Dat klopt niet. Iedereen heeft recht op spoedeisende medische hulp.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:08 schreef Dries4Ever het volgende:
Je hebt dan helemaal nergens meer recht op, ook niet op spoedeisende hulp of recht om hier te wonen.
een verbandje tegen het bloeden kun je krijgen, een kankerbehandeling niet, je hebt geen paspoort, geen mogelijkheid op een baan, geen uitkering en geen rijbewijs.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:09 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Iedereen heeft recht op spoedeisende medische hulp.
Nee, precies. Dat is het verschil tussen spoedeisende en niet spoedeisende medische hulp.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:12 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
een verbandje tegen het bloeden kun je krijgen, een kankerbehandeling niet, je hebt geen paspoort, geen mogelijkheid op een baan, geen uitkering en geen rijbewijs.
succes met leven
Een eigen paspoort? van wat dan? Want je hoort toch nergens bij? Wie gaat je dan dat paspoort geven, en wat geeft dat paspoort dan aan? Want je woont ergens, en dat ergens is in een land, etc.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:15 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me ook oprecht af: waarom zou je dit willen? Waarom ga je niet gewoon emigreren naar een land waar je het fijner vindt? Is dat een gebrek aan inzicht of intelligentie? Wat is het?
je mag toch willen wat je wilt? Niemand houdt je tegen. Er verandert echter helemaal niks in de praktijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:15 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me ook oprecht af: waarom zou je dit willen? Waarom ga je niet gewoon emigreren naar een land waar je het fijner vindt? Is dat een gebrek aan inzicht of intelligentie? Wat is het?
Ja, precies dit! Dit idee krijg ik dus ook heel erg van dit soort mensen. Beetje lafjes ook. Verover dan écht een stuk land, compleet met een eigen valuta, douane, import- en exportheffingen,nutsvoorzieningen etc.. Nu oogt het een beetje lafjes half werk.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Op Youtube zijn leuke filmpjes te vinden van soevereingekkies. Een vrije bizarre stroming van mensen die wel de lusten maar niet de lasten van een samenleving met rechten en plichten willen hebben.... en daardoor krijg je hilarische gebeurtenissen die ze zelf filmen als bewijs (maar voor ons om te lachen)
Als ze er achter komen dat ze ook geen recht meer hebben op een uitkering dimmen de meeste wel inquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een eigen paspoort? van wat dan? Want je hoort toch nergens bij? Wie gaat je dan dat paspoort geven, en wat geeft dat paspoort dan aan? Want je woont ergens, en dat ergens is in een land, etc.
Overigens zijn dat soort mensen meestal niet het allerslimste, en is het vooral onvrede over hun eigen leven die met dit soort gedoe tot uiting komt. Denk ik.
Mwah, er zijn lui die wel ver gaan. Ik 'ken' er een, als in, ik weet wie hij is. Die gast is echt een debiel. Heeft ook kinderen maar heeft er meer plezier in discussies aan te gaan met de politie en zo.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:21 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Als ze er achter komen dat ze ook geen recht meer hebben op een uitkering dimmen de meeste wel in
Die mensen heb je ook... bijv. Liberlandquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, precies dit! Dit idee krijg ik dus ook heel erg van dit soort mensen. Beetje lafjes ook. Verover dan écht een stuk land, compleet met een eigen valuta, douane, import- en exportheffingen,nutsvoorzieningen etc.. Nu oogt het een beetje lafjes half werk.
Dat is dan je eigen land starten, dat gaat je ook nooit lukken, want landen zijn niet zo blij met mensen die land afpikken.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, precies dit! Dit idee krijg ik dus ook heel erg van dit soort mensen. Beetje lafjes ook. Verover dan écht een stuk land, compleet met een eigen valuta, douane, import- en exportheffingen,nutsvoorzieningen etc.. Nu oogt het een beetje lafjes half werk.
waarom zouden ze er geen recht meer op hebben? Ze betalen toch gewoon belasting?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:21 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Als ze er achter komen dat ze ook geen recht meer hebben op een uitkering dimmen de meeste wel in
volgens mij kan je geen afstand doen van het recht op uitkering zolang je aan alle voorwaarden voldoet, het staat je wel vrij om het niet aan te vragen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom zouden ze er geen recht meer op hebben? Ze betalen toch gewoon belasting?
net zoals je verplicht bent om belasting te betalen als je aan de voorwaarden voldoet, daar kan je ook geen afstand van doen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:27 schreef ETA het volgende:
[..]
volgens mij kan je geen afstand doen van het recht op uitkering zolang je aan alle voorwaarden voldoet, het staat je wel vrij om het niet aan te vragen.
De meeste souverein-gekkies gaat het er juist om dat ze geen belasting meer hoeven te betalen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom zouden ze er geen recht meer op hebben? Ze betalen toch gewoon belasting?
maar dat is niet zo, je moet het toch betalenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
De meeste souverein-gekkies gaat het er juist om dat ze geen belasting meer hoeven te betalen.
Probeer dat maar eens uit te leggen aan die gasten.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar dat is niet zo, je moet het toch betalen
waarom? het gaat er toch om wat er gebeurd?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens uit te leggen aan die gasten.
Een paspoort is net zo waardevol als de erkenning door je eigen overheid en door andere landen. Ik kan mijn tissuetje hier verklaren als paspoort, maar als ik de grens er niet mee overkom of niet wordt geaccepteerd als identificatie door de politie, tja, dan is het niet zoveel waard.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een eigen paspoort? van wat dan? Want je hoort toch nergens bij? Wie gaat je dan dat paspoort geven, en wat geeft dat paspoort dan aan? Want je woont ergens, en dat ergens is in een land, etc.
Overigens zijn dat soort mensen meestal niet het allerslimste, en is het vooral onvrede over hun eigen leven die met dit soort gedoe tot uiting komt. Denk ik.
Inderdaad, van die gasten die zich "soeverein" verklaren, en dan menen geen huur meer te hoeven betalen, en dan tegen de deurwaarder gaan roepen dat ze niet aangepakt kunnen wordenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Op Youtube zijn leuke filmpjes te vinden van soevereingekkies. Een vrije bizarre stroming van mensen die wel de lusten maar niet de lasten van een samenleving met rechten en plichten willen hebben.... en daardoor krijg je hilarische gebeurtenissen die ze zelf filmen als bewijs (maar voor ons om te lachen)
Er gebeurd wel iets als je jezelf Soeverein verklaart!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom? het gaat er toch om wat er gebeurd?
Er gebeurt niks als je je soeverein verklaart, dat heb ik al geprobeerd.
Mensen denken maar wat ze willen
Gaan ze bij de brievenbus zitten en als de deurwaarder of postbode dan een brief komt brengen deze uit de gleuf duwen zodat ze kunnen zeggen dat ze de brief niet hebben ontvangenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Inderdaad, van die gasten die zich "soeverein" verklaren, en dan menen geen huur meer te hoeven betalen, en dan tegen de deurwaarder gaan roepen dat ze niet aangepakt kunnen worden
Hele vage types inderdaad
zo werkt het ook met belasting betalen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:30 schreef ETA het volgende:
[..]
Een paspoort is net zo waardevol als de erkenning door je eigen overheid en door andere landen. Ik kan mijn tissuetje hier verklaren als paspoort, maar als ik de grens er niet mee overkom of niet wordt geaccepteerd als identificatie door de politie, tja, dan is het niet zoveel waard.
Dat is dus wat ik bedoel. Als je verklaart dat je soeverein bent, en je wil je nergens aan houden, dat is leuk, maar ondertussen betaal je wél belasting. En je stopt ook (in het voorbeeld wat ik ken) als de politie je stopt omdat je ongeldige kentekenplaten op je auto hebt.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:30 schreef ETA het volgende:
[..]
Een paspoort is net zo waardevol als de erkenning door je eigen overheid en door andere landen. Ik kan mijn tissuetje hier verklaren als paspoort, maar als ik de grens er niet mee overkom of niet wordt geaccepteerd als identificatie door de politie, tja, dan is het niet zoveel waard.
Beetje hypocriet dit soort gasten. Los dan eerst je hypotheek af, en verklaar je dan soeverein. Dan ben je pas een man. Nu zijn ze gewoon een slappe lul die goedkoop van zijn schulden af willen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gaan ze bij de brievenbus zitten en als de deurwaarder of postbode dan een brief komt brengen deze uit de gleuf duwen zodat ze kunnen zeggen dat ze de brief niet hebben ontvangendat soort dingen.
oh bij mij gold dat nietquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:32 schreef ETA het volgende:
[..]
Er gebeurd wel iets als je jezelf Soeverein verklaart!
Je gaat jezelf beter/slimmer voelen dan je buurman, en is voer voor je narcistische trekjes. Althans, dat is wat bij veel Soevereine idioten speelt (identiek met de wappies).
Ook het vermogen van zelfreflectie neemt af.... grapjequote:
mwah, als iemand je vraagt om te stoppen dan kan je toch ook uit je eigen vrije willen kiezen om te stoppen? Dan erken je toch niet dat die persoon een autoriteit heeft?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik bedoel. Als je verklaart dat je soeverein bent, en je wil je nergens aan houden, dat is leuk, maar ondertussen betaal je wél belasting. En je stopt ook (in het voorbeeld wat ik ken) als de politie je stopt omdat je ongeldige kentekenplaten op je auto hebt.
Dus je erkent die autoriteit. Anders stop je niet. Nou, de politie staat in dienst van een land, maar als je soeverein bent dan erken je de autoriteiten van dat land niet (zeg je), dus waarom zou je dan wel stoppen voor de politie van datzelfde land?
Oftewel, het is vooral aandacht vragen.
Als je echt soeverein zou zijn, ben je dus geen Nederlander meer en dus buitenlander zonder geldige verblijfstitel. Dan moet je dus een verblijfsvergunning aanvragen bij de IND.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ze moeten helemaal niks, volgens hunzelfquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je echt soeverein zou zijn, ben je dus geen Nederlander meer en dus buitenlander zonder geldige verblijfstitel. Dan moet je dus een verblijfsvergunning aanvragen bij de IND.
weet je ook waarom ze naar de rechtzaal komen?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:40 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat soort mensen hebben vaak een of meerdere psychische stoornissen. Kom ze heel af en toe tegen in de rechtszaal. Vermoeiende mensen zijn het.
Het is altijd je vrije wil om te stoppen. Maar als een random iemand me vraagt om te stoppen dan stop ik niet zo snel als dat ik zou stoppen als de politie achter me zit.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mwah, als iemand je vraagt om te stoppen dan kan je toch ook uit je eigen vrije willen kiezen om te stoppen? Dan erken je toch niet dat die persoon een autoriteit heeft?
Mensen die geloven dat ze soeverein zijn, geloven ook dat ze sterker zijn dan de machthebbers, dus ze hoeven niet bang te zijn voor de handhavers. Maar ze kunnen er wel gewoon aardig voor zijn en uit eigen vrije wil eventueel ernaar luisteren, maar dan zonder dwang.
Zodat ze in discussie kunnen met de rechter (en ze wel snappen dat niet komen opdagen ze niet in dank wordt afgenomen en ze dan bij verstek worden veroordeeld).quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
weet je ook waarom ze naar de rechtzaal komen?
dat laatste maakt toch niks uit? want bij soevereiniteit hoort dat je die rechter niet erkent en dus de straf niet krijgt.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zodat ze in discussie kunnen met de rechter (en ze wel snappen dat niet komen opdagen ze niet in dank wordt afgenomen en ze dan bij verstek worden veroordeeld).
Maar waarom zou je naar de rechtbank gaan? Waarom zou je je iets aantrekken van die veroordeling? Want immers, je bent soeverein, en die veroordeling is op je opgelegd door een land wiens autoriteit je niet erkent, dus die veroordeling betekent helemaal niets.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zodat ze in discussie kunnen met de rechter (en ze wel snappen dat niet komen opdagen ze niet in dank wordt afgenomen en ze dan bij verstek worden veroordeeld).
In zijn hoofd erkent hij het niet, maar wat betekend het nog als je alsnog de gevangenis in gedwongen wordt?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat laatste maakt toch niks uit? want bij soevereiniteit hoort dat je die rechter niet erkent en dus de straf niet krijgt.
Dan zijn ze illegaal en zouden ze uitgezet kunnen worden (zou leuk zijn als dat met Mark Otten gebeurt). Maar ja...waarheen dan hequote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ze moeten helemaal niks, volgens hunzelf
Hij heet niet Mark (als we het over dezelfde hebben).quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:46 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dan zijn ze illegaal en zouden ze uitgezet kunnen worden (zou leuk zijn als dat met Mark Otten gebeurt). Maar ja...waarheen dan he
door wie word je gedwongen dan, want je erkent die machthebbers toch niet? Die dwang is illegaal, dus dan stop je naar de rechter... oh wacht...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:45 schreef ETA het volgende:
[..]
In zijn hoofd erkent hij het niet, maar wat betekend het nog als je alsnog de gevangenis in gedwongen wordt?
Als ik zeg dat deze rode trui blauw is, wat heb ik eraan als iedereen in de wereld het als rood ziet?
even verder doorgedacht. Stel dat je Soeverein bent, dus ontrekt aan de rechtstaat, dan is er ook geen "illegaal" meer. Dus als iemand in een politiepak je voor een man sleept in een rechteroutfit, en die je in een gevangenis plaatst, is dan ook niet "illegaal" of onrechtmatigquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
door wie word je gedwongen dan, want je erkent die machthebbers toch niet? Die dwang is illegaal, dus dan stop je naar de rechter... oh wacht...![]()
En over die trui: waarom zou je er iets aan willen hebben?
En dat is niemand, dus uiteindelijk conformeert iedereen zich toch aan de regels en dús ben je niet soeverein. Je roept alleen heel hard dat je het bent.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
door wie word je gedwongen dan, want je erkent die machthebbers toch niet? Die dwang is illegaal, dus dan stop je naar de rechter... oh wacht...![]()
Het werkt dus alleen als je sterker bent dan de machthebbers.
En over die trui: waarom zou je er iets aan willen hebben?
zeker is er nog wel illegaal, want illegaal betekent:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:50 schreef ETA het volgende:
[..]
even verder doorgedacht. Stel dat je Soeverein bent, dus ontrekt aan de rechtstaat, dan is er ook geen "illegaal" meer. Dus als iemand in een politiepak je voor een man sleept in een rechteroutfit, en die je in een gevangenis plaatst, is dan ook niet "illegaal" of onrechtmatig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |