abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:00:32 #251
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215375474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 20:30 schreef archito het volgende:

[..]
Het dak wordt nog nageisoleerd dus dan stoppen we dat in de isolatie. Mochten we toch gaan verhuizen dan zet ik er een gipsplaatje voor denk ik.

Balen is een groot woord, we zitten hier ook prima. We blijven wel rondkijken, maar het kan zo nog een aantal jaar duren. Of een paar maanden, wie weet. 😉
Je weet dat je sowieso binnen 2 jaar een nieuw huis hebt hé? :P
Als 1 keer het zaadje gelegd is, dan laat het je pas los als je iets nieuws hebt ;) .
pi_215376689
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als 1 keer het zaadje gelegd is, dan laat het je pas los als je iets nieuws hebt ;) .
De deadline is als het eerste kind naar school gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:36:54 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215377023
Wat bleiblei en Claudia zeggen. :7
Resistance is futile.
pi_215378112
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:00 schreef bleiblei het volgende:

[..]
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 22:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De deadline is als het eerste kind naar school gaat.
Haha, we blijven 95% zeker in dezelfde wijk of die ernaast. Dus de keuze voor de basisschool staat wel vast.😉
Dat maakt ook dat het aanbod van huizen dat aan onze wensen voldoet heel beperkt is. Nu heel toevallig 2 huizen tegelijk maar afgelopen jaren maar een handjevol in totaal.

Die onzekerheid hoe lang we hier nog wonen maakt investeren in ons huidige huis wel twijfelachtig. Aan de andere kant is niks doen en gaan afwachten ook niet alles, sowieso onderhoud moet gebeuren en soms hoort daar verbeteren zoals isoleren of vervangen bij.
pi_215378280
Jammer van het andere huis, maar wellicht kijk je over 2 jaar terug vanuit een nog veel mooier ander huis en ben je ergens blij dat je bod nu is afgewezen ;) (dat was uiteindelijk onze ervaring, haha)

Wij hebben hier ook WtW aangelegd (niet van Itho maar van Zehnder. Dat is alleen wel een forse en prijzige unit, zeker als je wil verhuizen) en ik ben echt positief verrast hoe goed dat werkt! Ik kende alleen de mechanische ventilatie bij mijn schoonouders in een potdichte woning (ventilatieroosters altijd dicht….) en ik was huiverig voor hoofdpijn e.d. maar de luchtkwaliteit is echt goed! (Hier 125mm ventielen, geen problemen mee.)

Extra pluspuntje: de was is ook veel sneller (lees: in minder dan een dag) droog, ook in de herfst/winter :D

Wij moeten alleen nog wel wat dorpels vervangen voor lagere exemplaren, om te zorgen dat het systeem ook voldoende trek heeft in alle ruimtes. Dat is voor jullie mogelijk ook een puntje van aandacht.
pi_215381083
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 08:36 schreef Candaasje het volgende:
Jammer van het andere huis, maar wellicht kijk je over 2 jaar terug vanuit een nog veel mooier ander huis en ben je ergens blij dat je bod nu is afgewezen ;) (dat was uiteindelijk onze ervaring, haha)

Wij hebben hier ook WtW aangelegd (niet van Itho maar van Zehnder. Dat is alleen wel een forse en prijzige unit, zeker als je wil verhuizen) en ik ben echt positief verrast hoe goed dat werkt! Ik kende alleen de mechanische ventilatie bij mijn schoonouders in een potdichte woning (ventilatieroosters altijd dicht….) en ik was huiverig voor hoofdpijn e.d. maar de luchtkwaliteit is echt goed! (Hier 125mm ventielen, geen problemen mee.)

Extra pluspuntje: de was is ook veel sneller (lees: in minder dan een dag) droog, ook in de herfst/winter :D

Wij moeten alleen nog wel wat dorpels vervangen voor lagere exemplaren, om te zorgen dat het systeem ook voldoende trek heeft in alle ruimtes. Dat is voor jullie mogelijk ook een puntje van aandacht.
Thanks voor het delen van jou ervaring!

Wtw wachten we sowieso nog wel even mee, even kijken of de verhuiskriebel sterker wordt of afzwakt nadat de baby geboren is.
pi_215381134
Vandaag kwam een deel van het hout binnen voor de meubels. Meteen het bureau maar even gemaakt. Nu kan ik de andere wang van de dakkapel ook gipsen en afwerken.

Onder het bureau komen nog schuifdeuren voor opslag en wegwerken installaties. Tussen het bureau en de vensterbank komt een strook met een paar stopcontacten.

We twijfelen nog over de kleur van het bureau. Misschien is een vergrijsde bordeauxrood wel mooi bij de spanten.

pi_215387213
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:42 schreef archito het volgende:

[..]
Thanks voor het delen van jou ervaring!

Wtw wachten we sowieso nog wel even mee, even kijken of de verhuiskriebel sterker wordt of afzwakt nadat de baby geboren is.
Begrijpelijk!

Tevens Fok!wet hier…. De temperatuur sensor nokte er gisteren opeens mee, dus nu heeft die hele wtw unit zichzelf on hold gezet :')
pi_215521520
Binnenkort opent het topic Archito's jaren '70 huis.🫢

Komende twee weken rond ik de verbouwing van de zolder af en wat andere laatste klusjes. Dan foto's laten maken en in december in de verkoop. Gaat heel snel opeens!

Ben wel echt gehecht geraakt aan dit huis dus zal vast moeilijk worden afscheid te nemen. Ook van alle niet uitgevoerde plannen. Maar kijk ook enorm uit naar het nieuwe huis met meer ruimte beneden, grotere tuin, garage en nog steeds in het centrum maar wel groen gelegen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de verkoop en voorbereidingen voor het nieuwe huis. Maar het klussen gaat beperkt zijn. In combinatie met een baby op komst wordt het een enerverende tijd zullen we maar zeggen.😁
pi_215522328
Poeh. 🍀
Succes en sterkte met alles wat op jou/jullie afkomt.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:01:20 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215523355
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:40 schreef archito het volgende:
Binnenkort opent het topic Archito's jaren '70 huis.🫢

Komende twee weken rond ik de verbouwing van de zolder af en wat andere laatste klusjes. Dan foto's laten maken en in december in de verkoop. Gaat heel snel opeens!

Ben wel echt gehecht geraakt aan dit huis dus zal vast moeilijk worden afscheid te nemen. Ook van alle niet uitgevoerde plannen. Maar kijk ook enorm uit naar het nieuwe huis met meer ruimte beneden, grotere tuin, garage en nog steeds in het centrum maar wel groen gelegen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de verkoop en voorbereidingen voor het nieuwe huis. Maar het klussen gaat beperkt zijn. In combinatie met een baby op komst wordt het een enerverende tijd zullen we maar zeggen.😁
_O_ gefeliciteerd! Heel benieuwd naar jullie nieuwe huis.
Resistance is futile.
pi_215525502
Gefeliciteerd! Is het nu uiteindelijk toch dat huis geworden waar je 2 weken terug over schreef?
pi_215525681
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 21:35 schreef NedKelly het volgende:
Gefeliciteerd! Is het nu uiteindelijk toch dat huis geworden waar je 2 weken terug over schreef?
Ja toch wel inderdaad. We kregen het huis niet uit ons hoofd, nog eens een rekensommetje gemaakt de prijs was zo gek nog niet.

Eigenlijk checkt het huis alle boxjes af op één na, de authentieke details. Maar dat weegt niet op tegen alle andere pluspunten van het nieuwe huis.
pi_215526255
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 21:51 schreef archito het volgende:

[..]
Ja toch wel inderdaad. We kregen het huis niet uit ons hoofd, nog eens een rekensommetje gemaakt de prijs was zo gek nog niet.

Eigenlijk checkt het huis alle boxjes af op één na, de authentieke details. Maar dat weegt niet op tegen alle andere pluspunten van het nieuwe huis.
Tof hoor.

Mijn allereerste huisje was een appartement uit de jaren '30 waar in de jaren 60/70 ook nog eens iets van 18 jaar mijn overgrootouders hebben gewoond. Puur toeval was dat.
Was heerlijk appartement, mooi glas in lood, mooie plafonds, mooie details.
Daarna naar nieuwbouw gegaan, nu ook nieuwbouw en hoewel het zonde is van al die sfeervolle details, is het comfort en het praktische van nieuwere bouw zoveel fijner.

Ik kijk vol verwachting uit naar het nieuwe klustopic O+
pi_215526554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 21:51 schreef archito het volgende:

[..]

Verbaast me helemaal niet! Wij hebben eerder een soortgelijke afweging gemaakt. Gefeliciteerd. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 november 2024 @ 14:49:36 #266
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_215540580
Gefeliciteerd en welkom bij de seventies-club :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_215610036
Het huis is inmiddels bijna verkoopklaar. We hebben flinke stappen met de zolder gezet. Een uitgekleedde versie van de oorspronkelijke plannen. We hebben het naisoleren van het dak, kaal halen van balken en een deel van de wandvullende kast achterwege gelaten.

Als je boven komt

Opslagkasten, met oude portrettekeningen van mij aan de wand

Terugkijkend naar het bureau

Links de wandkast

Ooit was het zo:

[ Bericht 11% gewijzigd door archito op 17-11-2024 17:28:44 ]
  zondag 17 november 2024 @ 18:45:42 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215610790
Wat is het ontzettend mooi geworden! ❤
pi_215619262
Super mooie zolder geworden! O+
  maandag 18 november 2024 @ 20:08:16 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215619540
Supergaaf geworden en wat een zee van ruimte zo!
Resistance is futile.
pi_215919475
Ik heb besloten de afbeeldingen van ons huis allemaal te verwijderen van internet. Selecteren op privacygevoeligheid was niet te doen met 400 foto's.
Het verkoopproces loopt nog, maar over een aantal maanden is het huis van iemand anders en het voelt niet goed dat het hele huis van binnen en buiten dan op internet staat. Jammer voor mensen die het topic willen teruglezen, maar het voelt beter zo. En over een tijd volgt er gewoon een nieuw topic over Archito's jaren '70 huis. :7

Ik heb het afgelopen jaren in ieder geval erg leuk gevonden om jullie mee te nemen in het avontuur van ons jaren '30 huis, alle ideeën, kleine klussen en grote verbouwingen. Het heeft ook veel reacties opgeleverd die hebben geholpen bij het maken van keuzes. Ik kijk er al naar uit om ons nieuwe avontuur met jullie te delen! Als het goed is minder ingrijpend, maar je weet het natuurlijk nooit...
pi_215921800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 14:24 schreef archito het volgende:
Ik heb besloten de afbeeldingen van ons huis allemaal te verwijderen van internet. Selecteren op privacygevoeligheid was niet te doen met 400 foto's.
Het verkoopproces loopt nog, maar over een aantal maanden is het huis van iemand anders en het voelt niet goed dat het hele huis van binnen en buiten dan op internet staat. Jammer voor mensen die het topic willen teruglezen, maar het voelt beter zo. En over een tijd volgt er gewoon een nieuw topic over Archito's jaren '70 huis. :7

Ik heb het afgelopen jaren in ieder geval erg leuk gevonden om jullie mee te nemen in het avontuur van ons jaren '30 huis, alle ideeën, kleine klussen en grote verbouwingen. Het heeft ook veel reacties opgeleverd die hebben geholpen bij het maken van keuzes. Ik kijk er al naar uit om ons nieuwe avontuur met jullie te delen! Als het goed is minder ingrijpend, maar je weet het natuurlijk nooit...
Ik snap dit helemaal en vind het heel netjes dat je dit doet. Ik zou er ook niet blij van worden als ik, na de koop van een huis, erachter zou komen dat er allemaal foto’s van ‘mijn’ gekochte huis op internet zouden staan. ^O^

Benieuwd naar je nieuwe topic!
Is dat zo?
  Moderator donderdag 19 december 2024 @ 21:09:37 #273
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_215923845
quote:

Toch erg netjes dat je er aan denkt om dit soort dingen dan ook te verwijderen, ik snap het ook volkomen!
Ben benieuwd naar je nieuwe droom-woning!
  donderdag 19 december 2024 @ 21:57:46 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215924529
quote:

Bedankt voor het delen! Altijd met veel plezier meegelezen en we zien je nieuwe topic graag verschijnen ^O^ .
Resistance is futile.
  donderdag 19 december 2024 @ 22:13:00 #275
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215924724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Toch erg netjes dat je er aan denkt om dit soort dingen dan ook te verwijderen, ik snap het ook volkomen!
Ben benieuwd naar je nieuwe droom-woning!
Wij kregen van onze kopers te horen dat ze het geweldig had gevonden om terug te lezen wat er allemaal in en rond ons huis gedaan, gevonden en ervaren was. Dus mijn advies zou zijn, gooi pas weg als het verkocht is. We hebben in dit huis zelfs tijdcapsules met een link naar onze reeks verstopt :P .

Had je trouwens mijn PM gezien? Anders gooi ik de vraag ff in het klusvragentopic (al zullen er dan minimaal 4 users jou gaan @-en ;) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')