Dat komt helaas veel te weinig voor.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en vaak schrijft men dat het koud wordt en dan sta je in je zwembroek onder de sproeier om maar iets verkoeling te krijgen.
quote:Op maandag 18 juli 2022 10:27 schreef THEFXR het volgende:
wat zijn de kaartjes voor vandaag? mijn app zegt 36 in Limburg
Oei, operatie vlucht richting het noorden van Holland heeft ook weinig zin zoquote:
Code geel en het Hitteplan zijn allemaal later er bij bedacht en hebben niks te maken met het weerbericht.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus mensen voorzien van weerberichten is betutteling?
Een waarschuwing dat het voor ouderen niet verstandig is de deur uit te gaan. Godverdomme zeg. Mark il-Sung gaat nu toch wel héél erg ver
Dit kan niet meer serieus zijn, denk ik. Ik trapte er tot nu in.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Code geel en het Hitteplan zijn allemaal later er bij bedacht en hebben niks te maken met het weerbericht.
Ouderen zijn niet achterlijk. Die kunnen prima zelf na denken.
Maar misschien is het tijd voor een lockdown als ze zich niet aan de basisregels houden en toch naar buiten gaan.
quote:Op maandag 18 juli 2022 10:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Code geel en het Hitteplan zijn allemaal later er bij bedacht en hebben niks te maken met het weerbericht.
Maar misschien is het tijd voor een lockdown als ze zich niet aan de basisregels houden en toch naar buiten gaan.
Ik vrees ook van niet, maar vooruit.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit kan niet meer serieus zijn, denk ik. Ik trapte er tot nu in.
Er zijn uiteenlopende instanties en organisaties die te maken hebben met extreem weer. Denk aan de Vierdaagse, festivals, beheerders van bruggen, bedrijven die sowieso al tegen de grens zitten van de arbeidsinspectie, bejaardentehuizen, wegbeheerders, waterschappen en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je onderschat de domheid van de mensquote:Op maandag 18 juli 2022 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit kan niet meer serieus zijn, denk ik. Ik trapte er tot nu in.
Naar een Waddeneiland daarentegen...quote:Op maandag 18 juli 2022 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oei, operatie vlucht richting het noorden van Holland heeft ook weinig zin zo
quote:Op maandag 18 juli 2022 10:40 schreef THEFXR het volgende:
het was vroeger toch ook al heet in de 60's en 70's?
Dit iddquote:Op maandag 18 juli 2022 10:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vrees ook van niet, maar vooruit.
[..]
Er zijn uiteenlopende instanties en organisaties die te maken hebben met extreem weer. Denk aan de Vierdaagse, festivals, beheerders van bruggen, bedrijven die sowieso al tegen de grens zitten van de arbeidsinspectie, bejaardentehuizen, wegbeheerders, waterschappen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dan is het toch gewoon handig dat het KNMI eenvoudig met kleurcodes aangeeft welke situatie te verwachten is. Bovendien geeft het KNMI geen bevelen of verboden uit. Als jij lekker een stuk wilt gaan hardlopen met 40 graden moet je dat vooral doen.
Van het hitteplan kan ik je verzekeren dat dat al veel langer bestaat: het zijn de maatregelen die de staat neemt in net geval van extreme hitte: bruggen koelen, water vasthouden, extra patrouilles voor bosbranden, etcetera. Ik kan me echt niet bedenken wat er mis mee is dat de staat communiceert dat het actie gaat ondernemen.
Tevens slaat dat gelul van lockdowns en basisregels helemaal nergens op en dat weet je: met een hitteplan actief mag jij of je opa precies hetzelfde als nu. Het is maar informatie die volgt uit wat meteorologische data hehet feit dat er meer info beschikbaar is dan een wolkje of een zonnetje op een weerkaart betekent niet dat er een dictatuur wordt afgekondigd, dat is echt een volstrekt belachelijke stelling
En nu hou ik er ook mee op trouwens, je zit gewoon te trollen ook.
De vorige keer ben ik bij 35 graden een stukje gaan hardlopen volgens mij, gewoon om het eens te voelen. Het was niet zo leuk en ik ga het vandaag en morgen niet herhalen.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit idd![]()
Alsof je een boete kan krijgen, als je met 40 graden gaat hardlopen![]()
Het getroll heeft WKN inmiddels ook bereikt.
Heb je wel geslapen vannacht? Want er is hier maar één die zich nogal druk lijkt te maken.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee teveel betutteling. Laat mensen zelf weer gaan nadenken en verantwoordelijkheid nemen. Het is steeds meer een soort Idiocracy waarin we leven waarin alles drie uitgelegd moet worden. Nog even en we krijgen sensoren op met een alarm om te waarschuwen dat het toch echt te warm is om buiten te lopen.
Heb een tijdje in Spanje gezeten daar maken ze zich echt veel minder druk. Terwijl de problemen een stuk urgenter zijn qua bosbranden en extreme hitte.
Misschien moet je niet dergelijke evenementen houden half juli als je weet dat extreem weer dan een optie is. En altijd al geweest is.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vrees ook van niet, maar vooruit.
[..]
Er zijn uiteenlopende instanties en organisaties die te maken hebben met extreem weer. Denk aan de Vierdaagse, festivals, beheerders van bruggen, bedrijven die sowieso al tegen de grens zitten van de arbeidsinspectie, bejaardentehuizen, wegbeheerders, waterschappen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dan is het toch gewoon handig dat het KNMI eenvoudig met kleurcodes aangeeft welke situatie te verwachten is. Bovendien geeft het KNMI geen bevelen of verboden uit. Als jij lekker een stuk wilt gaan hardlopen met 40 graden moet je dat vooral doen.
Van het hitteplan kan ik je verzekeren dat dat al veel langer bestaat: het zijn de maatregelen die de staat neemt in net geval van extreme hitte: bruggen koelen, water vasthouden, extra patrouilles voor bosbranden, etcetera. Ik kan me echt niet bedenken wat er mis mee is dat de staat communiceert dat het actie gaat ondernemen.
Tevens slaat dat gelul van lockdowns en basisregels helemaal nergens op en dat weet je: met een hitteplan actief mag jij of je opa precies hetzelfde als nu. Het is maar informatie die volgt uit wat meteorologische data hehet feit dat er meer info beschikbaar is dan een wolkje of een zonnetje op een weerkaart betekent niet dat er een dictatuur wordt afgekondigd, dat is echt een volstrekt belachelijke stelling
En nu hou ik er ook mee op trouwens, je zit gewoon te trollen ook.
Als een roosje. Airco aan tegen de klimaatsverandering @Haagsquote:Op maandag 18 juli 2022 10:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Heb je wel geslapen vannacht? Want er is hier maar één die zich nogal druk lijkt te maken.
Ik heb vorige week met 33 en veel te weinig water een heuveltje beklommen, ging primaquote:Op maandag 18 juli 2022 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De vorige keer ben ik bij 35 graden een stukje gaan hardlopen volgens mij, gewoon om het eens te voelen. Het was niet zo leuk en ik ga het vandaag en morgen niet herhalen.
Die ene 40°C bij Ell... het weermodel houdt er geen rekening mee dat daar weleens gesproeid wordt in de buurt van het weerstation.quote:
Lijkt mij ook niet echt een fijn planquote:Op maandag 18 juli 2022 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De vorige keer ben ik bij 35 graden een stukje gaan hardlopen volgens mij, gewoon om het eens te voelen. Het was niet zo leuk en ik ga het vandaag en morgen niet herhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |