Dan krijg je op je jaarafrekening een te betalen bedrag. Je moet gewoon meterstanden aanleveren.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:50 schreef djm008 het volgende:
Ik heb een huis gekocht, waar ik de komende 2 jaar niet ga wonen. Ik heb gelezen dat ik dan het beste een leegstandscontract kan aanvragen.
Stel er zou toch zeer minimaal energie verbruikt worden. Bv als de klussers stroom nodig hebben. Welke tarieven gelden er dan?
Heb je al eens bij je energieleverancier geinformeerd waar je het contract hebt afgesloten ?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:50 schreef djm008 het volgende:
Ik heb een huis gekocht, waar ik de komende 2 jaar niet ga wonen. Ik heb gelezen dat ik dan het beste een leegstandscontract kan aanvragen.
Stel er zou toch zeer minimaal energie verbruikt worden. Bv als de klussers stroom nodig hebben. Welke tarieven gelden er dan?
Als je een klein contract afsluit, bijvoorbeeld 40 euro per maand en vervolgens niets verbruikt. Dan zijn de kosten nihil. Misschien hooguit 10 euro per maand voor de administratiekosten en aansluiting. En krijg je geld terug elk jaar. Zie het als een spaarpotje.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:50 schreef djm008 het volgende:
Er zijn zat mensen die aan onbekenden vragen stellen niet wetende of het antwoord wel juist is en daar rustig dagen op wachten in plaats van even te bellen en direct het juiste antwoord te krijgen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:08 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik zit ff te zoeken op Leegstand-contracten. De meeste 'oplossingen' zijn voor Zakelijke klanten. Of voor leegstaande verhuur-panden (is uiteraard ook zakelijk).
Zijn er uberhaupt wel particuliere-leegstand-contracten? (geen idee)
Bij de chatbot van Vattenfall kwam ik verder:
"Staat je woning leeg dan helpen mijn collega's je graag verder. Zij verlagen je termijnbedrag naar het leegstandstarief."
Kortom neem contact op met je energieleverancier. Leegstandcontact bestaat wellicht niet, leegstand-tarief waarschijnlijk wel.
Mensen
Deze wereld
Maar je kunt buiten kantooruren vragen, je hoeft niet eerst een kwartier in de wacht te staan en je krijgt niet meteen een contract aangesmeerd waar je niet op zit te wachten terwijl er hier misschien mensen zijn met ervaringen en suggesties zodat je gerichter vragen kunt stellen en zoeken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die aan onbekenden vragen stellen niet wetende of het antwoord wel juist is en daar rustig dagen op wachten in plaats van even te bellen en direct het juiste antwoord te krijgen.
met de huidige teruggave EB krijg je geld toe.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:44 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Als je een klein contract afsluit, bijvoorbeeld 40 euro per maand en vervolgens niets verbruikt. Dan zijn de kosten nihil. Misschien hooguit 10 euro per maand voor de administratiekosten en aansluiting. En krijg je geld terug elk jaar. Zie het als een spaarpotje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |