Misschien denkt oma dat jullie band goed genoeg is dat een lunch met alleen een oudere generatie dan de jouwe daar niets aan verandert.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:15 schreef mcvdp het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die best goed was. Ik ga regelmatig bij haar langs, kan altijd leuk met haar kletsen, ook wel eens samen op stap geweest, ging er als kind regelmatig eten of logeren. Ook daarom vind ik het dus best pijnlijk dat ik niet welkom ben.
Heel kinderachtig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:46 schreef mcvdp het volgende:
Misschien kinderachtig, maar waarom zou ik nu moeite doen voor haar terwijl zij haar kleinkinderen niet eens op haar eigen verjaardag wil zien.
Dat is gebaseerd op jouw persoonlijke standpunt dat je een verjaardag altijd met de belangrijkste personen in je leven moet vieren als je hem viert.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:33 schreef mcvdp het volgende:
[..]
Dit raakt me omdat dit gewoon hoe dan ook betekent dat mijn oma het niet belangrijk genoeg vindt om de kleinkinderen uit te nodigen op haar verjaardag.
Dus vanwege jouw persoonlijke standpunt over hoe je een verjaardag moet vieren geloof je niet dat het een financiële afweging was. Oma mag daar blijkbaar ook niet haar eigen opvattingen over op na houden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:33 schreef mcvdp het volgende:
Ze kiest ervoor om ons niet uit te nodigen, wat ik begrepen heb vanuit financieel oogpunt. Maar zoals ik eerder aangaf heeft mijn oma vaker etentjes gegeven voor haar verjaardag en toen waren we er wel bij, dus ik heb het idee dat het financiële niet eens zo'n issue is maar dat dit een beetje als excuus wordt gebruikt, en dat ze het eigenlijk wel best vindt als de kleinkinderen niet komen, op haar 80e verjaardag nota bene. En als het echt puur een financieel ding zou zijn dat ze dan liever alsnog gaat lunchen buiten de deur dan haar verjaardag goedkoper vieren zodat de kleinkinderen wel kunnen komen. Als ze nou 20 kleinkinderen had gehad had ik het begrepen, maar we zijn maar met 5.
Juist omdat jij je oma regelmatig ziet hoeft ze geen verjaardag met chique lunch aan te grijpen om toch nog een keer contact te hebben itt de personen waarmee ze buiten deze gelegenheid om geen contact heeft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:33 schreef mcvdp het volgende:
Ik voel me gewoon buitengesloten. Alsof de kleinkinderen (allemaal 20+) nog een stel basisschoolkinderen zijn die niet met de grote mensen mee mogen eten voor de verjaardag van oma. Ik vind dat raar, helemaal omdat ik mijn oma regelmatig zie. En als je dan toch de groep wil verkleinen, nodig dan lekker de mensen niet uit die je toch nooit ziet. Ik snap echt niet dat je liever je stiefkinderen uitnodigt dan je kleinkinderen, zeker als je stiefkinderen op voorgaande verjaardagen niet kwamen opdagen of pas uren later dan de afgesproken tijd (want dat is gebeurd).
Ik snap gewoon niet dat als er dan toch mensen niet uitgenodigd moeten worden dat ze er dan voor kiest om de kleinkinderen maar niet uit te nodigen. Terwijl er dan wel mensen uitgenodigd worden die ze nooit ziet en op voorgaande verjaardagen niet zijn komen opdagen of veel later (en waarover ze meermaals onder andere bij mij heeft geklaagd). Mag ze uiteraard zelf weten, maar ik begrijp dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:52 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan er de vinger nog niet helemaal op leggen, maar die laatste alinea vind ik erg vervelend over komen, want nu wil jij voor oma gaan bepalen wie oma dan niét moet uitnodigen. Want het is blijkbaar prima dát er mensen niet worden uitgenodigd, zolang jij dat maar niet bent, om vervolgens ook nog even je eigen onderbuikgevoeletje aangaande de stiefkinderen te ventileren.
Dit gaat dus niet om 'ik vind het niet kunnen dat je een deel van de familie niet uitnodigt', dit gaat er omdat JIJ niet wordt uitgenodigd en áls er dan iemand niet wordt uitgenodigd, waarom dan niet mensen waar jij zelf geen hoge pet van op hebt. Maar stel dat oma geen hoge pet van jou op zou hebben, wat je nu al zo ziet, dan is dat een probleem.
Dat is hypocriet. Met die laatste alinea ben je mijn sympathie wel kwijt geraakt.
Dan zou ze andere familie die ze regelmatig ziet ook niet hoeven uitnodigen en dat doet ze wel. Overigens ben ik niet de enige die het een rare situatie vindt. Dus misschien dat ik het me te veel aantrek, maar het is niet gek dat ik hier een vervelend gevoel bij heb.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:08 schreef Stepperoller het volgende:
Juist omdat jij je oma regelmatig ziet hoeft ze geen verjaardag met chique lunch aan te grijpen om toch nog een keer contact te hebben itt de personen waarmee ze buiten deze gelegenheid om geen contact heeft.
Dat kan dat je dat niet begrijpt. Maar de realiteit is dat ze doet wat ze doet. Dat is haar goed recht. Jij hoeft het daar niet mee eens te zijn, dat verandert de realiteit echter niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:10 schreef mcvdp het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat als er dan toch mensen niet uitgenodigd moeten worden dat ze er dan voor kiest om de kleinkinderen maar niet uit te nodigen. Terwijl er dan wel mensen uitgenodigd worden die ze nooit ziet en op voorgaande verjaardagen niet zijn komen opdagen of veel later (en waarover ze meermaals onder andere bij mij heeft geklaagd). Mag ze uiteraard zelf weten, maar ik begrijp dat gewoon niet.
Ik vind het samenvattend gewoon heel raar dat, in een situatie waarin ze ervoor gekozen heeft om mensen niet uit te nodigen, dit dan de kleinkinderen moeten zijn. Lijkt me toch dat kleinkinderen juist degenen zijn waarmee je je verjaardag wil vieren. Maar blijkbaar dus niet, en dat vind ik pijnlijk.
En wie vindt dat dan nog meer?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:13 schreef mcvdp het volgende:
[..]
Dan zou ze andere familie die ze regelmatig ziet ook niet hoeven uitnodigen en dat doet ze wel. Overigens ben ik niet de enige die het een rare situatie vindt. Dus misschien dat ik het me te veel aantrek, maar het is niet gek dat ik hier een vervelend gevoel bij heb.
En dat is precies waarom ik er dus zo mee zit. Ik krijg het gevoel alsof ze mij (en de andere kleinkinderen, maar ik spreek nu puur vanuit mezelf want ik weet niet hoe de anderen hierover denken) niet belangrijk genoeg vindt om uit te nodigen op haar verjaardag. Alsof het iets persoonlijks is, ze niet genoeg om ons (en mij dus) geeft om ons gewoon uit te nodigen. En ik vind dat pijnlijk, want ik geef wel heel veel om mijn oma.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:18 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, als ze al eerder etentjes heeft gegeven waar wél iedereen bij was, dan lijkt het 'financiele' eerder een excuus dan de echte reden, en misschien zou je dan de reden voor waarom jij (want het gaat je om jou, niet om de andere kleinkinderen) niet bent uitgenodigd bij jezelf moeten zoeken.
Je bent vanalles aan het invullen. Leuk dat jullie haar helpen blablabla. Dat is allemaal om gewicht in de schaal te gooien waarom het toch heel raar is dat jullie niet worden uitgenodigd. Je kunt redenen aanvoeren tot morgenvroeg, maar dat verandert niet dat jullie alsnog niet zijn uitgenodigd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:36 schreef mcvdp het volgende:
[..]
En dat is precies waarom ik er dus zo mee zit. Ik krijg het gevoel alsof ze mij (en de andere kleinkinderen, maar ik spreek nu puur vanuit mezelf want ik weet niet hoe de anderen hierover denken) niet belangrijk genoeg vindt om uit te nodigen op haar verjaardag. Alsof het iets persoonlijks is, ze niet genoeg om ons (en mij dus) geeft om ons gewoon uit te nodigen. En ik vind dat pijnlijk, want ik geef wel heel veel om mijn oma.
Mijn opa was een tijd geleden ook jarig en die nodigde de kleinkinderen ook niet uit. Dat begreep ik wel, want met opa hebben de kleinkinderen niet zoveel contact en hij nodigde sowieso maar een heel klein groepje mensen uit. Maar mijn oma zie ik regelmatig en de meeste van de andere kleinkinderen ook. Die komen regelmatig langs, helpen haar met van alles en nog wat, zien haar als ze bij onze ouders thuis komt. En wij worden dan alle 5 niet uitgenodigd, alsof we er ineens niet meer bij horen.
Je moet echt je best doen om niet in dit gevoel te blijven hangen. Je maakt het op deze manier echt veel te groot. Er kunnen allerlei redenen zijn dat je oma hier voor heeft gekozen (misschien wel op aanraden van iemand), maar jij kunt nu alleen maar denken ‘ze vindt me niet belangrijk genoeg’.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:36 schreef mcvdp het volgende:
[..]
En dat is precies waarom ik er dus zo mee zit. Ik krijg het gevoel alsof ze mij (en de andere kleinkinderen, maar ik spreek nu puur vanuit mezelf want ik weet niet hoe de anderen hierover denken) niet belangrijk genoeg vindt om uit te nodigen op haar verjaardag. Alsof het iets persoonlijks is, ze niet genoeg om ons (en mij dus) geeft om ons gewoon uit te nodigen. En ik vind dat pijnlijk, want ik geef wel heel veel om mijn oma.
Mijn opa was een tijd geleden ook jarig en die nodigde de kleinkinderen ook niet uit. Dat begreep ik wel, want met opa hebben de kleinkinderen niet zoveel contact en hij nodigde sowieso maar een heel klein groepje mensen uit. Maar mijn oma zie ik regelmatig en de meeste van de andere kleinkinderen ook. Die komen regelmatig langs, helpen haar met van alles en nog wat, zien haar als ze bij onze ouders thuis komt. En wij worden dan alle 5 niet uitgenodigd, alsof we er ineens niet meer bij horen.
Oma wil vanuit financieel oogpunt niet iedereen trakteren en je wil daarom niet meer bij haar langs gaan. Lees eens even goed wat je zelf zegt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:46 schreef mcvdp het volgende:
Want heel eerlijk gezegd ben ik nu sowieso niet van plan om binnenkort weer even bij haar langs te gaan voor de gezelligheid. Misschien kinderachtig, maar waarom zou ik nu moeite doen voor haar terwijl zij haar kleinkinderen niet eens op haar eigen verjaardag wil zien.
Nahh, ze wil oma laten vallen omdat ze invult voor oma dat oma's keuzes eigenlijk anders zouden moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:46 schreef PJR het volgende:
[..]
Oma wil vanuit financieel oogpunt niet iedereen trakteren en je wil daarom niet meer bij haar langs gaan. Lees eens even goed wat je zelf zegt.
Je kan er van alles omheen vertellen over hoe geraakt je erdoor bent, maar in principe zeg je gewoon dat je haar wil laten vallen omdat ze om financiële redenen prioriteiten moet stellen. Waardeloos.
Ja, andere mensen zouden misschien hun schouders ophalen en het binnen een minuut weer vergeten zijn. Maar ik krijg hier een rotgevoel van. En de reden dat ik dit topic geopend heb was dat ik niet zo goed wist of ik iets met dit gevoel moest doen en zo ja wat. Heeft niks te maken met drama opzoeken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, TS, deze manier van drama opzoeken lijkt wel een beetje een rode draad te zijn voor jou. Ik denk dat dat belangrijker is om mee te dealen dan de kwestie 'oma's verjaardag'.
En weet je nu wel of beter wat je ermee moet?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:32 schreef mcvdp het volgende:
[..]
Ja, andere mensen zouden misschien hun schouders ophalen en het binnen een minuut weer vergeten zijn. Maar ik krijg hier een rotgevoel van. En de reden dat ik dit topic geopend heb was dat ik niet zo goed wist of ik iets met dit gevoel moest doen en zo ja wat. Heeft niks te maken met drama opzoeken.
Oma cancelen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En weet je nu wel of beter wat je ermee moet?
Jawel, want JOUW gevoelens over stief-familie als leidraad nemen over de (in)correctheid van oma's beslissingen slaat nergens op, en is absoluut drama opzoeken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:32 schreef mcvdp het volgende:
[..]
Ja, andere mensen zouden misschien hun schouders ophalen en het binnen een minuut weer vergeten zijn. Maar ik krijg hier een rotgevoel van. En de reden dat ik dit topic geopend heb was dat ik niet zo goed wist of ik iets met dit gevoel moest doen en zo ja wat. Heeft niks te maken met drama opzoeken.
Het gaat niet eens over het je rot voelen hierover (rot vind ik ook al een zware emotie, beetje verdrietig tot daar aan toe). En dat anderen hun schouders zouden optrekken. Nee hoor, ik denk dat dit menig persoon wel een beetje zou raken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:32 schreef mcvdp het volgende:
[..]
FYI: ook als het je raakt kun je het bij jezelf houden in plaats van gelijk allerlei vijandige theorieën te verzinnen over hoe je oma je buitensluit en daar kinderachtige acties aan willen verbinden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:32 schreef mcvdp het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |