abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zaterdag 30 juli 2022 @ 21:33:46 #176
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205505024
Hoer worden sokken binnen no-time uitgetrokken, dus met dit weer gewoon lekker blote voeten in huis.

Nou de eerste tand is in aantocht. Ik geloof dat ik nu pas waardeer hoe bikkel de oudste was qua doorkomende tanden en kiezen. Daar merkte ik behalve wat gekwijl zelden wat van. Nu is het al vier avonden op een rij dat ze heel veel huilend wakker wordt, ondanks paracetamol.
Chick on a mission
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:21:43 #177
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205523502
Bambi een loopkar gegeven (deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)wGBwFnwaAo0AEALw_wcB )

Echt een hit. Lopen alsof dr leven ervan afhangt _O-
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_205523751
Leuk, TGND! Wij hebben de Baby Walker van Vtech, ook 1 groot succes. Iedere ochtend gaat ze er als eerste naar toe. Lopen en staan is leuk, maar het paneel is het meest fantastisch. Alle muziekjes en lichtjes en geluidjes zijn een grote hit.

Vandaag alvast wat spulletjes gekocht voor haar verjaardag...
pi_205527140
Mijn baby slaapt veel en veel te weinig en ik weet het even niet meer.
Gisteren heeft ze overdag een hazenslaapje gedaan in de draagzak en verder 1.5 uur in bed. Ik ben 2 uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. 's avonds ben ik meer dan 3 uur bezig geweest en lag ze om 23u in bed. Om 5u30 was ze klaarwakker en op geen manier meer in slaap te krijgen. Dus maar opgestaan en iets later weer naar bed. Na lang voeden sliep ze eindelijk. In bed leggen leek goed te gaan maar na 10 seconden was ze weer klaarwakker. Dat was nu meer dan een uur geleden en ze ligt nu op mij te kletsen. En ze is duidelijk doodmoe (net zoals ik).
In haar bed slaapt ze niet, naast mij in bed niet, op mij niet, in de kinderwagen niet en in de draagzak gaat steeds slechter. Ik slijt mijn zomerdagen en avonden in een donkere kamer met een spartelende baby en ik ben het even beu. Ik kan haar ook niet even aan iemand anders overlaten want ze weigert nog altijd iets te drinken uit een fles.
Op het internet vind ik alleen tips over rust en regelmaat (hahaha), slaapcoaches (geldwolven) en hoe slecht het wel niet is voor de ontwikkeling als ze weinig slapen (die extra stress hoef ik even niet)

Heel verhaal maar pfoe ;(
pi_205527224
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 09:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Gisteren heeft ze overdag een hazenslaapje gedaan in de draagzak en verder 1.5 uur in bed. Ik ben 2 uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. 's avonds ben ik meer dan 3 uur bezig geweest en lag ze om 23u in bed. Om 5u30 was ze klaarwakker en op geen manier meer in slaap te krijgen. Dus maar opgestaan en iets later weer naar bed. Na lang voeden sliep ze eindelijk. In bed leggen leek goed te gaan maar na 10 seconden was ze weer klaarwakker. Dat was nu meer dan een uur geleden en ze ligt nu op mij te kletsen. En ze is duidelijk doodmoe (net zoals ik).
In haar bed slaapt ze niet, naast mij in bed niet, op mij niet, in de kinderwagen niet en in de draagzak gaat steeds slechter. Ik slijt mijn zomerdagen en avonden in een donkere kamer met een spartelende baby en ik ben het even beu. Ik kan haar ook niet even aan iemand anders overlaten want ze weigert nog altijd iets te drinken uit een fles.
Op het internet vind ik alleen tips over rust en regelmaat (hahaha), slaapcoaches (geldwolven) en hoe slecht het wel niet is voor de ontwikkeling als ze weinig slapen (die extra stress hoef ik even niet)

slaapgebrek is echt killing he :*. Heb je een auto? Bij onze oudste hielp autorijden enorm om hem te laten slapen overdag, en goede slaap overdag = betere nachten. maar doe wel voorzichtig als je zelf erg moe bent 😘.

miss werkt het ook wel als je de bus neemt, kun je zelf ook een beetje relaxen ;).
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205527246
Ah ja die was ik nog vergeten ja: in de auto doet ze een kort slaapje en gaat dan krijsen. Zondag heeft ze tijdens een rit van 1.5 uur nog geen 40 minuten geslapen :{
pi_205527316
quote:

Ik heb met je te doen. Mijn dreumes sliep als baby aardig, maar na zijn eerste verjaardag hebben we een hele lange periode gehad dat het gewoon pet was.

Ik heb toen een boek gekocht van een slaapcoach (ja, je gaat op den duur een hoop proberen :+ ) , maar waar ik meer aan heb gehad is de pagina /r sleeptrain op reddit. Geheel gewijd aan slaapproblemen van kleintjes met vragen en oplossingen van ouders. Het is denk ik wel een moeite om dat eens door te lezen en om eventueel zelf een
Vraag te stellen.

