abonnement Unibet Coolblue
pi_205591269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Dat is niet waar.
Je ziet vleeseters zelfs boos worden als er varkens worden mishandeld in een slachthuis of zag laatst nog hoe een boer van zijn kalfjes "hield" en het beest bijna doodstompte om niks.
Of hoe biggen worden doodgegooid tegen een muur terwijl de moeder vastligt. Mensen voelen daar wel iets bij maar vinden eten belangrijker ofzo.
Nou ja, mij moet je niet meer bellen voor zulke zieke shit maar geloof echt wel dat mensen wel empathie voelen bij zulk leed maar ze maken de connectie bewust niet.
Terwijl dat erg jammer is. Varkens hebben een hogere intelligentie dan honden maar worden als shit behandeld.
You need to be cold to be queen.
pi_205591337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Dat is niet waar.
Je ziet vleeseters zelfs boos worden als er varkens worden mishandeld in een slachthuis of zag laatst nog hoe een boer van zijn kalfjes "hield" en het beest bijna doodstompte om niks.
Of hoe biggen worden doodgegooid tegen een muur terwijl de moeder vastligt. Mensen voelen daar wel iets bij maar vinden eten belangrijker ofzo.
Nou ja, mij moet je niet meer bellen voor zulke zieke shit maar geloof echt wel dat mensen wel empathie voelen bij zulk leed maar ze maken de connectie bewust niet.
Ja, ze vinden die 'individuele gevallen' (wat helaas in werkelijkheid geen individuele gevallen zijn) wel degelijk heel erg als ze daarmee geconfronteerd worden, maar koppelen dat leed niet aan hun eigen stukje(s) vlees (geldt ook deels nog voor mijzelf hoor, ben ik eerlijk in... al merk ik wel dat ik er mij steeds moeilijker voor kan afsluiten).

Vreselijk (ook) om die foto's van die Husky te zien ;( Ik hoop dat het beestje er weer helemaal bovenop komt en een liefdevol en goed huis zal vinden...
Tails tell tales
pi_205591409
Het probleem is niet dat mensen empathieloos zijn, het probleem is dat het stukje vlees in de supermarkt veelal niet direct gekoppeld is aan het beeld erachter. Als je wilt weten waar het vlees dat je eet vandaan komt moet je er actief tijd en energie in steken, en daartoe zijn veel mensen niet bereid.

Als je zo'n hond ziet wil je hem toch alleen maar helpen? Ik denk dat dit voor het meerendeel van de mensen geldt, zieke geesten als die eigenaar daargelaten.

Ik maak me bij wijze van spreken al zorgen als mijn kat ietsje later te eten krijgt dan normaal.

Een hond dit aandoen, dan ben je ziek in je kop en hoor je wmb niet in de samenleving thuis.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:30:20 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205593049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:36 schreef littlemindy het volgende:
Het probleem is niet dat mensen empathieloos zijn, het probleem is dat het stukje vlees in de supermarkt veelal niet direct gekoppeld is aan het beeld erachter. Als je wilt weten waar het vlees dat je eet vandaan komt moet je er actief tijd en energie in steken, en daartoe zijn veel mensen niet bereid.

Als je zo'n hond ziet wil je hem toch alleen maar helpen? Ik denk dat dit voor het meerendeel van de mensen geldt, zieke geesten als die eigenaar daargelaten.

Ik maak me bij wijze van spreken al zorgen als mijn kat ietsje later te eten krijgt dan normaal.

Een hond dit aandoen, dan ben je ziek in je kop en hoor je wmb niet in de samenleving thuis.
Denk je niet dat hier psychische problemen achter schuil gaan? Zeker bij dat tweede geval lijkt me dat duidelijk. Niemand leeft voor de lol met z'n bijkeuken vol met stront
pi_205593093
Doet me pijn om te zien.... Wij hebben er zelf een, kun je toch niet doen joh.
pi_205593104
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Denk je niet dat hier psychische problemen achter schuil gaan? Zeker bij dat tweede geval lijkt me dat duidelijk. Niemand leeft voor de lol met z'n bijkeuken vol met stront
Dat zou best wel kunnen inderdaad. Des te meer reden voor deze persoon of personen om een huisdier verbod te krijgen. Is duidelijk niet in staat om voor een dier te zorgen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:36:31 #57
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205593163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:33 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Dat zou best wel kunnen inderdaad. Des te meer reden voor deze persoon of personen om een huisdier verbod te krijgen. Is duidelijk niet in staat om voor een dier te zorgen.
Het kan met iemand ineens finaal mis gaan en misschien is zo'n hond een tijd lang juist hetgeen geweest wat zo iemand nog op het goede pad hield.
Het zo mooi zijn als we als maatschappij altijd op tijd zouden zien dat iemand afglijdt.
pi_205595340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:15 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Hoe wou je dat controleren?
Elke week een huiszoeking doen?
Hopen dat de buren hem gaan verklikken?
We hebben tegenwoordig zoveel vacatures dat zoiets er ook nog wel bij kan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')