Klacht 1: Big Pharma, want geld is uiteraard veel belangrijker dan het welzijn van de mensquote:'Groeiende tekorten aan mensen en medicijnen bij apotheken'
1 uur 3 minuten geleden Aangepast: 16 seconden geleden
Ook apotheken hebben een groeiend tekort aan medewerkers. Daarnaast is er regelmatig een tekort aan medicijnen.
Dat meldt ABN AMRO in een rapport. Daarbij komt nog dat de druk op apotheken door de vergrijzing alleen maar zal toenemen.
Ongeveer een zesde van de medewerkers is nu namelijk ouder dan 60 jaar, en dat kan leiden tot een 'grote uitstroom van apothekers'. In sommige wijken komt zo de continuïteit van de zorg onder druk te staan.
Afzetgebied
Het medicijntekort waar apothekers steeds vaker tegenaan lopen, komt volgens de onderzoekers door problemen met productie, distributie en kwaliteit.
Maar ook economische redenen dragen ertoe bij. Zo is Nederland door de lage prijzen en het lage inwoneraantal geen aantrekkelijk afzetgebied.
Volgend jaar wordt het voor apotheken verplicht een minimale voorraad op reserve te hebben. De onderzoekers noemen dit een positieve stap.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nen-zorg-vergrijzing
Daarom. En geen marktwerking eh? Wel zo sociaal.quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:28 schreef Nine. het volgende:
[..]
Die rekenen tenminste al jarenlang een vaste prijs en hebben ook altijd voorraad
Ze moeten ze eens leren doorwerken bij de apotheekquote:Op woensdag 27 juli 2022 10:18 schreef Nine. het volgende:
Ook apotheken hebben een groeiend tekort aan medewerkers.
In de rij staanquote:Op woensdag 27 juli 2022 10:37 schreef Dries4Ever het volgende:
Ze moeten ze eens leren doorwerken bij de apotheek
Je staat minimaal 5 minuten te wachten voordat ze een doosje pillen uit een la hebben getrokken en er een stikker op hebben geplakt.
Wees liever blij dat je ze zelf niet nodig hebt. Talloze zieke mensen zijn er helaas wel afhankelijk vanquote:Op woensdag 27 juli 2022 11:10 schreef marc0871 het volgende:
Medicijnen gebruiken![]()
Er gaan bij mij jaren voorbij dat ik nog geen paracetamolletje slik
Ik weet hetquote:Op woensdag 27 juli 2022 11:12 schreef Nine. het volgende:
[..]
Wees liever blij dat je ze zelf niet nodig hebt. Talloze zieke mensen zijn er helaas wel afhankelijk van
Zeker als er zo'n pipo bij zit die dan telepathisch door gaat geven dat ze nog even rustig aan moeten doen. Alsof ik dan wel gezellig een "goed gesprek" met hem aangaquote:Op woensdag 27 juli 2022 10:37 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Ze moeten ze eens leren doorwerken bij de apotheek
Je staat minimaal 5 minuten te wachten voordat ze een doosje pillen uit een la hebben getrokken en er een stikker op hebben geplakt.
I knowquote:Op woensdag 27 juli 2022 11:15 schreef marc0871 het volgende:
Ik weet het![]()
![]()
Maar dit is KLB.
Dan wordt er toch verwacht dat je sarcastisch doet?
Die handelen waarschijnlijk in iets duistere zaakjesquote:Op woensdag 27 juli 2022 11:57 schreef LanaMyst het volgende:
Waar zijn al die apothekers dan gebleven die we al die jaren al aan het binnenhalen zijn uit het buitenland?
Ik dacht dat jij op nichtapothekers viel?quote:
Pillen kopen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:22 schreef Nine. het volgende:
[..]
Die handelen waarschijnlijk in iets duistere zaakjes
Neen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op nichtapothekers viel?
Allemaal aan de Khat.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:57 schreef LanaMyst het volgende:
Waar zijn al die apothekers dan gebleven die we al die jaren al aan het binnenhalen zijn uit het buitenland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |