SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
Als de zon er op een gegeven moment af is kan het gordijn wel omhoog toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:00 schreef Benny het volgende:
Deuren, ramen, gordijnen, ed. sinds gisterochtend allemaal dicht. 21 graden binnen. Dikke prima.
Gordijnen helpen sowieso een stuk minder goed dan zonwering buiten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als de zon er op een gegeven moment af is kan het gordijn wel omhoog toch?
14:50quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:13 schreef heywoodu het volgende:
Het Warnsveldrecord stond op 38,6 graden, hoe laat krijgen we het eerste meetstation waar de temperatuur hoger is vandaag?
Ik ga voor 16.10 uur
Ja ok, dat sowieso. Maar neem de achterkamer hier, daar staat 's ochtends de zon op en dat duurt tot pak 'm beet 15.00 uur voor het laatste zonnestraaltje niet meer door het raam komt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gordijnen helpen sowieso een stuk minder goed dan zonwering buiten.
Ja zoiets.quote:
Ik dacht eigenlijk dat het op 41,nogwat stond. Maar dat is dus die verdachte meeting in Deelen? Wist daar wel van maar dacht dat elders ook 41 aangetikt was.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
30,7 graden in Woensdrecht.
Nog 10,1 voor een nieuw hitterecord
Ik hou alle raambedekking de hele dag dicht. Elk streepje licht brengt wat stralingswarmte mee is mijn (niet onderbouwde) theorie.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ok, dat sowieso. Maar neem de achterkamer hier, daar staat 's ochtends de zon op en dat duurt tot pak 'm beet 15.00 uur voor het laatste zonnestraaltje niet meer door het raam komt.
Dan kan vanaf 15.00 uur toch prima het gordijn omhoog (zonwering hebben we daar niet)c, want de zon komt niet meer door het raam? Het lijkt me dat de warmte vooral door directe zonnestralen komt, niet door elk beetje licht
Raambedekking voorkomt opwarming van alles binnen waar de zon anders op zou schijnen. Als het aan de buitenkant zit, helpt het de isolatiewaarde van het raam een paar puntjes. Stralingswarmte is wat je voelt als je isolatie overrompeld is, en dat hoeft niet per se een raam te zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik hou alle raambedekking de hele dag dicht. Elk streepje licht brengt wat stralingswarmte mee is mijn (niet onderbouwde) theorie.
Ja, alleen komt die warmte sowieso al je huis binnen en warmt die je raambedekking op. Ervan uitgaande dat je raambedekking aan de binnenkant zit. Die warmte blijft voor een groot deel toch in je huis, al zal een klein deel weer terug uit het raam gaan en zal een deel ook weerkaatst worden door je raambedekking.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik hou alle raambedekking de hele dag dicht. Elk streepje licht brengt wat stralingswarmte mee is mijn (niet onderbouwde) theorie.
Maar dit gaat over normaal daglicht, dus niet meer over echt de zonnestralen op de ramen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raambedekking voorkomt opwarming van alles binnen waar de zon anders op zou schijnen. Als het aan de buitenkant zit, helpt het de isolatiewaarde van het raam een paar puntjes. Stralingswarmte is wat je voelt als je isolatie overrompeld is, en dat hoeft niet per se een raam te zijn.
Piek komt vandaag vrij laat, dus vooralsnog zegt het vrij weinig. Temperaturen in Frankrijk lopen nog wel op één lijn met 2019.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:26 schreef DemonRage het volgende:
Op de dag van het hitterecord in 2019 ging de temperatuur om 8:00u al door de 30°C en om 10:00u al door de 35°C.
Ik zie het nu nog niet zo hard gaan, maar dat haalt nog niet weg dat de temperatuur langer blijft stijgen en later aan zijn top zit. In 2019 was dat al vrij vroeg in de middag. Blijft spann0nd.
Bizar eigenlijk, was het alweer vergeten. Wat een dag was dat. Ik ging toen ook nog de binnenstad van Amsterdam in. Iedereen stond bij de airco in de HEMAquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:26 schreef DemonRage het volgende:
Op de dag van het hitterecord in 2019 ging de temperatuur om 8:00u al door de 30°C en om 10:00u al door de 35°C.
Ik zie het nu nog niet zo hard gaan, maar dat haalt nog niet weg dat de temperatuur langer blijft stijgen en later aan zijn top zit. In 2019 was dat al vrij vroeg in de middag. Blijft spann0nd.
Zowel infrarood licht als zichtbaar licht zorgen voor verwarming, al is dat effect natuurlijk wel het sterkst als de zon er direct op staat.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dit gaat over normaal daglicht, dus niet meer over echt de zonnestralen op de ramen.
De zon die op het raam schijnt maakt het uiteraard warmer, maar wat als de zon niet meer op het raam schijnt (maar het nog wel licht is buiten)?
Ik zou een moord doen om lekker daglicht in mijn kamer te hebben vandaagquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dit gaat over normaal daglicht, dus niet meer over echt de zonnestralen op de ramen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |