgekeurde aanvragen per nationaliteit - land met het grootste succeskans is blijkbaar Turkije. Dat had ik niet verwacht, zou het iets met Erdogan te maken hebben?
  Beste debater 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 11:41:41 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205597924
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat hele asiel gebeuren ging toch grote problemen opleveren. Hoe kan je dan voor een asiel gebeuren beleid zijn?
[..]
De gevolgen van het vinden van voldoende opvangruimte om de mensen die in afwachting zijn van een uitspraak op te vangen? De horror zal niet te overzien zijn denk ik.
En hoeveel nieuwe afwachtenden mogen we nog verwachten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 10 augustus 2022 @ 11:56:01 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205598098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En hoeveel nieuwe afwachtenden mogen we nog verwachten?
Je kent het antwoord van Einar toch? Iedere Ali uit Verweggistan die een paar duizend euro bijeen kan schrapen om een mensensmokkelaar te betalen mag aankloppen in Nederland.
  Beste debater 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 11:59:18 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205598151
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je kent het antwoord van Einar toch? Iedere Ali uit Verweggistan die een paar duizend euro bijeen kan schrapen om een mensensmokkelaar te betalen mag aankloppen in Nederland.
Dat is idd waar Einar's sublieme asielplan op uitdraait ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 12:03:54 #170
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205598228
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:39 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik ontdekte zojuist dat er ook maandelijks gerapporteerd wordt hoeveel voormalig asielzoekers het land verlaten.
https://www.rijksoverheid(...)rs-asiel-en-migratie

[ afbeelding ]

Aangezien de piek van de aanvragen ergens eind vorig jaar begon en het gemiddeld 6 (geen idee, is het 6?) maanden duurt om een verzoek te behandelen, zou je verwachten dat de uitstroom nu ook wat gaat groeien.

In datzelfde document zag ik ook de percentages goedgekeurde aanvragen per nationaliteit - land met het grootste succeskans is blijkbaar Turkije. Dat had ik niet verwacht, zou het iets met Erdogan te maken hebben?
Ik kan me wel een instroom van Turkse asielzoekers herinneren, maar wat de aanleiding was niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:06:19 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205598265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is idd waar Einar's sublieme asielplan op uitdraait ja.
Mooi voorbeeld was die kerel die hier laatst voorbij kwam die al 7 jaar in Duitsland had gezeten, paar jaar in Frankrijk of zo en die nu in Nederland asiel ging aanvragen. Kijk, dat is maar 1 persoon maar zou zijn er natuurlijk weet ik hoeveel. Begin er eens mee om die lui gewoon Europa uit te vegen, zodat je daadwerkelijk tijd, geld en energie kunt gaan steken in bonafide vluchtelingen.
pi_205598294
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:58 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Hoor Europa anders niet klagen over Denemarken.

Over Europa gesproken... Hun zijn juist het grote probleem van dit alles. Het is een uiterst zwakke unie geleid door derde rangs politici.

Asiel, energie en oorlog in Oekraine laat gewoon duidelijk zien hoe zwak het is. Leuk hoor met vingertje omhoog hoe andere landen moeten doen. Maar ze kunnen niet eens de simpelste dingen oplossen of uberhaupt een lange termijn visie bedenken. Europa moest groen worden ! Duitsland ging vol op gas van Rusland *slowclap*.
Zo is het echt nooit goed
Achteraf is mooi wonen inderdaad
pi_205598327
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het vermoeide aan de hele asieldiscussie is dat ook in dit topic de welbekende lieden weer acteren alsof het een binaire keuze is tussen nul asielzoekers of iedereen maar laten aankloppen. Inclusief de welbekende Baudet-frames, het ontwijken van discussie, niet ingaan op oplossingen of argumenten en maar blijven doen alsof er niks aan te doen is dat hier elke week 1000 mensen ongevraagd en ongedentificeerd Nederland kunnen binnen reizen terwijl niemand wie weet het zijn of wat hun bedoelingen zijn.

