Kun je regio 4 titels zonder problemen afspelen in een niet regiovrije DVD speler?
Je kunt proberen, maar ik geef je weinig kans
In Aussieland is veel voordeel te behalen hoor. Monsters Inc 2 disc deluxe edition met DTS kost daar nog geen 20,-
Ice Age is ook de helft goedkoper dan wat we er hier voor moeten dokken.
Als ik een titel in Aussieland wil bestellen, controleer ik 'm altijd even op MichaelDVD.com. Als op die site staat dat een R4-DVD ook op R2 is af te spelen, dan kun je dat echt wel geloven.
Mijn goede vriend Oakey en ik bestellen vrijwel alles in Australië, en dankzij Michael hebben we nooit problemen gehad
In de regel is het daarom ook zo dat wanneer een Ausralische dvd van die "Europese" ondertitels bevat, die dvd dan ook voor R2 en R4 gecodeerd is. Er zijn echter toch wat uitzonderingen op deze regel, dus kun je inderdaad het beste altij bij www.michaeldvd.com.au checken, die te boek staat als zeer betrouwbaar.....
*Kleine simplificatie: vaak is er natuurlijk meer dan één Europese versie...
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 06-02-2003 12:50]
Als je zeker wilt weken welke R4 DVD, dual-coded is
kan je dat VAAK checken op deze site:
EDIT: oops stond de post hierboven mij ook al vermeld!
quote:Als er staat dat het regio 2,4 is da zit je altijd goed. Ik vroeg het me af omdat aussie sites vaak regio 2, regio 4 en regio 2,4 DVD's aanbieden. Als die aussie kennelijk regio 2 aankunnen, kunnen onze DVD spelers dan ook gewoon regio 4 aan?
Op donderdag 6 februari 2003 16:59 schreef fleshie het volgende:
Het is te hopen dat ze ongeveer hetzelfde zijn. Heb namelijk op http://www.ezydvd.com.au twee DVD's gekocht (Minority Report en Die Hard 2 Special Edition) die beide regio 2 en 4 zijn. Het zou dus wel makkelijk zijn als ik die kan afspelen op mijn Philips DVD speler.
quote:Nee dus, Ik heb MIIB besteld vanuit Australië, ik kan hem op mijn regiovrije speler spelen. Maar mijn broer heeft een regio 2 gecodeerde speler en die geeft dus aan "Can't Read"...
Op donderdag 6 februari 2003 18:21 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Als er staat dat het regio 2,4 is da zit je altijd goed. Ik vroeg het me af omdat aussie sites vaak regio 2, regio 4 en regio 2,4 DVD's aanbieden. Als die aussie kennelijk regio 2 aankunnen, kunnen onze DVD spelers dan ook gewoon regio 4 aan?
Dus altijd ff Michaeldvd checken (link staat omhoog)
quote:Nee. De reden dat in Australie R2 DVD's verkocht worden heeft te maken met het feit dat het in Australie voor zover ik weet niet is toegestaan om een regio-locked DVD speler te verkopen.
Op donderdag 6 februari 2003 18:21 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Als er staat dat het regio 2,4 is da zit je altijd goed. Ik vroeg het me af omdat aussie sites vaak regio 2, regio 4 en regio 2,4 DVD's aanbieden. Als die aussie kennelijk regio 2 aankunnen, kunnen onze DVD spelers dan ook gewoon regio 4 aan?
quote:Eigenlijk doelde ik niet eens op de eventuele R2-disks die in Australië in omloop zijn. Nee, ik bedoelde dat vreemd genoeg op veel Australische DVD's uitsluitend "R4" staat, maar dat ze toch op R2 zijn af te spelen.
Op donderdag 6 februari 2003 19:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
De reden dat in Australie R2 DVD's verkocht worden [...]
Tip voor degenen die het nog niet kennen: http://www.dvd.nl/forum/. (Géén spam en al helemaal niet bedoeld om mensen van Fok! weg te lokken. Het is gewoon dat er heel veel kennis zit op dat forum.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |