abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205429887
quote:
Het akkoord tussen Rusland en Oekraïne over de export van graan, heeft op de wereldwijde voedselmarkt direct effect. De prijs van tarwe daalde gisteravond naar het niveau van voor de Russische invasie in Oekraïne. In Europa ging de tarweprijs zelfs met 6,4 procent omlaag.
Goed nieuws, maaaar... Denk je dat er ook maar een brood goedkoper van wordt? Ben je gek, alles blijft op het niveau van voor dat Oekraïne gezeik.

Want zo zijn de supermarkten wel, gewoon lekker minder kosten en dat niet doorberekenen in prijsverlaging aan de klant.

Klacht: supermarkten fuck pik hoer lul
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205429909
Naast oorlog in Oekraïne is er ook nog inflatie en daar verandert het niks aan.

Mensen die dingen zeggen als "waarom is de koffie duurder? Komt dat tegenwoordig ook al uit Oekraïne?" :')
pi_205429919
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:39 schreef Sapstengel het volgende:

Mensen die dingen zeggen als "waarom is de koffie duurder? Komt dat tegenwoordig ook al uit Oekraïne?" :')
TS heeft al meerdere keren bewezen niet zo slim te zijn en mee te roepen met populistische onzin
pi_205429928
Oh ja nee klopt de supermarkten doen dit, niet de financiele grootheden hier in EU. Cargill.nl
pi_205429944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:39 schreef Sapstengel het volgende:

Heel fijn die inflatie, maar waarom is het hier in NL 10 keer erger dan in onze buurlanden (neem bijv. Duitsland)? Of halen zij hun producten ineens ergens anders vandaan?

Als je de rapportages bekijkt over hoeveel winst sommigen opstrijken in deze inflatie en ‘crisis’, gaan er toch wel wat lampjes branden.

Plus het hele argument ‘Oekraïne’ is al helemaal niet meer dekkend voor de kosten die hier gewoon de pan uitrijzen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2022 10:44:12 ]
pi_205429977
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:43 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Heel fijn die inflatie, maar waarom is het hier in NL 10 keer erger dan in onze buurlanden (neem bijv. Duitsland)? Of halen zij hun producten ineens ergens anders vandaan?

Als je de rapportages bekijkt over hoeveel winst sommigen opstrijken in deze inflatie en ‘crisis’, gaan er toch wel wat lampjes branden.

Plus het hele argument ‘Oekraïne’ is al helemaal niet meer dekkend voor de kosten die hier gewoon de pan uitrijzen.
Volgens de cijfers in Nederland 9.9% en in Duitsland 7.6% afgelopen maand. En btw ligt ook een paar procent lager. Maar dat scheelt natuurlijk geen euro's, misschien een keer 5 cent.

Maar supermarkten waren sowieso al goedkoper in Duitsland. En kan me idd goed voorstellen dat supermarkten gewoon ergens 15 cent bij op drukken "want inflatie".
pi_205430007
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Volgens de cijfers in Nederland 9.9% en in Duitsland 7.6% afgelopen maand. En btw ligt ook een paar procent lager. Maar dat scheelt natuurlijk geen euro's, misschien een keer 5 cent.

Maar supermarkten waren sowieso al goedkoper in Duitsland. En kan me idd goed voorstellen dat supermarkten gewoon ergens 15 cent bij op drukken "want inflatie".
Dat scheelt op duurdere producten al gauw een paar euro’s wel.

Maar fair, het zal allemaal wel. Ik ben een wappie wat dat betreft, want ik geloof helemaal niet in die inflatie en Oekraïne, of tenminste niet in het aandeel wat ze in de media zo laten lijken. Je moet gewoon zorgen dat je je eigen shit op orde hebt, de overheid zoveel mogelijk financieel naaien waar het kan en dan moeten ze maar kijken wat ze daar allemaal in Den Haag doen. Het boeit hen namelijk helemaal geen flikker of mensen op straat moeten gaan wonen of naar de voedselbank gaan. Als je die cijfers nu opzoekt schrik je je ook kapot.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2022 10:51:23 ]
  zaterdag 23 juli 2022 @ 10:51:04 #8
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_205430010
Lekker goedkoop graan inkopen, vervolgens brood bakken op koude lucht door robots, en dan magisch bij jou op tafel.

