abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205530491
Bedankt voor de tips. Even nog wat losse antwoorden:

- speentje wil ze niet. Ik denk om dezelfde reden als de fles. Nep = nope.
- Vermoeidheidssignalen zie ik ook niet. Ze staat AAN, tot ze begint te mopperen. En dan is ze echt boos.
- Vriend doet al heel veel. Hij regelt alles met de peuter. Hij wil ook meer doen met haar maar overnemen aanvaardt ze niet makkelijk.
- We hebben nog niet gekeken naar een lichamelijk oorzaak want ze huilt op zich niet veel. Behalve als ze boos wordt omdat het te lang duurt.
- Ik heb nog altijd ouderschapsverlof. Maar ik denk steeds vaker dat werken meer chill zou zijn :@
pi_205530537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Lol het is pas over 2 maanden maar ik denk ook al na over de eerste verjaardag van J.
We houden het denk ik bij 1 cadeau, maar het moet wel een mooi cadeau zijn. Iets waar hij veel plezier van heeft maar ook echt educatief is en wat zijn ontwikkeling stimuleert.
Mag groot/duur zijn.

Hebben jullie tips?

Ewwwwww wat is het snel gegaan, alweer bijna een jaar oud!
Ik zou kijken naar wat hij graag doet en waar hij dan staat met zijn ontwikkeling. Mijn peuter kon zich toen een tijdje optrekken tot staan dus een loopwagentje voor zijn verjaardag was een dikke hit. Als hij wat verder is, is een loopfiets (driewieler) ook wat. We hadden beide van het merk pinolino, prima spul (misschien te goed want die liggen nu te wachten op Maggie en weten we niet wat we haar moeten kopen ;) )

Wat doet hij graag?

Of zoals vermeld aan een collectie Duplo beginnen als je ziet dat daar zijn interesse ligt.
pi_205531022
B_u wat heftig joh :* en in het kader van ongevraagd advies wat je volledig mag negeren ;), heb je een osteopaat al geprobeerd? Dat gaf bij Anna echt heel veel rust uiteindelijk.

Verjaardagscadeau ben ik al over uit voor Anna, een muziekinstrumentset ^O^ . Er ligt hier zoveel al in huis van Bas. Keukentje, loopfiets, wobbel, Duplo. Ik denk dat ik Anna ook blij kan maken met een tros bananen :P maarja, dat is zo suf.
pi_205531116
Een schommel? Die is hier al anderhalf jaar een dikke hit. Wij hebben een supertoffe van done by deer geloof ik, die hangt met haken in de bijkeuken. Maar bij de lidl zag ik een kunstof schommel met stellage voor als je niet wilt boren.
pi_205531186
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 09:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Mijn baby slaapt veel en veel te weinig en ik weet het even niet meer.
Gisteren heeft ze overdag een hazenslaapje gedaan in de draagzak en verder 1.5 uur in bed. Ik ben 2 uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. 's avonds ben ik meer dan 3 uur bezig geweest en lag ze om 23u in bed. Om 5u30 was ze klaarwakker en op geen manier meer in slaap te krijgen. Dus maar opgestaan en iets later weer naar bed. Na lang voeden sliep ze eindelijk. In bed leggen leek goed te gaan maar na 10 seconden was ze weer klaarwakker. Dat was nu meer dan een uur geleden en ze ligt nu op mij te kletsen. En ze is duidelijk doodmoe (net zoals ik).
In haar bed slaapt ze niet, naast mij in bed niet, op mij niet, in de kinderwagen niet en in de draagzak gaat steeds slechter. Ik slijt mijn zomerdagen en avonden in een donkere kamer met een spartelende baby en ik ben het even beu. Ik kan haar ook niet even aan iemand anders overlaten want ze weigert nog altijd iets te drinken uit een fles.
Op het internet vind ik alleen tips over rust en regelmaat (hahaha), slaapcoaches (geldwolven) en hoe slecht het wel niet is voor de ontwikkeling als ze weinig slapen (die extra stress hoef ik even niet)

Heel verhaal maar pfoe ;(
Intens... Ik herken dit heel erg van mijn oudste!

Zou je haar wakker in de draagzak/doek kunnen doen, na een voeding en dan gewoon een eind wandelen?
Misschien helpt de 'aarding' tip nog, dus ergens een boom knuffelen ;) of op blote voeten over het gras of zo ergens gaan wandelen.

Hier was dat het enige wat het best werkte, voor mij vooral ook erg mediterend en buitenlucht. En ik wandelde dan in een rustig uitgestrekt park, langs een meer, de natuur hielp ook veel voor mij.

En mijn partner laten 'wiebelen' met haar > op z'n arm, in een donkere kamer/gang heen en weer met haar wandelen en wiebelen, dan viel ze uiteindelijk in slaap en legde hij haar in bed en dan bleef ze vaak zowaar slapen... Zodra ze dan een kik gaf, ging ik naast haar liggen en liggend voeden. En dan bleef ik ernaast liggen/aangekoppeld als dat nodig was.

Maar ik weet nog wat een enorm werk het telkens weer was om haar echt minimaal te laten slapen... We wisselden de draagdoek ook af, in de avond nam mijn partner haar in de doek en ging met d'r buiten wandelen. Soms wandelde ik mee, soms bleef ik thuis bijkomen.

En ik deed de nachtvoedingen en dan in de ochtend vroeg nam mijn partner haar mee uit bed als ze wakker was en kon ik nog 1/1,5 uur heel even slapen zonder gedoe aan mijn lichaam.

:*

Het wordt een keer beter... ik voel met je mee...
pi_205531920
Cadeau-ideeën;
- wobbel :P > je kind vindt het heel leuk of doet er helemaal niets mee. Hier al 3 jaar een succes en kuiken vindt het ook al leuk om overheen te klimmen.
- wheelybug; kunnen ze heel lang mee spelen. Bijna kleuter rijdt er binnen nog steeds regelmatig op rond.
- boeken, kind kan nooit genoeg boeken hebben :)
- zandbak, zand/watertafel
pi_205536925
Nog eens bedankt voor het medeleven. Gisteren sliep ze 'al' om 22u en heb ik even avond gehad en in de middag hebben we even samen een dutje gedaan O+
Dus toch nog 2 uur bezig geweest but I'll take it!

Hebben jullie baby's ook zo'n enorme zweetvoeten? Ze heeft het niet te warm en haar voetjes voelen fris maar die zijn altijd nat.
pi_205537082
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:33 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik zou kijken naar wat hij graag doet en waar hij dan staat met zijn ontwikkeling. Mijn peuter kon zich toen een tijdje optrekken tot staan dus een loopwagentje voor zijn verjaardag was een dikke hit. Als hij wat verder is, is een loopfiets (driewieler) ook wat. We hadden beide van het merk pinolino, prima spul (misschien te goed want die liggen nu te wachten op Maggie en weten we niet wat we haar moeten kopen ;) )

Wat doet hij graag?

Of zoals vermeld aan een collectie Duplo beginnen als je ziet dat daar zijn interesse ligt.
Goeie tips! Grote kans dat het 1 van de dingen wordt die jullie adviseren.
J houdt het meest van wielen haha. Niet ook perse van de auto die eraan vastzit, hij wil graag draaien aan de wielen.

Ik denk dat hij ook plezier zal hebben van een loopwagentje. Duplo zou ikzelf wel willen maar ik heb J nog geen interesse zien tonen voor bouwen of zelfs maar de stapelbekers…
pi_205537295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Goeie tips! Grote kans dat het 1 van de dingen wordt die jullie adviseren.
J houdt het meest van wielen haha. Niet ook perse van de auto die eraan vastzit, hij wil graag draaien aan de wielen.

Ik denk dat hij ook plezier zal hebben van een loopwagentje. Duplo zou ikzelf wel willen maar ik heb J nog geen interesse zien tonen voor bouwen of zelfs maar de stapelbekers…
Qua Duplo kan je ook beginnen met primo. Dat is voor de hele hele kleintjes (vanaf 6 maanden). Dat wordt al jaren niet meer gemaakt dus dat moet dan tweedehands. Voor zo'n 20 euro hadden we een boodschappentas van dat spul. Als het niets was, waren we het zo weer kwijt geweest via marktplaats. Binnenkort halen we het weer boven voor Maggie.

Voor de gewone Duplo is marktplaats ook handig, daar hadden we ook een basisset gescoord (bodemplaat met losse blokken en wat voertuigen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottoms_up op 03-08-2022 12:16:15 ]
pi_205540425
Sudocrem en bepanthen brengen tot nu toe weinig verlichting, dus ik drop mijn vraag even hier. Wat is dé remedie tegen luieruitslag from hell? Ze heeft er zoveel last van ;( (broer heeft het nooit gehad, dus geen ervaring…)
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:49:30 #211
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205540535
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:31 schreef eponine het volgende:
Sudocrem en bepanthen brengen tot nu toe weinig verlichting, dus ik drop mijn vraag even hier. Wat is dé remedie tegen luieruitslag from hell? Ze heeft er zoveel last van ;( (broer heeft het nooit gehad, dus geen ervaring…)
Zinkolie van Dr Swaab :)
En ik denk zomaar dat hier ook liefhebbers van Heilwol zijn .
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_205540870
mijn zesmaander gaat ineens zelf zitten :? hij kruipt nog niet eens, doe rustig aan kleintje :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205540905
quote:
Maizena maar bij luieruitslag from hell misschien eerst even laten kijken of het geen schimmelinfectie is? Want dan werkt niets (en maakt Maizena het nog veel erger).
pi_205541038
Dank voor de tips! @Elleska ik zal morgenochtend idd even de huisarts bellen en foto’s mailen om een en ander uit te sluiten :Y
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:59:21 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205541129
Op vakantie had mijn dreumes dit ineens ook. Nog nooit gehad, maar door tandjes. En maizena, bepanthen en lidocaïnezalf hielpen. En geen doekjes enzo, alleen afspoelen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205541425
@Bottoms_up Mijn meisje droeg ik ook veel, met muziek aan om de geluiden van peuter te dempen. Dan sliep ze nog niet veel overdag, maar genoeg.

Als ze met voeden wel in slaap valt, dan zou ik niet verplaatsen. Wij hebben veel bedhekjes geplaatst en een camera erbij. Dan moet je dus wel beetje alert zijn op rollen maar ik vind dat prima te doen. En white noise zodat je weg kan lopen.

En is de slaapkamer donker genoeg? Mijn kindjes weigeren nog steeds te slapen als er nog een klein beetje licht is.

Sterkte. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205541741
quote:
Buurmeisje had dat ook. Zij gebruiken alleen nog maar water wipes, hadden een speciale zinkzalf van de huisarts en waren verschoonden poepluiers echt metéén, dat was het enige wat hielp. Gelukkig was het wel alleen bij tandjes zo erg.
pi_205541820
quote:
Hier werkt Vaseline heel goed. Maar ze heeft nooit hele heftige luieruitslag gehad.
pi_205541831
We hadden al een vermoeden, maar ze is dus bijna 300 gram afgevallen in een maand tijd. Ze eet gewoon weinig. Ik maak van alles voor haar en we bieden haar eten aan. Heeft er iemand tips?
pi_205542145
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:05 schreef Mahra het volgende:
We hadden al een vermoeden, maar ze is dus bijna 300 gram afgevallen in een maand tijd. Ze eet gewoon weinig. Ik maak van alles voor haar en we bieden haar eten aan. Heeft er iemand tips?
kun je vertellen wat ze eet/drinkt en wanneer ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205542178
Wij gaven Sofie toen ze achterbleef in groei/gewicht volle 10% vette Griekse yoghurt, avocado’s, roomboter. Vooral dat soort dingen. Of het echt geholpen heeft weet ik niet, ze is nog steeds klein en licht. Maar heeft er zelf echt geen last van.
Vooral afwisselend aan blijven bieden, uiteindelijk is er heus iets wat ze graag eet en dan vandaar uit weer gaan uitbreiden.
pi_205542257
quote:
Bij ons was de enige remedie: badjes met een schep baking soda. We hebben ook alles geprobeerd, inclusief schimmelcreme en antibioticazalf via de huisarts. Het hielp allemaal niks, en het was tot bloedens toe open elke keer. Met een dagelijks soda-badje was het binnen een dag al minder heftig en na een dag of 3-4 al bijna weg. Het was haast magie! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205542284
Geef je nog BV, Mahra? Hier wordt momenteel ook slecht gegeten overdag, alles wordt op de grond gegooid (fruit, brood). Alleen in de avond eet ze goed. Soms geef ik haar een knijpfruitje met granen, heeft ze toch iets van vaste voeding binnen... Echt stom, want tot een maand geleden at ze echt de hele dag goed. Ik denk dat het toch de tanden zijn die vervelend zijn, ik zie heel veel witte bobbels zitten. En anders is het vast een fase. Maar wij zitten dus een week of vier al weer aan drie of vier nachtvoedingen. Wij slapen nu slechter dan toen ze een newborn was.
pi_205543924
Oh wat erg voor jullie komkommerschijfje, echt afzien. Hopelijk gaat het snel beter.

Hier gaat t ook zo zo. J is ziek, eet bijna niks en dan zit ik ook nog eens in een dienstblok met avond en nachtdienst. Kom ik om 1u s nachts van het werk, zit hij nog te piepen. Ben behoorlijk vermoeid

Mbt eten: heb melk weer opgeschroefd nu hij zo slecht eet, misschien ook iets voor jou Mahra? Ik geef hem ook af en toe een maisvinger
pi_205544465
Ja, hier ook overdag meer BV als ze zo magertjes eet. En in de nacht komt ze dus ook vaker, maar dan drinkt ze een paar minuutjes en dan slaapt ze weer verder. We veren maar mee en hopelijk stopt ze daar over twee weken mee, als ik weer aan het werk moet. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')