abonnement Unibet Coolblue
pi_205528887
Ik heb niet veel uitgesproken meningen waar ik niet tot amper bereid om mijn mening aan te passen, op één ding na:

Referenda. Ik ben echt fel tegenstander van dat soort volksraadplegingen. Alle problemen die daar besproken zouden moeten worden, zijn te complex om in slechts 1 of een paar vragen te ondervangen.
Voorbeeld:
Bent u voor of tegen de EU Grondwet?

Mogelijke antwoord: VOOR of TEGEN.

Ik ben niet tegen een EU Grondwet, maar mij is het te onduidelijk wat precies die grondwet behelsde. Dus ik heb TEGEN gestemd. Ondanks dat ik eigenlijk wel voor een EU Grondwet ben. Dat klopt wat mij betreft niet.

Het is niet voor niks dat wij op volksvertegenwoordigers stemmen die dit soort dingen voor ons kunnen uitvogelen. Zij zijn ingelezen in de materie en kunnen meer argumenten inbrengen dan slechts voor of tegen.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:04:26 #127
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_205528965
- De Nederlandse arbeiders- en middenklasse worden op ongekende wijze genaaid door globalistisch beleid dat er door inhoudsleuze deugneuzen onder luid 'RACISME'-geblêr doorheen wordt geramd.
- Functioneel programmeren > objectgeörienteerd programmeren.
- Billen > borsten.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Tettenkoning dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:05:54 #128
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205528984
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Het is niet voor niks dat wij op volksvertegenwoordigers stemmen die dit soort dingen voor ons kunnen uitvogelen. Zij zijn ingelezen in de materie en kunnen meer argumenten inbrengen dan slechts voor of tegen.
Nou, dat valt nog best vies tegen anders.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205529008
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:05 schreef Nine. het volgende:

[..]
Nou, dat valt nog best vies tegen anders.
Maar nog altijd meer dan de gemiddelde burger. Maar goed, dit is niet het topic voor discussies hierover.
pi_205529055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:28 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus je punt is dat je een sterke mening hebt tov mensen die hypocriet/inconsistent zijn. Ik denk dat de meeste mensen het daar wel over eens zullen zijn.
Mijn punt is dat je dat per definitie bent als je de moraalridder uit gaat hangen. Je kunt jezelf heilig verklaren, maar dan ben je het nog niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:28 schreef Intint het volgende:
[..]
Dus omdat een voedselketen op een bepaalde manier in elkaar zit op een bepaald moment in de tijd moeten we hier voor de rest ook maar gewoon gehoor aan geven? Stel we zouden allemaal besluiten om mensen uit China te gaan eten dan zouden Chinezen dus onder ons staan op de voedselketen. Dat maakt het echter nog niet moreel om op grote schaal Chinezen in kleine hokken tot stoppen en te slachten. Er is geen logische connectie tussen onze huidige positie op de voedselketen en de rechtvaardiging om levende wezens te eten omdat dit een cirkelredenatie is. Je zou een zelfde redenatie kunnen maken om destijds slavernij goed te praten, mensen met een donkere huidskleur stonden immers ook lager in een bepaalde hiërarchie. Deze hiërarchie hebben we echter zelf gecreëerd en achter zijn we er, terecht vanaf gestapt.
Eh ja. Voedselketens zijn onderdeel van de natuurlijke gang van zaken. Je 'besluit' niet om je soortgenoten op te eten, mensen staan in principe niet op het menu van mensen. Chinezen zijn ook soortgenoten. Hond eet ook geen hond, kat eet ook geen kat. Maar we hebben de voedselketen een beetje uitgespeeld omdat mensen nergens meer op het menu staan, en we dermate intelligent zijn dat we het globale voedseltekort wat als een zwaard van Damocles boven ons zou moeten hangen en de populatie onder controle zou moeten houden ongeveer hebben opgelost.

De slavernij-hiërarchie (het lijkt je stokpaardje te zijn) is min of meer atypisch gedrag en op de lange termijn niet houdbaar. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld oorlogen. Het is allemaal een beetje 'recht van de sterkste' en ik ben er van overtuigd dat die balans nooit eeuwig dezelfde kant op doorslaat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:28 schreef Intint het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke punt ging er ook niet over of dieren eten überhaupt immoreel is maar over de bio-industrie. het is nogal moeilijk om een punt te maken voor dat de bio-industrie moreel is als je enigszins weet wat zich daar afspeelt...
Ik weet wat zich daar afspeelt, en ik vind het ook allerminst fraai. Maar het heeft wel een duidelijke oorzaak, en dat is niet 'het consumeren van vlees'. Dat deden we ('de omnivoor') namelijk miljoenen jaren geleden al op een verantwoorde manier. Nu doen we het niet meer op een verantwoorde manier, omdat we wereldwijd zoveel eten nodig hebben dat het niet meer op een verantwoorde manier kan. Dat doen we niet alleen met vee/vlees, maar met ongeveer alle voedsel.

Ik ben er ook hier van overtuigd dat de balans zich op den duur wel herstelt (of nou iemand een 'Thanosje' doet of een stelletje Chinezen een dierenmarkt organiseren), maar vreemd genoeg staat er niemand te juichen als ik opper om in plaats van de veestapel het inwoneraantal te halveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door ZiGZaG3737 op 02-08-2022 14:18:05 (Jahaa, we bestonden miljoenen jaren geleden niet.) ]
pi_205529171
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:04 schreef 2thmx het volgende:
- Functioneel programmeren > objectgeörienteerd programmeren.
Zoek je ruzie? :( :( :(
pi_205529285
Mensen die met de auto precies op of net onder de toegestane snelheid rijden op _niet_ de aller rechtse baan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205529345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:13 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]
Mijn punt is dat je dat per definitie bent als je de moraalridder uit gaat hangen. Je kunt jezelf heilig verklaren, maar dan ben je het nog niet.
Wat voor jou 'de moraalridder uithangen' is, is voor de ander gewoon opkomen voor bepaalde normen/waarden. Lijkt me sterk dat je dan automatisch hypocriet bent.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:13 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Eh ja. Voedselketens zijn onderdeel van de natuurlijke gang van zaken.
Appeal to nature fallacy. Puur omdat iets 'natuurlijk' is wil niet zeggen dat het goed is (incest, moord, verkrachting, in het openbaar schijten) en puur omdat iets 'onnatuurlijk is wil niet zeggen dat het fout is (wetten, ziekenhuizen, antibiotica).

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:13 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

Je 'besluit' niet om je soortgenoten op te eten, mensen staan in principe niet op het menu van mensen. Chinezen zijn ook soortgenoten. Hond eet ook geen hond, kat eet ook geen kat.
Feitelijk onjuist (mensen eten op sommige plekken van de wereld nog steeds andere mensen en met name grote katachtigen staan er om bekend om soortgenoten op te eten). Daarnaast is dat het punt ook niet...

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:13 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

De slavernij-hiërarchie (het lijkt je stokpaardje te zijn) is min of meer atypisch gedrag en op de lange termijn niet houdbaar. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld oorlogen. Het is allemaal een beetje 'recht van de sterkste' en ik ben er van overtuigd dat die balans nooit eeuwig dezelfde kant op doorslaat.
Het gaat er toch nergens in mijn post om of het houdbaar is of niet? Het gaat erom of puur doordat iets binnen een huidige hiërarchie valt het ook meteen moreel is. Maar fijn dat je het inbrengt, want de huidige bio-industrie is namelijk ook niet houdbaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:13 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Ik weet wat zich daar afspeelt, en ik vind het ook allerminst fraai. Maar het heeft wel een duidelijke oorzaak, en dat is niet 'het consumeren van vlees'. Dat deden we ('de omnivoor') namelijk miljoenen jaren geleden al op een verantwoorde manier. Nu doen we het niet meer op een verantwoorde manier, omdat we wereldwijd zoveel eten nodig hebben dat het niet meer op een verantwoorde manier kan. Dat doen we niet alleen met vee/vlees, maar met ongeveer alle voedsel.
We deden het vroeger om te overleven, nu hoeven we dat meer. Daarmee kunnen we het inderdaad eigenlijk niet meer verantwoorden om de huidige bio-industrie in stand te houden. En wat bedoel je met die vergelijking met ander voedsel? Wanneer we produceren zullen er altijd 'slachtoffers' vallen. Toch vallen deze in de ene industrie een stuk meer dan in de andere.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:13 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Ik ben er ook hier van overtuigd dat de balans zich op den duur wel herstelt (of nou iemand een 'Thanosje' doet of een stelletje Chinezen een dierenmarkt organiseren), maar vreemd genoeg staat er niemand te juichen als ik opper om in plaats van de veestapel het inwoneraantal te halveren.
Ik ben helemaal voor het verlagen van het aantal inwoners op deze wereld op de lange termijn. Laat maar komen.
pi_205529352


[ Bericht 100% gewijzigd door Intint op 02-08-2022 14:51:55 ]
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:52:58 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_205529362
Ja uh dit is niet echt het doel van het topic. Ook al medegedeeld overigens. Post dit lekker in een ander topic
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:11:43 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205529957
Uitgesproken (en vaak ongezouten) meningen:

- Elon Musk (is een oplichter)
- Urban planning (en vooral hoe slecht Amerikanen er in zijn)
- Religie
- Feminisme (gaat niet om gelijkheid maar om wraak)
- Space science (veel mensen snappen relativiteit niet maar maken dan incorrecte statements)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205530001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:13 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

Ik ben er ook hier van overtuigd dat de balans zich op den duur wel herstelt (of nou iemand een 'Thanosje' doet of een stelletje Chinezen een dierenmarkt organiseren), maar vreemd genoeg staat er niemand te juichen als ik opper om in plaats van de veestapel het inwoneraantal te halveren.
Ik denk dat heel veel mensen het met je eens zijn dat er teveel mensen zijn, alleen zijn er maar weinig methodes om daar iets aan te doen die maatschappelijk geaccepteerd worden.

Wat dat betreft zijn alle mensen net zo hypocriet als de vegetariër die wel eens een vlieg doodslaat, of de vleeseter die wel koe eet, maar geen hond. :P
pi_205530132
- Amazon
- Mensen die huisdieren in hokjes stoppen
- Mensen die de woorden 'woke', 'deuger', 'policor' en alle soortgelijke woorden gebruiken om hun eigen egoïsme goed te praten.
- Egoïsten
- Mensenrechten
- Mensen die vinden dat als je een mening over X hebt, je hypocriet bent als je Y doet. Want dat is toch hetzelfde :')
Spoilers!
pi_205534929
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:18 schreef cafca het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen het met je eens zijn dat er teveel mensen zijn, alleen zijn er maar weinig methodes om daar iets aan te doen die maatschappelijk geaccepteerd worden.
Je zou beleid kunnen ontwikkelen om het nemen van kinderen financieel en maatschappelijk onaantrekkelijk te maken en het niet nemen, te subsidiëren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205534958
Ik heb commentaar op alles buiten mijn straatje.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205534974
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 23:43 schreef blomke het volgende:

[..]
Je zou beleid kunnen ontwikkelen om het nemen van kinderen financieel en maatschappelijk onaantrekkelijk te maken en het niet nemen, te subsidiëren.
Ik vind het hebben van kinderen al de slechtste financiële beslissing die ik ooit heb gemaakt, ik denk dat het slecht werkt.
-nee-
  woensdag 3 augustus 2022 @ 00:41:00 #142
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_205535147
Opzich heb ik een uitgesproken mening over vrijwel alles.
Daarom ben ik docent Maatschappijkunde, docent Natuurkunde én politica.....
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 02:44:59 #143
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_205535249
- Globalisme
- Trump
- Vrouwenrechten
- Liberalisme
- Abortus
- Dierenmishandeling
- Voetbal
- Top 40 muziek vs. niet-Top 40 muziek
- "Asielzoekers"
- Belasting
- Wokies
- Pedo's
- Joodse inmenging in alle media
- Mocro's
- Influencers
- Lui die geen richting aangeven op rotondes en/of kruispunten
- Moeders die hun kinderen alles maar geven zodat ze hun klep houden in de supermarkt
- Nieuws dat overal hetzelfde is
- Piercings (vooral septum rings, stomme koe dat je d'r bij loopt :') )
- Meisjes die niet gekontneukt willen worden
- Feministen die janken over het feit dat vrouwen minder rechten dan mannen hebben (vrouwen in de Westerse wereld hebben veel meer privileges dan mannen, en over de rest van de wereld hoor je ze niet)
- Slachtoffergedrag
- Huilies
- Diversiteitsquota's
- Trannies
- Drag Queen Story Hour voor kinderen
- Het slopen van de regenwouden voor sojaboerderijen of palmolietroep, rot op
- Hedendaagse reclames waar de man/vader ALTIJD een neger is, en de vrouw/moeder ALTIJD blank
- Als de vader dan toch blank is, is hij een totale idioot, en de moeder is een genie
- "Wit" ipv "blank"
- Mensen die hun steak "well done" willen hebben
- "Birthing person" ipv "woman" of "mother"
- Lui die voor Heracles zijn ipv FC Twente
- Ajaxfans die in Zeeland, Limburg of Grunn geboren zijn en nooit in Amsterdam zijn geweest
- Niet kunnen zeggen wat een vrouw is, uit angst om idioten boos te maken
- Niet dagelijks wakker worden naast @-_Guitarist_- ;i O+
- Mensen die anderen voor nazi uitmaken wanneer ze hun gedachtengoed niet 1:1 volgen
- Covid
- Dat het woord "groomer" verbannen is op twitter en reddit omdat het zogenaamd een "homofobe" term is
- Het is patat, ookal heb ik de helft van mijn leven vlak tegen de Belgse grens gewoond, dus zeg ik vaker friet

Als ik er meer bedenk voeg ik ze wel toe in een nieuwe post :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_205535252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:25 schreef Dries4Ever het volgende:
hoezo mag ik geen uitgesproken mening hebben over anale seks en word dat weggehaald?

mag ik wel een uitgesproken mening hebben over Jim Bakkum of over de Rabobank? want die heb ik ook
Geen idee maar wat boeit jou Jim Bakkum?
pi_205535253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 02:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
- Globalisme
- Trump
- Vrouwenrechten
- Liberalisme
- Abortus
- Dierenmishandeling
- Voetbal
- Top 40 muziek vs. niet-Top 40 muziek
- "Asielzoekers"
- Belasting
- Wokies
- Pedo's
- Joodse inmenging in alle media
- Mocro's
- Influencers
- Lui die geen richting aangeven op rotondes en/of kruispunten
- Moeders die hun kinderen alles maar geven zodat ze hun klep houden in de supermarkt
- Nieuws dat overal hetzelfde is
- Piercings (vooral septum rings, stomme koe dat je d'r bij loopt :') )
- Meisjes die niet gekontneukt willen worden
- Feministen die janken over het feit dat vrouwen minder rechten dan mannen hebben (vrouwen in de Westerse wereld hebben veel meer privileges dan mannen, en over de rest van de wereld hoor je ze niet)
- Slachtoffergedrag
- Huilies
- Diversiteitsquota's
- Trannies
- Drag Queen Story Hour voor kinderen
- Het slopen van de regenwouden voor sojaboerderijen of palmolietroep, rot op
- Hedendaagse reclames waar de man/vader ALTIJD een neger is, en de vrouw/moeder ALTIJD blank
- Als de vader dan toch blank is, is hij een totale idioot, en de moeder is een genie
- "Wit" ipv "blank"
- Mensen die hun steak "well done" willen hebben
- "Birthing person" ipv "woman" of "mother"
- Lui die voor Heracles zijn ipv FC Twente
- Ajaxfans die in Zeeland, Limburg of Grunn geboren zijn en nooit in Amsterdam zijn geweest
- Niet kunnen zeggen wat een vrouw is, uit angst om idioten boos te maken
- Niet dagelijks wakker worden naast @:-_Guitarist_- ;i O+
- Mensen die anderen voor nazi uitmaken wanneer ze hun gedachtengoed niet 1:1 volgen
- Covid
- Dat het woord "groomer" verbannen is op twitter en reddit omdat het zogenaamd een "homofobe" term is
- Het is patat, ookal heb ik de helft van mijn leven vlak tegen de Belgse grens gewoond, dus zeg ik vaker friet

Als ik er meer bedenk voeg ik ze wel toe in een nieuwe post :+
Wa's er met Trump?
pi_205535706
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 23:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het hebben van kinderen al de slechtste financiële beslissing die ik ooit heb gemaakt, ik denk dat het slecht werkt.
Dat zeg je achteraf. Bij beleid waarbij al bij voorbaat duidelijk is dat erextra belasting op fokken wordt geheven, kan dat demotiverend werken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 3 augustus 2022 @ 19:56:57 #147
319979 Fok-it
All is well
pi_205541107
Kleine uitbreiding:

Appeleters in de trein :r
Mensen die als ze iets met hun handen hebben gegeten al hun vingers aflikken. :r

Mensonterend gedrag
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 3 augustus 2022 @ 20:05:13 #148
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205541195
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:29 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
waar loop ik te trollen? TS vraagt wat, ik geef daar antwoord op, dat het antwoord jou/jullie niet bevalt is iets anders.
Zeg dan sodomie.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 3 augustus 2022 @ 20:07:05 #149
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205541224
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 12:24 schreef Bargehassus het volgende:
Richting aangeven, en dan met name op rotondes. En dat geldt zowel voor automobilisten als voor fietsers. (Om maar even twee grote groepen te noemen.)
Ik heb als fietser toch geen knipperlicht :') /s
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Tettenkoning woensdag 3 augustus 2022 @ 20:14:44 #150
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205541297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 03:00 schreef FlauwKapsel het volgende:
Wa's er met Trump?
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')