Dan zijn de ketens lekker kort.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Je moet gewoon zorgen dat je je eigen shit op orde hebt, de overheid zoveel mogelijk financieel naaien waar het kan en dan moeten ze maar kijken wat ze daar allemaal in Den Haag doen.
Je eigen shit op orde hebben is nu juist uitdagender geworden als alles duurder wordt maar je salaris bijv. niet meestijgt.

Verder eens hoor, eigen shit eerst.
pi_205430019
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Goed nieuws, maaaar... Denk je dat er ook maar een brood goedkoper van wordt? Ben je gek, alles blijft op het niveau van voor dat Oekraïne gezeik.

Want zo zijn de supermarkten wel, gewoon lekker minder kosten en dat niet doorberekenen in prijsverlaging aan de klant.

Ondernemers denken inderdaad: ik kan nu tegen lage prijzen inkopen doen maar tegen hoge prijzen verkopen om winst te maken want de mensen zijn psychologisch toch al gewend om veel voor weinig te betalen.
pi_205430021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:51 schreef Scuidward het volgende:
Lekker goedkoop graan inkopen, vervolgens brood bakken op koude lucht door robots, en dan magisch bij jou op tafel.

Dan zijn de ketens lekker kort.
Moet je daar niet een of andere vergunning voor hebben volgens de wet die dan vervolgens ook weer duizenden euro’s kost?
  zaterdag 23 juli 2022 @ 10:52:45 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205430030
Maar zodra het voor de supermarkten ergens goedkoper wordt, zal je dat nergens in de prijs terug zien. Hooguit in de winst van die klootzakken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 10:52:59 #12
203089 Scuidward
pi_205430033
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:52 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Moet je daar niet een of andere vergunning voor hebben volgens de wet die dan vervolgens ook weer duizenden euro’s kost?
Als ik gewoon met mijn roeibootje en een lege zak zo'n schip enter komt er geen vergunning bij kijken.
pi_205430053
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Dat scheelt op duurdere producten al gauw een paar euro’s wel.

Maar fair, het zal allemaal wel. Ik ben een wappie wat dat betreft, want ik geloof helemaal niet in die inflatie en Oekraïne, of tenminste niet in het aandeel wat ze in de media zo laten lijken. Je moet gewoon zorgen dat je je eigen shit op orde hebt, de overheid zoveel mogelijk financieel naaien waar het kan en dan moeten ze maar kijken wat ze daar allemaal in Den Haag doen.
Op duurdere producten idd wel. Maar een zak koffie is van 7.99 naar 9.89 gegaan. Dat is een stijging van bijna 24% en dat is wel echt bizar veel. Zelfs als je hogere brandstofprijzen voor transport en energiekosten voor dagelijks draaiend houden van de winkel meeneemt lijkt 2 euro stijging mij bizar veel.

En dat tweede sowieso, zorgen dat je dingen op orde zijn. Probleem is wel dat mensen die het (vaak door omstandigheden) niet op orde hebben nu keihard worden geraakt.
pi_205430058
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:52 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Als ik gewoon met mijn roeibootje en een lege zak zo'n schip enter komt er geen vergunning bij kijken.
Dit moet ik graag.

Mijn tomaten, spinazie, sla en andere seizoensgroenten staan ook al op de planning voor in de tuin in een huis net over de grens.

Liefst zou ik helemaal off grid gaan, maar dat komt toch wel aardig dichtbij. Eigen boilertje erbij, vuurtje stoken, water uit de grond, we gaan het allemaal zien.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 10:56:25 #15
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205430063
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:41 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
TS heeft al meerdere keren bewezen niet zo slim te zijn en mee te roepen met populistische onzin
pi_205430069
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:54 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Op duurdere producten idd wel. Maar een zak koffie is van 7.99 naar 9.89 gegaan. Dat is een stijging van bijna 24% en dat is wel echt bizar veel. Zelfs als je hogere brandstofprijzen voor transport en energiekosten voor dagelijks draaiend houden van de winkel meeneemt lijkt 2 euro stijging mij bizar veel.

En dat tweede sowieso, zorgen dat je dingen op orde zijn. Probleem is wel dat mensen die het (vaak door omstandigheden) niet op orde hebben nu keihard worden geraakt.
Maar als die mensen vluchteling zouden zijn geweest, hadden ze hier gratis kost en inwoning, een gratis opleiding, gratis gezondheidszorg met ook nog fysiotherapie en creatieve therapie erbij.

Je mag het niet zeggen maar ik doe het toch.

Nu mogen de mensen die net 1 euro boven de grens verdienen, met een baan waar ze hard voor werken en een zelf betaalde opleiding met z’n allen naar de voedselbank.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2022 10:58:29 ]
pi_205430080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:57 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Maar als die mensen vluchteling zouden zijn geweest, hadden ze hier gratis kost en inwoning, een gratis opleiding, gratis gezondheidszorg met ook nog fysiotherapie en creatieve therapie erbij.

Je mag het niet zeggen maar ik doe het toch.
Daarom gewoon spoedcursus Oekraïns volgen en je melden ergens in ter Apel ofzo. Als Nederlander kun je nog best door voor een Oekraïnse vluchteling. Doen alsof je Syriër of Eritreër bent is toch wat lastiger.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 11:03:15 #18
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205430111
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:58 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Daarom gewoon spoedcursus Oekraïns volgen en je melden ergens in ter Apel ofzo. Als Nederlander kun je nog best door voor een Oekraïnse vluchteling. Doen alsof je Syriër of Eritreër bent is toch wat lastiger.
Het lukte Afrikanen anders toch maandenlang.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 11:05:41 #19
203089 Scuidward
pi_205430131
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:55 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Dit moet ik graag.

Mijn tomaten, spinazie, sla en andere seizoensgroenten staan ook al op de planning voor in de tuin in een huis net over de grens.

Liefst zou ik helemaal off grid gaan, maar dat komt toch wel aardig dichtbij. Eigen boilertje erbij, vuurtje stoken, water uit de grond, we gaan het allemaal zien.
Zou er gelijk wat landmijnen naast poten voor als de pleuris losbarst. Maar ambitieus plan wel. Zou er wel een kat bij nemen.

Geen paard, die eet je graan op.
  Tettenkoning zaterdag 23 juli 2022 @ 11:14:45 #20
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205430200
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205431177
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 10:54 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Bij koffie is het probleem dat het nogal precies komt waar het wil groeien, én dat het aan een langzaam groeiende struik groeit. De laatste tijd zijn op veel plekken de koffieoogsten minder door raar weer (te warm, te lange droogtes, etc) En bij een éénjarig gewas zoals graan zou je zeggen, jammer volgend jaar proberen we het op een andere plek. Maar een koffiestruik, die jaren nodig heeft om te groeien, kan je niet zo eenvoudig verhuizen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zaterdag 23 juli 2022 @ 13:19:25 #22
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205431330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 13:05 schreef knoopie het volgende:

[..]
Bij koffie is het probleem dat het nogal precies komt waar het wil groeien, én dat het aan een langzaam groeiende struik groeit. De laatste tijd zijn op veel plekken de koffieoogsten minder door raar weer (te warm, te lange droogtes, etc) En bij een éénjarig gewas zoals graan zou je zeggen, jammer volgend jaar proberen we het op een andere plek. Maar een koffiestruik, die jaren nodig heeft om te groeien, kan je niet zo eenvoudig verhuizen.
Ok Chriet.
pi_205431346
In een supermarktbrood zit ongeveer voor 15 of 20 cent aan tarwemeel. Een verschil van 6,4% is dus ongeveer 1,3 cent per brood.
Lijkt me duidelijk dat dat weinig verschil maakt in de prijs van het brood in de supermarkt.
pi_205431449
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Ok Chriet.
Je inlezen of inhoudelijk reageren was weer eens te veel gevraagd?
pi_205431471
GTWV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')