Ik zou kijken naar wat hij graag doet en waar hij dan staat met zijn ontwikkeling. Mijn peuter kon zich toen een tijdje optrekken tot staan dus een loopwagentje voor zijn verjaardag was een dikke hit. Als hij wat verder is, is een loopfiets (driewieler) ook wat. We hadden beide van het merk pinolino, prima spul (misschien te goed want die liggen nu te wachten op Maggie en weten we niet wat we haar moeten kopenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:30 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lol het is pas over 2 maanden maar ik denk ook al na over de eerste verjaardag van J.
We houden het denk ik bij 1 cadeau, maar het moet wel een mooi cadeau zijn. Iets waar hij veel plezier van heeft maar ook echt educatief is en wat zijn ontwikkeling stimuleert.
Mag groot/duur zijn.
Hebben jullie tips?
Ewwwwww wat is het snel gegaan, alweer bijna een jaar oud!
Intens... Ik herken dit heel erg van mijn oudste!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Mijn baby slaapt veel en veel te weinig en ik weet het even niet meer.
Gisteren heeft ze overdag een hazenslaapje gedaan in de draagzak en verder 1.5 uur in bed. Ik ben 2 uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. 's avonds ben ik meer dan 3 uur bezig geweest en lag ze om 23u in bed. Om 5u30 was ze klaarwakker en op geen manier meer in slaap te krijgen. Dus maar opgestaan en iets later weer naar bed. Na lang voeden sliep ze eindelijk. In bed leggen leek goed te gaan maar na 10 seconden was ze weer klaarwakker. Dat was nu meer dan een uur geleden en ze ligt nu op mij te kletsen. En ze is duidelijk doodmoe (net zoals ik).
In haar bed slaapt ze niet, naast mij in bed niet, op mij niet, in de kinderwagen niet en in de draagzak gaat steeds slechter. Ik slijt mijn zomerdagen en avonden in een donkere kamer met een spartelende baby en ik ben het even beu. Ik kan haar ook niet even aan iemand anders overlaten want ze weigert nog altijd iets te drinken uit een fles.
Op het internet vind ik alleen tips over rust en regelmaat (hahaha), slaapcoaches (geldwolven) en hoe slecht het wel niet is voor de ontwikkeling als ze weinig slapen (die extra stress hoef ik even niet)
Heel verhaal maar pfoe
Goeie tips! Grote kans dat het 1 van de dingen wordt die jullie adviseren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 17:33 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik zou kijken naar wat hij graag doet en waar hij dan staat met zijn ontwikkeling. Mijn peuter kon zich toen een tijdje optrekken tot staan dus een loopwagentje voor zijn verjaardag was een dikke hit. Als hij wat verder is, is een loopfiets (driewieler) ook wat. We hadden beide van het merk pinolino, prima spul (misschien te goed want die liggen nu te wachten op Maggie en weten we niet wat we haar moeten kopen)
Wat doet hij graag?
Of zoals vermeld aan een collectie Duplo beginnen als je ziet dat daar zijn interesse ligt.
Qua Duplo kan je ook beginnen met primo. Dat is voor de hele hele kleintjes (vanaf 6 maanden). Dat wordt al jaren niet meer gemaakt dus dat moet dan tweedehands. Voor zo'n 20 euro hadden we een boodschappentas van dat spul. Als het niets was, waren we het zo weer kwijt geweest via marktplaats. Binnenkort halen we het weer boven voor Maggie.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:44 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Goeie tips! Grote kans dat het 1 van de dingen wordt die jullie adviseren.
J houdt het meest van wielen haha. Niet ook perse van de auto die eraan vastzit, hij wil graag draaien aan de wielen.
Ik denk dat hij ook plezier zal hebben van een loopwagentje. Duplo zou ikzelf wel willen maar ik heb J nog geen interesse zien tonen voor bouwen of zelfs maar de stapelbekers…
Zinkolie van Dr Swaabquote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:31 schreef eponine het volgende:
Sudocrem en bepanthen brengen tot nu toe weinig verlichting, dus ik drop mijn vraag even hier. Wat is dé remedie tegen luieruitslag from hell? Ze heeft er zoveel last van(broer heeft het nooit gehad, dus geen ervaring…)
Maizena maar bij luieruitslag from hell misschien eerst even laten kijken of het geen schimmelinfectie is? Want dan werkt niets (en maakt Maizena het nog veel erger).quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:31 schreef eponine het volgende:
Sudocrem en bepanthen brengen tot nu toe weinig verlichting, dus ik drop mijn vraag even hier. Wat is dé remedie tegen luieruitslag from hell? Ze heeft er zoveel last van(broer heeft het nooit gehad, dus geen ervaring…)
Buurmeisje had dat ook. Zij gebruiken alleen nog maar water wipes, hadden een speciale zinkzalf van de huisarts en waren verschoonden poepluiers echt metéén, dat was het enige wat hielp. Gelukkig was het wel alleen bij tandjes zo erg.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:31 schreef eponine het volgende:
Hier werkt Vaseline heel goed. Maar ze heeft nooit hele heftige luieruitslag gehad.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:31 schreef eponine het volgende:
kun je vertellen wat ze eet/drinkt en wanneer ?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:05 schreef Mahra het volgende:
We hadden al een vermoeden, maar ze is dus bijna 300 gram afgevallen in een maand tijd. Ze eet gewoon weinig. Ik maak van alles voor haar en we bieden haar eten aan. Heeft er iemand tips?
Bij ons was de enige remedie: badjes met een schep baking soda. We hebben ook alles geprobeerd, inclusief schimmelcreme en antibioticazalf via de huisarts. Het hielp allemaal niks, en het was tot bloedens toe open elke keer. Met een dagelijks soda-badje was het binnen een dag al minder heftig en na een dag of 3-4 al bijna weg. Het was haast magie!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:31 schreef eponine het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |