abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8305711
De mensen die even de moeite hadden genomen dit te lezen weten al dat ik overweeg m'n vwo geheel zelfstandig te halen. Maar ik tast nu een beetje in het duister kwa boeken..
Wat zijn de beste boekmethodes voor het 4e, 5e en 6e jaar vwo oude stijl bij volgende vakken?:

- Nederlands
- Engels
- Duits
- Wiskunde A
- Wiskunde B
- Natuurkunde
- Scheikunde
- Economie

Dus welke vinden jullie het beste vindt aansluiten bij een eindexamen vwo oude stijl..
En kan ik die 'Samengevat' boekjes ook nog gebruiken of zijn die te afwijkend tov de oude stijl? Zijn er dan eventueel ook soortgelijke boekjes voor de oude stijl?

[Dit bericht is gewijzigd door CyberGot op 06-02-2003 02:07]

Er zou meer geleefd moeten worden...
pi_8305959
Dit is toch zo lang geleden 7 jaar al.
Wat betreft boeken, ik kan me geen titels herinneren.. ik had zelfde vakkenpakket ik had alleen geen 8e vak (geen scheikunde). Mocht me nog wat titels binnen schieten hoor je het wel.
pi_8306033
probeer de oude samenvattingen op de kop te tikken

daarmee kun je het prima leren omdat daar alle voorgeschreven examenstof instaat, als je dan ook nog goed oefent met oude examens moet het wel te doen zijn....

edit: de lokale bibliotheek heeft deze oude examenbundels vast nog wel.....

Life is too short not to have fun
pi_8306148
En vergeet ook de BiNaS niet! Dat boekje is verplichte kost bij een (hoofdzakelijk) exact vakkenpakket als de jouwe.
Ars longa, vita brevis
pi_8306321
Volgens mij zijn er toch alleen nog maar nieuwe stijl tentamens?
pi_8311362
er zullen vast nog wel oude stijl staatsexamens zijn
  donderdag 6 februari 2003 @ 13:45:43 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_8311480
Je kan volgens mij nog 1 of 2 jaar oude stijl tentamens doen. Voor de binas moet je wel opletten, want de huidige binas (ik dacht 5e druk) heeft dingen niet die de oude stijl binas wel had. Er zijn ook heel veel dingen bijgekomen, maar een covalentiekaartje voor atomen staat er bv niet meer in.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 6 februari 2003 @ 15:38:51 #8
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_8313806
Ga eens langs bij De Slegte, daar hebben ze no een hoop schoolboeken oude stijl. En inderdaad ook 'Samengevat'-boeken, en examenbundels.
Wiskunde: Getal en ruimte
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_8314171
@ketaw: graag
@vaagsel: zal morgen even langs de bieb gaan..
Oude stijl examens zijn er voor het laatst in 2004..
Binas heb ik al.. 4e druk. Ik kom er tijdens het maken van opgaves wel achter of ik een andere nodig heb.. Maar eerst die boeken met die opgaves..
quote:
Ga eens langs bij De Slegte, daar hebben ze no een hoop schoolboeken oude stijl. En inderdaad ook 'Samengevat'-boeken, en examenbundels.
Wiskunde: Getal en ruimte
Ok, vant weekend ben ik toch in adam dus dan ga ik daar wel even langs
Getal&ruimte heb ik met de 2e fase ook gebruikt.. Die zijn ook goed voor oude stijl?
pi_8317442
getal en ruimte had ik dacht ik ook met oude stijl ja

maar als je een beetje goed kan leren en je hebt de meeste stof al gedaan zou je het met alleen de samenvattingen ook wel kunnen leren

pi_8326890
en dan te bedenken dat ik 15 vakken heb bij m'n profiel natuur en gezondheid...
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_8329534
Getal&ruimte gaat het worden
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 10:00 schreef thiamat het volgende:
en dan te bedenken dat ik 15 vakken heb bij m'n profiel natuur en gezondheid...
, ik had bij m'n N&T profiel drie keuzevakken.. Inf, M&O en Eco. Inf kan ik beter zelf doen.. Alles wat je daar krijgt is verouderd.. M&O was wel leuk maar het tempo daarvan niet.. Een hoofdstuk per week, zou je best veel tijd aan kwijt kunnen zijn . Typisch zo'n cursusvak, mocht ik het later nog nodig hebben doe ik wel een cursus..
  vrijdag 7 februari 2003 @ 13:39:22 #13
34586 kepler
No bounce, no play
pi_8330786
Ik heb nog wel allemaal schoolboeken van het eindexamenjaar 2000 liggen, dit is nog gewoon oude stijl. Ik weet het niet precies meer welke, maar iig biologie, natuurkunde, wiskunde en een aantal examenbundels.

Bij de slegte kan je ze niet meer halen denk ik, want ik kon ze daar niet verkopen namelijk. Ze namen die oude stijl boeken niet meer aan.

Laat maar weten als je geinteresseerd bent

The line is a dot to you!
pi_8332987
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 13:39 schreef kepler het volgende:
Ik heb nog wel allemaal schoolboeken van het eindexamenjaar 2000 liggen, dit is nog gewoon oude stijl. Ik weet het niet precies meer welke, maar iig biologie, natuurkunde, wiskunde en een aantal examenbundels.

Bij de slegte kan je ze niet meer halen denk ik, want ik kon ze daar niet verkopen namelijk. Ze namen die oude stijl boeken niet meer aan.

Laat maar weten als je geinteresseerd bent

Doe ik

Ik weet nu alleen nog niet goed welke methode ik voor economie 1 moet gebruiken. Nu heb ik 'Kern van de Economie' voor de 2efase..
Ik heb de cdrom met exameneisen oude stijl aangevraagd bij de ib-groep. Hopen dat die wat duidelijkheid geeft in het verschil tussen nieuwe stijl/oude stijl stof..

vrijdag 7 februari 2003 @ 16:09:15 #15
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_8334074
Jouw verhaal is net een autobiografie van mij. Had precies hetzelfde en heb vorig jaar 5 en 6 VWO in 1 jaar gedaan bij Gilde opleidingen oude stijl, kan nu helaas niet meer. Ik reageer even op allebei de topics van jou.

Bij scheikunde en natuurkunde kun je net zo goed je boeken van de 2e fase gebruiken, de eindexamens zijn namelijk hetzelfde. Voor Nederlands en Engels heb je geen boeken nodig, met alleen examenbundel kom je er ook wel.
Wiskunde A is niet zo heel moeilijk en kun je ook grotendeels alleen af. Heb hier nog wel boeken liggen van Wiskunde A en B nieuwe en oude stijl.
Ik weet niet hoe goed je in Duits bent, maar aangezien je maar 7 vakken hoeft te doen, zou ik Duits weglaten. Je hebt niks aan Duits, tegenwoordig zijn technische boeken allemaal in het Engels. Doordat je 8 vakken hebt, heb je wel 1 vak speling.

Ik wil je wel waarschuwen voor Wiskunde B, dit vak verschilt enorm met de 2e fase, vergeet niet dat je je GR en formuleblad niet meer mag gebruiken. Vergeet ook niet dat je geen handige uitwerkingsboeken meer hebt. Je hebt alleen boekjes met antwoorden. In de 2e fase zijn die leraren zowat vervangen door die die uitwerkingsboeken, die heb je nu niet meer. Dus mocht je veel vragen hebben bij Wiskunde B en die heb je ongetwijfeld, kun je maar beter een leraar voor dat vak hebben.
Dus eigenlijk heb je de LOI alleen nodig voor Wiskunde B en eventueel economie.

Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 17:19:26 #16
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_8335765
Ik neem aan dat de Getal & Ruimte boeken zijn veranderd, aangezien de boeken nu bijvoorbeeld NG/NT 3/4/5 heten.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 17:21:31 #17
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_8335803
je hoeft geen Wiskunde A en B te doen,
en voor wiskunde moet je Moderne Wiskunde of Getal en Ruimte hebben.
Endless, Forever More....
pi_8335863
Scoop voor natuurkunde en een binas
dat hadden wij tenminste
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_8336864
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 15:16 schreef CyberGot het volgende:

[..]

Doe ik

Ik weet nu alleen nog niet goed welke methode ik voor economie 1 moet gebruiken. Nu heb ik 'Kern van de Economie' voor de 2efase..
Ik heb de cdrom met exameneisen oude stijl aangevraagd bij de ib-groep. Hopen dat die wat duidelijkheid geeft in het verschil tussen nieuwe stijl/oude stijl stof..

Economie zonder franje ligt hier thuis, dus dat die het misschien is, dat is iig van 4 jaar geleden.

Btw.. ik doe hem niet weg:)

pi_8336878
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:09 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Jouw verhaal is net een autobiografie van mij. Had precies hetzelfde en heb vorig jaar 5 en 6 VWO in 1 jaar gedaan bij Gilde opleidingen oude stijl, kan nu helaas niet meer. Ik reageer even op allebei de topics van jou.

Bij scheikunde en natuurkunde kun je net zo goed je boeken van de 2e fase gebruiken, de eindexamens zijn namelijk hetzelfde. Voor Nederlands en Engels heb je geen boeken nodig, met alleen examenbundel kom je er ook wel.
Wiskunde A is niet zo heel moeilijk en kun je ook grotendeels alleen af. Heb hier nog wel boeken liggen van Wiskunde A en B nieuwe en oude stijl.
Ik weet niet hoe goed je in Duits bent, maar aangezien je maar 7 vakken hoeft te doen, zou ik Duits weglaten. Je hebt niks aan Duits, tegenwoordig zijn technische boeken allemaal in het Engels. Doordat je 8 vakken hebt, heb je wel 1 vak speling.

Ik wil je wel waarschuwen voor Wiskunde B, dit vak verschilt enorm met de 2e fase, vergeet niet dat je je GR en formuleblad niet meer mag gebruiken. Vergeet ook niet dat je geen handige uitwerkingsboeken meer hebt. Je hebt alleen boekjes met antwoorden. In de 2e fase zijn die leraren zowat vervangen door die die uitwerkingsboeken, die heb je nu niet meer. Dus mocht je veel vragen hebben bij Wiskunde B en die heb je ongetwijfeld, kun je maar beter een leraar voor dat vak hebben.
Dus eigenlijk heb je de LOI alleen nodig voor Wiskunde B en eventueel economie.

Ok, hier heb ik wat aan . Ik hoor idd van andere mensen ook dat wiskunde B best moeilijk is. Dan ga ik het ongeveer zo doen:

-Nederlands (Laagland+Topniveau)
-Engels (idioom+grammatica boekje)
-Wiskunde A (Getal&Ruimte)
-Wiskunde B (LOI)
-Scheikunde (Chemie)
-Natuurkunde (Scoop)
-Economie 1 (Kern van de economie of LOI)

-Duits (nog eens diep over nagedacht.. Is idd extra moeite en leuk vind ik het niet dus ik doe het nu niet en mocht ik het later toch nog nodig vinden kan ik het alsnog doen )

Voor ik definitief hiervoor ga wil ik eerst nog die exameneisen zien.
Niemand goede boeken voor economie 1 oude stijl?

pi_8336904
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 18:35 schreef Fatality het volgende:

[..]

Economie zonder franje ligt hier thuis, dus dat die het misschien is, dat is iig van 4 jaar geleden.

Btw.. ik doe hem niet weg:)

En vond je dat goed aansluiten bij de examens?
pi_8336965
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 18:39 schreef CyberGot het volgende:

[..]

En vond je dat goed aansluiten bij de examens?

Ik zit nog maar in de 4de , het was van mijn zus..
Ze vond het ubersaai en heeft het laten vallen.

Ik zou het boek even beschrijven, ontzaglijk veel tekst, opsommingen en af en toe een opdrachtje.

pi_8377145
quote:
Ik zou het boek even beschrijven, ontzaglijk veel tekst, opsommingen en af en toe een opdrachtje.
Mwa, dat is ongeveer wat ik van het loi verwacht.. Als er maar wat interessants staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')