Ik heb leesbevestiging aan staan, dan zien ze tenminste dat ik het na 2 dagen inderdaad nog niet gelezen heb. Anders denken mensen weer dat je ze negeertquote:Op dinsdag 12 juli 2022 18:51 schreef Raw85 het volgende:
Herken het deels wel.
-Ik heb zelf alle groepsgesprekken op stil, dus die lees ik alleen wanneer ik ze zelf wil lezen;
-Leesbevestiging en ‘laatst-gezien’ heb ik altijd uit staan;
-Persoonlijke appjes, dus die aan mij gericht zijn en niet aan een groepsapp, zie ik wel in m’n scherm maar ontvang ik ook zonder tril/geluid.
Dat werkt voor mij prima.
Het is vaak de duur van de 'verstoorde relatie' die mij dan ook weer nekt. Kijk, ik wil graag soms een paar dagen geen gezeur. Maar dat betekend niet dat ik mijn ouders, vriendin of familie helemaal niet wil zien. En dat is dan het gevolg. Mijn vriendin (inmiddels mijn vrouw, maar die woont nog in de Filipijnen) heeft gelukkig wel begrip voor dit gevoel, maar mijn ouders absoluut niet. Die leven met 'wraak' in gedachten als je niet tijdig reageert of gewoon een keer 'nee' zegt'. Mijn moeder bv. nu ook, die leeft lekker in haar pensioen, en ik gun haar dat ook van harte, maar ik heb geen zin om 10x per jaar diverse dagen op haar hond te passen. Ik heb geen last van dat dier, maar ik wil die verantwoordelijkheid niet. En als je dan weigert dan breekt weer pleuris uit en dan heb je gelijk weken of zelfs tot 2 maanden aan toe een verstoorde relatie. En dat wil ik eigenlijk ook weer niet. Vandaar dat het ook zo lastig is om het maar te negeren.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 18:50 schreef jogy het volgende:
Verstoorde relatie voor lief nemen en lekker Whatsapp op stil zetten wanneer je dat wil.
Nou, eerste wat je nu gaat doen is het geluid uitzetten dus. En laat je ouders maar 2 maanden pissig zijn om niks dan. Als ze zo kinderachtig zijn moet je ze ook maar als een kind benaderen: uitleggen waarom je niet meer zo snel op berichten gaat reageren, en ze in hun sop gaar laten koken als ze daar pissig om zijn. Op een gegeven moment zien ze hopelijk in dat hun reactie de boel niet helpt of verandert.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:14 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Het is vaak de duur van de 'verstoorde relatie' die mij dan ook weer nekt. Kijk, ik wil graag soms een paar dagen geen gezeur. Maar dat betekend niet dat ik mijn ouders, vriendin of familie helemaal niet wil zien. En dat is dan het gevolg. Mijn vriendin (inmiddels mijn vrouw, maar die woont nog in de Filipijnen) heeft gelukkig wel begrip voor dit gevoel, maar mijn ouders absoluut niet. Die leven met 'wraak' in gedachten als je niet tijdig reageert of gewoon een keer 'nee' zegt'. Mijn moeder bv. nu ook, die leeft lekker in haar pensioen, en ik gun haar dat ook van harte, maar ik heb geen zin om 10x per jaar diverse dagen op haar hond te passen. Ik heb geen last van dat dier, maar ik wil die verantwoordelijkheid niet. En als je dan weigert dan breekt weer pleuris uit en dan heb je gelijk weken of zelfs tot 2 maanden aan toe een verstoorde relatie. En dat wil ik eigenlijk ook weer niet. Vandaar dat het ook zo lastig is om het maar te negeren.
Maar misschien heb je wel gelijk, gewoon 'accepteren' dat ze pissig zijn en jammer dan. Ik heb dan wel mijn rust, maar dan geen innerlijke rust. Puntje bij paaltje is het gewoon een psychologische afbraak en ik merk het gewoon aan mijn reactie op dat geluid van WhatsApp. Wil dan wel iemand vermoorden bij wijze van.![]()
Het is juist het gemakzucht van WhatsApp die het voor sommige mensen heel makkelijk maakt andere mensen lastig te vallen met hun gezeur, en vervolgens gaan klagen en dreigen als je niet tijdig reageert.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:41 schreef Raw85 het volgende:
Volgens mij zit het probleem overigens vooral bij de omgang met je familie en niet zozeer bij een app als Whatsapp
Een heleboel andere mensen hebben weél whatsapp maar toch niet hetzelfde probleem. Dus kennelijk ligt het toch niet puur en alleen an whatsapp zelf?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:49 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Het is juist het gemakzucht van WhatsApp die het voor sommige mensen heel makkelijk maakt andere mensen lastig te vallen met hun gezeur, en vervolgens gaan klagen en dreigen als je niet tijdig reageert.
Vervang tv door smartphone en het is weer helemaal actueelquote:Op dinsdag 12 juli 2022 18:46 schreef TechnoCat het volgende:
#moevanwhatsapp (letterlijk en figuurlijk 'moeder van whatsapp').......
Dit is...vrij bijzonder. Fijn zo'n moeder.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 18:46 schreef TechnoCat het volgende:
Vooral mijn moeder is een grote 'boosdoener', die zeurt om van alles en nog wat, dit regelen, dat regelen, maar zelf iets doen, ho maar. Maar als je dan niet reageert of nee zegt dan worden ze boos, en dreigen ze je met "pak je weer, pak je terug".
#moevanwhatsapp (letterlijk en figuurlijk 'moeder van whatsapp').......
Heb je geen zelfbeheersing ofzo?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:21 schreef Plots het volgende:
Ik heb vorige maand mijn Whatsapp verwijderd van mijn smartphone. En het is heerlijk.
- Mijn moeder had ik al geblokt op Whatsapp. We konden dus alleen sms'en
- Groepen had ik niet. Wilde ik niet en anders ging ik eruit.
- Voor mijn werk heb ik het ook niet nodig.
Tot nu toe kan ik nog aardig zonder. Benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Alle sociale media heb ik 2 jaar geleden gedeactiveerd. Behalve LinkedIn en Fok. Telegram en Twitter lurk ik ook af en toe. Niet echt actief ofzo.
Gewoon zeggen dat ze hun gore kkbek moeten houden en dat je reageert als je zin hebt. Als je dat vaak genoeg doet dan krijg je vanzelf minder berichten dus win-win. Zo heeft mijn moeder al twee weken niet meer geappt omdat ik haar een verlepte heks heb genoemd. Wat een rust.quote:maar dan krijg je weer gezeur achteraf "Waarom reageer je niet?
Geeft rust he?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:21 schreef Plots het volgende:
Ik heb vorige maand mijn Whatsapp verwijderd van mijn smartphone. En het is heerlijk.
- Mijn moeder had ik al geblokt op Whatsapp. We konden dus alleen sms'en
- Groepen had ik niet. Wilde ik niet en anders ging ik eruit.
- Voor mijn werk heb ik het ook niet nodig.
Tot nu toe kan ik nog aardig zonder. Benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Alle sociale media heb ik 2 jaar geleden gedeactiveerd. Behalve LinkedIn en Fok. Telegram en Twitter lurk ik ook af en toe. Niet echt actief ofzo.
Naardegallemiezen belt jou!quote:Op woensdag 13 juli 2022 06:53 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Geeft rust he?
Ik heb ook geen social media behalve Instagram (lurkaccount) en Linkedin waar ik eens in het halfjaar inlog.
Als mensen vragen om mijn facebook of insta of snapchat (ook zo’n vertiefd achterlijke app) kijken ze altijd alsof ze water zien branden als ik zeg dat ik het niet heb.
Whatsapp moet ik houden ivm handigheid maar ben daar ook uit het gros van de groepen gegaan en ik antwoord alleen wanneer ik dat wil.
Serieus? Wat een droeftoeter danquote:Op woensdag 13 juli 2022 07:07 schreef Document1 het volgende:
Het uitzetten van de blauwe vinkjes heeft mij een vriendschap gekost. Die gast kon er maar niet overheen komen en bleef mij maar verwijten dat ik mij verstopte en weet ik veel wat. Ik was daar op een gegeven moment echt klaar mee.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |