abonnement bol.com Coolblue
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:55:18 #1
490410 Dr8gonOfLife
Hello darkness my old friend.
pi_205564662
Het Influenza topic

Op dit moment hebben we te maken met influenza in Nederland. Naar schatting is er een mortaliteit rond de 0,1% en het reproductiegetal (R0) 0,9 tot 2,1. Jaarlijks overlijden er in Nederland gemiddeld 6.443 mensen aan influenza, en wereldwijd overlijden er jaarlijks gemiddeld 290.000 tot 650.000 mensen hieraan. De incubatietijd van dit ziektebeeld is tussen de 1 en 7 dagen. Griep kan voor longontsteking, hartspierontstekingen, en stoornissen van het zenuwstelsel zorgen in zeldzame gevallen.

Influenza is een seizoensgebonden ziekte die zich vooral in de herfst- en wintermaanden voordoet, echter zijn er ook regelmatig griepuitbraken in de zomer waardoor voorzichtigheid altijd geboden is. Algemene hygiŽnemaatregelen naleven en thuisblijven bij klachten is zeer belangrijk.

De verspreiding van influenza piekt meestal in januari en februari.

Testen op influenza is mogelijk in sommige gevallen bij de huisarts.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/professionals/diagnostiek

Topic-regels:
• Wees een beetje lief voor elkaar, dit is een moeilijke tijd voor ons allemaal.
• Verspreid geen desinformatie over het huidige influenza-probleem.
• Samen krijgen we de influenza onder controle.

Symptomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Reproductiegetal
https://www.nationalrevie(...)tality-rate-is-huge/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep
https://www.gezondheidenwetenschap.be/richtlijnen/griep
Ik ben masturbatie verslaafd.
pi_205564770
Sneu voor je dat niemand reageert, dus bij deze.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:11:51 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205564777
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205564782
Kapwappen unite! :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:38:37 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205564910
Gewoon een coronatje dit
CHILD IN TIME MOET IN DE TOP2000 OMHOOG! STEMT ALLEN!
pi_205565027
Lijkt idd verdacht veel op Corona.
En nu? Weer iedereen mondkapjes op, handen wassen en 1,5m afstand houden?

Ouderen in verzorgingshuizen opsluiten achter de geraniums.
Horeca alleen met Influenzacheckapp.
2 weken tot 4 maanden geleden geprikt, of genezen verklaard.
Ook nodig om op vakantie te kunnen, of festivals te bezoeken.
Wel met maar een derde van de capaciteit.

Of moeten we het nu maar met een paracetamolletje, veel drinken en rust uitzieken?
Zoals we het al eeuwen doen?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205565120
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:08 schreef marc0871 het volgende:
Lijkt idd verdacht veel op Corona.
En nu? Weer iedereen mondkapjes op, handen wassen en 1,5m afstand houden?

Ouderen in verzorgingshuizen opsluiten achter de geraniums.
Horeca alleen met Influenzacheckapp.
2 weken tot 4 maanden geleden geprikt, of genezen verklaard.
Ook nodig om op vakantie te kunnen, of festivals te bezoeken.
Wel met maar een derde van de capaciteit.

Of moeten we het nu maar met een paracetamolletje, veel drinken en rust uitzieken?
Zoals we het al eeuwen doen?
Handen wassen.
pi_205565308
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:24 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Handen wassen.
Ik gebruik nog steeds spray of gel, als het aangeboden wordt.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:01:56 #9
490410 Dr8gonOfLife
Hello darkness my old friend.
pi_205574781
In 2018 bijvoorbeeld was de zorg overbelast door corona griep:

Ziekenhuizen in heel Nederland moeten dagelijks passen en meten om mensen met ernstige complicaties van de griep op te kunnen nemen. De ziekenhuizen verzorgen een paar duizend mensen met ernstige griep op hun verpleegafdelingen.

Het zijn met name alleenwonende (hoog)bejaarden die in het ziekenhuis belanden, zegt Wouter van der Horst van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen. ,,Mensen worden ziek door het virus, dan komt er een bacteriŽle infectie overheen en komen er ademhalingsmoeilijkheden of een longontsteking. Mensen die dan in het ziekenhuis komen zijn heel verzwakt of moeten zelfs beademd worden op de intensive care. Daar blijven ze maar kort, maar het duurt natuurlijk even voor ze naar huis kunnen.''

Extra bedden
In het Sint Antonius in Utrecht en Nieuwegein zijn 70 mensen opgenomen met complicaties als gevolg van de griep. Ongeveer 1 op de 15 bedden is nu voor mensen met griep. Het ziekenhuis heeft bedden bijgeplaatst om iedereen kwijt te kunnen. ,,Niet alleen bij ons. Overal in Nederland worstelen ziekenhuizen met de beddencapaciteit en is het passen en meten. Soms is het zo druk dat mensen een extra nacht op de spoedeisende hulp moeten blijven omdat er geen bed vrij is op de verpleegafdeling'', zegt Jeanne Marie Douven van het Sint Antonius.

Ook ziekenhuizen in Noord-Brabant melden overvolle verpleegkamers. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch heeft zelfs een opnamestop omdat er geen bed meer vrij is. Naast de toestroom van de grieppatiŽnten kampen ziekenhuizen ook nog eens met minder verplegend personeel omdat ook onder hen de griep huishoudt.

In het Gelre Ziekenhuis, met vestigingen in Apeldoorn en Zutphen, is eveneens geen bed meer vrij. Mensen die gepland stonden voor een niet-spoedeisende operatie zijn afgebeld.

Hoogtepunt
Volgens het Nivel (Nederlands Instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg) lijkt de griep over het hoogtepunt heen. Voor de derde week op rij daalt het aantal mensen dat zich met griepklachten bij de huisarts meldt. In week 7 waren er 142 per 100.000 Nederlanders. Op het hoogtepunt van de epidemie waren dat er 170. Toch is de griepgolf naar verwachting nog lang niet voorbij. Er hebben nu evenveel mensen griep als tijdens de piek van de griepgolf van de winter 2015/2016. En gezien het verloop van de voorgaande jaren kan het nog wel een tot twee maanden duren voor de situatie weer normaal is.

Het kan zijn dat het virus nog een keer om zich heen slaat en weer meer mensen ziek worden. ,,Of dat er een ander type griepvirus opkomt'', zegt MariŽtte Hooiveld van het Nivel. De uitbraak dit jaar was mogelijk zo hevig omdat in de griepprik niet het type griepvirus zat dat nu iedereen besmet. Dat betekent volgens Hooiveld niet dat het vaccin zinloos was. Er vindt toch enige mate van 'kruisbescherming' plaats. Door het vaccin worden mensen minder ziek.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
Ik ben masturbatie verslaafd.
pi_205578012
hEt Is MaAr EeN gRiEpJe1!!11!!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205633556
goed dat hier aandacht aan wordt besteed, want dit virus wordt stelselmatig onderschat. Toen ik nog tiener was toen overleed er een 16 jarig meisjes in mijn straat door de griep. Ze was gezond en sporte veel.
Later kwam ik iemand tegen die invalide is geworden door de griep.

Dus mooi topic!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')