abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205358781
Die ouwe en ik hebben allebei een voorliefde voor goede detectives.
Vooral de series en films.
Dat David Suchet de beste Poirot is ooit zijn we het beiden over eens. _O_

Over de allerbeste Holmes lopen de discussies soms hoog op. Ik persoonlijk blijf bij de Sherlock uit mijn jeugd Jeremy Brett. Die met zijn kop en manier van doen gewoon Sherlock blijft zoals Connery James Bond is.

Die ouwe weer bij zijn voorkeur uit zijn tijd Basil Rathbone.
Ik moet toegeven, hij past prima bij de rol, zijn kop en manier van doen evenaren die van Brett maar ik zelf vind de Z/W uitvoeringen uit die tijd hopeloos oudbollig en de bijfiguren zoals Watson en Lestrade een beetje van karton.
Toch kan ik begrijpen dat als je ermee opgegroeid bent...slecht is het niet, alleen flink gedateerd.

Over een ding zijn er het echter eens, geen enkele moderne acteur kan die rol dragen.
Benedict Cumberbatch komt enigszins aardig in de buurt maar die serie switched tussen de oude tijd en deze en dat vinden we allebei kut.

De films met Robert Downey jr. zijn leuke hersenloze actie films maar meer niet.

En over de versie van Wil Farrel zullen er het maar niet hebben, niks mis met comedy maar dan moet ie ook wel leuk zijn.

Klacht: Wat je steeds vaker ziet, geen acteurs met echte karakterkoppen meer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Werkman op 16-07-2022 13:27:29 ]
pi_205358966
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 13:01 schreef Werkman het volgende:

Dat David Suchet de beste Poirot is ooit zijn we het beiden over eens.

_O_

Die nieuwe Poirot films doen het ook niet voor me
pi_205358992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 13:21 schreef JanMetDeKorteLul het volgende:

[..]
_O_

Die nieuwe Poirot films doen het ook niet voor me
Suchet heeft met zijn vertolking gewoon de maatstaf voor Poirot neer gezet.
pi_205359031
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 13:24 schreef Werkman het volgende:

[..]
Suchet heeft met zijn vertolking gewoon de maatstaf voor Poirot neer gezet.
100% Ik heb alle afleveringen van de ITV serie gezien. Die is ook zo mooi gemaakt. Echt een kwaliteitsserie zoals ze vroeger vaker gemaakt werden in de UK
  Tettenkoning zaterdag 16 juli 2022 @ 13:28:42 #5
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205359043
Ik mis de hont in dit verhaal...
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205359056
Er is nog een vrij recente serie (2012-2019), Elementary, met John Lee Miller als Sherlock en Lucy Liu als Watson.

Elementary (TV Series 2012–2019) - Reference View - IMDb
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_205359094
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 13:28 schreef Nine. het volgende:
Ik mis de hont in dit verhaal...
Toevallig vinden die ouwe en ik allebei de beste afleveringen alleen dan wel ik die uit mijn tijd en hij uit die van hem. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 16-07-2022 13:40:08 ]
pi_205359148
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 13:29 schreef Sometimes het volgende:
Er is nog een vrij recente serie (2012-2019), Elementary, met John Lee Miller als Sherlock en Lucy Liu als Watson.

Elementary (TV Series 2012–2019) - Reference View - IMDb
Ja, update en een (hoewel lekker wijf) vrouw als Watson.
Nee, voor mij moet Sherlock in het Victoriaanse Engeland blijven.

Het besluit van de makers van Poirot om de serie geheel in de jaren 30 te laten vond ik wel een goede zet.
pi_205359195
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 13:38 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ja, update en een (hoewel lekker wijf) vrouw als Watson.
Nee, voor mij moet Sherlock in het Victoriaanse Engeland blijven.

Het besluit van de makers van Poirot om de serie geheel in de jaren 30 te laten vond ik wel een goede zet.
Ik vind eigenlijk alle varianten wel leuk, elke keer weer een wat andere invulling van het uitgangspunt.
De oudere versies uit je OP heb ik nooit gezien, uit de recente 3 (serie / film) kan ik geen keuze maken welke ik het beste vind.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_205359252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 13:42 schreef Sometimes het volgende:
De oudere versies uit je OP heb ik nooit gezien, uit de recente 3 (serie / film) kan ik geen keuze maken welke ik het beste vind.
Alle versies met Jeremy Brett en Basil Rathbone als Sherlock Holmes zijn op YouTube te vinden.
En ik begrijp best waarom Rathbone jarenlang gezien werd als DE Sherlock Holmes.
Hij was buiten Holmes ook gewoon een legendarische acteur en leek qua uiterlijk veel op de tekeningen uit de boeken van Doyle.

Vanwege de gelijkenis tussen hem en Brett ik ga ik er van uit dat ze Brett hebben gekozen voor de remakes van Granada films.
En Brett wilde alle verhalen compleet naspelen en heeft alle boeken doorgenomen.
Net als Suchet dat deed met Poirot.
Nogmaals, gedateerd maar niet slecht.
Als je geïnteresseerd bent in dit genre best leuk om te kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Werkman op 16-07-2022 14:14:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')