Als de overheid zo'n beetje elke week aan het bedelen is om nog meer crisisnoodopvang dan is het toch duidelijk waar het probleem zit. Pak die Zuid-Europese landen nou gewoon een keer in de kraag en zorg dat zij iedere asielzoeker deugdelijk registreren. Over een eventuele herverdeling van bonafide asielzoekers valt echt wel te praten, maar die ongelimiteerde stromen economische migranten die zich valselijk het imago van vluchteling aanmeten moeten gewoon zsm ingedamd worden. En nee, niet in Ter Apel, die schifting dient al lang en breed gemaakt te worden aan de EU-buitengrens.
Dit soort post bedoel je?

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je praat tegen een stoelpoot.
In Griekenland zijn ze op dit moment op zoek naar drenkelingen die vanuit Turkije onderweg waren. Is nu de conclusie dat Turkije die migranten bewust doorlaat net zoals die conclusie over alle grenslanden getrokken wordt?
Hoe verklaar je dan de twee miljoen migranten die ze ondertussen k opvangen?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:11:22 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205598349
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit soort post bedoel je?
[..]

Ja ga vooral niet in op argumenten. En neem je trollkloon mee aub.
pi_205598421
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja ga vooral niet in op argumenten. En neem je trollkloon mee aub.
Ik geef gewoon fatsoenlijke reacties. Blijkbaar zie je dit niet omdat we het blijkbaar niet helemaal met elkaar eens zijn en dat laat jij blijken door mij voor 'stoelpoot' uit te maken.
Dat vind je ondertussen ook nog eens fatsoenlijk en constructief. Schiet mij maar lek

En ondertussen post je over de andere kant:
het ontwijken van discussie, niet ingaan op oplossingen of argumenten en maar blijven doen alsof er niks aan te doen

Jij discussieert wel inhoudelijk, gaat wel in op argumenten en bent wel reel wil je zeggen....
pi_205598551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is idd waar Einar's sublieme asielplan op uitdraait ja.
Dat heeft niets met een asielplan te maken, maar is simpelweg et het asielrecht. Je mag asiel aanvragen in een land.
  Beste debater 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 12:29:09 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205598594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:26 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat heeft niets met een asielplan te maken, maar is simpelweg et het asielrecht. Je mag asiel aanvragen in een land.
Ja precies, en wanneer men hier eenmaal binnen is, is het onze taak ervoor te zorgen dat ze het proces in gaan, correct?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205598765
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja precies, en wanneer men hier eenmaal binnen is, is het onze taak ervoor te zorgen dat ze het proces in gaan, correct?
Je kunt ook een deel van het proces naar buiten het land verplaatsen, het heeft niet zoveel met binnen/buiten te maken. Als je eenmaal in het proces zit, dan is het aan ons om je asielaanvraag te beoordelen.
  Beste debater 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 12:44:51 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205598801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je kunt ook een deel van het proces naar buiten het land verplaatsen, het heeft niet zoveel met binnen/buiten te maken. Als je eenmaal in het proces zit, dan is het aan ons om je asielaanvraag te beoordelen.
Dat kun je doen, maar is niet het geval. Maar fijn dat je eindelijk aangeeft dat er inderdaad totaal geen uitzicht is op wanneer het precies voldoende is. De poort staat in die zin gewoon wagenwijd open, want eenmaal in dat proces, is het aan NL om te zorgen voor opvang, toch?

Gezien de huidige toestand handig om even aan een stop te denken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205598837
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat kun je doen, maar is niet het geval.
Erg jammer dat je zelf niet in staat was om ook maar het meest basale van het asielproces waar je zo graag over schrijft te begrijpen en dat het je weer moest worden uitgelegd.
quote:
Maar fijn dat je eindelijk aangeeft dat er inderdaad totaal geen uitzicht is op wanneer het precies voldoende is. De poort staat in die zin gewoon wagenwijd open, want eenmaal in dat proces, is het aan NL om te zorgen voor opvang, toch?
De poort staat niet bepaald wagenwijd open.
quote:
Gezien de huidige toestand handig om even aan een stop te denken?
Een stop waarop?
  Beste debater 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 13:02:30 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205598974
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:47 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Erg jammer dat je zelf niet in staat was om ook maar het meest basale van het asielproces waar je zo graag over schrijft te begrijpen en dat het je weer moest worden uitgelegd.
[..]
De poort staat niet bepaald wagenwijd open.
[..]
Een stop waarop?
Als dat allemaal ook in het buitenland kan, Einar, waarom dan thans deze crisis? En ik meen mij te herinneren dat ik het had over degenen die binnen ZIJN.

Een stop op immigratie.

Misschien handig gezien de huidige chaos. Want dat we wel voor opvang moeten zorgen wanneer ze er zijn, laat je even buiten beschouwing... Dan kom je namelijk weer uit bij het punt dat je steeds ontwijkt: capaciteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205599009
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als dat allemaal ook in het buitenland kan, Einar, waarom dan thans deze crisis?
Omdat wij als Nederland er voor gekozen hebben om onze asielprocedure hoofdzakelijk via Ter Apel te laten verlopen. Ook hier geldt weer dat voor iemand die dag en nacht bezig lijkt te zijn met dit soort onderwerpen, je schrikbarend weinig weet.

quote:
Een stop op immigratie.

Dat heeft verder niet zoveel met de asielprocedure en -opvang in afwachting van de beschikking te maken. Ook hier geldt weer dat voor iemand die dag en nacht bezig lijkt te zijn met dit soort onderwerpen, je schrikbarend weinig weet.
  Beste debater 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 13:17:11 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205599150
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:05 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Omdat wij als Nederland er voor gekozen hebben om onze asielprocedure hoofdzakelijk via Ter Apel te laten verlopen. Ook hier geldt weer dat voor iemand die dag en nacht bezig lijkt te zijn met dit soort onderwerpen, je schrikbarend weinig weet.
[..]
Dat heeft verder niet zoveel met de asielprocedure en -opvang in afwachting van de beschikking te maken. Ook hier geldt weer dat voor iemand die dag en nacht bezig lijkt te zijn met dit soort onderwerpen, je schrikbarend weinig weet.
Ja, ik weet dat dat voornamelijk via Ter Apel verloopt, daarom spreek ik van een crisis en dat er kennelijk dus nog veel te weinig in het 'buitenland', zoals je zegt, geregeld wordt. Zou dat niet een tikkie handiger zijn, al een tijdje geleden? En al helemaal nu?

Waarom gebeurt dat niet Einar? Omdat 'we' besloten hebben dat we dat 'hoofdzakelijk' in Ter Apel gaan doen. Waarmee je dus gewoon nog steeds aangeeft dat er totaal geen zicht is op een rem op toestroom.

Wat vooral schrikbarend is, is je duikgedrag. Enkel voorbijgestreefd door je waanbeelden over enge xenofoben en extremisten die al een tijdje zien dat dit een puinhoop is, en dat het verspreiden over gemeenten geen enkele oplossing biedt als je de instroom niet tempert.

Je hele asielplan is gefundeerd op: eenmaal binnen, dan heb je recht op opvang. HOOFZAKELIJK in en via Ter Apel. Maakt niet uit of er ruimte is. Kun je jezelf nog zo promoten als de kenner van de asielprocedures, dat is waar op het neer komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205599180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, ik weet dat dat voornamelijk via Ter Apel verloopt, daarom spreek ik van een crisis en dat er kennelijk dus nog veel te weinig in het 'buitenland', zoals je zegt, geregeld wordt. Zou dat niet een tikkie handiger zijn, al een tijdje geleden? En al helemaal nu?
Dat zou kunnen. Werk jezelf omhoog in de politiek en stel voor dat mensen in, ik noem maar wat, Turkije zich kunnen melden om in Nederland asiel te krijgen.
quote:
Waarom gebeurt dat niet Einar? Omdat 'we' besloten hebben dat we dat 'hoofdzakelijk' in Ter Apel gaan doen. Waarmee je dus gewoon nog steeds aangeeft dat er totaal geen zicht is op een rem op toestroom.

Maar waarom zou de toestroom verminderen als je ergens anders dan in Ter Apel asiel kunt aanvragen?
quote:
Wat vooral schrikbarend is, is je duikgedrag.
Waar duik ik dan? Ik duik toch niet weg elke keer als je weer eens twee doodsimpele begrippen door elkaar haalt? Ik neem zelfs elke keer de tijd om alle slordige onjuistheden waar je zinnen mee overstromen er rustig uit te lichten en te corrigeren. Ik kan er verder ook niet zoveel aan doen dat er dan na afloop eigenlijk inhoudelijks niets meer van je geklaag overblijft.
  Beste debater 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 13:24:21 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205599218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:20 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Werk jezelf omhoog in de politiek en stel voor dat mensen in, ik noem maar wat, Turkije zich kunnen melden om in Nederland asiel te krijgen.
[..]
Maar waarom zou de toestroom verminderen als je ergens anders dan in Ter Apel asiel kunt aanvragen?
[..]
Waar duik ik dan? Ik duik toch niet weg elke keer als je weer eens twee doodsimpele begrippen door elkaar haalt? Ik neem zelfs elke keer de tijd om alle slordige onjuistheden waar je zinnen mee overstromen er rustig uit te lichten en te corrigeren. Ik kan er verder ook niet zoveel aan doen dat er dan na afloop eigenlijk inhoudelijks niets meer van je geklaag overblijft.
Zou kunnen? Het gebeurt toch al?

De toestroom IN NEDERLAND via Ter Apel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205599332
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou kunnen? Het gebeurt toch al?
Wat gebeurt er al?
quote:
De toestroom IN NEDERLAND via Ter Apel.
Waar heb je het over? Ik wil best wel op je reageren maar tot nu toe ben je nog niet in staat gebleken om ook maar 2 concepten uit het asielproces op een juiste manier in een zin te verwerken. Formuleer je klacht op een wijze dat het ook daadwerkelijk een raakpunt met de realiteit heeft en dan kunnen we kijken wat potentile oplossingen zijn.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:01:04 #187
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205599550
Poeh poeh hebben er hier twee even een vermoeiende discussie. Doet pijn aan m'n ogen dit.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:25:58 #188
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205600231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:19 schreef Forbry het volgende:
Dit hele asiel gebeuren gaat nog zulke grote problemen opleveren... ik houd echt mijn hart vast... :{
Gewoon net zoals in Duitsland tolken inhuren voor zwembaden om het gespuis een beetje onder controle te houden.

https://www.morgenpost.de(...)ress-in-Baedern.html
Ik ben inmiddels overleden
pi_205600484
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het vermoeide aan de hele asieldiscussie is dat ook in dit topic de welbekende lieden weer acteren alsof het een binaire keuze is tussen nul asielzoekers of iedereen maar laten aankloppen. Inclusief de welbekende Baudet-frames, het ontwijken van discussie, niet ingaan op oplossingen of argumenten en maar blijven doen alsof er niks aan te doen is dat hier elke week 1000 mensen ongevraagd en ongedentificeerd Nederland kunnen binnen reizen terwijl niemand wie weet het zijn of wat hun bedoelingen zijn.

Als de overheid zo'n beetje elke week aan het bedelen is om nog meer crisisnoodopvang dan is het toch duidelijk waar het probleem zit. Pak die Zuid-Europese landen nou gewoon een keer in de kraag en zorg dat zij iedere asielzoeker deugdelijk registreren. Over een eventuele herverdeling van bonafide asielzoekers valt echt wel te praten, maar die ongelimiteerde stromen economische migranten die zich valselijk het imago van vluchteling aanmeten moeten gewoon zsm ingedamd worden. En nee, niet in Ter Apel, die schifting dient al lang en breed gemaakt te worden aan de EU-buitengrens.
Dit dus
pi_205600554
Control F op Baudet levert in dit topic 3 hits. Een post van wheeledwarrior en twee quotes van wheeledwarrior. Waar zijn die frames dan?

en het ligt allemaal aan de welbekende lieden die doen alsof het een keuze is tussen nul asielzoekers of iedereen aan mag kloppen....

Ja hoor de welbekende lieden vinden dat elke gek asiel moet krijgen :Y
pi_205600586
Argumenten tegen (veel) asielzoekers: land is vol. Veel gezeik met asielzoekers, statushouders, criminaliteit, te kort aan sociale huurwoningen, woningen oneerlijk dat statushouders voorrang krijgen, vermenging van culturen, slechte assimilatie

Klopt gewoon. Niemand die dat ontkent, maar het ligt allemaal aan de welbekende lieden die nergens op ingaan :Y

Bedankt voor de discussie en ik ben blij dat de niet-welbekende lieden wel inhoudelijk reageren en ad hominems achterwegen laten
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:27:05 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205603003
https://www.telegraaf.nl/(...)meenten-niet-dwingen

Gemneeten mogen niet gewdongen worden

Zorg eerst dat die gemeenten woningen mogen bouwen voor de eigen inwoners en dan praten we verder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205603791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het vermoeide aan de hele asieldiscussie is dat ook in dit topic de welbekende lieden weer acteren alsof het een binaire keuze is tussen nul asielzoekers of iedereen maar laten aankloppen. Inclusief de welbekende Baudet-frames, het ontwijken van discussie, niet ingaan op oplossingen of argumenten en maar blijven doen alsof er niks aan te doen is dat hier elke week 1000 mensen ongevraagd en ongedentificeerd Nederland kunnen binnen reizen terwijl niemand wie weet het zijn of wat hun bedoelingen zijn.

Als de overheid zo'n beetje elke week aan het bedelen is om nog meer crisisnoodopvang dan is het toch duidelijk waar het probleem zit. Pak die Zuid-Europese landen nou gewoon een keer in de kraag en zorg dat zij iedere asielzoeker deugdelijk registreren. Over een eventuele herverdeling van bonafide asielzoekers valt echt wel te praten, maar die ongelimiteerde stromen economische migranten die zich valselijk het imago van vluchteling aanmeten moeten gewoon zsm ingedamd worden. En nee, niet in Ter Apel, die schifting dient al lang en breed gemaakt te worden aan de EU-buitengrens.
Yups.

Ondertussen; cijfers die tot nadenken zetten (of; althans bij diegene die gewoon logisch nadenken);

Het gemiddelde inwilligens percetage VAN PAKISTANEN in europa de afgelopen anderhalf jaar; 14%
Nederland spant de kroon met een percentage van maar liefst 89%.

En dan nog even beseffen dat er in deze ''industrie'' hier in nederland mensen in de top werken die opperen om asielzoekers ''het voordeel van de twijfel te geven''.

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door SpaceOddity op 10-08-2022 23:16:49 (Door opgebarde op de vingers getikt.) ]
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205603896
quote:
4s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Yups.

Ondertussen; cijfers die tot nadenken zetten (of; althans bij diegene die gewoon logisch nadenken);

Het gemiddelde inwilligens percetage in europa de afgelopen anderhalf jaar; 14%
Nederland spant de kroon met een percentage van maar liefst 89%.

En dan nog even beseffen dat er in deze ''industrie'' hier in nederland mensen in de top werken die opperen om asielzoekers ''het voordeel van de twijfel te geven''.

[ twitter ]
Ik zal wel weer voor trol en stoelpoot uitgemaakt worden maar het gaat dus om Pakistanen. 89% van de Pakistanen, 423 aanvragen ingediend. Niet 89% van alle asiel verzoeken zoals jij framet.

https://ind.nl/nl/documen(...)ste-tertaal-2022.pdf
pi_205604189
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zal wel weer voor trol en stoelpoot uitgemaakt worden maar het gaat dus om Pakistanen. 89% van de Pakistanen, 423 aanvragen ingediend. Niet 89% van alle asiel verzoeken zoals jij framet.

https://ind.nl/nl/documen(...)ste-tertaal-2022.pdf
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het te snel overgenomen.

Het blijft, hoe dan ook, zorgwekkend.

Stoelpoot.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205604437
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zal wel weer voor trol en stoelpoot uitgemaakt worden maar het gaat dus om Pakistanen. 89% van de Pakistanen, 423 aanvragen ingediend. Niet 89% van alle asiel verzoeken zoals jij framet.

https://ind.nl/nl/documen(...)ste-tertaal-2022.pdf
Waarom hebben Pakistanen berhaupt een kans op asiel? Is er oorlog?
pi_205604445
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Waarom hebben Pakistanen berhaupt een kans op asiel? Is er oorlog?
Klimaatvluchtelingen#Kaag
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205604446
Ik woon in een gemeente zonder D’66, GroenLinks en PVDA. Geen partij voor de dieren en ook de vvd is klein hier. Heerlijk. Fvd en pvv hebben we ook niet.

Gun het elke Nederlander.
pi_205604451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik woon in een gemeente zonder D’66, GroenLinks en PVDA. Geen partij voor de dieren en ook de vvd is klein hier. Heerlijk. Fvd en pvv hebben we ook niet.

Gun het elke Nederlander.
CDA?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205604559
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:04 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
CDA?
Nee ook niet.

SGP, en lokale partij en beetje vvd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')