abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205479123

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:30:45 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205479127
Het heeft altijd gewerkt dus waarom nu niet.
Vakman pur sang
pi_205479132
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uh was bekend met Sjakko, met zijn model van 7000 op de IC met Corona?
Het lukt je niet om inhoudelijk aan te geven wat er niet klopt aan de modellen en de toetsingen dus? Beetje pijnlijk...
pi_205479137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De toeslagenaffaire is een heel ander verhaal dan deze boeren.

Als boeren zelfmoord willen plegen omdat het maatschappelijk wenselijk of nodig is dat ze ander werk gaan doen, is dat jammer voor ze maar dan hebben ze psychische hulp nodig. Om nou niet te doen wat we als samenleving besluiten alleen omdat de boer te labiel is om daarmee om te gaan lijkt me wat overdreven.

Zouden we ook nog lantaarnopstekers hebben als ze zich anders van kant gemaakt hadden? We hebben ze niet meer nodig en er alleen maar last van maar ga maar door met opsteken hoor.
Omdat we het in veel gevallen niet over een simpel beroep hebben maar over bedrijven die van vader op zoon zijn doorgegeven, het dan moeten beëindigen van je business geeft vaak een zware last, nog maar niet te spreken van financiële problemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205479138
Boeren zijn ongekroonde koningen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205479149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het lukt je niet om inhoudelijk aan te geven wat er niet klopt aan de modellen en de toetsingen dus? Beetje pijnlijk...
Ik zeg niet dat het model niet klopt, ik zeg alleen dat een model geen waarheid is maar een poging om de situatie te verklaren, dat ik dan moet aantonen dat het model niet klopt is de wereld op zijn kop, volgens mij ben jij wetenschapper als ik me niet vergis (of in ieder geval een academische achtergrond) dus je zou heel goed moeten weten wat een model en theorie is.
pi_205479150
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is toch zo? Wordt gisteren wat gestrooid met termen op tv (terrorisme enzo) en hopsa hier verkondigen ze het ook.. zal wel toeval zijn.
Wel makkelijk of niet? Een beperkt wereldbeeld wat je vooral wordt aangegeven door schimmige sites en politica.
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:41:21 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205479153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat we het in veel gevallen niet over een simpel beroep hebben maar over bedrijven die van vader op zoon zijn doorgegeven, het dan moeten beëindigen van je business geeft vaak een zware last, nog maar niet te spreken van financiële problemen.
Daarom krijgen ze ook een vergoeding.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205479170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daarom krijgen ze ook een vergoeding.
De overheid kennende zal dit zeer schamel zijn, en kom nu niet met die 25 miljard aan, want dat is de totale pot voor het stikstof probleem.
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:44:59 #10
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205479183
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zag niet dat het model niet klopt , ik zeg alleen dat een model geen waarheid is maar een poging om de situatie te verklaren, dat ik dan moet aantonen dat het model niet klopt is de wereld op zijn kop,
Je snapt helemaal niet wat een model is zo te lezen :') een model is niet een kwestie van kloppen of niet kloppen, een model schat een bepaalde metriek of situatie in, met daarbij behorende onzekerheden. Je kunt steeksproefsgewijs toetsen of de onzekerheden en waardes die het model geeft, overeenkomen met de praktijk. Stel dat het model structureel te hoog zit, dan moet je het bijstellen. Of als de afwijking veel groter is dan de onzekerheid suggereert.
Die toetsing wordt gedaan, en het blijkt uit tal van evaluaties door derden dat het model er goed op zit. Wat een model doet heeft niets met kloppen of niet kloppen te maken, als je een model wil bekritiseren moet je aangeven op welke punten - in de onzekerheidsmarge of in de gemodelleerde waarden - het model ernaast zit. Kan je dat niet, dan heb je geen poot om op te staan in je kritiek.

quote:
volgens mij ben jij wetenschapper als ik me niet vergis (of in ieder geval een academische achtergrond) dus je zou heel goed moeten weten wat een model en theorie is.
Ik weet wel wat het idee achter een model is, nu jij nog.
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:46:38 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205479190
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:40 schreef Document1 het volgende:

[..]
Wel makkelijk of niet? Een beperkt wereldbeeld wat je vooral wordt aangegeven door schimmige sites en politica.
Want "terreur" roepen als je voor een trekkertje moet remmen getuigt van een erg brede horizon inderdaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoe zou je hun acties betitelen?
Gezonde burgerlijke ongehoorzaamheid. Iedereen heeft het recht om te demonstreren. Niet alleen op 1,5 meter en met mondkapje op.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205479196
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
dikke onzin natuurlijk

1) er stoppen nu al heel veel boerenzonen en - dochters omdat ze geen boer willen worden; die kiezen ervoor om iets anders te gaan doen. het kan dus prima, geen boer worden.

2) er komt een zeer gunstige uitkoopregeling waarmee bedrijfsbeëindiging mogelijk wordt en financiële problemen worden voorkomen.

3) het argument dat de boer dan ook weg moet uit z'n woning is nergens onderbouwd. in de onderhandeling zou opgenomen moeten worden dat boeren wel gewoon in hun woning mogen blijven als ze hun veestapel inkrimpen danwel wegdoen.
PWBF
pi_205479199
Waar is Rutte trouwens bij dit alles? Ik heb hem alleen in een nepboerderij zien staan waar alleen de NOS bij mocht.
pi_205479206
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:48 schreef Dutchguy het volgende:
Waar is Rutte trouwens bij dit alles? Ik heb hem alleen in een nepboerderij zien staan waar alleen de NOS bij mocht.
https://www.nu.nl/binnenl(...)evensgevaarlijk.html

hier
PWBF
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:49:52 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205479209
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
dikke onzin natuurlijk

1) er stoppen nu al heel veel boerenzonen en - dochters omdat ze geen boer willen worden; die kiezen ervoor om iets anders te gaan doen. het kan dus prima, geen boer worden.

2) er komt een zeer gunstige uitkoopregeling waarmee bedrijfsbeëindiging mogelijk wordt en financiële problemen worden voorkomen.

3) het argument dat de boer dan ook weg moet uit z'n woning is nergens onderbouwd. in de onderhandeling zou opgenomen moeten worden dat boeren wel gewoon in hun woning mogen blijven als ze hun veestapel inkrimpen danwel wegdoen.
Goed argument.

Hoezo woningnood? In ter Apel slapen ze ook op een stoel, het kan dus wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205479213
Vakman pur sang
pi_205479217
quote:
Dat was het? Dat heeft niks met regie te maken.
pi_205479219
quote:
Je zit in het verkeerde topic.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205479222
quote:
Lekker OT weer!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205479224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:50 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat was het? Dat heeft niks met regie te maken.
hij is op vakantie...

bovendien hoeft hij ook niet de regie te nemen. we hebben een minister van veiligheid en justitie (of andersom) die zo snel mogelijk met een plan moet komen om deze trekkerterroristen aan te pakken.
PWBF
  Redactie Sport donderdag 28 juli 2022 @ 10:51:43 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205479225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:48 schreef Dutchguy het volgende:
Den Haag gok ik
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 28 juli 2022 @ 10:51:57 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205479227
quote:
Hier is een ander topic voor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205479232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:44 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je snapt helemaal niet wat een model is zo te lezen :') een model is niet een kwestie van kloppen of niet kloppen, een model schat een bepaalde metriek of situatie in, met daarbij behorende onzekerheden. Je kunt steeksproefsgewijs toetsen of de onzekerheden en waardes die het model geeft, overeenkomen met de praktijk. Stel dat het model structureel te hoog zit, dan moet je het bijstellen. Of als de afwijking veel groter is dan de onzekerheid suggereert.
Die toetsing wordt gedaan, en het blijkt uit tal van evaluaties door derden dat het model er goed op zit. Wat een model doet heeft niets met kloppen of niet kloppen te maken, als je een model wil bekritiseren moet je aangeven op welke punten - in de onzekerheidsmarge of in de gemodelleerde waarden - het model ernaast zit. Kan je dat niet, dan heb je geen poot om op te staan in je kritiek.
[..]
Ik weet wel wat het idee achter een model is, nu jij nog.
Ik weet heel goed wat een model is, en kijk zelf maar eens bij het RIVM, groffe fouten, hiaten in het model en zaken die men nog moet uitzoeken:

https://www.rivm.nl/stikstof/actueel
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:52:52 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205479234
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
hij is op vakantie...

bovendien hoeft hij ook niet de regie te nemen. we hebben een minister van veiligheid en justitie (of andersom) die zo snel mogelijk met een plan moet komen om deze trekkerterroristen aan te pakken.
De politiek maakt plannen in Nederland?
pi_205479241
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Lekker OT weer!
Ik bedoel daarmee te zeggen, laat stikstof helemaal los, laat boeren boeren. En ga de echte problemen oplossen.
WAt als dit zo doorgaat? 120K per half jaar. Waar staan we dan in 2030?
Of moeten we ze in stallen stoppen?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')