Succes :*
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:27:37 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205527393
B_u ik zou voor behoud van jezelf haar wel af en toe een aantal (2? 4?) uur overdragen aan iemand die het gehuil en gedoe goed kan handelen. Haar vader, een familielid, een lieve vriendin of betaalde oppas. Want als jij het niet meer trekt of als voorstadium daarop steeds gestresster wordt dan is dat voor niemand fijn. Sterkte want het klinkt echt heel stom :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:29:35 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205527411
Nog een tip die je gerust naast je neer mag leggen: je zegt dat ze niet uit de fles drinkt. Is het een optie om je dochter met je partner naar een pre-logopedist te sturen om te onderzoeken of een andere fles of techniek kan helpen? En dus niet jij want je doet al genoeg en ik zou het zijn probleem maken: hij wil vast zijn dochter voeden en jou ontlasten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:39:22 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205527478
Dikke knuffel, ik weet nog hoe ongelooflijk kut dit is.

Prelogopedie kan idd helpen. Succes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205527521
De logopediste is vorige week langs geweest. Toen dronk ze toevallig redelijk (in totaal maar 60 over verschillende pogingen maar met goede techniek). Sindsdien niets meer en nu is ze 4 weken met vakantie. Ze raadde ook een andere fles aan maar helaas geen verschil. We hebben nu al 5 flessen staan: Avent (natural nog wat), Dr brown, difrax, mam en lansinoh. Haar idee was dan dat we overdag alleen maar flessen zouden doen. Maar nu wil ze weer helemaal niks drinken en fulltime kolven overdag kan ik er nu echt niet bij hebben.
Mijn vriend wil heel graag helpen en het overnemen. Vaak weiger ik dat omdat ik weet dat ik daarna nog altijd lang met haar zit. Dat is waarschijnlijk fout van mij maar ik kan me dan toch niet ontspannen als ik weet dat ik daarna toch nog aan de bak moet.
pi_205527542
Ow ze slaapt eindelijk. In mijn bed dus ik ga er maar even bij liggen want haar nu verplaatsen durf ik echt niet :P

Edit: nevermind, wakker :')
Toch weer een paar minuten in da pocket!
pi_205527602
B_u, wij hebben ook een tijd een hele slechte slaper gehad, maar lang niet zo intens zoals bij jou... Wat slopend lijkt me, zeg.

Hier hielp het mij om de Instagram van Liefde van een Moeder te volgen. Nee, geen actieve oplossing, maar het droeg voor mij wel bij aan meer los kunnen laten en mijn baby meer te volgen en minder vast te houden aan die tijden en schema's.
pi_205527770
quote:

Dat klinkt als een ontzettend oververmoeide baby en die gaan helaas alleen maar slechter slapen. Peuter had dat ook, dat is uiteindelijk goed gekomen door eerst maar gewoon op elke mogelijke manier zoveel mogelijk te slapen en daarna slaaptraining. Dat was bij ons dus op mij. Maar ja, zo te zien werkt er bij jou helemaal niets dus dat maakt het wel heel erg lastig :{ CB heeft geen zinnige tips?
pi_205527785
Ze zal vast weer aan haar ontwikkeling aan het werken zijn aangezien het nu zoveel slechter gaat. Normaal gaat het gewoon kut maar slaapt ze nog enigszins op mij of in de draagzak. Maar nu is ze wakker sinds 5u45 en ze is 5 maanden. Sinds die tijd ben ik maar een half uurtje weg van haar geweest om zelf ff een potje te janken beneden. Ik heb haar ook al naar beneden gehaald om eventjes te spelen en dan opnieuw te proberen. Ik snap het echt niet meer.
Normaal kan ik het wel relativeren en weet ik wel dat ik ooit terug wat tijd voor mezelf ga hebben. Maar dat ze helemaal niet slaapt ondanks alles wat ik doe vind ik heel zwaar.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat een baby zoveel makkelijker is dan een dreumes of peuter. Geef mij maar een huis vol dwarse peuters hoor! Hoe minder ze moeten slapen op een dag, hoe makkelijker ik het vind :D
pi_205527813
Autorijden? Als dat een optie is?
White noise zou je ook nog kunnen proberen?
pi_205527871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat klinkt als een ontzettend oververmoeide baby en die gaan helaas alleen maar slechter slapen. Peuter had dat ook, dat is uiteindelijk goed gekomen door eerst maar gewoon op elke mogelijke manier zoveel mogelijk te slapen en daarna slaaptraining. Dat was bij ons dus op mij. Maar ja, zo te zien werkt er bij jou helemaal niets dus dat maakt het wel heel erg lastig :{ CB heeft geen zinnige tips?
Het CB zegt rust en regelmaat. Als ik dat nog een keer hoor ga ik gillen :(

Peuter was ook een lastige slaper als baby maar die sliep heel goed op mij, in de doek en in de kinderwagen. Nu gaat alleen de doek of zak en wordt ze snel wakker als ik stop met wiegen, ga zitten of een verkeerde beweging maak zoals even iets oprapen.
Gisteren had ik de peuter ook en dan is het nog moeilijker. Ik kan dan niet uren met haar boven gaan zitten. Ik wil niet weten wat ik dan beneden aan zou treffen. Draagzak is ook lastiger want peuter wil actie in de tent.

Misschien is het omdat ze 2.5 jaar in de vriezer heeft gezeten. Genoeg geslapen voor een tijdje :P

Soit, peuter is nu twee dagen op de opvang. Ff proberen te focussen om die oververmoeidheid eruit te krijgen.
pi_205528857
Ja, hier was ze toen ook vaak gewoon 5/6 uur achter elkaar wakker, wilde niet slapen, wat ik ook deed. White noise en in de draagzak stoppen werkte dan wel na een tijdje. Dan kon ze een uurtje tukken. Maar ik heb hier geen ouder kind rondlopen, dus hoefde mijn aandacht niet te verdelen. Succes en ik denk aan je. 😘
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:54:39 #194
208890 June.
Seriously?
pi_205529373
Super lastig @Bottoms_up . Ik zou ook proberen wat Bertha zegt, kijken of er een manier is dat ze wel gaat slapen zodat ze minder oververmoeid is en als het slapen daarna (iets) beter zou ik ook aan een slaaptraining beginnen, dit lijkt me niet te doen zo. Dan toch maar even huilen in d'r eigen bed.

Hier hielp het enorm om de wakkertijden goed in de gaten te houden (werkt alleen niet als je baby oververmoeid is), maar dat zal je vast ook allang geprobeerd hebben. Peuter liet als baby in geheel geen vermoeidheidssignalen zien dus was destijds ook oververmoeid omdat hij te lang wakker was elke keer. Toen ik hem stipt na de wakkertijd in bed ging leggen viel hij steeds beter zelf in slaap. In het begin moest ik nog een beetje wiegen en halfslapend wegleggen. Als hij dan weet wakker werd of ging huilen ging ik er weer naartoe zodat hij weer rustig werd maar legde hem wel altijd weer terug in bed.

Dat is met een rondlopende peuter natuurlijk wel lastig maar misschien kun je zoiets doen jn het weekend / vakantie als je man ook thuis is en iets kan doen met oudere kind.
Shine bright like a diamond.
pi_205529647
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, TGND! Wij hebben de Baby Walker van Vtech, ook 1 groot succes. Iedere ochtend gaat ze er als eerste naar toe. Lopen en staan is leuk, maar het paneel is het meest fantastisch. Alle muziekjes en lichtjes en geluidjes zijn een grote hit.

Vandaag alvast wat spulletjes gekocht voor haar verjaardag...
Lol het is pas over 2 maanden maar ik denk ook al na over de eerste verjaardag van J.
We houden het denk ik bij 1 cadeau, maar het moet wel een mooi cadeau zijn. Iets waar hij veel plezier van heeft maar ook echt educatief is en wat zijn ontwikkeling stimuleert.
Mag groot/duur zijn.

Hebben jullie tips?

Ewwwwww wat is het snel gegaan, alweer bijna een jaar oud!
pi_205529669
quote:

Oh pfffff ik heb geen tips, wat moeilijk. Ik zou ook wanhopig zijn. Ik heb geen idee, behalve je eraan overgeven en ouderschapsverlof opnemen? Slapen wanneer zij slaapt, wakker zijn wanneer zij wakker is en dit afwisselen met je man

Oh en natuurlijk: niks moeten slapen.
Als het moeten eraf is scheelt het je misschien al stress.

Van mij “moet” J nooit slapen. Ik zie het wel wanneer hij wil, hij gaat elke avond op een ander tijdstip naar bed.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Lily_ op 02-08-2022 15:38:46 ]
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:40:15 #197
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205529719
Slaapt ze met een tut of niet?
Wij proberen zoveel mogelijk zonder tut, maar als het echt echt niet gaat, geven we toe en mag hij even de tut. Dan ontspant hij en valt hij zelf wel in slaap. Kunnen we na 15 min alsnog de tut afpakken :')

Verder inderdaad met elkaar afwisselen zodat jullie het allebei nog een eetje volhouden.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_205529912
@Bottoms_up wat ontzettend pittig! Ik zou daadwerkelijk niet weten wat je nog zou kunnen proberen. Behalve toch echt zorgen dat je zelf wel aan je rust toekomt. En praat het van je af.
pi_205530267
B-U is een lichamelijke oorzaak al uitgesloten?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205530413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Lol het is pas over 2 maanden maar ik denk ook al na over de eerste verjaardag van J.
We houden het denk ik bij 1 cadeau, maar het moet wel een mooi cadeau zijn. Iets waar hij veel plezier van heeft maar ook echt educatief is en wat zijn ontwikkeling stimuleert.
Mag groot/duur zijn.

Hebben jullie tips?

Ewwwwww wat is het snel gegaan, alweer bijna een jaar oud!
Wij geven een keukentje. :) Van mijn schoonmoeder en zwager krijgt ze groenten, een mand met boodschappen en een bakblik met cupcakes (allemaal van Ikea) voor bij het keukentje. Van mijn ouders heeft ze dus het loopwagentje al gekregen.
Verder: ik heb al Duplo als optie genoemd als cadeau van anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')