abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 15:38:30 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205329477
Eens met ts
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205329482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hoe oud zijn jullie. Wonen jullie samen of niet? Geef eens even wat achtergrond info om dit beter in te kunnen schatten.
Wonen samen in een huurhuis
Nog geen binding
Kindje van 2,5
Zij 30 ik 37
pi_205329503
11 jaar samen overigens
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 15:40:38 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205329506
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:38 schreef pasmaskas2022 het volgende:

[..]
Wonen samen in een huurhuis
Nog geen binding
Kindje van 2,5
Zij 30 ik 37
Jij bent ZEVENENDERTIG?

Jullie hebben wel degelijk een binding, namelijk (via) het kind. Je komt over als een heel stuk jonger, en dan zeg ik het netjes.

Dus jullie wonen samen, jullie hebben een kind, jullie hebben vaste lasten, en 'geld' is een issue. Vervolgens vindt zij dat haar uitgaven niet geminderd hoeven te worden, want zij wil kunnen doen wat zij wil, en jij moet maar voor de rest opdraaien.

Right.
Breitling - Instruments for Professionals
  Spellchecker woensdag 13 juli 2022 @ 15:44:31 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205329571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:40 schreef pasmaskas2022 het volgende:
11 jaar samen overigens
Gedraagt ze zich al die tijd al zo?
pi_205329586
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jij bent ZEVENENDERTIG?

Jullie hebben wel degelijk een binding, namelijk (via) het kind. Je komt over als een heel stuk jonger, en dan zeg ik het netjes.

Dus jullie wonen samen, jullie hebben een kind, jullie hebben vaste lasten, en 'geld' is een issue. Vervolgens vindt zij dat haar uitgaven niet geminderd hoeven te worden, want zij wil kunnen doen wat zij wil, en jij moet maar voor de rest opdraaien.

Right.
Geen binding in de zin van geregistreerd/huwelijk.Gaat mij erom wat is redelijk en hoor al dat wat ik zal zij daar de meerderheid mee eens is. Dat ik jonger over kom hoor ik vaker (niet de mooiste jeugd gehad)
pi_205329593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:17 schreef gianni61 het volgende:
maar inkomsten komen binnen op de gezamenlijke rekening en van daar uit storten jullie geld op persoonlijke rekeningen?
Ik zou er eerder voor kiezen om het andersom te doen.
Dit doen wij inderdaad. Gezamenlijke rekening voor huur, vaste lasten, boodschappen etc waar we allebei aan het begin van de maand een bedrag op storten.

Maarja bij ons worden zowel uitjes met vrienden als sparen gedaan van het geld dat daarna overblijft. En dat zijn dus imo je persoonlijke uitgave.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sapstengel op 13-07-2022 15:55:58 ]
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 15:49:04 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205329627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:45 schreef pasmaskas2022 het volgende:

[..]
Geen binding in de zin van geregistreerd/huwelijk.Gaat mij erom wat is redelijk en hoor al dat wat ik zal zij daar de meerderheid mee eens is. Dat ik jonger over kom hoor ik vaker (niet de mooiste jeugd gehad)
Het is geen verwijt dat je jonger overkomt, maar je moet hier wel wat mee kerel, want dit gaat niet goed zo. Want als jij helemaal tevreden was met hoe dit nu gaat, dan was dit topic er niet geweest.

Vertel nou eens even rustig (als je wil) hoe jullie het precies doen.

Jij werkt, jij verdient X.
Zij werkt, zij verdient Y.

Jullie gezamelijke inkomen is dus X+Y + toeslagen/whatever. = totaalinkomen.

Jij stort A op de gezamenlijke rekening.
Zij stort B op de gezamenlijke rekening.

Vul eens in (nogmaals, als je wil) ?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205329628
Hier doen we bijna alles gezamenlijk, dus boodschappen, vaste lasten, maar ook sparen en potjes voor cadeautjes enzo.

Uitjes zijn ook gezamenlijk, als mijn vrouw een maand wat meer etentjes heeft dan betaal ik daar dus aan mee. En vice versa.

