abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205497826
Een goed gesprek met duidelijke uitleg omtrent illusies van stikstof en Co2 probleem in Nederland. Het wordt duidelijk onderbouwd dat boeren het probleem niet zijn maar toch echt de overheid. Het is een lange aflevering maar absoluut de moeite waard om te kijken en het is leerzaam.

pi_205497899
Wel knap dat de FvD een hoogleraar heeft gevonden die klimaatwappie is. Maar inderdaad bijna 1% van de wetenschappers beweerd niet te geloven in klimaatproblemen. Daar zullen ze hun reden wel voor hebben, al dan niet wetenschappelijk.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 11:23:49 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_205497906
Van een professor gelieerd aan 50+ hoef je niet te verwachten dat hij belang heeft bij langetermijnaanpak.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205497961
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:23 schreef qajariaq het volgende:
Wel knap dat de FvD een hoogleraar heeft gevonden die klimaatwappie is. Maar inderdaad bijna 1% van de wetenschappers beweerd niet te geloven in klimaatproblemen. Daar zullen ze hun reden wel voor hebben, al dan niet wetenschappelijk.
Vooral niet kijken en lekker blind blijven staren.
pi_205497968
Stikstof problematiek ,is gewoon de kanarie in de mijn. Nee het is nu geen ramp, nog niet.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 11:34:25 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_205497983
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:31 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Wel mooi altijd dat wappies je filmpjes willen laten zien die urenlang duren en als je ze niet kijkt ben je een schaap. Een simpele zoekopdracht kan je al genoeg vertellen :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205498048
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wel mooi altijd dat wappies je filmpjes willen laten zien die urenlang duren en als je ze niet kijkt ben je een schaap. Een simpele zoekopdracht kan je al genoeg vertellen :)
Deel het maar.

Je kunt dit soort problemen niet binnen 2 minuten uitleggen, NPO kan dat wel, maar niet onderbouwd of het eenzijdige kant van het verhaal.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 11:43:01 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_205498055
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:41 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Deel het maar.
Hoe bedoel je deel het maar? Dat zeg ik letterlijk in mijn eerste reactie

[ Bericht 0% gewijzigd door Fok-it op 30-07-2022 12:02:45 ]
pi_205498059
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:31 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Ik heb er een minuut of zo van gezien. Daarna even googlen op de naam en toen werd het duidelijk genoeg wat de verdere ruim twee uur me had kunnen brengen. In ieder geval wel handig dat de man in de eerste minuut al duidelijk is waar die naar toe wil. Scheelt een hoop tijd.

En inderdaad blijft die prof blind staren op onzin volgens 99% van zijn collega's
pi_205498088
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik heb er een minuut of zo van gezien. Daarna even googlen op de naam en toen werd het duidelijk genoeg wat de verdere ruim twee uur me had kunnen brengen. In ieder geval wel handig dat de man in de eerste minuut al duidelijk is waar die naar toe wil. Scheelt een hoop tijd.

En inderdaad blijft die prof blind staren op onzin volgens 99% van zijn collega's
Wat ben je dan tegengekomen?
En waar komt die 99% vandaan?
pi_205499759
Ik ken de beste man niet.

quote:
De Lange doorliep het Zaanlands Lyceum en studeerde wiskunde, natuurkunde en sterrenkunde aan de Universiteit van Amsterdam. Hij promoveerde aan de Universiteit van Bristol. De Lange was werkzaam als onderzoeker bij Shell en als wetenschappelijk medewerker aan de Universiteit van Amsterdam voor hij in 1984 benoemd werd tot hoogleraar moleculaire spectroscopie aan de Vrije Universiteit. Van 1988 tot 2008 was hij hoogleraar laserspectroscopie aan de Universiteit van Amsterdam.
En dit is dan nog een klimaatontkenner ook. :{
pi_205502390
Ik denk dat niemand in stof wil stikken, maar over goede stofzuigers gaat het nooit!
En zet eens een raampje open, op zolder ofzo.
pi_205507625
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:15 schreef aloa het volgende:
Ik ken de beste man niet.
[..]
En dit is dan nog een klimaatontkenner ook. :{
Kijk eerst de video voordat je begint te roepen.
Wat versta jij onder klimaat dan?
pi_205507929
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 01:13 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Nou heb ik (het begin van) die film bekeken maar dan snap jij opeens niet mijn commentaar daarop. Moet ik jou nou ook uren film voorschotelen om je de essentie van het klimaat probleem te laten snappen?

Nog niet eens drie kwartier. Vanavond overhoren?
pi_205514602
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 07:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nou heb ik (het begin van) die film bekeken maar dan snap jij opeens niet mijn commentaar daarop. Moet ik jou nou ook uren film voorschotelen om je de essentie van het klimaat probleem te laten snappen?

Nog niet eens drie kwartier. Vanavond overhoren?
😂

Daarom kocht Obama een mega huis vlakbij de zee vanwege stijgen van zeeniveau. Ik ga even verder kijken .

Gaan we vulkanen verbieden vanwege hun uitstoot? Niet goed voor het milieu hoor.

Vooral bomen blijven kappen en opstoken. Goed voor het milieu.

Geef gewoon toe dat je niet geïnteresseerd bent, je kijkt liever naar video's wat allemaal kan gaan gebeuren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Antares1981 op 31-07-2022 17:59:40 ]
pi_205514684
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 01:13 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
In het kort dan. Ik versta onder het klimaat het normale weerbeeld.
En als je daar naar kijkt (wereldwijd gezien) dan is dat weerbeeld duidelijk aan het opwarmen, met een steeds snellere snelheid.
pi_205514718
quote:
4s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:58 schreef aloa het volgende:

[..]
In het kort dan. Ik versta onder het klimaat het normale weerbeeld.
En als je daar naar kijkt (wereldwijd gezien) dan is dat weerbeeld duidelijk aan het opwarmen, met een steeds snellere snelheid.
Dat begrijp ik, maar het klimaat blijft simpelweg niet constant. Dat wordt al jaren aangetoond. Invloed op temperatuur hebben we niet. Al helemaal niet wanneer wij (Nederland) als enige het klimaat willen gaan bestrijden. Je kunt je beter aanpassen
pi_205514780
Invloed op de samenstelling van onze atmosfeer hebben we weldegelijk, zonder atmosfeer zou het hier -40 of zo zijn. Meer CO2 in de atmosfeer geeft een significant hogere isolatiewaarde. ^O^
pi_205514894
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:08 schreef Basp1 het volgende:
Invloed op de samenstelling van onze atmosfeer hebben we weldegelijk, zonder atmosfeer zou het hier -40 of zo zijn. Meer CO2 in de atmosfeer geeft een significant hogere isolatiewaarde. ^O^
Mee eens, co2 is simpelweg goed voor de natuur.

Wat die man al aangaf, op Vlieland werden ook metingen gaan betreft stikstof, er zijn hoge concentraties. Alleen kunnen we de boeren niet de schuld geven, daar zijn namelijk geen boeren actief.
pi_205515143
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:18 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Mee eens, co2 is simpelweg goed voor de natuur.
Joh, co2 is inderdaad de bouwstof voor groene planten, net als water. Maar net zoals te veel water niet goed is voor je planten kan co2 ook te veel zijn. Daarnaast verhoogt het de temperatuur in de hele wereld en 99% van de mensen zijn het er over eens dat die verhoging nog wel eens erg slecht voor de mensheid kan zijn.
quote:
Wat die man al aangaf, op Vlieland werden ook metingen gaan betreft stikstof, er zijn hoge concentraties. Alleen kunnen we de boeren niet de schuld geven, daar zijn namelijk geen boeren actief.
Over het wad waait ook wind. Dus zullen er ook wel stikstofverbindingen mee komen met die wind.

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:01 schreef Antares1981 het volgende:
Al helemaal niet wanneer wij (Nederland) als enige het klimaat willen gaan bestrijden. Je kunt je beter aanpassen
Jij hebt nog nooit van klimaat conferenties en samenwerking vernomen.

Aanpassen? De afsluitdijk naar zestig meter verhogen? Als de noordpool smelt krijgen we hier erg koud weer btw, daar gaat het Groninger gasveld niet voldoende aan helpen. Dat smelten kan zomaar in een paar decennia voor elkaar zijn.
pi_205515990
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:42 schreef qajariaq het volgende:

Aanpassen? De afsluitdijk naar zestig meter verhogen? Als de noordpool smelt krijgen we hier erg koud weer btw, daar gaat het Groninger gasveld niet voldoende aan helpen. Dat smelten kan zomaar in een paar decennia voor elkaar zijn.
De noordpool is drijfijs en zal geen stijging van de zeespiegel veroorzaken. Ja er is een theorie dat dan wel de warme golfstroom kan stilvallen en we in Europa het weer koud krijgen. Maar als de warme golfstroom stilvalt wat zal dat met de temperaturen noordelijk doen? misschien wordt het dan daar ook weer kouder en accumuleert er weer meer sneeuw op Groenland. :P
pi_205516058
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 19:54 schreef Basp1 het volgende:
Maar als de warme golfstroom stilvalt wat zal dat met de temperaturen noordelijk doen? misschien wordt het dan daar ook weer kouder en accumuleert er weer meer sneeuw op Groenland.
Misschien wordt het wel een pendelende situatie. Echter het stilvallen en zeer zeker het weer op gang komen kon wel eens langer duren dan we als mensheid op in kunnen spelen. Als de sneeuw op Groenland smelt dan gaat de afsluitdijk het ook echt niet meer houden.

Daarnaast, als de pool ijsvrij is kan je verwachten dat wind ook langere en hogere golven kan produceren die dus vast lopen in de Noordzee, In zowel de Duitse bocht als in de Zuidelijke Noordzee krijg je dan enorme ophoping van water bij NW wind. Laten wij daar nu net tussen wonen.
pi_205516149
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Misschien wordt het wel een pendelende situatie. Echter het stilvallen en zeer zeker het weer op gang komen kon wel eens langer duren dan we als mensheid op in kunnen spelen. Als de sneeuw op Groenland smelt dan gaat de afsluitdijk het ook echt niet meer houden.

Daarnaast, als de pool ijsvrij is kan je verwachten dat wind ook langere en hogere golven kan produceren die dus vast lopen in de Noordzee, In zowel de Duitse bocht als in de Zuidelijke Noordzee krijg je dan enorme ophoping van water bij NW wind. Laten wij daar nu net tussen wonen.
als mensheid moeten we ons aanpassen dat hebben onze voorouders ook miljoenen jaren gedaan. Alleen hadden we toen geen kennis van dit alles en waren er regelmatig flinke uitstervingsgolven, door o.a ziektes, maar ook de uitbarsting van de toba 70.000 jaar geleden heeft onze totale populatie een flink knauw gegeven.

Typo toba ipv spellingscorrectie Rabo :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Basp1 op 31-07-2022 21:00:59 ]
pi_205517527
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:15 schreef Antares1981 het volgende:
Een goed gesprek met duidelijke uitleg omtrent illusies van stikstof en Co2 probleem in Nederland. Het wordt duidelijk onderbouwd dat boeren het probleem niet zijn maar toch echt de overheid. Het is een lange aflevering maar absoluut de moeite waard om te kijken en het is leerzaam.

Hij begint al met de claim dat het met de milieu-problemen wel meevalt en dat termieten 2x zoveel CO2 uitstoten als de mensheid.

Termieten stoten ongeveer 1/10e uit wat mensen uitstoten, maar dat staat los van de invloed die CO2 heeft. Zelfs als zijn claim waar zou zijn, dan nog, het deel van de termieten heb je niet onder controle, maar dat van de mensheid wel.
https://factcheck.afp.com/its-other-way-around-termites-produce-approximately-one-tenth-carbon-dioxide-emissions-created

Met milieu-problemen valt het wel mee? Milieu-problemen zijn heel divers. Valt dat mee? Eerder deze week werd een studie gepubliceerd over de kosten van invasieve soorten, zie hier.

Dat is toch geen peanuts. Ook als je kijkt naar ecosystem services, en hoe die worden aangetast, dan heb je het vaak ook al over miljarden tot tientallen miljarden per jaar. Valt wel mee, toch?

Zo'n vent komt bij velen betrouwbaar over. Blanke, oudere man met een titel. Daar varen velen blind op, ook veel mensen die 'zelf onderzoek doen', omdat ze zelf eigenlijk niet zelf onderzoek kunnen doen, zoeken ze vooral naar iemand die zij vertrouwen, en dan zijn ze wat minder kritisch ineens.
pi_205517606
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:15 schreef Antares1981 het volgende:

Hij begint al met de claim dat het met de milieu-problemen wel meevalt en dat termieten 2x zoveel CO2 uitstoten als de mensheid.

Termieten stoten ongeveer 1/10e uit wat mensen uitstoten, maar dat staat los van de invloed die CO2 heeft. Zelfs als zijn claim waar zou zijn, dan nog, het deel van de termieten heb je niet onder controle, maar dat van de mensheid wel.
https://factcheck.afp.com/its-other-way-around-termites-produce-approximately-one-tenth-carbon-dioxide-emissions-created

Met milieu-problemen valt het wel mee? Milieu-problemen zijn heel divers. Valt dat mee? Eerder deze week werd een studie gepubliceerd over de kosten van invasieve soorten, zie hier.

Dat is toch geen peanuts. Ook als je kijkt naar ecosystem services, en hoe die worden aangetast, dan heb je het vaak ook al over miljarden tot tientallen miljarden per jaar. Valt wel mee, toch?

Zo'n vent komt bij velen betrouwbaar over. Blanke, oudere man met een titel. Daar varen velen blind op, ook veel mensen die 'zelf onderzoek doen', omdat ze zelf eigenlijk niet zelf onderzoek kunnen doen, zoeken ze vooral naar iemand die zij vertrouwen, en dan zijn ze wat minder kritisch ineens.
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
als mensheid moeten we ons aanpassen dat hebben onze voorouders ook miljoenen jaren gedaan. Alleen hadden we toen geen kennis van dit alles en waren er regelmatig flinke uitstervingsgolven, door o.a ziektes, maar ook de uitbarsting van de toba 70.000 jaar geleden heeft onze totale populatie een flink knauw gegeven.

Typo toba ipv spellingscorrectie Rabo :P
De eruptie van Toba was mogelijk bijna het einde van de mensheid inderdaad. Door die eruptie daalde de gemiddelde temp op aarde 3-5 graden. Zo zie je maar hoe een grote impact een paar graden kan hebben.
pi_205519123
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:08 schreef Basp1 het volgende:
als mensheid moeten we ons aanpassen dat hebben onze voorouders ook miljoenen jaren gedaan.
Ja, daar hebben we miljoenen jaren over gedaan inderdaad. Op dit moment praat je over tientallen jaren.

Ken je deze grafiek?

Dat geeft een aardig beeld dat het ondanks al die veranderingen de afgelopen miljoenen jaren toch nog gelijkmatiger ging dan de laatste 200 jaar.
  maandag 1 augustus 2022 @ 08:28:42 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205519227
Kees de Lange. :r
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 10:34:22 #28
8781 crew  Frutsel
pi_205520114
Zo werkt het openen van een nieuw topic niet.
Er zijn voldoende stikstof topics waar dit prima in kan.
Aan TS: Meldt het maar als je een topic gevonden hebt dan kan ik vragen of dit erbij in kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')