abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2022 @ 17:42:59 #1
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_205523286
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Donderdagavond m'n eerste afspraak om m'n zelfvertrouwen wat op te krikken en het wantrouwen richting mensen wat minder te krijgen 😊
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:02:02 #2
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_205523401
Nou, dat kan super werken en heel vaak is het gehypnotiseerd worden heel erg plezierig.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 1 augustus 2022 @ 19:00:59 #3
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205523780
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:42 schreef Neeleh het volgende:

Donderdagavond m'n eerste afspraak om m'n zelfvertrouwen wat op te krikken en het wantrouwen richting mensen wat minder te krijgen 😊
Waarom ben je wantrouwend?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_205523802
Het gehypnotiseerd worden is fijn, je wordt slaperig.
Of het echt iets doet, geen idee.

Voor mij werkte (ooit gehad voor een paniek/angststoornis) exposure therapy op eigen houtje (lees: gewoon naar buiten gaan, leuke dingen doen) het beste. Dus ik ben misschien niet het goede voorbeeld.

Heb wel gehoord dat het bij anderen erg goed heeft gewerkt. Misschien ben ik er vroegtijdig mee gestopt en heeft het daarom niet helemaal het effect gehad.
  maandag 1 augustus 2022 @ 20:31:07 #5
450228 LeesFoknl
pi_205524399
Bij jou, NaardeGallemiezen, was de exposure therapy, het daadwerkelijk blootstellen aan de angst, voldoende. Mocht dat niet gelukt zijn dan zou hypnose jou hebben kunnen helpen door tijdens een sessie onder lichte hypnose (voor therapie hypnose sessies zijn meestal lichte hypnoses meest effectief) bv. door met jou je die ervaring, die blootstelling, al lekker in die luie stoel bij de hypnotiseur, in gedachten te laten ervaren. Lekker veilig er al aan wennen. Wordt ook veel gedaan bij bv. angst voor honden of andere dieren, voor drukke feesten, eerste schooldag, rijexamen, tandartscontrole of ander medisch onderzoek. Door die ontspanning (jij noemt het licht slapen?) kun je heel gedetailleerd datgene "ervaren" waar je angst voor hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 02-08-2022 12:47:03 ]
  maandag 1 augustus 2022 @ 20:45:48 #6
450228 LeesFoknl
pi_205524592
Maar hypnose is een ding, overigens niet eens zo moeilijk aan te leren. Ook zelfhypnose maar fijner is natuurlik met een begeleider, een hypnotiseur. Maar dan ... ligt daar iemand met een angst voor menigtes, of voor honden of .... Dan zijn er heel veel tactieken om tijdens de hypnose te gebruiken, om de hypnose te verdiepen, om jou te helpen. Daarom wordt hypnose ook vaak gecombineerd met andere vormen van therapie en of gesprekstechnieken, NLP, enz. enz. Wat dat betreft, alles wat werkt is goed. Veel ook wordt er gewerkt met metaforen maar ook met regressie therapie (terug naar je kindertijd) Heel mooi en uitgebreid, de enige beperking zijn de grenzen van je (hypnotiseur) fantasie.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 02-08-2022 12:48:34 ]
  maandag 1 augustus 2022 @ 20:49:24 #7
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_205524636
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Waarom ben je wantrouwend?
Ex die me psychisch mishandeld heeft..
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:21:03 #8
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205526946
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:49 schreef Neeleh het volgende:

[..]
Ex die me psychisch mishandeld heeft..
Ah, dan snap ik het wel. Hopelijk ga je bereiken wat je graag wil. :) Succes!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_205527632
Voor mij was het een verschrikkelijke ervaring. De hypnose zelf overigens niet echt, maar vooral het ontwaken en daarna.

Tijdens de hypnose heb ik wel wat vreemde dingen meegemaakt (ineens fel wit licht zien terwijl ogen gesloten waren bv) maar niets 'traumatisch' meegemaakt of wat dan ook. We hebben gewoon gepraat en wat herinneringen opgehaald. Het voelde als een staat van diepere concentratie en meegaandheid.

Onderwijl tintelden mijn handen enorm. En dan écht enorm, nog nooit zoiets meegemaakt. De hypnotherapeut zei dat dit niet erg was en we gingen door. Toen ik mijn ogen open deed aan het einde van de sessie toen was ik extreem duizelig. Dat hield een minuut of 3-4 aan. Mijn handen tintelden nog steeds extreem, maar dat ging na een minuut of 5 ook weg. Maar toen heb ik me nog zeker een 1.5 -2 dagen extreem moe en ziekerig gevoeld. Alsof ik de dag ervoor 2 flessen whiskey had gedronken. Echt verschrikkelijk.

Een echte verklaring hiervoor heb ik nooit gehad.

Voor mij eens maar nooit weer in ieder geval.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:57:29 #10
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205528013
Dat is zeer uitzonderlijk te noemen en apart dat je geen nazorg hebt gehad om die effecten te verminderen.
Er zijn namelijk methoden om dat effect teniet te doen, je weer goed met beide beentjes op de grond te zetten. Je tikt dan een diepere laag in zeg maar en daar moet je eigenlijk ook uitgehaald worden voordat ze je opmaak sturen weer.
Duizeligheid, desoriëntatie, moeheid en idd dat kater gevoel.
Normaliter ga je naar de alfa en evt theta golven, als je dieper tikt kom je tussen de theta en delta golven. Als die die delta golven aantikt moet je dus een extra laag weer omhoog. Blijf je wat hangen in die delta golven (die je bv ook bij diepe slaap hebt) dan kan dit soort gevoelens optreden.
Heb je in het geheel meer tijd nodig om bij te komen en heb je daar begeleiding bij nodig en dient men je de dagen erna in de gaten te houden en te begeleiden.
Enkel al weten wat er aan de hand is is dan al behulpzaam. Ik vat niet helemaal waarom je geen verklaring noch hulp hebt gekregen.

Hypnose kan idd verschillende effecten hebben. Een klein deel van de mensen is zeer ontvankelijk ervoor, dat gaat om rond de 5%, die hebben vaak wat extra hulp nodig om die staat weer los te laten.
De meeste zijn normaal ontvankelijk, gaan erin en eruit op normale wijze. En aan de andere kant van het spectrum zit een kleine groep die amper te hypnotiseren is.
Het is een schaal, sommige gaan sneller in die staat dan anderen.

Ik behoor dan zelf tot die laatste groep, alhoewel ik vele malen goed mijn best heb gedaan om mee te werken doet het eigenlijk niets. Ik kan mezelf ontspannen en dat voelt prima, maar niet meer of minder dan zonder hypnose.
Ik kan zelf wel alfa vrij makkelijk bereiken en ook vasthouden, maar diepere hypnose wil vrijwel niet bij mij en zeker niet door een ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 02-08-2022 12:26:22 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205528682
Je doet dat hopelijk niet hier toch?

Ik had jaren geleden overwogen om contact met hem op te nemen en ben achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik ken hem verder niet overigens en ik ga verder niet over hem oordelen. Echter bij uitspraken als "er bestaan geen problemen maar wel foute denkpatronen" gaan er bij mij alarmbellen rinkelen. Aangezien jij te maken hebt gehad met narcistisch misbruik, denk ik dat je al precies begrijpt waarom.

In een later stadium van mijn leven keam ik in contact met iemand waarmee ik een soort van bevriend raakte en hij is lifestyle-coach die uitgaat van neuro-linguistisch programmeren. Dat houdt dus in dat je leert meer controle te krijgen over jouw leven door gedachtenpatronen te veranderen. Een bekend persoon die NLP toepast met de bedoeling om mensen te helpen met hun problemen, is Emile Ratelband. Emile heeft zelf allerminst zijn privé-leven op orde en ik kwam erachter dat de persoon waarmee ik omging dat evenmin had.

Ik heb persoonlijk niet echt problemen gehad met hem. Achteraf vind ik het wel verdacht dat hij destijds zo geinteresseerd was in mijn welzijn maar over zichzelf nauwelijks iets losliet. En juist door de geslotenheid over zijn eigen emoties kreeg hij heel veel aandacht van anderen. Hij lag in scheiding en iedereen vond het zo zielig voor hem, maar over de reden waarom zei hij alleen dat hij zich beperkt voelde in zijn vrijheid en het zat was dat zijn ex-vrouw hem op de huid zat.

Ik was een keer getuige dat hij zijn ex aan de telefoon had: zij was degene die boos op hem foeterde over afspraken en hij degene die rustig bleef en haar tot bedaren wilde brengen om tot een constructieve oplossing te komen. Ik schrok daar heel erg van, want dat was precies wat ikzelf elke keer meemaakte als ik mij inliet met narcistische mensen. Ik verstond niks wat die ex zei, maar aan haar toon hoorde ik wel hoe vernederd zij zich voelde en gefrustreerd dat de hele situatie werd verdraaid. Ik vond het heel typisch dat hij dat telefoongesprek had waar ik bij was.

Typerend is wel dat hij oprecht bezorgd leek over mijn welzijn. Ik weet niet of ik daar wel of niet iets achter moet zoeken. Hij oordeelde nooit over mijn leven en de keuzes die ik maak. Mijn ex wilde zich tegenover hem interessant doen en ik voelde mij daarmee elke keer gekleineerd en voor lul gezet met bepaalde subtiele opmerkingen. Hij nam het voor mij op en wist precies hoe hij dat kon doen door hem met zijn eigen wapens kan bestrijden. Het leken net twee machtige zakenlui die de strijd tegen elkaar voerden wie de sterkste is.

Ik dwaal nogal af...

Belamgrijkste is dat de hypnotherapeut begrijpt waar je tegenaanloopt. Als je merkt dat hij dat niet zo belangrijk vindt en te snel overgaat naar bijvoorbeeld "dat komt omdat je een te negatief zelfbeeld hebt en daar kan ik je via hypnose mee helpen" dan is dat geen goed teken! Wil niet meteen zeggen overigens dat het foute boel is, echter het is wel belangrijk dat je ruimte voelt om het te kunnen benoemen.

-----------

Ik wil tenslotte nog zeggen - het herstel heeft tijd nodig. Wantrouwen naar anderen hoort er ook bij. Uiteindelijk kan je toch alleen maar op jezelf terugvallen. Ik heb al jaren geen relatie meer gehad, inderdaad omdat ik zowel anderen teveel daarvoor wantrouw als dat ik mezelf nog geen geschikte partner vind voor een ander. Ik wil mijn eigen zaken op orde krijgen en niet daarbij afhankelijk zijn van een partner. Enerzijds ben ik daarin als persoon gegroeid, maar anderzijds merk ik aan mezelf dat ik me heel erg van iedereen heb onthecht en ik ben eigenlijk ontzettend nijdig op iedereen. Ik durf mij nog steeds moeilijk te uiten, maar vooral omdat ik bang ben dat die woede eruitkomt en ik heel onredelijk naar de ander ben.

Maar het is een proces denk ik zoals iedereen dat meemaakt. Zolang je met andere mensen te maken hebt, zal je ook blijven meemaken dat andere mensen je kunnen teleurstellen. En andersom ook natuurlijk, want je bent immers ook maar een mens die niet onfeilbaar is. Maar dat is niet erg zolang je in staat bent dat te kunnen inzien, want dan kan je jouw gedrag aanpassen.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:09:29 #12
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_205529941
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:27 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je doet dat hopelijk niet hier toch?

Ik had jaren geleden overwogen om contact met hem op te nemen en ben achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik ken hem verder niet overigens en ik ga verder niet over hem oordelen. Echter bij uitspraken als "er bestaan geen problemen maar wel foute denkpatronen" gaan er bij mij alarmbellen rinkelen. Aangezien jij te maken hebt gehad met narcistisch misbruik, denk ik dat je al precies begrijpt waarom.

In een later stadium van mijn leven keam ik in contact met iemand waarmee ik een soort van bevriend raakte en hij is lifestyle-coach die uitgaat van neuro-linguistisch programmeren. Dat houdt dus in dat je leert meer controle te krijgen over jouw leven door gedachtenpatronen te veranderen. Een bekend persoon die NLP toepast met de bedoeling om mensen te helpen met hun problemen, is Emile Ratelband. Emile heeft zelf allerminst zijn privé-leven op orde en ik kwam erachter dat de persoon waarmee ik omging dat evenmin had.

Ik heb persoonlijk niet echt problemen gehad met hem. Achteraf vind ik het wel verdacht dat hij destijds zo geinteresseerd was in mijn welzijn maar over zichzelf nauwelijks iets losliet. En juist door de geslotenheid over zijn eigen emoties kreeg hij heel veel aandacht van anderen. Hij lag in scheiding en iedereen vond het zo zielig voor hem, maar over de reden waarom zei hij alleen dat hij zich beperkt voelde in zijn vrijheid en het zat was dat zijn ex-vrouw hem op de huid zat.

Ik was een keer getuige dat hij zijn ex aan de telefoon had: zij was degene die boos op hem foeterde over afspraken en hij degene die rustig bleef en haar tot bedaren wilde brengen om tot een constructieve oplossing te komen. Ik schrok daar heel erg van, want dat was precies wat ikzelf elke keer meemaakte als ik mij inliet met narcistische mensen. Ik verstond niks wat die ex zei, maar aan haar toon hoorde ik wel hoe vernederd zij zich voelde en gefrustreerd dat de hele situatie werd verdraaid. Ik vond het heel typisch dat hij dat telefoongesprek had waar ik bij was.

Typerend is wel dat hij oprecht bezorgd leek over mijn welzijn. Ik weet niet of ik daar wel of niet iets achter moet zoeken. Hij oordeelde nooit over mijn leven en de keuzes die ik maak. Mijn ex wilde zich tegenover hem interessant doen en ik voelde mij daarmee elke keer gekleineerd en voor lul gezet met bepaalde subtiele opmerkingen. Hij nam het voor mij op en wist precies hoe hij dat kon doen door hem met zijn eigen wapens kan bestrijden. Het leken net twee machtige zakenlui die de strijd tegen elkaar voerden wie de sterkste is.

Ik dwaal nogal af...

Belamgrijkste is dat de hypnotherapeut begrijpt waar je tegenaanloopt. Als je merkt dat hij dat niet zo belangrijk vindt en te snel overgaat naar bijvoorbeeld "dat komt omdat je een te negatief zelfbeeld hebt en daar kan ik je via hypnose mee helpen" dan is dat geen goed teken! Wil niet meteen zeggen overigens dat het foute boel is, echter het is wel belangrijk dat je ruimte voelt om het te kunnen benoemen.

-----------

Ik wil tenslotte nog zeggen - het herstel heeft tijd nodig. Wantrouwen naar anderen hoort er ook bij. Uiteindelijk kan je toch alleen maar op jezelf terugvallen. Ik heb al jaren geen relatie meer gehad, inderdaad omdat ik zowel anderen teveel daarvoor wantrouw als dat ik mezelf nog geen geschikte partner vind voor een ander. Ik wil mijn eigen zaken op orde krijgen en niet daarbij afhankelijk zijn van een partner. Enerzijds ben ik daarin als persoon gegroeid, maar anderzijds merk ik aan mezelf dat ik me heel erg van iedereen heb onthecht en ik ben eigenlijk ontzettend nijdig op iedereen. Ik durf mij nog steeds moeilijk te uiten, maar vooral omdat ik bang ben dat die woede eruitkomt en ik heel onredelijk naar de ander ben.

Maar het is een proces denk ik zoals iedereen dat meemaakt. Zolang je met andere mensen te maken hebt, zal je ook blijven meemaken dat andere mensen je kunnen teleurstellen. En andersom ook natuurlijk, want je bent immers ook maar een mens die niet onfeilbaar is. Maar dat is niet erg zolang je in staat bent dat te kunnen inzien, want dan kan je jouw gedrag aanpassen.
Nee bij een therapeute hier in de buurt waar ik al een keer ben geweest voor m'n werk en voel me wel op mijn gemak bij haar moet ik zeggen.. Wilde er toen al naartoe, maar dat wilde m'n ex niet, hoe typerend achteraf..

Ik wil misschien ook te snel hoor, hahaha, maar dat is niks nieuws eigenlijk.. Moet zeggen dat ik sinds zondag sowieso wel weer een bepaalde rust terug heb op een of andere manier..
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:10:35 #13
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_205529948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 09:21 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ah, dan snap ik het wel. Hopelijk ga je bereiken wat je graag wil. :) Succes!
Dankje, heb er wel vertrouwen in dus komt zeker goed :)
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:11:33 #14
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205529955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:10 schreef Neeleh het volgende:

[..]
Dankje, heb er wel vertrouwen in dus komt zeker goed :)
Heel goed. Hou dat positieve vast! :)
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:11:41 #15
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_205529956
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat is zeer uitzonderlijk te noemen en apart dat je geen nazorg hebt gehad om die effecten te verminderen.
Er zijn namelijk methoden om dat effect teniet te doen, je weer goed met beide beentjes op de grond te zetten. Je tikt dan een diepere laag in zeg maar en daar moet je eigenlijk ook uitgehaald worden voordat ze je opmaak sturen weer.
Duizeligheid, desoriëntatie, moeheid en idd dat kater gevoel.
Normaliter ga je naar de alfa en evt theta golven, als je dieper tikt kom je tussen de theta en delta golven. Als die die delta golven aantikt moet je dus een extra laag weer omhoog. Blijf je wat hangen in die delta golven (die je bv ook bij diepe slaap hebt) dan kan dit soort gevoelens optreden.
Heb je in het geheel meer tijd nodig om bij te komen en heb je daar begeleiding bij nodig en dient men je de dagen erna in de gaten te houden en te begeleiden.
Enkel al weten wat er aan de hand is is dan al behulpzaam. Ik vat niet helemaal waarom je geen verklaring noch hulp hebt gekregen.

Hypnose kan idd verschillende effecten hebben. Een klein deel van de mensen is zeer ontvankelijk ervoor, dat gaat om rond de 5%, die hebben vaak wat extra hulp nodig om die staat weer los te laten.
De meeste zijn normaal ontvankelijk, gaan erin en eruit op normale wijze. En aan de andere kant van het spectrum zit een kleine groep die amper te hypnotiseren is.
Het is een schaal, sommige gaan sneller in die staat dan anderen.

Ik behoor dan zelf tot die laatste groep, alhoewel ik vele malen goed mijn best heb gedaan om mee te werken doet het eigenlijk niets. Ik kan mezelf ontspannen en dat voelt prima, maar niet meer of minder dan zonder hypnose.
Ik kan zelf wel alfa vrij makkelijk bereiken en ook vasthouden, maar diepere hypnose wil vrijwel niet bij mij en zeker niet door een ander.
Ik ben ook benieuwd of het lukt, ben nogal een controlfreak 🤣
  woensdag 3 augustus 2022 @ 07:56:31 #16
450228 LeesFoknl
pi_205535488
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:11 schreef Neeleh het volgende:

[..]
Het is niet iets van lukken, "het" verschil ligt meer in de mate van in hoeverre je in hypnose gaat. En dat is slechts een deel van de behandeling, ik denk zelfs het kleinere deel. Terwijl je in die ontspannen en gefocuste toestand bent, wat dan? Zelden zal het puur een hypnose zijn.

Als de grondlegger van de moderne hypnose, wordt gezien Milton Erickson. Het boek "Mijn stem gaat met je mee" is een van de vele boeken ( 40+) van hem en ik denk wel het meest interessant om te lezen en te zien hoe hij werkt. Dus ook voor iemand die verder niets weet van hypnose, maar is ook geen (droog) studieboek. Zie de bibliotheek of natuurlijk de (tweede hands) boekmarkt. Ik vond dit boek zelf al iets hypnotisch hebben, zoals de tekst en vooral de voorbeelden in het boek je meeneemt.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 11:18:01 #17
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205536870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:11 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205537109
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:18 schreef puzziepie het volgende:

[..]
lol
Fijn voor jou dat je plezier kan beleven aan de problemen van TS.

We zullen het onthouden en eens gaan uitproberen hoe amusant het leed van een ander kan zijn als jij degene bent die het niet ziet zitten en daarom een hulpvraag-topic aanmaakt op R&P.

En als je er allemaal niks van begrijpt, kan je beter de Donald Duck lezen ofzo.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 12:52:18 #19
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205537732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:18 schreef puzziepie het volgende:

[..]
lol
Jaaaaa?
pi_205543048
Ik denk niet dat je dit als wondermiddel moet gaan zien. Het kan je wellicht net dat stukje rust, motivatie of vertrouwen geven om in de praktijk je gedrag en daaropvolgend je denkpatronen in kleine stappen te veranderen. Anders word je door anders te doen. Dat betekent dus dat je actief moet blijven oefenen in de praktijk, confrontaties met je angsten en bijhorende gedragingen aangaan, wat niet altijd prettig zal zijn.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 00:18:39 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543747
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:42 schreef Cockwhale het volgende:
Ik denk niet dat je dit als wondermiddel moet gaan zien. Het kan je wellicht net dat stukje rust, motivatie of vertrouwen geven om in de praktijk je gedrag en daaropvolgend je denkpatronen in kleine stappen te veranderen. Anders word je door anders te doen. Dat betekent dus dat je actief moet blijven oefenen in de praktijk, confrontaties met je angsten en bijhorende gedragingen aangaan, wat niet altijd prettig zal zijn.
Het is gewoon een therapie mogelijkheid en daarin moet je zoeken wat bij jouw situatie past.
Hypnose betekend niet 1 sessie en alles is ok. Het is net als met elke andere therapie vorm een proces en diepliggende trauma’s en problematiek hebben altijd meer werk nodig.

Het gaat niet over wat rust, of motivati. Het gaat om een therapie vorm die bij jou en jouw problematiekvorm past.
Bij trauma zoals de ts heeft is er geen doe dit 1 keer en je bent klaar oplossing. Er is geen enkele serieuze therapeut die hypnose gebruikt die dat zal stellen. Vergeet de doe,hypnose en morgen rook je niet meer idioten. Net zoals de lees dit boekje, kom naar deze bijeenkomst met allerlei methoden.
Hypnose is een therapie vorm, geen wondermiddel en zoals gezegd zal geen enkele serieuze hypnose therapeut het als simpele oplossing aanbieden. Als in kom nu en morgen is alles goed.

Hypnose is een serieuze vorm van therapie. Dat er ook charlatans zijn doet daar niet van af. Ook bij andere methoden van geestelijke hulp zijn er charlatans die ermee weglopen. Zo zijn er bv 1001 hulpprogramma’s die vanalles beloven, zich als wondermiddel prestenteren. Dat maakt niet dat verschillende methoden slecht zijn, enkel dat de ach joh zo opgelost geld klopperij slecht is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 00:29:41 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543791
quote:

[..]
Dat maakt niet zoveel uit. Dat is een kwestie van gewoon mee willen werken, net als bij elke andere therapie.
Zelfs als ik het zelf doe, alle controle heb, is het voor mij zeer lastig om voorbij alfa te komen. Osmdat geen als ik maar de controle heb is het goed.

Het controle stukje (wat vorming is) maakt dat ik me soms lastiger kan overgeven aan een therapie vorm. Dat geld bij elke therapie vorm. Maar die beperking valt weg als er wel dat stukje vertrouwen is wat bij elke vorm belangrijk is.
Ik heb meer een soort ‘beperking’ op dat gebied. Waar die andere user bv teveel effect voelde voel ik te weinig. Niet omdat hij alles maar toelaat en ik de controle wil behouden. Misschien is hij wel een grotere controlefreak dan ik ooit al zijn. Wat nodig is voor een fatsoenlijke hypnose mis ik gewoon. Net zoals iemand grote moeite kan hebben met hoofdrekenen, taal of wat dan ook.

Matigeuser heeft een soort van hypnose talent (waardoor hij extra nodig heeft), ik heb een hypnose gat (een soort van dyslectie op dat gebied). De meeste mensen vallen in het gebied ertussen.
pi_205544047
quote:

[..]
In principe heb je niemand nodig om je te hypnotiseren. Je kan jezelf onder hypnose brengen en dan is je probleem van control freak zijn ook opgelost. Je kan eigenlijk gewoon onder hypnose gaan en precies datgene in je onderbewustzijn laten opnemen, dat wat je wil. Met andere woorden. Het hoeft niet per se zo te zijn dat je rust vindt. Dat is een mooie bijzaak. Je kan zien of het gewerkt heeft als je inderdaad meer zelfvertrouwen krijgt en minder wantrouwend bent tegenover anderen. Dat kun je namelijk zelf observeren. Je onderbewustzijn werkt doelgericht, dus als je zegt. Ik heb veel zelfvertrouwen, dan krijg je dat. En als je zegt ik vertrouw andere mensen gemakkelijk. Dan krijg je dat precies. Dus dan heb je eigenlijk zelf die controle in handen. Dus je hoeft niet onder hypnose naar die ex toe te gaan en de hele geschiedenis te onderzoeken/ te vertellen aan de hypnotherapeut. Je kan het precies doelgericht visualiseren/ opdracht geven aan je onderbewuste van: “ Ik heb zelfvertrouwen.” “ Ik vertrouw andere mensen gemakkelijk.” Je kan eigenlijk de geschiedenis achter je laten en meteen toekomstgericht denken.

Dit kun je zelf allemaal gratis thuis doen, zonder daar naar een hypnotherapeut voor te gaan. Je kan in de ochtend of in de avond voordat je naar bed gaat elke dag onder hypnose gaan en consistent het herhalen totdat je je doel bereikt hebt. Als je dat elke dag doet kun je in principe je probleem binnen 1 dag, ( meestal binnen 1 week als je elke dag onder hypnose gaat) opgelost hebben. Maximaal is je probleem binnen 1 maand opgelost.

Veel succes! :)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:32:51 #24
450228 LeesFoknl
pi_205560440
JIj stelt het je wel allemaal heel simpel voor. Gewoon zo van ... koop een zelf hulp boek over het thema en je bent er (na uiteraard het te lezen).Ben het wel met je eens dat veel "therapeuten" vooral geldkloppers zijn. Vind dit vooral bij PUA's groeps sessies, NLP groeps sessies, sterke vrouwen sessies, leer verkopen, leer beleggen met alle tips enz. ( dus allen met een bekend voorganger).

Maar om nou alles zomaar even zelf te doen .... wens je veel geluk en wijsheid O-) :! :lijstje: ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 06-08-2022 19:47:15 ]
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:50:54 #25
450228 LeesFoknl
pi_205567084
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:42 schreef Neeleh het volgende:

En, eerste afspraak donderdag jl. gehad, hoe was het?
pi_205584514
puzziepie
C'est La Fucking Vie

[..]
lol

Ben jij ook zo benieuwd hoe de hypnotherapie was??
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:20:27 #27
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205584610
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:12 schreef Jecaje het volgende:
puzziepie
C'est La Fucking Vie
[..]
lol

Ben jij ook zo benieuwd hoe de hypnotherapie was??
Heb je het tegen mij?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205584927
Heb je het tegen mij?

Ja
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:53:01 #29
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205584966
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:47 schreef Jecaje het volgende:
Heb je het tegen mij?

Ja
Je weet niet hoe je moet quoten?

Verder heb ik besloten om niet echt meer in te gaan op deze TS . Lijkt me beter.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')