abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 juli 2022 @ 08:34:11 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205451524
Moeders is als het goed is nu vliegen. :+
Om twee uur stond de taxi klaar. Ik kon eigenlijk ook pas echt slapen toen ze vertrokken was, dus korte nacht gemaakt.
Ze had een uur nodig om door de beveiliging te komen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205451560
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:34 schreef borisz het volgende:
Moeders is als het goed is nu vliegen. :+
Om twee uur stond de taxi klaar. Ik kon eigenlijk ook pas echt slapen toen ze vertrokken was, dus korte nacht gemaakt.
Ze had een uur nodig om door de beveiliging te komen.
Fijn dat het zo snel ging
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 25 juli 2022 @ 10:32:51 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205452323
Ik heb eindelijk een fijne werkplek ingericht in de keuken. Ik heb nu twee schermen zodat ik ook nog tv kan kijken terwijl ik werk. Ik kan maar niet van die gewoonte afstappen en bleef daardoor meestal heel onergonomisch op de bank werken. En uiteraard kreeg ik keer op keer op mijn kop van de ergo, cesar etc.
Spoilers!
pi_205452352
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb eindelijk een fijne werkplek ingericht in de keuken. Ik heb nu twee schermen zodat ik ook nog tv kan kijken terwijl ik werk. Ik kan maar niet van die gewoonte afstappen en bleef daardoor meestal heel onergonomisch op de bank werken. En uiteraard kreeg ik keer op keer op mijn kop van de ergo, cesar etc.
Ik zou continu teveel afgeleid zijn, maar ik ben dan ook de menselijke manifestatie van 'chaos' :D
(Had wel vaak muziek opstaan tijdens het studeren/samenvatten. Dramatisch instrumenteel wel, zonder teksten)

Maar wel verstandig, op de bank werken is hier instant nekpijn :Y
  maandag 25 juli 2022 @ 10:41:28 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205452383
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik zou continu teveel afgeleid zijn, maar ik ben dan ook de menselijke manifestatie van 'chaos' :D
(Had wel vaak muziek opstaan tijdens het studeren/samenvatten. Dramatisch instrumenteel wel, zonder teksten)

Maar wel verstandig, op de bank werken is hier instant nekpijn :Y
Tijdens studeren lukte dat ook echt niet. Zelfs geen muziek. Het ligt er hier aan wat ik aan het doen ben. Ik heb bij moeilijker klussen ook muziek of gewoon niets op staan. Maar ik wil graag de optie hebben om wel iets te zien of luisteren. Is hartstikke psychisch maar ik leer het dus echt niet af.

Ik heb nu een sportwedstrijd op staan. Af en toe opzij kijken als er iets belangrijks gebeurt is genoeg.
Spoilers!
pi_205452455
Op dit moment ben ik aan het bedenken of ik mijn ziel ga proberen te verkopen :')

Er staan hier in de omgeving wat HR-functies open. Voor één is geen werkervaring of diploma vereist, voor de ander staan er geen eisen in de vacature maar vind ik de salarisindicatie wel fors, dus geen idee wat/wie ze precies zoeken.
(Anderzijds, bij de eerste is het salaris ook al meer dan ik nu verdien, en het is beide ICT, waar kennelijk het geld tegen de muren opklotst. Mijn referentiekader is natuurlijk ook een beetje.... vertroebeld.... zullen we maar zeggen).

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het werk en de mogelijkheden op papier vooral leuker klinken dan het in werkelijkheid allemaal is. Wellicht zijn er al 10 mensen weggerend van ellende. Want overal is natuurlijk een schreeuwend personeelstekort, dus het stukje 'recruitment' zou wel eens vies tegen kunnen vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik moet zeggen dat een baan met een wat betere werk en privébalans ook wel aanlokkelijk klinkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205452468
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Tijdens studeren lukte dat ook echt niet. Zelfs geen muziek. Het ligt er hier aan wat ik aan het doen ben. Ik heb bij moeilijker klussen ook muziek of gewoon niets op staan. Maar ik wil graag de optie hebben om wel iets te zien of luisteren. Is hartstikke psychisch maar ik leer het dus echt niet af.

Ik heb nu een sportwedstrijd op staan. Af en toe opzij kijken als er iets belangrijks gebeurt is genoeg.
Oh maar sport begrijp ik wel. Althans, ik zou het nog steeds niet kunnen, met uitzondering van de 10km schaatsen ofzo :P
Maar ik had ooit klasgenoten die gerust een of ander TMF programma (tering ik word oud) hadden opstaan. Of een soap ofzo.
  maandag 25 juli 2022 @ 10:54:53 #108
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205452500
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:50 schreef Candaasje het volgende:
Op dit moment ben ik aan het bedenken of ik mijn ziel ga proberen te verkopen :')

Er staan hier in de omgeving wat HR-functies open. Voor één is geen werkervaring of diploma vereist, voor de ander staan er geen eisen in de vacature maar vind ik de salarisindicatie wel fors, dus geen idee wat/wie ze precies zoeken.
(Anderzijds, bij de eerste is het salaris ook al meer dan ik nu verdien, en het is beide ICT, waar kennelijk het geld tegen de muren opklotst. Mijn referentiekader is natuurlijk ook een beetje.... vertroebeld.... zullen we maar zeggen).

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het werk en de mogelijkheden op papier vooral leuker klinken dan het in werkelijkheid allemaal is. Wellicht zijn er al 10 mensen weggerend van ellende. Want overal is natuurlijk een schreeuwend personeelstekort, dus het stukje 'recruitment' zou wel eens vies tegen kunnen vallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik moet zeggen dat een baan met een wat betere werk en privébalans ook wel aanlokkelijk klinkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste in je tweede spoiler ;(
Ik trek zulke dingen zo slecht, mijn sollicitaties zouden de deur al uit zijn. (en je hebt nog eens 100 veel betere redenen)

Gewoon schrijven op die HR functies, in gesprekken wordt vast meer duidelijk over de functie. Je kan altijd nog nee zeggen.
pi_205452510
Is Den-Haag te ver weg voor je @Candaasje? Anders heb ik nog wel een leuke baan voor je. 10.gif
  maandag 25 juli 2022 @ 10:57:34 #110
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205452522
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:56 schreef Myraela het volgende:
Is Den-Haag te ver weg voor je @:Candaasje? Anders heb ik nog wel een leuke baan voor je. [ afbeelding ]
Oeh volgens mij is dit een heeeele goede optie :D
pi_205452527
Dat topic van Kreator is wel prachtig. :D Mijn man kreeg laatst een berichtje van een recruiter om bij een bureau te komen werken, terwijl hij nu werkt voor een grote klant van dat bureau. :') Ook niet echt netjes.
pi_205452581
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:54 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat laatste in je tweede spoiler ;(
Ik trek zulke dingen zo slecht, mijn sollicitaties zouden de deur al uit zijn. (en je hebt nog eens 100 veel betere redenen)

Gewoon schrijven op die HR functies, in gesprekken wordt vast meer duidelijk over de functie. Je kan altijd nog nee zeggen.
Ik trek het - zoals jullie helaas al een tijdje meekrijgen - ook steeds slechter. Lichamelijk merk ik het ook enorm.
(Terwijl het qua werkzaamheden/collega's juist steeds beter gaat, wat mijn plekje in het team betreft. Dus in die zin vind ik het weer moeilijk loslaten. Ik zie zoveel inzet van collega's, en ik vind het fijn iets voor de dieren te (proberen) te betekenen. )

Bleuh.

Maar ja, ik ga gewoon schrijven. Nooit verkeerd om eens rond te kijken buiten de eigen bekende wereld. En ik kan rustig aankijken, mijn huidige werk loopt niet weg :P
  maandag 25 juli 2022 @ 11:05:36 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205452584
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oeh volgens mij is dit een heeeele goede optie :D
Zeker :Y
Spoilers!
pi_205452589
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:56 schreef Myraela het volgende:
Is Den-Haag te ver weg voor je @:Candaasje? Anders heb ik nog wel een leuke baan voor je. [ afbeelding ]
Tikkie wel ja, vrees ik :D
(EDIT: hoewel afstand minder erg is als er ook deels thuis gewerkt kan worden. Mijn vriend werkt in Delft, dat gaat op zich prima)
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:58 schreef Myraela het volgende:
Dat topic van Kreator is wel prachtig. :D Mijn man kreeg laatst een berichtje van een recruiter om bij een bureau te komen werken, terwijl hij nu werkt voor een grote klant van dat bureau. :') Ook niet echt netjes.
Oef, auch :')
  Official ESF Kreviewer maandag 25 juli 2022 @ 11:13:37 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205452682
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:58 schreef Myraela het volgende:
Dat topic van Kreator is wel prachtig. :D Mijn man kreeg laatst een berichtje van een recruiter om bij een bureau te komen werken, terwijl hij nu werkt voor een grote klant van dat bureau. :') Ook niet echt netjes.
O+.
  Official ESF Kreviewer maandag 25 juli 2022 @ 11:14:43 #116
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205452697
Verder ben je als HR medewerker de spreekpop van de directie. Dus het ligt er maar net aan of je een leuke directie hebt of niet. Je gaat in elk geval ook veel dingen doen die moreel verwerpelijk zijn, lastig te verkroppen etc etc.

Ik zou daar niet aan beginnen als je je nu al afvraagt of het iets voor je is.
pi_205452758
@Candaasje met een carrière switch kun je toch daarnaast vrijwilliger zijn in het asiel oid?
pi_205452778
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:14 schreef Kreator het volgende:
Verder ben je als HR medewerker de spreekpop van de directie. Dus het ligt er maar net aan of je een leuke directie hebt of niet. Je gaat in elk geval ook veel dingen doen die moreel verwerpelijk zijn, lastig te verkroppen etc etc.

Ik zou daar niet aan beginnen als je je nu al afvraagt of het iets voor je is.
Ik twijfel inderdaad om de dingen die je noemt; ik zie momenteel wat het met een bedrijf doet als de managers (en HR-medewerkers) met de rug tegen de muur worden gezet door het hogere management.
Bij ons werden/worden er ons ook grootste mogelijkheden op het gebied van ontwikkeling e.d. beloofd. Daar komt maar voor een selecte groep iets van terecht. En personeel is dus niet te vinden.

Ik heb alleen geen flauw idee of het in elke sector zo bar en boos is. Dus vandaar dat ik toch twijfelde. In de hoop dat...

(En ik moet zeggen dat een wereld met iets meer mannen in het werkveld ook wel aanspreekt. :') )
pi_205452858
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:21 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje met een carrière switch kun je toch daarnaast vrijwilliger zijn in het asiel oid?
Zeker :Y
Ik heb nu wel de tuin maar niet de tijd om bijvoorbeeld ex-legkippen, eenden en konijnen uit de houderij of een hond uit het asiel (oid) een beter leven te geven. Met een regelmatiger rooster zou dat wel een optie worden, en dan kan ik ook zorgen en dieren helpen. (Wellicht op een wat andere manier, maar niet per se minder zinvol denk ik.)

Het is alleen toch wel een stap om de (professionele) zorg te verlaten. Na zoveel jaar proberen/aanmodderen en toch ook wel plezier :)
pi_205452872
Op kantoren lopen er vaak ook voldoende dieren rond. En er hebben er ook altijd wel wat bijzondere zorg nodig.
pi_205452916
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:33 schreef Myraela het volgende:
Op kantoren lopen er vaak ook voldoende dieren rond. En er hebben er ook altijd wel wat bijzondere zorg nodig.
:D

En ik kan altijd nog een Kantoorhond (of Kantoorvissen) introduceren *)
pi_205452928
Wij hebben een poosje een hond gehad, een hond in training. Maar dat was geen denderend succes, dus ik betwijfel of ze dat nog een keer doen. We hadden laatst wel ratten. Dus dat is ook leuk. :')
  maandag 25 juli 2022 @ 11:40:48 #123
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205452934
Vandaag in het thuiskantoor wel een hond en een kat *O*
omdat de stucadoor er is kunnen ze niet in het huis rondlopen.
  maandag 25 juli 2022 @ 12:58:02 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205453538
Ben je masochistisch ingesteld dat je aan HR denkt?

Topic van Krea is wel ouderwets fokwaardig trouwens. Man man man wat een aids komt er voorbij via LinkedIn recruiters en ander zuigtuig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 25 juli 2022 @ 12:58:37 #125
217702 Lonaa
Honger!
pi_205453548
Yo welk topic hebben we het over.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')