abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:41:30 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205555425
Stoken wordt duur deze winter, er dreigen tekorten
Hoe zou het zijn als gepensioneerden lakker naar Spanje en Portugal zouden gaan voor de winter, en dan de verwarming hier alleen op 10-12 graden zouden zetten, zodat er niets bevriest en er geen andere problemen ontstaan, en van het uitgespaarde geld zouden ze zich dan kunnen veroorloven om daar te blijven.
Mensen die in een home office werken en geen kinderen hebben, ook? Ik denk er serieus over na.

Plastic afval niet recyclen maar in cementfabrieken gebruiken om te stoken ipv stookolie?

Wie heeft nog meer out of the box ideeen?
pi_205555549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stoken wordt duur deze winter, er dreigen tekorten
Hoe zou het zijn als gepensioneerden lakker naar Spanje en Portugal zouden gaan voor de winter, en dan de verwarming hier alleen op 10-12 graden zouden zetten, zodat er niets bevriest en er geen andere problemen ontstaan, en van het uitgespaarde geld zouden ze zich dan kunnen veroorloven om daar te blijven.
Mensen die in een home office werken en geen kinderen hebben, ook? Ik denk er serieus over na.

Plastic afval niet recyclen maar in cementfabrieken gebruiken om te stoken ipv stookolie?

Wie heeft nog meer out of the box ideeen?
Ik snap je vraag, maar dit is eigenlijk groter dan jan met de korte achternaam, zelf nog kan aanpakken. Het is iets nationaals dus politiek, wie gaat wat betalen?!
Als je geld hebt, heb je mogelijkheden, diegenen die niet kunnen anticiperen, kan je ook niet in de kou of de financiele problemen brengen. Het is oorlog.
pi_205556179
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ik snap je vraag, maar dit is eigenlijk groter dan jan met de korte achternaam, zelf nog kan aanpakken. Het is iets nationaals dus politiek, wie gaat wat betalen?!
Als je geld hebt, heb je mogelijkheden, diegenen die niet kunnen anticiperen, kan je ook niet in de kou of de financiele problemen brengen. Het is oorlog.
Wut?

Energieprijzen stijgen de pan uit. Natuurlijk - de politiek moet hier op macro niveau iets aan doen. Maar als consument kan je zelf de kosten drukken door b.v een elektrische deken te gebruiken, verwarming uit laten / extra winterkleding thuis aan, koud avondeten in plaats van alles warm... minder lang douchen, om de dag douchen, alle elektra thuis uitschakelen indien je er niet bent.

Legio mogelijkheden, beste tsunami!
pi_205556256
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:06 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Wut?

Energieprijzen stijgen de pan uit. Natuurlijk - de politiek moet hier op macro niveau iets aan doen. Maar als consument kan je zelf de kosten drukken door b.v een elektrische deken te gebruiken, verwarming uit laten / extra winterkleding thuis aan, koud avondeten in plaats van alles warm... minder lang douchen, om de dag douchen, alle elektra thuis uitschakelen indien je er niet bent.

Legio mogelijkheden, beste tsunami!
Als je deze mogelijkheden wilt, moet je wel woning goed isoleert zijn. En vaker zwembad gaan bezoeken ipv thuis douchen..
Niet elke woning zijn geïsoleerd of is te duur om realiseren. Nieuw woning bouwen die wel isoleerd en zelf voorziening. Dat kostte wat.

Overheid kan de prijs van grond verlagen. Maar dat doet ze niet omdat ze geld nodig heeft voor allerlei onzin projecten..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_205556343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:15 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Als je deze mogelijkheden wilt, moet je wel woning goed isoleert zijn. En vaker zwembad gaan bezoeken ipv thuis douchen..
Niet elke woning zijn geïsoleerd of is te duur om realiseren. Nieuw woning bouwen die wel isoleerd en zelf voorziening. Dat kostte wat.

Overheid kan de prijs van grond verlagen. Maar dat doet ze niet omdat ze geld nodig heeft voor allerlei onzin projecten..
Goede reactie dit :')
pi_205556461
Volgens mij kun je het beste nu al kijken welke bedrijven/producten we eventueel kunnen missen voor een tijdje en die steun geven (net als de corona steun toen) en zorgen dat die voorlopig dicht gaan?

Maar dat is wel lastig uiteraard.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205558583
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:34 schreef AQuila360 het volgende:
Volgens mij kun je het beste nu al kijken welke bedrijven/producten we eventueel kunnen missen voor een tijdje en die steun geven (net als de corona steun toen) en zorgen dat die voorlopig dicht gaan?

Maar dat is wel lastig uiteraard.
We kunnen niet altijd alles en iedereen compenseren. Gewoon de markt zijn werk laten doen, als de energieprijzen maar hoog genoeg worden stoppen er vanzelf bedrijven. En bedrijven die een cruciaal halfproduct maken, blijven vanzelf doordraaien omdat ze hogere prijzen kunnen vragen. En als ze dat niet kunnen, was het blijkbaar niet zo'n belangrijk product.

Wat natuurlijk niet betekent dat we de zwaksten personen niet moeten helpen. Maar dan liefst met een zakje geld dat ze ook aan verduurzaming of een warme trui kunnen uitgeven dan met subsidie op de energierekening.

En natuurlijk openbare gebouwen waar je lekker kunt opwarmen. Wat ruimten in het gemeentehuis vrij maken, beetje comfortabele stoelen neerzetten, koffieapparaat erin en iedereen welkom heten die even wil bijkomen van zijn koude huis.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_205558854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
We kunnen niet altijd alles en iedereen compenseren. Gewoon de markt zijn werk laten doen, als de energieprijzen maar hoog genoeg worden stoppen er vanzelf bedrijven. En bedrijven die een cruciaal halfproduct maken, blijven vanzelf doordraaien omdat ze hogere prijzen kunnen vragen. En als ze dat niet kunnen, was het blijkbaar niet zo'n belangrijk product.

Wat natuurlijk niet betekent dat we de zwaksten personen niet moeten helpen. Maar dan liefst met een zakje geld dat ze ook aan verduurzaming of een warme trui kunnen uitgeven dan met subsidie op de energierekening.

En natuurlijk openbare gebouwen waar je lekker kunt opwarmen. Wat ruimten in het gemeentehuis vrij maken, beetje comfortabele stoelen neerzetten, koffieapparaat erin en iedereen welkom heten die even wil bijkomen van zijn koude huis.
Gewoon de houtkachel terug ouwe pijp
pi_205559054
Ik heb een heel uniek en creatief idee.

We zouden bijvoorbeeld, gas kunnen winnen uit ons eigen land! In Groningen zit nog heel veel gas in de grond hoorde ik onlangs!

En onze kolencentrales werken maar op 35% capaciteit op bevel van Jetten en co en die zouden we bijvoorbeeld, ik noem maar wat, gewoon op 100% kunnen laten werken!

Wow, ik sta van mezelf te kijken dat ik zoiets gewoon kan verzinnen.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:55:07 #10
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205559064
Genoeg industrie zoals tata steel dat we helemaal niet nodig hebben. Privé bezit van auto's kan verboden worden. Terrasverwarmers kunnen ook weg

Er is helemaal geen energieprobleem
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205586200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:06 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Wut?

Energieprijzen stijgen de pan uit. Natuurlijk - de politiek moet hier op macro niveau iets aan doen. Maar als consument kan je zelf de kosten drukken door b.v een elektrische deken te gebruiken, verwarming uit laten / extra winterkleding thuis aan, koud avondeten in plaats van alles warm... minder lang douchen, om de dag douchen, alle elektra thuis uitschakelen indien je er niet bent.

Legio mogelijkheden, beste tsunami!
Is een wollen deken niet beter dan een elektrische deken om kosten te besparen?
pi_205586589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 08:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is een wollen deken niet beter dan een elektrische deken om kosten te besparen?
Zeker. Maar als je echt geen energie wilt stoken en het 10 graden thuis is, dan is een elektrische deken beter :)
pi_205586622
Lekker dicht tegen welke geliefde dan ook aankruipen
Ohw wacht #metoo
pi_205590550
Ik woon in België en hier heb je voor de minimuminkomens een sociaal tarief. Zij betalen ongeveer 30% minder aan energie/gas.
Dit is trouwens niet alleen met deze crisis, dat is al eeuwen zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')