- Nederlands
- Engels
- Duits
- Wiskunde A
- Wiskunde B
- Natuurkunde
- Scheikunde
- Economie
Dus welke vinden jullie het beste vindt aansluiten bij een eindexamen vwo oude stijl..
En kan ik die 'Samengevat' boekjes ook nog gebruiken of zijn die te afwijkend tov de oude stijl? Zijn er dan eventueel ook soortgelijke boekjes voor de oude stijl?
[Dit bericht is gewijzigd door CyberGot op 06-02-2003 02:07]
daarmee kun je het prima leren omdat daar alle voorgeschreven examenstof instaat, als je dan ook nog goed oefent met oude examens moet het wel te doen zijn....
edit: de lokale bibliotheek heeft deze oude examenbundels vast nog wel.....
quote:Ok, vant weekend ben ik toch in adam dus dan ga ik daar wel even langs
Ga eens langs bij De Slegte, daar hebben ze no een hoop schoolboeken oude stijl. En inderdaad ook 'Samengevat'-boeken, en examenbundels.
Wiskunde: Getal en ruimte
maar als je een beetje goed kan leren en je hebt de meeste stof al gedaan zou je het met alleen de samenvattingen ook wel kunnen leren
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 10:00 schreef thiamat het volgende:
en dan te bedenken dat ik 15 vakken heb bij m'n profiel natuur en gezondheid...
Bij de slegte kan je ze niet meer halen denk ik, want ik kon ze daar niet verkopen namelijk. Ze namen die oude stijl boeken niet meer aan.
Laat maar weten als je geinteresseerd bent
quote:Doe ik
Op vrijdag 7 februari 2003 13:39 schreef kepler het volgende:
Ik heb nog wel allemaal schoolboeken van het eindexamenjaar 2000 liggen, dit is nog gewoon oude stijl. Ik weet het niet precies meer welke, maar iig biologie, natuurkunde, wiskunde en een aantal examenbundels.Bij de slegte kan je ze niet meer halen denk ik, want ik kon ze daar niet verkopen namelijk. Ze namen die oude stijl boeken niet meer aan.
Laat maar weten als je geinteresseerd bent
Ik weet nu alleen nog niet goed welke methode ik voor economie 1 moet gebruiken. Nu heb ik 'Kern van de Economie' voor de 2efase..
Ik heb de cdrom met exameneisen oude stijl aangevraagd bij de ib-groep. Hopen dat die wat duidelijkheid geeft in het verschil tussen nieuwe stijl/oude stijl stof..
Bij scheikunde en natuurkunde kun je net zo goed je boeken van de 2e fase gebruiken, de eindexamens zijn namelijk hetzelfde. Voor Nederlands en Engels heb je geen boeken nodig, met alleen examenbundel kom je er ook wel.
Wiskunde A is niet zo heel moeilijk en kun je ook grotendeels alleen af. Heb hier nog wel boeken liggen van Wiskunde A en B nieuwe en oude stijl.
Ik weet niet hoe goed je in Duits bent, maar aangezien je maar 7 vakken hoeft te doen, zou ik Duits weglaten. Je hebt niks aan Duits, tegenwoordig zijn technische boeken allemaal in het Engels. Doordat je 8 vakken hebt, heb je wel 1 vak speling.
Ik wil je wel waarschuwen voor Wiskunde B, dit vak verschilt enorm met de 2e fase, vergeet niet dat je je GR en formuleblad niet meer mag gebruiken. Vergeet ook niet dat je geen handige uitwerkingsboeken meer hebt. Je hebt alleen boekjes met antwoorden. In de 2e fase zijn die leraren zowat vervangen door die die uitwerkingsboeken, die heb je nu niet meer. Dus mocht je veel vragen hebben bij Wiskunde B en die heb je ongetwijfeld, kun je maar beter een leraar voor dat vak hebben.
Dus eigenlijk heb je de LOI alleen nodig voor Wiskunde B en eventueel economie.
quote:Economie zonder franje ligt hier thuis, dus dat die het misschien is, dat is iig van 4 jaar geleden.
Op vrijdag 7 februari 2003 15:16 schreef CyberGot het volgende:[..]
Doe ik
Ik weet nu alleen nog niet goed welke methode ik voor economie 1 moet gebruiken. Nu heb ik 'Kern van de Economie' voor de 2efase..
Ik heb de cdrom met exameneisen oude stijl aangevraagd bij de ib-groep. Hopen dat die wat duidelijkheid geeft in het verschil tussen nieuwe stijl/oude stijl stof..
Btw.. ik doe hem niet weg:)
quote:Ok, hier heb ik wat aan
Op vrijdag 7 februari 2003 16:09 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Jouw verhaal is net een autobiografie van mij. Had precies hetzelfde en heb vorig jaar 5 en 6 VWO in 1 jaar gedaan bij Gilde opleidingen oude stijl, kan nu helaas niet meer. Ik reageer even op allebei de topics van jou.Bij scheikunde en natuurkunde kun je net zo goed je boeken van de 2e fase gebruiken, de eindexamens zijn namelijk hetzelfde. Voor Nederlands en Engels heb je geen boeken nodig, met alleen examenbundel kom je er ook wel.
Wiskunde A is niet zo heel moeilijk en kun je ook grotendeels alleen af. Heb hier nog wel boeken liggen van Wiskunde A en B nieuwe en oude stijl.
Ik weet niet hoe goed je in Duits bent, maar aangezien je maar 7 vakken hoeft te doen, zou ik Duits weglaten. Je hebt niks aan Duits, tegenwoordig zijn technische boeken allemaal in het Engels. Doordat je 8 vakken hebt, heb je wel 1 vak speling.Ik wil je wel waarschuwen voor Wiskunde B, dit vak verschilt enorm met de 2e fase, vergeet niet dat je je GR en formuleblad niet meer mag gebruiken. Vergeet ook niet dat je geen handige uitwerkingsboeken meer hebt. Je hebt alleen boekjes met antwoorden. In de 2e fase zijn die leraren zowat vervangen door die die uitwerkingsboeken, die heb je nu niet meer. Dus mocht je veel vragen hebben bij Wiskunde B en die heb je ongetwijfeld, kun je maar beter een leraar voor dat vak hebben.
Dus eigenlijk heb je de LOI alleen nodig voor Wiskunde B en eventueel economie.
-Nederlands (Laagland+Topniveau)
-Engels (idioom+grammatica boekje)
-Wiskunde A (Getal&Ruimte)
-Wiskunde B (LOI)
-Scheikunde (Chemie)
-Natuurkunde (Scoop)
-Economie 1 (Kern van de economie of LOI)
-Duits (nog eens diep over nagedacht.. Is idd extra moeite en leuk vind ik het niet dus ik doe het nu niet en mocht ik het later toch nog nodig vinden kan ik het alsnog doen )
Voor ik definitief hiervoor ga wil ik eerst nog die exameneisen zien.
Niemand goede boeken voor economie 1 oude stijl?
quote:En vond je dat goed aansluiten bij de examens?
Op vrijdag 7 februari 2003 18:35 schreef Fatality het volgende:[..]
Economie zonder franje ligt hier thuis, dus dat die het misschien is, dat is iig van 4 jaar geleden.
Btw.. ik doe hem niet weg:)
quote:Ik zit nog maar in de 4de , het was van mijn zus..
Op vrijdag 7 februari 2003 18:39 schreef CyberGot het volgende:[..]
En vond je dat goed aansluiten bij de examens?
Ik zou het boek even beschrijven, ontzaglijk veel tekst, opsommingen en af en toe een opdrachtje.
quote:Mwa, dat is ongeveer wat ik van het loi verwacht.. Als er maar wat interessants staat
Ik zou het boek even beschrijven, ontzaglijk veel tekst, opsommingen en af en toe een opdrachtje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |