Knuffel voor jou, wat moet het moeilijk zijn. Schrijf hier lekker van je af!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 21:37 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dat is wat we misschien gaan doen ja. Ceremonie en receptie als die er is en net voor het diner naar huis. Is kak om dat een week op voorhand af te zeggen maar geef dan sowieso wel een envelop alsof we de hele dag gaan.
Nadeel is dat het meer dan een uur rijden is. Zelfs als we zo kort gaan ben ik minstens 4 uur van huis.
Draagzak/doek is een wisselend succes. En stilstaan kan dan niet, zitten helemaal niet.
Kinderwagen is janken Centrum van het dorp is 10 minuten lopen en dat haal ik zelden zonder krijsen. Op en af nooit. Ze is 1 keer in slaap gevallen.
Ik post hier weinig omdat ik vaak niks leuks te melden heb. Ik probeer zoveel mogelijk van haar te genieten want op de goede momenten is het echt een leuke baby. Maar ik zie de muren een beetje op mij af komen.
Oh ja hoor, ik ben ook al aan het kijken.quote:Op maandag 18 juli 2022 16:43 schreef June. het volgende:
[..]
Diamanten en goud voor een baby?
En ronduit kut @:Bottoms_up , ik snap dat de muren inmiddels op je af komen..
Het is een goeie investering ook! Ik ben wel benieuwd uit welk cultuur je komt. Dacht altijd dat je een Nederlandse was.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh ja hoor, ik ben ook al aan het kijken.
Maar in mijn cultuur is dit gebruikelijk, heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan. Het is overigens gebruikelijk dit voor een dochter te doen (die ik niet heb lol) maar toen dacht ik: J kan ook goud krijgen, is waardevaster dan geld. Als ik ooit een dochter krijg krijgt die ook goud, waarom J dan niet.
J krijgt het trouwens niet in zijn oren.
Hij krijgt het als hij volwassen is heb ik besloten
Ik heb zelf ook wat goud. Van m’n oma gekregen toen ze op kraamvisite bij m’n moeder kwam
Jaa, ze krijgt binnenkort haar gaatjes. Mijn nichtje heeft haar gaatjes met 5 maanden al gehad en ik als baby ook. Ik vind dat niet gek.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Maar pierce je dan echt de oren van je baby al? Goud snap ik nog, da's waardevast en een investering enzo en symbolisch, maar waarom als oorbellen en niet als ketting/armband of iets anders?
Haha ik ben zo Nederlands als wat. Daarmee bedoelend dat Nederland mijn thuis is en ik hier naar school ben gegaan etc. Ik ben compleet geïntegreerd om het maar zo te zeggen. De afkomst is anders. Wij komen uit Suriname (en zo zie ik er ook uit), maar ook daar zijn we een complete mix van afkomsten, Chinees, Arabisch, indiaans, Afrikaans etc. En we zijn ook als zodanig opgevoed. Ik heb bijv pas op volwassen leeftijd voor het eerst kennis gemaakt met de Nederlandse keuken.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:24 schreef Mahra het volgende:
[..]
Het is een goeie investering ook! Ik ben wel benieuwd uit welk cultuur je komt. Dacht altijd dat je een Nederlandse was.
Wat leuk om te horen! Zo kom je wat meer over elkaar te weten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha ik ben zo Nederlands als wat. Daarmee bedoelend dat Nederland mijn thuis is en ik hier naar school ben gegaan etc. Ik ben compleet geïntegreerd om het maar zo te zeggen. De afkomst is anders. Wij komen uit Suriname (en zo zie ik er ook uit), maar ook daar zijn we een complete mix van afkomsten, Chinees, Arabisch, indiaans, Afrikaans etc. En we zijn ook als zodanig opgevoed. Ik heb bijv pas op volwassen leeftijd voor het eerst kennis gemaakt met de Nederlandse keuken.
Mijn ene opa kwam uit een islamitisch land. De andere kwam ook ergens uit Azië vandaan. Ik heb een zeer grote familie. De ene nicht zit gesluierd in de moskee, de andere in een christelijke pinkstergemeente. Het gros zit om allerlei redenen in een vrij traditioneel rolpatroon, dwz jong trouwen en jong kinderen. Meerdere van mijn meer dan 10 jaar jongere nichtjes wier luiers ik nog heb verschoond waren moeder voor ik het was.
Ik ben zelf gematigd in alles (ook buiten religie) en getrouwd met een Nederlandse man. Ik pik mee uit mijn achtergrond wat ik mooi vind (bijv het goud) en laat achterwege wat ik niets vind (bijv achter het aanrecht verdwijnen of naar de moskee/kerk)
Dus dat
En jij?
quote:Ik ben geboren in Nederland, maar van oorsprong Marokkaanse. Nog zeer sterke banden met het land van mijn ouders. Ik ga daar ook regelmatig heen, spreek de taal vloeiend en thuis ademen we echt Marokko. Ook op cultureel vlak sterk verbonden, dus alle gebruiken die doen wij ook... omdat ik dat iets heel moois vind en daarmee de cultuur van mijn gootouders staande houd. Ik hoop het ook door te kunnen geven aan L. Mijn dochter is overigens half Marokkaanse omdat mijn man uit een ander land komt. Voor mij reden te meer om haar Arabisch te leren en daarom praat ik sinds een maand heel veel Arabisch tegen haar.
Hier bijna 10 maanden en nog geen tand te bekennenquote:Op maandag 18 juli 2022 20:33 schreef Takkie88 het volgende:
Nog steeds tandeloos trouwens. Benieuwd wanneer die eens komen
Ah ja ik vermoedde al zoiets als ik door de tijd heen je posts las op het forum.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:31 schreef Mahra het volgende:
[..]
Wat leuk om te horen! Zo kom je wat meer over elkaar te weten.
[..]
Same here, dezelfde temperatuur en een luier. Vind het toch een beetje spannend, hoewel hij koel aanvoelt. Ook nog geen tandjes hier, hij gaat richting 9,5 maandquote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:31 schreef Takkie88 het volgende:
Kuiken ligt in alleen een luier in haar ledikant. Het is nu 30graden op haar kamer. Toch sliep ze snel. Hopelijk ook lang![]()
Morgen wegen/meten op het cb. Benieuwd of ze hetzelfde (te) lage lijntje van haar zus blijft volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |