abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205477648

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:30:32 ]
PWBF
pi_205477650
Kutboeren
PWBF
pi_205477654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 01:25 schreef Nielsch het volgende:
Kutboeren
Wat is de boer?

Die protesten zijn alleen in bepaalde gebieden, hier gaat het om drie boerderijen. Ik zie dit niet als een landelijk probleem.
pi_205477673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat is de boer?

Die protesten zijn alleen in bepaalde gebieden, hier gaat het om drie boerderijen. Ik zie dit niet als een landelijk probleem.
Ok
PWBF
  Trouwste user 2022 donderdag 28 juli 2022 @ 06:24:57 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_205477763
Het wachten is op de eerste dode en een agent die wel raak schiet.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 28 juli 2022 @ 06:36:13 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205477773
Denk dat ze het inderdaad pas door hebben als iemand zich doodrijdt door die aso's, hoewel ik me afvraag of het ze wat uit zou maken
Laffe huichelaar
pi_205477784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 06:36 schreef timmmmm het volgende:
Denk dat ze het inderdaad pas door hebben als iemand zich doodrijdt door die aso's, hoewel ik me afvraag of het ze wat uit zou maken
De boerenprotesten veroorzaken al vanaf de start bijna dood ervaringen en het kan ze geen reet schelen. Als je 's nachts afval gaat dumpen op de snelweg moeten ze achter je aangaan voor poging tot doodslag. Wat een randdebielen.
pi_205477785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 06:36 schreef timmmmm het volgende:
Die boeren bedoel je? nee dat maakt ze niets uit als er een dode valt. Het was een ludieke actie en anderen moeten het maar opruimen. Degene die zich doodrijdt had maar uit moeten kijken.
De overheid krijgt zijn kans nog wel ze maken straks een fout en worden betrapt en dan verdwijnen er een paar in de cel, hopelijk tegen de maximumstraf.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205477789
En de politie stond er weer bij en keek er weer naar.
  donderdag 28 juli 2022 @ 07:05:17 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205477835
Weer een ongeluk dus :{
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205477866
kotsopboer? Waar moet dan het eten vandaan komen? Allemaal uit die pauperfabrieken? Nee dankje.
  donderdag 28 juli 2022 @ 07:25:25 #13
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_205477907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 06:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ja het is niet heel positief voor de rechtsstaat als regels niet gelden voor bepaalde groepen.

Nu is het wachten op het 1e dodelijke ongeval met dat afval en dan staat heel politiek Den Haag weer klaar om zijn afschuw uit te spreken. De tweets staan waarschijnlijk al klaar.

Je mag best demonstreren maar het moet geen gevaar opleveren voor onschuldige burgers en dit is gewoon levensgevaarlijk.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_205477922
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
kotsopboer? Waar moet dan het eten vandaan komen? Allemaal uit die pauperfabrieken? Nee dankje.
:') je weet dat 80% van de voedselproductie van 'onze' boeren naar t buitenland gaat?
pi_205477923
quote:
en dat is echt niet te geloven idd. Belachelijk.
pi_205477924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:29 schreef DW457 het volgende:

[..]
:') je weet dat 80% van de voedselproductie van 'onze' boeren naar t buitenland gaat?
Dan slaat kotsopboer nog steeds nergens op.
pi_205477929
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dan slaat kotsopboer nog steeds nergens op.
Kotsopterreurboer wel. Walgelijke lui.
pi_205477932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:30 schreef DW457 het volgende:

[..]
Kotsopterreurboer wel. Walgelijke lui.
Valt mee. Een kleine groep verpest het voor de rest :P
  Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 07:31:24 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205477934
Met de openmond in een mesthoop. Tiefus terreurboer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205477943
quote:
Lijkt me sterk dat ze het afval voor de ogen van de politie op/langs de weg gooien.
Met een paar duizend km snelweg in Nederland is er 's nachts altijd wel een rustig plekje te vinden waar je ongestoord je troep kunt dumpen.
I'll give you something to do
pi_205477944
Kutboeren, hopelijk schiet de politie volgende keer wel raak.
  donderdag 28 juli 2022 @ 07:35:58 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205477954
Trekkers in beslag nemen en in de fik steken. Lekker ludiek.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205477955
Hup boeren
pi_205477964
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:36 schreef incel2.0 het volgende:
Hup boeren
Rij zelf anders even met 130 km/h op een bandenstapel.
pi_205477972
Lekker bezig, kkr boeren.

Dacht dat boer zijn zo'n drukke baan was en dat ze zo weinig verdienden :')
Alleen maar vrije tijd ja. Jankerds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')