Daarnaast allebei een vast bedrag per maand voor kleding en losse prullen.
pi_205329634
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:44 schreef maily het volgende:

[..]
Gedraagt ze zich al die tijd al zo?
Haha vind het lastig om hier op in te gaan mijn bedoeling was niet om haar hier in een slecht daglicht te zetten ze denk gewoon iets anders er over en alles is bespreekbaar bij ons. Mischien heb ik het iets te kort door de bocht uitgelegd. Toen ze dat zij heb ik ook aangegeven dat dat een eigen keuze en dat we hier de juiste weg in moeten vinden want nu is het gewoon zo als het is zo als ik zij. Mischien is het budget te laag kan ook moete we die aan passen of inderdaad dat ze minder uitgeeft met vriendinen ofzoiets
pi_205329681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:11 schreef pasmaskas2022 het volgende:
Zo kunnen we een budget bepalen wat we naar onze persoonlijke rekeningen storten voor persoonlijke uitgaven.
is het niet slimmer om dit andersom te zien....
om juist bepaalde gezamelijke lasten en verplichten gezamelijk te betalen als je bv een gezamelijk huishouden voert.
maar alles daar buiten juist gewoon als 'eigen inkomsten' te houden en de partners geheel vrij te laten waaraan ze iets willen uitgeven...

alles leuk en aardig als je vriendin graag vaak met vriendinnen iets samen gaat doen, maar ik zou geen reden zien daaraan dan bij te moeten betalen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205329686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het is geen verwijt dat je jonger overkomt, maar je moet hier wel wat mee kerel, want dit gaat niet goed zo. Want als jij helemaal tevreden was met hoe dit nu gaat, dan was dit topic er niet geweest.

Vertel nou eens even rustig (als je wil) hoe jullie het precies doen.

Jij werkt, jij verdient +-2100.
Zij werkt, zij verdient +-2100.

Jullie gezamelijke inkomen is dus 4200 + toeslagen/whatever. = totaalinkomen.

Jij stort A op de gezamenlijke rekening.
Zij stort B op de gezamenlijke rekening.
Ales op gezamelijke rekening en dan 150 euro naar je eigen per maand voor personlijke uitgaven

Vul eens in (nogmaals, als je wil) ?
Gedaan 😉
pi_205329719
Maar als je vriendin uit eten gaat en jij thuis eet, jou kosten van eten horen die dan op dat moment wel bij de gezamenlijke kosten?
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 15:57:26 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205329756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:52 schreef pasmaskas2022 het volgende:

[..]
Gedaan 😉
150 euro per maand naar eigen rekening voor persoonlijke uitgaven, maar zij geeft meer uit dan die 150 uero per maand en dat wat ze meer uitgeeft wil zij graag zien als 'niet persoonlijke uitgaven', want dan kan ze het 'terecht' van de gezamenlijke rekening halen?

Gehaaide tante, die meid van je, maar o zo doorzichtig. Dit kan alleen maar werken omdat jij niet zegt 'even heel gauw normaal doen'. En ik gok dat je dat ook niet gáát doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205329784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:54 schreef Basp1 het volgende:
Maar als je vriendin uit eten gaat en jij thuis eet, jou kosten van eten horen die dan op dat moment wel bij de gezamenlijke kosten?
Ja en als je alles behalve 150 euro voor persoonlijke uitgaven op een gezamenlijke rekening zet en je vriendin gaat 3 avonden per week uit eten met vriendinnen, zit ze mooi jullie spaargeld uit te geven.

Zou het eerder andersom doen, zoals ik al aangaf. Samen de vaste lasten, boodschappen, gezamenlijk sparen naar een rekening. Wat over blijft is voor haar en kan ze van uit eten gaan. Het andere is voor jou en als je minder uitgeeft, kun je sparen voor een hobby of gewoon voor andere uitgaven.

Mijn vriendin geeft zo in een maand 500 euro uit aan etentjes, café en dat soort dingen. Dan heeft zij dus gewoon minder geld om individueel te sparen. Als we alles op één berg gooien, gaat er na die 500 ook nog 300 van "mijn geld" doorheen. Wat ik in de huidige situatie gewoon wel zelf opzij kan zetten.

Uiteindelijk koop ik daar dan weer een wasmachine van, zoals gisteren, wat alsnog een gezamenlijk ding is. Maarja dan doe ik in ieder geval iets nuttigs met het geld.
pi_205329820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:54 schreef Basp1 het volgende:
Maar als je vriendin uit eten gaat en jij thuis eet, jou kosten van eten horen die dan op dat moment wel bij de gezamenlijke kosten?
Ja presies dat is het lastige er aan waar is de grens.
pi_205329829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:52 schreef pasmaskas2022 het volgende:

[..]
Gedaan 😉
Laat me gokken: je vriendin geeft 250 per maand VOOR ZICHZELF uit en jij betaalt dat nu voor haar?
Waardoor jij minder hebt te spenderen? Als de rest van het bedrag opgaat aan vaste lasten en evt overboeking spaarrekening dan leeft er iemand boven haar (hint… ) stand.

Jij bent te lief/naïef, je vriendin is naïef of berekenend. Wat me doet afvragen: hebben jullie wel iets wettelijk geregeld? Als jullie uit elkaar gaan/iemand overlijdt, kan de ander dan in het huurhuis blijven, hoe zit het met ouderschap etc?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205329834
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 16:01 schreef pasmaskas2022 het volgende:

[..]
Ja presies dat is het lastige er aan waar is de grens.
Das toch niet zo ingewikkeld:
doe je iets met zn 2en > gezamenlijk
doe 1 van de 2 iets > eigen rekening
:?
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 16:03:48 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205329847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 16:01 schreef pasmaskas2022 het volgende:

[..]
Ja presies dat is het lastige er aan waar is de grens.
De grens is dat jij berekent wat jullie vaste lasten zijn in totaal, dus de kosten voor het huishouden en de kosten voor de huur en energie en en en. Dát deel je door 2 want jullie verdienen hetzelfde.

Dát stort je elke maand op de gezamenlijke rekening, en de rest hou je op je eigen rekening. Als haar eigen rekening op 0 is dan heeft ze pech, maar aangezien het een en/of rekening is, gaat ze gewoon door met het van de gezamenlijke rekening te halen.

En zij heeft schijnbaar niet de wíl om het anders te doen (want anders doe je niet wat zij doet), dus dit gaat een issue zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 13 juli 2022 @ 16:05:02 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205329859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:17 schreef gianni61 het volgende:
maar inkomsten komen binnen op de gezamenlijke rekening en van daar uit storten jullie geld op persoonlijke rekeningen?
Ik zou er eerder voor kiezen om het andersom te doen.
Zou ik ook zeggen. Bepaal wat elk bijdraagt aan de gezamenlijke uitgaven, evt. ook een gezamenlijk spaardoel. Over de rest beslist ieder zelf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205329863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 16:01 schreef pasmaskas2022 het volgende:

[..]
Ja presies dat is het lastige er aan waar is de grens.
Tenzij jij thuis kaviaar en biefstuk eet lijkt mij dat uit eten makkelijk een factor 5 hoger is.
Zelf zou ik dat onder mijn persoonlijke uitgaven scharen. Mijn keuze te gaan uit eten, thuis had ook prima gekund.
Als zij dat erg vervelend vindt (want jij eet thuis toch ook… ) bereken dan eens wat je per thuismaaltijd aan kosten maakt. En zet dat af tegen haar restaurantuitgaven. En dan mag zij die ‘thuiseetkosten’ van haar restaurantrekening aftrekken. (Edit: en halen jullie beiden dat bedrag van de gezamenlijke rekening af, restant van de restaurantrekening betaalt ze zelf) Heeft ze weer een euro of vier bespaard *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Cat-astrophe op 13-07-2022 16:11:22 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 16:07:09 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205329893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:17 schreef gianni61 het volgende:
maar inkomsten komen binnen op de gezamenlijke rekening en van daar uit storten jullie geld op persoonlijke rekeningen?
Ik zou er eerder voor kiezen om het andersom te doen.
Wij doen dat dus wel zo. Bevalt prima
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205329895
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zou ik ook zeggen. Bepaal wat elk bijdraagt aan de gezamenlijke uitgaven, evt. ook een gezamenlijk spaardoel. Over de rest beslist ieder zelf.
Zou ik ook doen. Maar TS lijkt het lastig te vinden om met vriendin tot overeenstemming te komen wat nu precies persoonlijke uitgaven zijn. Terwijl me dat echt niet zo moeilijk lijkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205329987
Heej TS, gezien je beschrijving van het sociale leven van je vriendin: hoe verrekenen jullie de uren die jij extra in je eentje doorbrengt met jullie kind?

Zij is regelmatig niet thuis, jij blijkbaar wel dus oppas is niet nodig. Scheelt geld! Maar jij kunt dan ook niet vrijelijk andere dingen doen. Zou ook gecompenseerd mogen worden :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 13 juli 2022 @ 16:15:46 #50
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_205330031
Wat een drama... Ik zou er niet eens aan durven denken om het op die manier te doen. Wij hebben wel een gezamenlijke rekening, maar gebruiken die eigenlijk te weinig. Vorig jaar maar eens afgevraagd, maar moet het gros van de lasten nog hier op overzetten. Ik verdien het meeste van ons 2, huis staat op mijn naam, dus ik betaal automatisch ook het meeste. Zou niet willen dat je bij alles moet bepalen of iets persoonlijk is of niet. Bij ons betaalt meestal degene die via de 1 of andere app de boel in de winkelkar heeft liggen. Ooit wel eens gezien dat een stel alle uitgaven ging verrekenen... Ik moet er niet aan denken...
Wakadoodle!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')