Ik wil graag weg bij mijn Sociale werkplaats.
Waarom ik er eigenlijk loop? Ik heb concentratieproblemen.
Maar ikzelf denk dat daar wel wat aan te doen valt aangezien ik het zelf mee vind vallen naarmate ik ouder wordt.
Ik dus cv's opstellen en sollicitatiebrieven versturen, had ik vanmorgen een gesprek bij een kunstofbedrijf waar ze kozijnen en deuren maken.
Wordt ik daar ontvangen door een gedrongen ventje met bloempot kapsel en hangsnor.
Ik kom daar binnen, ga tegenover die vent zitten.
Rookt ie nog pijp.
Vraagt ie of ik het erg vind, ik zeg mag ie lekker zelf weten.
Ja boeit mij dat, kom ik niet voor.
Vraagt ie naar mijn ervaring, terwijl ik praat zie ik dat ie tegen zichzelf aan het lullen is, met zijn ogen draait,
Alleen de sok als handpop ontbrak nog.
Op een gegeven moment spreek ik hem daarop aan, als door een wesp gestoken reageert ie met ooh had je het in de gaten?
Vervolgens vraagt ie me of ik op korte termijn op mezelf ga wonen en of ik trouwplannen heb.
Ik antwoord nee maar wat heeft dat met de baan te maken?
Hij vraagt wanneer ik zou kunnen beginnen.
Meteen, mag ik dan wel even de papieren doornemen en weten wat het schuift?
Nou, daar begon ie voorlopig niet aan omdat ie eerst wil zien hoe ik functioneer en ik eerst een tijdje op zicht moet komen zonder beloning.
Aangezien ik alles nog moet leren.
Oh, en of ik ook even een behendigheidstest wilde doen.
Ik steek mijn middelvinger in zijn smoel op en ga naar buiten.
Nu was ik onderaan de trap staat daar zo'n bodybuilder voor me die vraagt naar die mongool, ik zeg boven.
Ik ga weg en terwijl ik wegloop hoor ik een hoop ruzie en geschreeuw over besodemieteren en mijn zoontje voor de gek houden.
Volgens mij vielen er ook nog klappen maar ik was al weg.
Ik kom thuis, mijn pa vraagt hoe ging het? Ik zeg gaat hem niet worden, ik het hele verhaal vertellen gaat de telefoon.
Of ik even naar het politiebureau wil komen om een verklaring af te leggen inzake een mishandeling.
Ik zeg dat ik niks gezien heb en al weg was.
Volgende week maandag heb ik een sollicitatiegesprek bij een kringloopwinkel.
Ik ben benieuwd...