abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2022 @ 15:00:03 #1
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205412086
Echt álles aan het sollicitatiegesprek van zojuist is gewoon compleet van de ratten bezeken zo kut. Het gesprek liep eigenlijk nog niet eens zó slecht, ik had wel overal een antwoord op; helaas vonden de twee heren (Die mij via digitale verbinding dus spraken, want ach ach je zou eens een kantoormeeting hebben) dat ik 'nogal om de vraag heen antwoord liep te geven'. Al tijdens het gesprek werd dit aangegeven en ik probeerde daar rekening mee te houden, maar in het gesprekje erna (na de bespreking waar ik niet bij mocht zijn, en dat duurde al niet lang dus ik wist al genoeg) kwamen ze meteen binnen met 'ja nee we gaan niet met je verder'. Dingen als 'we vonden dat je niet de echte ArnieAlberts liet zien, je was onvoorbereid' etcetera. Ging het gesprek super? Nee. Heeft de instantie in kwestie een HALF JAAR DURENDE OPLEIDING waar je alles leert over de taken die je gaat doen? Ja.

Even ter beeldvorming: begin juni (of eigenlijk zelfs iets eerder) heb ik bij ze gesolliciteerd, een sollicitatiebrief en motivatie ingediend. Tot twee keer toe(!) kreeg ik een mail 'het duurt íetsje langer, want door de onverwachte opkomst nadat wij een promotiecampagne erover startten...' (ja vind je het gek dat er dan opkomst is), dus ik heb een maand gewacht op concreet een telefonische intake en daarna dit. Waar-de-loos.

En dit is een bedrijf met een gigantisch personeelstekort he. Ik ben echt kwaad, nu. Tijd verdoen, ongelofelijk.

Klacht: pennenlikkers die een sollicitatiegesprek doen en niet weten hoe daadwerkelijk het beeld van 'de reiziger' is over de mensen in de functie waarvoor je solliciteert, die vervolgens heel het gesprek afschrijven.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_205412136
Banen zijn een scam er zijn letterlijk 1000 mensen die solliciteren op zo’n baan. Vraag een uitkering aan man
pi_205412209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:04 schreef Welfareboy het volgende:
Banen zijn een scam er zijn letterlijk 1000 mensen die solliciteren op zo’n baan. Vraag een uitkering aan man
Inderdaad. Werken is een pyramidespel.
People assume too much.
  Forum Admin donderdag 21 juli 2022 @ 15:26:07 #4
35723 crew  GGMM
pi_205412433
Klinkt alsof je het zelf verpest hebt. Zij moeten natuurlijk niet iemand aannemen en geld investeren in een dure opleiding voor iemand die ze incapabel vinden omdat er een personeelstekort is.

Volgende keer beter :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 21 juli 2022 @ 15:32:58 #5
328189 ArnieAlberts
pi_205412483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:26 schreef GGMM het volgende:
Klinkt alsof je het zelf verpest hebt. Zij moeten natuurlijk niet iemand aannemen en geld investeren in een dure opleiding voor iemand die ze incapabel vinden omdat er een personeelstekort is.

Volgende keer beter :)
Nee maar ik vind het ergens gewoon niet terecht. Ze sturen aan op een antwoord dat ze graag willen horen. Een van de twee gaf zelfs letterlijk aan 'ja we gaven het meerdere keren aan, als je dat niet oppakt ben ik er al snel klaar mee'. Dat ik denk van, je doet enerzijds alsof ik me niet heb voorbereid en de dingen díe ik vertel vind je onoprecht. Dan kan ik sowieso geen indruk maken. :')

Ik hoor hetzelfde van meer mensen. De recruiters en mensen hogerop zijn gewoon nogal vervreemd van de reizigers die ze zouden moeten dienen.
  Forum Admin donderdag 21 juli 2022 @ 15:33:01 #6
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205412484
Op Schiphol?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 15:35:40 #7
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205412503
TS is afgewezen als postbode bij PostNL :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_205412545
hjb very
pi_205412557
Pijp m'n kont, Selen. Diep graag.
People assume too much.
  Tettenkoning donderdag 21 juli 2022 @ 15:42:40 #10
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205412571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:32 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik hoor hetzelfde van meer mensen. De recruiters en mensen hogerop zijn gewoon nogal vervreemd van de reizigers die ze zouden moeten dienen.
Waarom zou je überhaupt bij die falende toko willen werken?
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 21 juli 2022 @ 16:04:45 #11
328189 ArnieAlberts
pi_205412798
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:42 schreef Nine. het volgende:

[..]
Waarom zou je überhaupt bij die falende toko willen werken?
Vrij reizen.
  donderdag 21 juli 2022 @ 16:05:38 #12
328189 ArnieAlberts
pi_205412810
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:35 schreef Plompzakker het volgende:
TS is afgewezen als postbode bij PostNL :')
Zo voelt het bijna wel. Nee. Ik ben er echt pissig over.

"Je liet niet de echte ArnieAlberts zien", krijg de vellen.
pi_205413141
pi_205413269
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 16:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Zo voelt het bijna wel. Nee. Ik ben er echt pissig over.

"Je liet niet de echte ArnieAlberts zien", krijg de vellen.
Ik heb twee vragen voor je en een opmerking:

Vraag één: Is dit een bedrijf waar je eigenlijk wel wilt werken met dat gezeik?

Vraag 2: Waarom sprak je ze niet gewoon aan op hun personeelstekort en overdreven gedrag? Toch niks meer te verliezen.

Opmerking: Ik krijg inderdaad ook de indruk dat je een beetje omhalig bent in je manier van uitdrukking.
Constructieve kritiek hoor.
pi_205413338
Hahaha, solliciteren. :{w
  donderdag 21 juli 2022 @ 16:56:36 #16
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205413662
Niet gevraagd worden of je alsjeblieft ergens wilt komen werken. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Manager PR/Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 17:10:07 #17
269689 crew  Viv
pi_205413854
Jammer @ArnieAlberts ! -O-

Maar eh, een videocall als sollicitatiegesprek is toch niet zo erg? Anders had je er ook nog reistijd aan verspild. ;)

En hoezo heeft het jou tijd gekost tussen het versturen van de sollicitatiebrief en het gesprek? Zat je iedere dag smachtend naast je telefoon te wachten? :@
pi_205413937
Figuren als TS die niet tegen kritiek kunnen zou ik ook sowieso niet in m’n team willen, dus goed ingeschat van de twee heren zou ik zeggen.

Ik snap de frustratie van ts echter ook wel, daarom zou ik op z’n minst een van de dochters van deze twee gasten proberen te neuken (mits 18+ uiteraard) om ze terug te pakken
pi_205414044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 17:13 schreef Raw85 het volgende:
Figuren als TS die niet tegen kritiek kunnen zou ik ook sowieso niet in m’n team willen, dus goed ingeschat van de twee heren zou ik zeggen.

Ik snap de frustratie van ts echter ook wel, daarom zou ik op z’n minst een van de dochters van deze twee gasten proberen te neuken (mits 18+ uiteraard) om ze terug te pakken
Moderne NL vaders hebben daar tegenwoordig geen moeite meer mee.
pi_205414599
quote:

Vanaf 16 jaar is legaal
pi_205414931
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:00 schreef ArnieAlberts het volgende:
Echt álles aan het sollicitatiegesprek van zojuist is gewoon compleet van de ratten bezeken zo kut. Het gesprek liep eigenlijk nog niet eens zó slecht, ik had wel overal een antwoord op; helaas vonden de twee heren (Die mij via digitale verbinding dus spraken, want ach ach je zou eens een kantoormeeting hebben) dat ik 'nogal om de vraag heen antwoord liep te geven'. Al tijdens het gesprek werd dit aangegeven en ik probeerde daar rekening mee te houden, maar in het gesprekje erna (na de bespreking waar ik niet bij mocht zijn, en dat duurde al niet lang dus ik wist al genoeg) kwamen ze meteen binnen met 'ja nee we gaan niet met je verder'. Dingen als 'we vonden dat je niet de echte ArnieAlberts liet zien, je was onvoorbereid' etcetera. Ging het gesprek super? Nee. Heeft de instantie in kwestie een HALF JAAR DURENDE OPLEIDING waar je alles leert over de taken die je gaat doen? Ja.

Even ter beeldvorming: begin juni (of eigenlijk zelfs iets eerder) heb ik bij ze gesolliciteerd, een sollicitatiebrief en motivatie ingediend. Tot twee keer toe(!) kreeg ik een mail 'het duurt íetsje langer, want door de onverwachte opkomst nadat wij een promotiecampagne erover startten...' (ja vind je het gek dat er dan opkomst is), dus ik heb een maand gewacht op concreet een telefonische intake en daarna dit. Waar-de-loos.

En dit is een bedrijf met een gigantisch personeelstekort he. Ik ben echt kwaad, nu. Tijd verdoen, ongelofelijk.

Klacht: pennenlikkers die een sollicitatiegesprek doen en niet weten hoe daadwerkelijk het beeld van 'de reiziger' is over de mensen in de functie waarvoor je solliciteert, die vervolgens heel het gesprek afschrijven.
Wij zijn natuurlijk niet bij dat gesprek geweest dus weten niet hoe het daadwerkelijk is gegaan.
Maar als het is zoals jij het omschrijft dan lijkt het me dat het gewoon een liefdadigheidsgesprek was: ze hebben al een kandidaat met wie ze in zee gaan en uit 'respect' voeren ze het gesprek met jou om je vervolgens zo snel af te wimpelen.

Schandalig dat zoiets gebeurd.
  donderdag 21 juli 2022 @ 19:09:40 #22
328189 ArnieAlberts
pi_205415361
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 16:36 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ik heb twee vragen voor je en een opmerking:

Vraag één: Is dit een bedrijf waar je eigenlijk wel wilt werken met dat gezeik?

Vraag 2: Waarom sprak je ze niet gewoon aan op hun personeelstekort en overdreven gedrag? Toch niks meer te verliezen.

Opmerking: Ik krijg inderdaad ook de indruk dat je een beetje omhalig bent in je manier van uitdrukking.
Constructieve kritiek hoor.
Vraag 1: Nu niet meer, nee, oprecht.
Vraag 2: Dat heb ik altijd, dat gevoel kwam pas na het afsluiten van het gesprek.

Je hebt omhalig en je hebt omhalig, maar ik ben oprecht van mening dat ik nog steeds niet weet wat ze precies van mij wilden horen. "Ik wil vrij reizen, daar doe ik het voor!", het klinkt meer dat ik met die motivatie er meer uit had kunnen halen dan wat anders.
  donderdag 21 juli 2022 @ 19:11:41 #23
328189 ArnieAlberts
pi_205415381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 17:10 schreef Viv het volgende:
En hoezo heeft het jou tijd gekost tussen het versturen van de sollicitatiebrief en het gesprek? Zat je iedere dag smachtend naast je telefoon te wachten? :@
Het heeft me absoluut gezien geen tijd gekost, ik ben gewoon doorgegaan met sollicitatiebrieven sturen naar andere bedrijven, maar ik vind het wel aardig knullig dat zo'n bedrijf, waarvan landelijk bekend is dat ze echt gruwelijke tekorten aan medewerkers hebben, er dan een promotiecampagne tegenaan gooien en dan denken 'oh ja kut al onze recruiters hebben nu vakantie :')' en het dan op een lange band wordt geschoven. Relatief gezien is dat al gewoon knullig.
  donderdag 21 juli 2022 @ 19:12:52 #24
328189 ArnieAlberts
pi_205415392
quote:
Ja haha leuk trollaccount, ik ga hier toch even ernstig op in: ik kan prima tegen kritiek, mits deze terecht is. Het gesprek nam echter een duikvlucht halverwege het gesprek en ik kon met geen mogelijkheid meer de heren op een andere gedachte brengen. Dan wordt het nogal trekken aan een dood paard.
pi_205415447
Ik ben ook net thuis van een sollicitatiegesprek waar ik voor was gevraagd. Maar TS als je hier niet kan werken zijn er nog zat andere toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')