Dat lees ik toch echt niet zo in zijn post. Sowieso kunnen mensen natuurlijk beter leren omgaan met bronnen, rationeel denken, argumenten wegen, kennis over de wetenschappelijke methode, begrijpend lezen, etc. Dus, voor iedereen die niet zo goed is in dat soort zaken is dat niet een statisch gegeven.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit insinueer je toch echt zelf:
[..]
In deze post ontbreekt het vooral van jouw kant aan nuances. Je hebt het er hier over dat heel veel mensen die 'zelf onderzoek doen', dat eigenlijk maar op basis van emoties zouden doen, waarbij men ook nog eens de eigen rationele vaardigheden overschat. Als het dus inderdaad allemaal zo negatief is, dan kunnen al die vele mensen dit maar beter niet doen en gewoon afgaan op wat de gevestigde media beweren.
quote:Op deze manieren worden we gedwongen om te verduurzamen
Om de klimaatdoelen te halen moet Nederland de komende jaren flink op de schop. De manier waarop we verwarmen, autorijden, wonen en werken moet veranderen, en dat gaat niet vanzelf. Op deze manieren worden jij, je baas en je huisbaas gedwongen om te vergroenen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-dwang-klimaatdoelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:53 schreef Summers het volgende:
Wat een projectieKijk naar de zuil in je eigen oog .
[ afbeelding ]
Ja laten we lekker simpel gaan denken over belangrijke complexe problemenquote:
Lekker gevoel moet dat zijn. Elke crisis en elk probleem gewoon wegzetten als angstcampagne en de wetenschappers die hun hele leven met dat onderwerp bezig zijn, totaal niet geloven.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 18:29 schreef Summers het volgende:
Fijn de volgende hysterische angstcampagne om je vrijheden af te nemen onder het mom van het redden van de mensheid
Betaald door wie?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekker gevoel moet dat zijn. Elke crisis en elk probleem gewoon wegzetten als angstcampagne en de wetenschappers die hun hele leven met dat onderwerp bezig zijn, totaal niet geloven.
Na corona is die bubbel ook doorgepriktquote:
Door Exxon en Shell die hetzelfde concludeerden in de jaren 80 intern. Of waar heb je het over?quote:
Hoe dan? Door dat thuisonderzoek van amateurs?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:10 schreef Summers het volgende:
[..]
Na corona is die bubbel ook doorgeprikt
Nogmaals, doe je eigen onderzoekquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Door Exxon en Shell die hetzelfde concludeerden in de jaren 80 intern. Of waar heb je het over?
Je hebt ook wat door de fossiele industrie gefinancierde twijfelzaaiers, maar dat is een andere tak van sport.
Openbaar onderzoek wordt ook gepubliceerd he, kun je op schieten in plaats van vage misplaatste verdachtmakingen op los te laten.
Misschien was mijn laatste reactie een beetje te kort door de bocht, maar ik ga niet nog een keer uitleggen wie wat bezit, en wie wie bezit. Dat kun je simpel zelf vinden en "connect the dots"quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Door Exxon en Shell die hetzelfde concludeerden in de jaren 80 intern. Of waar heb je het over?
Je hebt ook wat door de fossiele industrie gefinancierde twijfelzaaiers, maar dat is een andere tak van sport.
Openbaar onderzoek wordt ook gepubliceerd he, kun je op schieten in plaats van vage misplaatste verdachtmakingen op los te laten.
Ja, doe dat dan eens.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nogmaals, doe je eigen onderzoek
De fossiele industrie bezitten bizar veel miljarden. Windmolen- en zonnepanelenbouwers veel minder dan de Exxons, Shells en Aramcos van de wereldquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Misschien was mijn laatste reactie een beetje te kort door de bocht, maar ik ga niet nog een keer uitleggen wie wat bezit, en wie wie bezit. Dat kun je simpel zelf vinden en "connect the dots"
Maar ik ga niet jouw huiswerk doen.
Klopt doe ik niet omdat dat gaat uitdraaien op een discussie waar wij niet uit gaan komen omdat jij niet verder kijkt dan je neus lang is. En daar heb ik gewoon geen zin in op een zomerse Zaterdagavondquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De fossiele industrie bezitten bizar veel miljarden. Windmolen- en zonnepanelenbouwers niet zo bijster veel.
Hoe dan ook, het wetenschappelijk onderzoek waarop claims van het ipcc gebaseerd zijn is gewoon openbaar en kun je op schieten. Dat doe je niet.
Ja, dat zie je toch echt fout, ik kijk geregeld verder dan mijn neus lang is. Mijn indruk is nu juist dat jij dat niet doet en er drogredenen bij trekt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:23 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klopt doe ik niet omdat dat gaat uitdraaien op een discussie waar wij niet uit gaan komen omdat jij niet verder kijkt dan je neus lang is. En daar heb ik gewoon geen zin in op een zomerse Zaterdagavond
Dus datquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
quote:Lithium extraction fields in South America have been captured by an aerial photographer in stunning high definition.
But while the images may be breathtaking to look at, they represent the dark side of our swiftly electrifying world.
Lithium represents a route out of our reliance on fossil fuel production. As the lightest known metal on the planet, it is now widely used in electric devices from mobile phones and laptops, to cars and aircraft.
Lithium-ion batteries are most famous for powering electric vehicles, which are set to account for up to 60 per cent of new car sales by 2030. The battery of a Tesla Model S, for example, uses around 12 kg of lithium.
These batteries are the key to lightweight, rechargeable power. As it stands, demand for lithium is unprecedented and many say it is crucial in order to transition to renewables.
However, this doesn't come without a cost - mining the chemical element can be harmful to the environment.
Why is lithium extraction bad for the environment?
Any type of resource extraction is harmful to the planet. This is because removing these raw materials can result in soil degradation, water shortages, biodiversity loss, damage to ecosystem functions and an increase in global warming.
But when we think of extraction, we think of fossil fuels like coal and gas. Unfortunately, lithium also falls under the same umbrella, despite paving the way for an electric future.. Lithium can be described as the non-renewable mineral that makes renewable energy possible - often touted as the next oil.
Approximately 2.2 million litres of water is needed to produce one ton of lithium.
The production of lithium through evaporation ponds uses a lot of water - around 21 million litres per day. Approximately 2.2 million litres of water is needed to produce one ton of lithium.
“The extraction of lithium has caused water-related conflicts with different communities, such as the community of Toconao in the north of Chile,” the FoE report specifies.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nu probeer je gewoon uit te lokken, schattig dat je het probeert hoor. Maar denk dat je genoeg zelf kan vinden zonder dat iemand je handje vast moet houden en je alles moet aanwijzen. Nice try tho.quote:
Gas en olie blijft de aarde aanmaken... Vooral mee stoppenquote:
Is een serieuze vraag. Ga jij zelf op pad om boomringen te bekijken, of laagjes in het ijs te bestuderen? Wat zo makkelijk 'zelf onderzoek doen' wordt genoemd komt te vaak neer op blind volgen wat een random youtuber of blogger over het onderweg te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nu probeer je gewoon uit te lokken, schattig dat je het probeert hoor. Maar denk dat je genoeg zelf kan vinden zonder dat iemand je handje vast moet houden en je alles moet aanwijzen. Nice try tho.
Je moet het alleen wel zelf willen knul.
Dat is naar het zich doet aanzien in de orde van tienduizenden vaten per jaar. We gebruiken tientallen miljoenen vaten olie per dag.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gas en olie blijft de aarde aanmaken... Vooral mee stoppenDe aarde blijft en blijft het zelf aanmaken, dat moet op een gegeven moment ergens naar toe als alles vol raakt omdat we het niet gebruiken. Catastrofe waiting to happen.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gas en olie blijft de aarde aanmaken... Vooral mee stoppenDe aarde blijft en blijft het zelf aanmaken, dat moet op een gegeven moment ergens naar toe als alles vol raakt omdat we het niet gebruiken. Catastrofe waiting to happen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |