abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205399014
Volgend voorjaar ga ik met een vriendin naar Barcelona, vanwege de vliegangst van desbetreffende vriendin gaan we met de trein ^O^.

Alleen krijg ik maar geen website gevonden waar ik die reis in zn geheel kan plannen zodat je reis en overstaptijden ect kan zien. Weet iemand of dat wel bestaat voor internationale treinreizen die kant op?

En heeft iemand tips qua tickets? Is interrail in dit geval handig of zijn er betere opties? We willen zo direct mogelijk naar Spanje toe (zonder al te veel omzwervingen onderweg).
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205399042
De interrail app installeren op je telefoon die plant dat wel. ^O^

8.15 vertrek in Amsterdam en om 19.32 aankomst Barcelona.
pi_205399143
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:36 schreef Basp1 het volgende:

als ik dat voor de gewenste datum invul krijg ik in beeld dat er nog geen timetables beschikbaar zijn (op zich logisch, het is in april volgend jaar :') ). Vanaf wanneer zou dat planbaar zijn :?
pi_205399195
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
als ik dat voor de gewenste datum invul krijg ik in beeld dat er nog geen timetables beschikbaar zijn (op zich logisch, het is in april volgend jaar :') ). Vanaf wanneer zou dat planbaar zijn :?
Vraag het aan de interrail organisatie. :P

Of een interrailpas het goedkoopst is, is wel de vraag want met die pas moet je voor elke TGV nog aparte reserveringskosten betalen. Waarbij het per land nogal uitmaakt hoeveel de reservering van de hogesnelheidslijn kost.
  woensdag 20 juli 2022 @ 12:51:52 #5
225540 Pugg
Friends forever
pi_205399268
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vraag het aan de interrail organisatie. :P

Of een interrailpas het goedkoopst is, is wel de vraag want met die pas moet je voor elke TGV nog aparte reserveringskosten betalen. Waarbij het per land nogal uitmaakt hoeveel de reservering van de hogesnelheidslijn kost.
ja idd, interrail richt zich doorgaans meer op uitgebreidere meerdaagse reizen, dat hebben wij niet nodig, dus waarschijnlijk is het duurder dan nodig, helemaal als we die losse boekingskosten er nog bij moeten betalen.
pi_205399294
quote:
Ik krijg alleen foutmeldingen dat de site geen verbindingen kan vinden terwijl de interrailapp gewoon meteen met verbindingen komt. :D

Kun jij bij de NS internationaal wel een reis van Amsterdam naar Barcelona plannen?
pi_205399324
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ja idd, interrail richt zich doorgaans meer op uitgebreidere meerdaagse reizen, dat hebben wij niet nodig, dus waarschijnlijk is het duurder dan nodig, helemaal als we die losse boekingskosten er nog bij moeten betalen.
Mijn pa heeft het wel eens over zijn goede ervaringen met de treinreis winkel
pi_205399342
quote:
ah die kunnen me een mail sturen wanneer de timetables beschikbaar zijn, dat is handig ^O^

ik voel me een onwijze noob :') een vlucht heb ik zo geboekt, maar een treinreis met overstappen, verschillende soorten maatschappijen, losse reserveringen ect is even zoeken.
pi_205399387
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:36 schreef Basp1 het volgende:

Zonder overstappen? Not bad, beter als 23.30 bij Schiphol aankomen om 7u te vliegen en tussen 9-11u in Barcelona uit te checken.
.
pi_205399574
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:04 schreef Fer het volgende:

[..]
Zonder overstappen? Not bad, beter als 23.30 bij Schiphol aankomen om 7u te vliegen en tussen 9-11u in Barcelona uit te checken.
Helaas wel met overstappen. :P
pi_205399589
lang geleden gedaan, maar toen moest je sowieso overstappen bij de spaanse grens, want daar hebben ze een andere spoorbreedte.
pi_205399683
Hey TS! :)

Nu weinig tijd voor een uitgebreide reactie, dus: www.bahn.de
  Redactie Sport woensdag 20 juli 2022 @ 14:07:10 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_205400099
Ik heb dit topic even in het treinentopic gelinkt PTA / Het grote treinentopic #1165 - Duitse Zomerzuchten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_205400230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:
als ik dat voor de gewenste datum invul krijg ik in beeld dat er nog geen timetables beschikbaar zijn (op zich logisch, het is in april volgend jaar ). Vanaf wanneer zou dat planbaar zijn
dienstregelingen gaan naar ik meen ergens begin december in
https://www.nsinternational.com/nl/dienstregeling (2021/2022 ging op 10 december 2021 in)

internationale tickets zijn 3 tot 4 maanden vooraf boekbaar
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205400774
Kijken even op b-europe.com, internationale website van de Belgische spoorwegen. Daar kan je vaak doorgaand boeken
pi_205401182
Ik ga binnenkort vanuit Barcelona de andere kant op naar Duitsland (met overstap in Parijs), die rit kon ik alleen boeken via: https://www.sncf-connect.com/en-en/renfe-sncf-cooperation . SNCF is de Franse spoorwegmaatschappij en dat is hun officiële website, ik heb net even gekeken en daar kan je ook de trein naar Amsterdam boeken.

Overigens valt me nu in dat volgend voorjaar (na ± 10 december) jaarlijks de nieuwe dienstregeling in gaat. De reden dat je nu de verbinding nog niet kunt zien is dus dat die dienstregeling waarschijnlijk nog niet bekend is.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2022 15:55:33 ]
pi_205402553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Helaas wel met overstappen. :P
Toch niet in Parijs? Ik weet dat je vroeger met gevaar voor eigen leven :P vanuit Gare du Nord met een stadsmetro naar Gare Sud moest, omdat de trein naar het zuiden te pakken.
.
pi_205402706
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:28 schreef Fer het volgende:

[..]
Toch niet in Parijs? Ik weet dat je vroeger met gevaar voor eigen leven :P vanuit Gare du Nord met een stadsmetro naar Gare Sud moest, omdat de trein naar het zuiden te pakken.
Dit was 2 jaar geleden nog steeds het dingetje, zal wel niet veranderd zijn

Het lullig van de reisplanner vind ik dat ze dat destijds heel slecht weergeven dat je de trein uit moet, er geen overstap is, je zelf in de metro moet en het maar moet uitzoeken
pi_205402822
Je zal over het algemeen nog steeds moeten overstappen van gare du nord naar gare de Lyon in Parijs
pi_205402977
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:28 schreef Fer het volgende:

[..]
Die van 8.15 is overstap in Brussel, daarna overstap in valence. Dus daarmee vermijdt je Parijs. ;)
pi_205403016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dit was 2 jaar geleden nog steeds het dingetje, zal wel niet veranderd zijn

Het lullig van de reisplanner vind ik dat ze dat destijds heel slecht weergeven dat je de trein uit moet, er geen overstap is, je zelf in de metro moet en het maar moet uitzoeken
In de interrail app staat bij een rit via Parijs een grijze tussenregel met " 40 min transfer by public transport" ;)
pi_205403604
Zoek niet verder, Seat61 is de man!
link

Heb het ooit gedaan met de nachttrein via Latour-de-Carol.
pi_205405064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 18:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die van 8.15 is overstap in Brussel, daarna overstap in valence. Dus daarmee vermijdt je Parijs. ;)
maar die stopt niet in Rotterdam denk ik -O- (ons vertrekpunt) want ik krijg alleen die optie via parijs
pi_205405078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 18:55 schreef wbrm het volgende:
Zoek niet verder, Seat61 is de man!
link

Heb het ooit gedaan met de nachttrein via Latour-de-Carol.
woah :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')