abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:46:16 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_205319501
Zodra ik het geluid van deze app hoor piepen heb ik zoiets van "Donder op, laat me met rust".

En ja, je kunt em wel op stil zetten, maar dan krijg je weer gezeur achteraf "Waarom reageer je niet?", en "Dit MOET je nog even doen!!!", en bla die bla.

Ik wil soms gewoon even een paar dagen niemand om me kop hebben te zeuren om wat dan ook. Vooral mijn moeder is een grote 'boosdoener', die zeurt om van alles en nog wat, dit regelen, dat regelen, maar zelf iets doen, ho maar. Maar als je dan niet reageert of nee zegt dan worden ze boos, en dreigen ze je met "pak je weer, pak je terug". En dat heeft dan ook effect op de normale omgang die dan verstoord is.

Ik mis de tijd dat er nog geen smartphones waren, of zelfs mobiels, dat je gewoon een prive leven hebt. En als ze je niet via WhatsApp kunnen vinden, dan gaat het wel via Messenger of via email. Ik mis de jaren 90, toen 'computers' nog het domein waren van mijn generatie, toen mijn ouders enkel aan de tafel zaten, radio aan en een flesje bier of naar een opgenomen film op de videorecorder bekijken. Maar ze hadden niets met pc's en / of telefoons.

Ik word moe van al dat 'geregel', en omdat ik geen broers of zussen heb ben ik altijd de Sjaak. Is het abnormaal om gewoon even een paar dagen voor jezelf te hebben? Geen berichten van je ouders, je vriendin, vrienden en/of familie? Inmiddels kan ik dat meldingsgeluid van WhatsApp wel vervloeken.

Subtiele tips zijn welkom.

#moevanwhatsapp (letterlijk en figuurlijk 'moeder van whatsapp').......
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:48:57 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205319516
Ze verwachten blijkbaar ook allemaal dat je gelijk reageert. Gewoon niet doen, zij passen hun verwachtingspatroon maar aan. Daar gaat even tijd overheen ja.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:50:04 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205319524
Verstoorde relatie voor lief nemen en lekker Whatsapp op stil zetten wanneer je dat wil.

Of een ouderwetse mobiel kopen zonder Whatsapp optie. Kan ze wel janken en klagen maar moet het toch een keer accepteren lijkt me. Zeg je gewoon dat je telefoon kapot is en geen geld hebt voor een nieuwe dus aangewezen bent op die zonder Whatsapp.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_205319529
Ik moet mijn moeder soms attenderen dat ik niet dagelijks met haar ga appen en dat ze de verhalen maar tot het weekend bewaart als ik langs kom. Als ze zou verwacht dat ik binnen x aantal tijd moet reageren dan zou ik haar blokkeren totdat ze is afgekoeld. Kwestie van grenzen stellen. Men mag blij zijn dat ik na een dag reageer
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205319532
Herken het deels wel.

-Ik heb zelf alle groepsgesprekken op stil, dus die lees ik alleen wanneer ik ze zelf wil lezen;
-Leesbevestiging en ‘laatst-gezien’ heb ik altijd uit staan;
-Persoonlijke appjes, dus die aan mij gericht zijn en niet aan een groepsapp, zie ik wel in m’n scherm maar ontvang ik ook zonder tril/geluid.

Dat werkt voor mij prima.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:53:45 #6
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205319560
Niet reageren.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_205319639
Misschien moet je dit eens communiceren naar de mensen die er wat aan kunnen doen ipv hier janken als een cuckslaaf.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 19:02:36 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205319658
Begrijp je helemaal, ik mis dat ook.

Ik heb zelf alle gesprekken op stil, behalve die van m'n vriend, broer en zus. Soms open ik whatsapp 2 of 3 dagen niet omdat ik het vergeet. Krijg ik verder geen commentaar op want iedereen is er aan gewend dat ik soms dagen niet reageer. Als het dringend is bellen ze maar ^O^

Ik zou gewoon alles op stil zetten en de mensen om je heen langzaam conditioneren voor een langere reactietijd. Jammer als het ze niet zint. Het is jouw leven.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 19:04:47 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205319684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:51 schreef Raw85 het volgende:
Herken het deels wel.

-Ik heb zelf alle groepsgesprekken op stil, dus die lees ik alleen wanneer ik ze zelf wil lezen;
-Leesbevestiging en ‘laatst-gezien’ heb ik altijd uit staan;
-Persoonlijke appjes, dus die aan mij gericht zijn en niet aan een groepsapp, zie ik wel in m’n scherm maar ontvang ik ook zonder tril/geluid.

Dat werkt voor mij prima.
Ik heb leesbevestiging aan staan, dan zien ze tenminste dat ik het na 2 dagen inderdaad nog niet gelezen heb. Anders denken mensen weer dat je ze negeert :')
  dinsdag 12 juli 2022 @ 19:08:05 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205319720
Wat trekken jullie je veel aan van mensen die denken rechten te kunnen ontlenen aan jullie levens :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 19:14:05 #11
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_205319786
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:50 schreef jogy het volgende:
Verstoorde relatie voor lief nemen en lekker Whatsapp op stil zetten wanneer je dat wil.
Het is vaak de duur van de 'verstoorde relatie' die mij dan ook weer nekt. Kijk, ik wil graag soms een paar dagen geen gezeur. Maar dat betekend niet dat ik mijn ouders, vriendin of familie helemaal niet wil zien. En dat is dan het gevolg. Mijn vriendin (inmiddels mijn vrouw, maar die woont nog in de Filipijnen) heeft gelukkig wel begrip voor dit gevoel, maar mijn ouders absoluut niet. Die leven met 'wraak' in gedachten als je niet tijdig reageert of gewoon een keer 'nee' zegt'. Mijn moeder bv. nu ook, die leeft lekker in haar pensioen, en ik gun haar dat ook van harte, maar ik heb geen zin om 10x per jaar diverse dagen op haar hond te passen. Ik heb geen last van dat dier, maar ik wil die verantwoordelijkheid niet. En als je dan weigert dan breekt weer pleuris uit en dan heb je gelijk weken of zelfs tot 2 maanden aan toe een verstoorde relatie. En dat wil ik eigenlijk ook weer niet. Vandaar dat het ook zo lastig is om het maar te negeren.

Maar misschien heb je wel gelijk, gewoon 'accepteren' dat ze pissig zijn en jammer dan. Ik heb dan wel mijn rust, maar dan geen innerlijke rust. Puntje bij paaltje is het gewoon een psychologische afbraak en ik merk het gewoon aan mijn reactie op dat geluid van WhatsApp. Wil dan wel iemand vermoorden bij wijze van. :X }:|
pi_205320047
Je kan ook whatsapp deinstallieren onder het mom van gebrek aan vertrouwen in wat Zuckerberg allemaal met jouw data doet. Zou ik eigenlijk sowieso doen, onafhankelijk van eventuele stress door geluidjes.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 12 juli 2022 @ 19:40:42 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205320122
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 19:14 schreef TechnoCat het volgende:

[..]
Het is vaak de duur van de 'verstoorde relatie' die mij dan ook weer nekt. Kijk, ik wil graag soms een paar dagen geen gezeur. Maar dat betekend niet dat ik mijn ouders, vriendin of familie helemaal niet wil zien. En dat is dan het gevolg. Mijn vriendin (inmiddels mijn vrouw, maar die woont nog in de Filipijnen) heeft gelukkig wel begrip voor dit gevoel, maar mijn ouders absoluut niet. Die leven met 'wraak' in gedachten als je niet tijdig reageert of gewoon een keer 'nee' zegt'. Mijn moeder bv. nu ook, die leeft lekker in haar pensioen, en ik gun haar dat ook van harte, maar ik heb geen zin om 10x per jaar diverse dagen op haar hond te passen. Ik heb geen last van dat dier, maar ik wil die verantwoordelijkheid niet. En als je dan weigert dan breekt weer pleuris uit en dan heb je gelijk weken of zelfs tot 2 maanden aan toe een verstoorde relatie. En dat wil ik eigenlijk ook weer niet. Vandaar dat het ook zo lastig is om het maar te negeren.

Maar misschien heb je wel gelijk, gewoon 'accepteren' dat ze pissig zijn en jammer dan. Ik heb dan wel mijn rust, maar dan geen innerlijke rust. Puntje bij paaltje is het gewoon een psychologische afbraak en ik merk het gewoon aan mijn reactie op dat geluid van WhatsApp. Wil dan wel iemand vermoorden bij wijze van. :X }:|
Nou, eerste wat je nu gaat doen is het geluid uitzetten dus. En laat je ouders maar 2 maanden pissig zijn om niks dan. Als ze zo kinderachtig zijn moet je ze ook maar als een kind benaderen: uitleggen waarom je niet meer zo snel op berichten gaat reageren, en ze in hun sop gaar laten koken als ze daar pissig om zijn. Op een gegeven moment zien ze hopelijk in dat hun reactie de boel niet helpt of verandert.
pi_205320135
Volgens mij zit het probleem overigens vooral bij de omgang met je familie en niet zozeer bij een app als Whatsapp
pi_205320193
Je kunt ook even van je zolderkamer af komen en je moeder even helpen met de boodschappen lui schaap
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 19:49:44 #16
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_205320253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 19:41 schreef Raw85 het volgende:
Volgens mij zit het probleem overigens vooral bij de omgang met je familie en niet zozeer bij een app als Whatsapp
Het is juist het gemakzucht van WhatsApp die het voor sommige mensen heel makkelijk maakt andere mensen lastig te vallen met hun gezeur, en vervolgens gaan klagen en dreigen als je niet tijdig reageert.
pi_205320285
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 19:49 schreef TechnoCat het volgende:

[..]
Het is juist het gemakzucht van WhatsApp die het voor sommige mensen heel makkelijk maakt andere mensen lastig te vallen met hun gezeur, en vervolgens gaan klagen en dreigen als je niet tijdig reageert.
Een heleboel andere mensen hebben weél whatsapp maar toch niet hetzelfde probleem. Dus kennelijk ligt het toch niet puur en alleen an whatsapp zelf?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:03:37 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205320408
Mensen om je heen behandelen je zoals jij ze leert je te behandelen. Ik snap dat dat met je moeder anders voelt, maar dat is het niet. Als jij je notificaties uitzet, je telefoon soms uitzet of gewoon niet meeneemt en duidelijk communiceert dat dit jouw wijze van whatsappgebruik is (als je de plotselinge verandering wil verklaren kan je het bij jezelf leggen en uitleggen als zelfbescherming), dan zullen ze inderdaad eerst zeuren, maar na een tijdje weet iedereen waar ze aan toe zijn.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:21:27 #19
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_205320585
Ik heb vorige maand mijn Whatsapp verwijderd van mijn smartphone. En het is heerlijk.

- Mijn moeder had ik al geblokt op Whatsapp. We konden dus alleen sms'en
- Groepen had ik niet. Wilde ik niet en anders ging ik eruit.
- Voor mijn werk heb ik het ook niet nodig.

Tot nu toe kan ik nog aardig zonder. Benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Alle sociale media heb ik 2 jaar geleden gedeactiveerd. Behalve LinkedIn en Fok. Telegram en Twitter lurk ik ook af en toe. Niet echt actief ofzo.
  Tettenkoning dinsdag 12 juli 2022 @ 21:16:52 #20
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205321376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:46 schreef TechnoCat het volgende:
Vervang tv door smartphone en het is weer helemaal actueel :P
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205321522
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:46 schreef TechnoCat het volgende:
Vooral mijn moeder is een grote 'boosdoener', die zeurt om van alles en nog wat, dit regelen, dat regelen, maar zelf iets doen, ho maar. Maar als je dan niet reageert of nee zegt dan worden ze boos, en dreigen ze je met "pak je weer, pak je terug".

Dit is...vrij bijzonder. Fijn zo'n moeder.

Zoals reeds eerder gezegd in dit topic: conditioneer/heropvoed je sociale kring eens.
pi_205322047
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:21 schreef Plots het volgende:
Ik heb vorige maand mijn Whatsapp verwijderd van mijn smartphone. En het is heerlijk.

Alle sociale media heb ik 2 jaar geleden gedeactiveerd. Behalve LinkedIn en Fok. Telegram en Twitter lurk ik ook af en toe. Niet echt actief ofzo.
Heb je geen zelfbeheersing ofzo?
pi_205323437
Serieus? Ik leg die telefoon, al helemaal in het weekend of als ik aan het werk ben, gerust een paar uur weg.

Laat ze verrotten. Als er iemand overleden is bellen ze wel, en als dat zo is dan is dat ook al gebeurd en kan ik er ook weinig meer aan doen.

Je moet mensen leren hoe ze met jou om mogen gaan. Dat die mensen de fucking audacity hebben om jou dan ook nog te appen ‘waarom reageer je niet’ geeft mij al indicatie dat jouw hoofdberoep blijkbaar deurmat is.
  woensdag 13 juli 2022 @ 06:49:08 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205323443
quote:
maar dan krijg je weer gezeur achteraf "Waarom reageer je niet?
Gewoon zeggen dat ze hun gore kkbek moeten houden en dat je reageert als je zin hebt. Als je dat vaak genoeg doet dan krijg je vanzelf minder berichten dus win-win. Zo heeft mijn moeder al twee weken niet meer geappt omdat ik haar een verlepte heks heb genoemd. Wat een rust.
pi_205323447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:21 schreef Plots het volgende:

Geeft rust he?

Ik heb ook geen social media behalve Instagram (lurkaccount) en Linkedin waar ik eens in het halfjaar inlog.

Als mensen vragen om mijn facebook of insta of snapchat (ook zo’n vertiefd achterlijke app) kijken ze altijd alsof ze water zien branden als ik zeg dat ik het niet heb.

Whatsapp moet ik houden ivm handigheid maar ben daar ook uit het gros van de groepen gegaan en ik antwoord alleen wanneer ik dat wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')