abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 23 juli 2022 @ 13:48:02 #1
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_205431577
Gegroet reizigers, ik heb een probleem dat veel Nederlanders ondervinden dat ze lang zijn, ik ben 205cm en pas niet in normale stoelen, zogenaamde extra lange stoelen zijn meestal al volgeboekt tot het einde der tijden.

Het is niet alleen dat ik lang ben, ik ben ook breed, Als ik met een tui 747 400 mee gaat dan komt dat schermpje tegen mijn hoofd en moet ik mijn benen raar omhoog houden anders past het niet.

Als ik in het midden moet zitten, zitten de 2 passagiers naast mij links en rechts niet lekker, met het nadeel dat iedereen gefrustreerd raakt door het duwen en trekken.

Nu wil ik graag naar new york vliegen en komt de angst weer boven dat ik niet in zo een stoel pas.

Meestal als ik emails schrijf dan krijg ik geen reactie en met telefoontjes is het antwoord altijd "dat weet ik niet"

Lange mensen, hoe lossen jullie dit op?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_205431592
Betalen
.
  Miss 200.000.000! zaterdag 23 juli 2022 @ 13:58:00 #3
367000 roos94
pi_205431662
Privejet kopen
pi_205431708
Bij de nooduitgang een stoel reserveren.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 14:10:08 #5
104963 ETA
European Travel Author
pi_205431753
goed onderzoek doen. Je kan tegenwoordig makkelijk zien wat voor soort vliegtuig je vliegt en wat de standaard seat pitch is van een specifieke vlucht. Ben zelf ook niet de kleinste, dus ik kies wel de het vliegtuig/maatschappij uit waar ik lekker kan zitten. Bijvoorbeeld richting Azie kies ik (voor zover betaalbaar) Emirates in de A380.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_205431771
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:04 schreef Basp1 het volgende:
Bij de nooduitgang een stoel reserveren.
Dit
pi_205432111
drie maanden van tevoren boeken, zelf je stoel kiezen?
pi_205434520
Als Cargo vliegen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205434551
Ben zelf 1.95, snap het probleem van TS Zit zelf graag aan het gangpad. Dan kan ik m'n benen in het gangpad steken. Af en toe komt dat karretje langs, maar die minuut red je wel. Heeft me van Amsterdam naar Kaapstad en terug een boel ellende bespaart :)
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator zaterdag 23 juli 2022 @ 19:08:08 #10
45833 crew  Fogel
pi_205434677
In premium economy heb je meer plek en het is vaak niet eens zo idioot veel duurder dan gewone economy.
Zelfs sommige chartermaatschappijen bieden deze keuze zover ik weet. Maar voor lijnvluchten gewoon eerst met google flights kijken wie waarheen vliegt en met welk soort vliegtuig en dan op seatguru checken hoeveel pitch en recline de stoelen hebben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_205437796
Premium economy of business class. Kost meer, maar je wil niet anders meer na de eerste keer.
  Moderator zondag 24 juli 2022 @ 00:42:04 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205439281
Lekker een Europese bestemming kiezen en met de auto of trein gaan :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 juli 2022 @ 11:51:20 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205441366
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:04 schreef Basp1 het volgende:
Bij de nooduitgang een stoel reserveren.
Dit werkt voor mij ook het beste. Regel vluchten vaak twee maanden voor vertrek en regel dan meteen een stoel met extra been ruimte/een stoel bij de nooduitgang. Ik herken ook niet echt dat die stoelen al heel snel zijn uitverkocht. Ze zijn zelfs een paar dagen van te voren nog wel beschikbaar; op z'n minst een aantal. Vliegen wel altijd met KLM, geen idee hoe het is bij andere maatschappijen. Oh, en inderdaad de stoel pakken bij het gangpad voor lange vluchten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205451425
Heb overigens nog nooit meegemaakt dat een stoel bij de nooduitgang of premium economy is uitverkocht. En zoveel duurder is dat nu ook weer niet (paar tientjes op een intercontinentaal ticket).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205475178
Ik begrijp dat bij online boekingen de stoel niet (altijd) direct gereserveerd kan worden. Ervaringen uit het verleden (jaren terug) leerden mij dat wanneer ik boekte bij een reisbureau dat ik wel direct voor stoelen met extra beenruimte kon kiezen. Je zou dus eens een offerte kunnen opvragen bij een fysiek reisbureau.
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:52:01 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205475190
Business Class?
pi_205475216
Inderdaad comfort class of hoe dat ook heet, en dan azen op een stoel voorin bij de wiegjes (the horror) of bij de uitgang.

Ik (193 cm, mn lichaam, niet mn pik) heb in m'n leven maar één keer echt comfortabel gevlogen, dat was business class, en is normaal gezien het geld nooit waard. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je boven de 2 meter komt.
-nee-
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:59:22 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205475302
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:54 schreef Marsenal het volgende:
Inderdaad comfort class of hoe dat ook heet, en dan azen op een stoel voorin bij de wiegjes (the horror) of bij de uitgang.

Ik (193 cm, mn lichaam, niet mn pik) heb in m'n leven maar één keer echt comfortabel gevlogen, dat was business class, en is normaal gezien het geld nooit waard. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je boven de 2 meter komt.
BC of First is heerlijk. Geen gillende kinderen, geen beach bums, priority check-in, lounges
pi_205475387
Naar New York is niet zo ver, toch?
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 21:59:44 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205476243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
BC of First is heerlijk. Geen gillende kinderen, geen beach bums, priority check-in, lounges
Dan betaal je ook zo'n ¤7000 voor Frankfurt-New York...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 28 juli 2022 @ 16:34:37 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205482154
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 13:48 schreef cherrycoke het volgende:
Gegroet reizigers, ik heb een probleem dat veel Nederlanders ondervinden dat ze lang zijn, ik ben 205cm en pas niet in normale stoelen, zogenaamde extra lange stoelen zijn meestal al volgeboekt tot het einde der tijden.

Het is niet alleen dat ik lang ben, ik ben ook breed, Als ik met een tui 747 400 mee gaat dan komt dat schermpje tegen mijn hoofd en moet ik mijn benen raar omhoog houden anders past het niet.

Als ik in het midden moet zitten, zitten de 2 passagiers naast mij links en rechts niet lekker, met het nadeel dat iedereen gefrustreerd raakt door het duwen en trekken.

Nu wil ik graag naar new york vliegen en komt de angst weer boven dat ik niet in zo een stoel pas.

Meestal als ik emails schrijf dan krijg ik geen reactie en met telefoontjes is het antwoord altijd "dat weet ik niet"

Lange mensen, hoe lossen jullie dit op?
Kies voor de nooduitgang stoelen, die hebben extra beenruimte aan de voorkant. Mag je alleen niet je handbagage in de buurt houden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 28 juli 2022 @ 16:45:54 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205482246
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 21:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dan betaal je ook zo'n ¤7000 voor Frankfurt-New York...
Onzin
Eerste goegel zoekstring 1900 euro met Iceland Air met 1 tussenstop, Non Stop vanaf 2300 met Condor

Boek je nu voor volgend jaar ergens, gaat er nog een 2-300 vanaf
pi_205489023
Ten eerste een fatsoenlijke maatschappij uitkiezen i.p.v. paupermaatschappijtjes als TUI. Dan heb je al wat meer ruimte. Scheelt misschien paar centimeter, maar elke centimeter is er eentje. Vraag dat maar aan de buurvrouw :+

Of gewoon business class vliegen. Ik vond dat vroeger zonde van m'n geld, maar uiteindelijk toch maar overstag gegaan. Wil nu niet anders meer.

Je hebt meer ruimte, krijgt redelijk te eten, mag als eerste aan boord, als eerste van boord, etc.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 13:14:49 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205489387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 12:49 schreef Halcon het volgende:
Ten eerste een fatsoenlijke maatschappij uitkiezen i.p.v. paupermaatschappijtjes als TUI. Dan heb je al wat meer ruimte. Scheelt misschien paar centimeter, maar elke centimeter is er eentje. Vraag dat maar aan de buurvrouw :+

Of gewoon business class vliegen. Ik vond dat vroeger zonde van m'n geld, maar uiteindelijk toch maar overstag gegaan. Wil nu niet anders meer.

Je hebt meer ruimte, krijgt redelijk te eten, mag als eerste aan boord, als eerste van boord, etc.
Tui is inderdaad tot nu toe de plek met de minste beenruimte gebleken. Zelfs Ryanair, propellorvliegtuigjes of Boeing 717 vliegtuigen hadden meer ruimte.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205489525
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 13:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Tui is inderdaad tot nu toe de plek met de minste beenruimte gebleken. Zelfs Ryanair, propellorvliegtuigjes of Boeing 717 vliegtuigen hadden meer ruimte.
Van die TUI-achtige vliegtuigen waar mensen in gaan die een pakketreis hebben geboekt zijn volgens mij meestal paupergedoe eerste klas.

En van bv. Wizz Air of Ryan Air verwacht ik ook niet veel. Handig als het echt niet anders kan, dus vlieg soms van regionaal naar regionaal er wel mee, maar als het even kan kies ik gewoon een fatsoenlijke maatschappij uit.
pi_205489684
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb overigens nog nooit meegemaakt dat een stoel bij de nooduitgang of premium economy is uitverkocht. En zoveel duurder is dat nu ook weer niet (paar tientjes op een intercontinentaal ticket).
Nee, dat zie je ook zelden volgens mij. Meeste mensen kiezen toch voor het goedkoopste van het goedkoopste. Het verbaast me dat ze nog geen staanplaatsen hebben ingevoerd. Genoeg paupers die om een paar euro uit te sparen de hele vlucht gaan staan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Halcon op 29-07-2022 15:54:22 ]
  vrijdag 29 juli 2022 @ 14:24:08 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205490311
Ben 1 keer naar Mallorca gevlogen met Ryan Air. Het was, "goedkoop", in alle betekenissen van het woord. Eens maar nooit weer. Vliegtuig zat vol, er was ook een uur in de wind stinkende bezopen beach bum bij, je zal er maar naast moeten zitten.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 14:59:58 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205490662
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Van die TUI-achtige vliegtuigen waar mensen in gaan die een pakketreis hebben geboekt zijn volgens mij meestal paupergedoe eerste klas.

En van bv. Wizz Air of Ryan Air verwacht ik ook niet veel. Handig als het echt niet anders kan, dus vlieg soms van regionaal naar regionaal er wel mee, maar als het even kan kies ik gewoon een fatsoenlijke maatschappij uit.
Ryanair viel mee, alleen de godganse tijd van die verkooppraatjes of je alsjeblieft parfum en andere zooi wilt kopen, gaan vervelen. WizzAir (mee naar Wenen gevlogen) herinner ik me ook niet als krap.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 29 juli 2022 @ 15:01:00 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205490673
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 14:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben 1 keer naar Mallorca gevlogen met Ryan Air. Het was, "goedkoop", in alle betekenissen van het woord. Eens maar nooit weer. Vliegtuig zat vol, er was ook een uur in de wind stinkende bezopen beach bum bij, je zal er maar naast moeten zitten.
En als je geen stoel hebt gereserveerd: rennen naar een beschikbare, gelijk het handdoekjes leggen op ligstoelen bij all-inclusive oorden :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205490698
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 14:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ryanair viel mee, alleen de godganse tijd van die verkooppraatjes of je alsjeblieft parfum en andere zooi wilt kopen, gaan vervelen. WizzAir (mee naar Wenen gevlogen) herinner ik me ook niet als krap.
Mja, wat is krap.

Ik vlieg Business Class, dus dan is dat al gauw krap. Maar in vergelijking met Economy Class KLM is het volgens mij niet heel erg slecht.

Dat irritante gedoe met dat karretje is wel irritant. Die paupersnacks verkopen, parfums en zo... Laat me gewoon met rust.
pi_205490715
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 21:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dan betaal je ook zo'n ¤7000 voor Frankfurt-New York...
Boeken met een overstap (je kan je toch gratis vol laten lopen in de lounge) en de juiste airlines zoeken.
Paar jaar terug voor 1600 euro een retourtje Shanghai gedaan in business class. Als iemand die bij de NS ook al klem zit, zat ik als een absolute koning. Nog lekker op een volledig platte stoel geslapen ook. Het directe klm alternatief was 6k :')

*edit*
google matrix
Schiphol - Newark. 1823 euro met een SAS A330, als je 4 uur bier gaat drinken op Kopenhagen. B:)B B:)B


[ Bericht 7% gewijzigd door Cheeseburgert op 29-07-2022 15:12:42 ]
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 29 juli 2022 @ 15:23:48 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205490871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 15:04 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Boeken met een overstap (je kan je toch gratis vol laten lopen in de lounge) en de juiste airlines zoeken.
Paar jaar terug voor 1600 euro een retourtje Shanghai gedaan in business class. Als iemand die bij de NS ook al klem zit, zat ik als een absolute koning. Nog lekker op een volledig platte stoel geslapen ook. Het directe klm alternatief was 6k :')

*edit*

Jaar of 12 geleden naar Nieuw Zeeland gevlogen met Emirates, eerste klas, voor 3500 euro, Düsseldorf-Dubai en dan Dubai - Sydney - Auckland met een A380. Eigen cocktailbar in het vliegtuig, niet met de paupers van BC, een bed, prive slaapruimte, Iraanse Kaviaar zoveel als je wilde, en 10 minuten douchen in een heel erg luxe badkamer. Let wel dit was tijdens de vlucht, niet de lounge.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:20:16 #33
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_205542806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:04 schreef Basp1 het volgende:
Bij de nooduitgang een stoel reserveren.
Die gaat niet werken met de dichte zijkanten van de stoel. dan heb je er alleen jezelf mee. Nooduitgangstoelen zijn per definitie niet fijn want de ruimte ervoor wordt altijd door staande en drentelende keuvelaars opgevuld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:22:57 #34
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_205542831
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 15:04 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Boeken met een overstap (je kan je toch gratis vol laten lopen in de lounge) en de juiste airlines zoeken.
Paar jaar terug voor 1600 euro een retourtje Shanghai gedaan in business class. Als iemand die bij de NS ook al klem zit, zat ik als een absolute koning. Nog lekker op een volledig platte stoel geslapen ook. Het directe klm alternatief was 6k :')

*edit*
google matrix
Schiphol - Newark. 1823 euro met een SAS A330, als je 4 uur bier gaat drinken op Kopenhagen. B:)B B:)B
[ afbeelding ]
Die Thron stoel bij Swiss Air is natuurlijk de bom voor lange en brede mensen. kost een beetje maar dan heb je ook wat. Geen idee of ze die op iedere intercontinentale vlucht aanbieden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_205620099
Herkenbaar probleem, ik ben nog een stuk langer dan TS. In de gewone economy stoelen pas ik gewoonweg niet, dus ik boek altijd die plaatsen vooraan die extra beenruimte hebben.

Helaas mag je daar wel flink voor dokken, en met intercontinentale vluchten met overstap tikt dat aardig aan :(

Van die 'keuvelaars', zoals hierboven genoemd, heb ik nooit last. Die kunnen daar namelijk niet gaan staan omdat mijn benen daar liggen :)

Ik durf mezelf trouwens absoluut niet breed te noemen, maar die stoelen met dichte zijkanten moeten niet smaller gaan worden...

Overigens belachelijk dat je als langer dan gemiddeld persoon zoveel extra moet betalen :(
Voor wat foto's, kijk hier
pi_205627527
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:00 schreef polariteit het volgende:

Ik durf mezelf trouwens absoluut niet breed te noemen, maar die stoelen met dichte zijkanten moeten niet smaller gaan worden...
Mwahh ik heb nog heel wat ruimte over. Of ben ik dan gwn smal hmm haha.

quote:
Overigens belachelijk dat je als langer dan gemiddeld persoon zoveel extra moet betalen :(
Hartstikke terecht toch?
Betere plekken.
Betaal je niet meer dan gaat iedereen er zitten en heb je als lang persoon een probleem dat al die plekken bezet zijn.
pi_205662119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 14:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben 1 keer naar Mallorca gevlogen met Ryan Air. Het was, "goedkoop", in alle betekenissen van het woord. Eens maar nooit weer. Vliegtuig zat vol, er was ook een uur in de wind stinkende bezopen beach bum bij, je zal er maar naast moeten zitten.
Ik ben een keer met Ryanair naar Dublin gevlogen. Ik ging zitten, ik keek een serie op m'n ipad en ik was er.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')