abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2003 @ 08:31:58 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8306605
dat vraag ik me dus af aangezien op Australische sites heel vaak precies dezelfde DVD's worden aangeboden als in Europa. Zo heeft regio 4 Monsters Inc ondertiteling voor de scandinavische landen en sommige regio 4 titels hebben zelfs ondertiteling voor zo'n beetje alle regio 2 landen. Daarnaast worden er op die sites ook enkel regio 2 DVD's aangeboden, waaruit ik opmaak dat ze in Australie zonder problemen regio 2 kunnen kijken.

Kun je regio 4 titels zonder problemen afspelen in een niet regiovrije DVD speler?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_8306668
Denk het niet hoor... Het zijn niet voor niets verschillende regio's
In Australië wonen veel mensen van verschillende komaf, misschien is dat een reden? Daarnaast beslaat regio 4 nog wel een paar andere landen

Je kunt proberen, maar ik geef je weinig kans

Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_8306691
regio 4 en regio 2 zijn zeer zeker niet hetzelfde, als je geen regio vrije dvd speler heb zal ie de dvd´s niet pakken.
un Schizofreen is nooit alleen!!!!! Wie un kuil graaft voor un ander zal daar wel een goede reden voor hebben!!! Wie de schoen niet past, moet maar een ander kopen!!! een gegeve paard niet in zijn mond kijke, hij kan immers bijten!!!!
  donderdag 6 februari 2003 @ 08:49:26 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8306760
Owh, nou ja. Ik heb enkele weken geleden m'n speler regiovrij gemaakt. Er is een regio 1 dvd onderweg om het te testen.

In Aussieland is veel voordeel te behalen hoor. Monsters Inc 2 disc deluxe edition met DTS kost daar nog geen 20,-
Ice Age is ook de helft goedkoper dan wat we er hier voor moeten dokken.

[..]
  donderdag 6 februari 2003 @ 10:03:04 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8307625
Regio 4 en 2 zijn in theorie niet hetzelfde. Maar in de praktijk zijn zeer veel R4-schijven toch op R2-apparatuur af te spelen, ook al staat het er niet op.

Als ik een titel in Aussieland wil bestellen, controleer ik 'm altijd even op MichaelDVD.com. Als op die site staat dat een R4-DVD ook op R2 is af te spelen, dan kun je dat echt wel geloven.
Mijn goede vriend Oakey en ik bestellen vrijwel alles in Australië, en dankzij Michael hebben we nooit problemen gehad

pi_8308781
Omdat veel distributeurs van films in Europa ook de Australische rechten van die films bezitten, coderen ze hun Europese discs vaak ook voor Regio 4: zo hoeven ze voor de Australische markt geen nieuwe dvd te programmeren. Dat is ook meteen de reden dat veel Australische discs ook "Europese" (b.v. Hongaars of Nederlands) ondertitelsporen bevatten.
In het geval dat de Australische disc ook voor R2 is gecodeerd, is de Europese dvd* dus ook voor R4 gecodeerd: de discs zijn identiek.

In de regel is het daarom ook zo dat wanneer een Ausralische dvd van die "Europese" ondertitels bevat, die dvd dan ook voor R2 en R4 gecodeerd is. Er zijn echter toch wat uitzonderingen op deze regel, dus kun je inderdaad het beste altij bij www.michaeldvd.com.au checken, die te boek staat als zeer betrouwbaar.....

*Kleine simplificatie: vaak is er natuurlijk meer dan één Europese versie...

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 06-02-2003 12:50]

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  donderdag 6 februari 2003 @ 12:00:47 #7
11449 Ash
It's a trick. Get an axe!
pi_8309628
Veel R4 DVD's zijn Dual-Coded en dus ook vaak afspeelbaar op R2 DVD-Spelers.

Als je zeker wilt weken welke R4 DVD, dual-coded is
kan je dat VAAK checken op deze site:

http://www.michaeldvd.com.au/

EDIT: oops stond de post hierboven mij ook al vermeld!

"We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
pi_8315635
Het is te hopen dat ze ongeveer hetzelfde zijn. Heb namelijk op http://www.ezydvd.com.au twee DVD's gekocht (Minority Report en Die Hard 2 Special Edition) die beide regio 2 en 4 zijn. Het zou dus wel makkelijk zijn als ik die kan afspelen op mijn Philips DVD speler.
  donderdag 6 februari 2003 @ 18:21:06 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8317149
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 16:59 schreef fleshie het volgende:
Het is te hopen dat ze ongeveer hetzelfde zijn. Heb namelijk op http://www.ezydvd.com.au twee DVD's gekocht (Minority Report en Die Hard 2 Special Edition) die beide regio 2 en 4 zijn. Het zou dus wel makkelijk zijn als ik die kan afspelen op mijn Philips DVD speler.
Als er staat dat het regio 2,4 is da zit je altijd goed. Ik vroeg het me af omdat aussie sites vaak regio 2, regio 4 en regio 2,4 DVD's aanbieden. Als die aussie kennelijk regio 2 aankunnen, kunnen onze DVD spelers dan ook gewoon regio 4 aan?
[..]
  donderdag 6 februari 2003 @ 19:28:33 #10
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_8318411
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 18:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als er staat dat het regio 2,4 is da zit je altijd goed. Ik vroeg het me af omdat aussie sites vaak regio 2, regio 4 en regio 2,4 DVD's aanbieden. Als die aussie kennelijk regio 2 aankunnen, kunnen onze DVD spelers dan ook gewoon regio 4 aan?

Nee dus, Ik heb MIIB besteld vanuit Australië, ik kan hem op mijn regiovrije speler spelen. Maar mijn broer heeft een regio 2 gecodeerde speler en die geeft dus aan "Can't Read"...

Dus altijd ff Michaeldvd checken (link staat omhoog)

Learning to love life by living through loss and mistakes.
pi_8318751
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 18:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nee. De reden dat in Australie R2 DVD's verkocht worden heeft te maken met het feit dat het in Australie voor zover ik weet niet is toegestaan om een regio-locked DVD speler te verkopen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 09:22:35 #12
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8326560
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 19:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
De reden dat in Australie R2 DVD's verkocht worden [...]
Eigenlijk doelde ik niet eens op de eventuele R2-disks die in Australië in omloop zijn. Nee, ik bedoelde dat vreemd genoeg op veel Australische DVD's uitsluitend "R4" staat, maar dat ze toch op R2 zijn af te spelen.
Daarom is Michael zo onmisbaar: die weet je te vertellen of een schijf R2 is, ook al is ie officieel alleen R4.

Tip voor degenen die het nog niet kennen: http://www.dvd.nl/forum/. (Géén spam en al helemaal niet bedoeld om mensen van Fok! weg te lokken. Het is gewoon dat er heel veel kennis zit op dat forum.)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')