Nou ja ongeveer.quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ongeveer.
Ketonen zijn de brandstof die je lichaam uit vetten aanmaakt als je volledig door je koolhydraten heen bent, zodat je hersenen nog kunnen doorwerken (die werken alleen op suikers of ketonen, niet op vetten).
En dus is het een mogelijk extra energiebron, die ervoor kan zorgen dat je minder snel je koolhydraatvoorraad hoeft in te teren. Vaak wordt het gebruikt om sneller te herstellen tegenwoordig.
2014 voor het laatst met Pinot ook op 8 minuten, Carapaz vorig jaar op 7quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:49 schreef PzKpfw het volgende:
Thomas gewoon op 8 minuten, heeft de nummer 3 van het klassement ooit op zo'n grote achterstand gestaan?
In 1904 was het verschil 12 uurquote:Op donderdag 21 juli 2022 22:49 schreef PzKpfw het volgende:
Thomas gewoon op 8 minuten, heeft de nummer 3 van het klassement ooit op zo'n grote achterstand gestaan?
Vaak genoeg en ook nog verder.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:49 schreef PzKpfw het volgende:
Oké, laatste jaren volg ik het niet meer op de voet. Voor corona eigenlijk nog wel en kon me herinneren dat in die jaren de Top 10 toch altijd wel grotendeels binnen 10 minuten van de nummer een stond.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
2014 voor het laatst met Pinot ook op 8 minuten, Carapaz vorig jaar op 7
En Riis had een veel makkelijkere aanloop op weg naar Hautacam. De wind zal vandaag wel weer gunstig hebben gestaan, of misschien kunnen we een ander bullshit excuus vinden dit keerquote:Op donderdag 21 juli 2022 22:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Lachen om te humor.
Dat zeg ik tochquote:Op donderdag 21 juli 2022 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja ongeveer.
Ketonen worden door ons lichaam op een natuurlijke manier aangemaakt, wanneer we door onze voorraad koolhydraten heen zijn en vetten beginnen te verbranden. De lever gaat bij dat proces ketonen aanmaken. Dit kan wanneer we bewust gaan vasten (zo bestaan er ketogene diëten, waarbij je koolhydraten zoveel mogelijk links laat liggen en vooral vetrijk eet) of bijvoorbeeld wanneer we stevig gaan sporten en na verloop van tijd door onze suikers heen zitten. Daarom worden ketonen ook wel eens de vierde brandstof van ons lichaam genoemd, naast koolhydraten, eiwitten en vetten.
Ketonen zijn eigenlijk een alarmbrandstof, zegt Hespel: als je lichaam te weinig energie heeft, in eerste instantie suikertekort, gaat de lever bij de vetverbranding ketonen produceren en hersencellen prioritair bevoorraden, maar evengoed de spieren.
Wellicht was Riis al 20 minuten solo aan het klimmen?quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En Riis had een veel makkelijkere aanloop op weg naar Hautacam. De wind zal vandaag wel weer gunstig hebben gestaan, of misschien kunnen we een ander bullshit excuus vinden dit keer![]()
Wat zitten we met z'n allen naar een farce te kijken zegMutanten prestatie na mutanten prestatie
Volgens mij is positieve luchtweerstand effect van het niet solo rijden op een berg van 10% verwaarloosbaar. Daar bovenop, gezien de eindtijden van beide heren is het niet alsof Vingegaard de eerste 6km naar boven is gekropen om vervolgens 5 km full retard te gaan, dus daar geloof ik niet zo in.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wellicht was Riis al 20 minuten solo aan het klimmen?
Oh zo bedoel jequote:
Ik bedoel dat die laatste 4km van Vingegaard meer een explosieve inspanning was dan diezelfde 4km bij Riis.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:11 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Volgens mij is positieve luchtweerstand effect van het niet solo rijden op een berg van 10% verwaarloosbaar. Daar bovenop, gezien de eindtijden van beide heren is het niet alsof Vingegaard de eerste 6km naar boven is gekropen om vervolgens 5 km full retard te gaan, dus daar geloof ik niet zo in.
Het lijkt mij persoonlijk dat, als een teammaat met deze percentages uberhaupt zin heeft, de zwaardere aanloop en het tempo over de gehele klim dit potentieele voordeel makkelijk op zou moeten heffen in deze vergelijking.
Wellicht zie ik het allemaal te zwart in, maar ik heb het idee dat ik momenteel (en eigenlijk al een jaar of anderhalf, of zelfs meer) naar een freakshow zit te kijken als ik wielrennen aan heb staan, dat vind ik vrij zonde. Er is vaak nog steeds spanning in de wedstrijd natuurlijk, maar het is allemaal net wat te ongeloofwaardig zeg maar
quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En Riis had een veel makkelijkere aanloop op weg naar Hautacam. De wind zal vandaag wel weer gunstig hebben gestaan, of misschien kunnen we een ander bullshit excuus vinden dit keer![]()
Wat zitten we met z'n allen naar een farce te kijken zegMutanten prestatie na mutanten prestatie
Op die manier, dat is inderdaad zo.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat die laatste 4km van Vingegaard meer een explosieve inspanning was dan diezelfde 4km bij Riis.
Maar dat dit een bizar sterke prestatie was staat buiten kijf.
Nee het is een brandstof voor alle spieren net als de hersenen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh zo bedoel je
Ja de spieren werken ook op ketonen, maar geloof wel dat de noodzaak/reden voor ketonen in de hersenen ligt. Omdat die niet draaien op eiwitten en vetten. Volgens mij kan je lichaam zonder in ketose te zijn ook gewoon vetten verbranden voor inspanning (tot een bepaalde inspanningsdrempel), maar je hersenen hebben enkel glucose of ketonen als optie.
Maar dat soort zaken zijn toch ook gewoon beter geworden? In alle sporten zijn records verbeterd uit tijden dat iedereen volledig vol zat en ik ga er niet vanuit dat het qua doping extremer kan dan toen. In het wielrennen staan de records uit die periode wel nog steeds, ondanks de verbeteringen die er wel zijn binnen de sport.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit soort juichaapjes hebben wel een verklaring.
Wielrennen is echt Groundhog Day.
Alleen de top 2 had de trein genomen?quote:
De bovenste 4 staan wel gediskwalificeerd, geen idee wat er toen gebeurd was.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen de top 2 had de trein genomen?
VAST MUCH AGOquote:Op donderdag 21 juli 2022 23:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit soort juichaapjes hebben wel een verklaring.
Wielrennen is echt Groundhog Day.
Ja, er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen, maar het is wel zo dat iedere nieuwe generatie hetzelfde zegt over de vorige generatie. Allemaal hebben ze beter materiaal, meer kennis van voeding, training en noem het maar op. En allemaal zitten ze vol verboden producten.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat soort zaken zijn toch ook gewoon beter geworden? In alle sporten zijn records verbeterd uit tijden dat iedereen volledig vol zat en ik ga er niet vanuit dat het qua doping extremer kan dan toen. In het wielrennen staan de records uit die periode wel nog steeds, ondanks de verbeteringen die er wel zijn binnen de sport.
Al geloof ik niet dat dat het verschil is tussen clean en gedopeerd rondrijden, maar het verschil is tussen extreem gedopeerd toen en iets minder gedopeerd nu.
Dit is echt grandioos, wat een grootheid.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Lachen om te humor.
Het was alom bekend dat de renaissance van het Italiaanse wielrennen in de jaren ‘90 lag aan het trainen met hartslagmeters. De rest van het wielrennen zat nog vastgeroest in hun belegen trainingsmethodes.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen, maar het is wel zo dat iedere nieuwe generatie hetzelfde zegt over de vorige generatie. Allemaal hebben ze beter materiaal, meer kennis van voeding, training en noem het maar op. En allemaal zitten ze vol verboden producten.
In het wielrennen komen de meeste records uit de tijd dat je rond kon rijden met een hematocriet van 60, daar kan geen ronder wiel tegenop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |