abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205315064
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Tijdje was ook het idee dat als je het te zwaar maakt dat je renners bijna verplicht om doping te gebruiken. Ik geloof daar absoluut niet in (of eigenlijk vooral niet in de reverse: als je het minder zwaar maakt stoppen renners met gebruiken), maar Thierry Gouvenou en de zijnen misschien wel.
De route is al best zwaar dit jaar. De eerste week was ook niet de gemakkelijkste voor de renners denk ik. En ik vind het ook wel logisch om de softere etappe na de rustdag te stoppen ipv meteen de Granon en de Alpe, hoewel de Alpe vermoedelijk ook op donderdag gepland moest worden vanwege de feestdag.

Dus zo'n overgangsetappe is best logisch. Prima dag voor vluchters. Dat soort dagen moeten er ook zijn, en als de klassementsmannen iets willen op de slotklim, dan kan dat op zich best, hoewel ik er weinig van verwacht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:25:18 #27
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205315087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:17 schreef JohnDDD het volgende:
Ik snap jullie niet helemaal hoor. Het kan toch niet altijd feest zijn qua beklimmingen? Woensdag en donderdag zijn hartstikke zwaar.
Een lastige etappe met een pittig begin is een garantie op spektakel de dag na de rustdag. Dan had deze etappe in het midden tussen de 2 zware ritten gekund of als laatste van de 3.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:26:34 #28
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205315105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Tijdje was ook het idee dat als je het te zwaar maakt dat je renners bijna verplicht om doping te gebruiken. Ik geloof daar absoluut niet in (of eigenlijk vooral niet in de reverse: als je het minder zwaar maakt stoppen renners met gebruiken), maar Thierry Gouvenou en de zijnen misschien wel.
Met dat idee moet de 100m hardlopen het cleanste onderdeel in de sport zijn.
pi_205315132
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:25 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Een lastige etappe met een pittig begin is een garantie op spektakel de dag na de rustdag. Dan had deze etappe in het midden tussen de 2 zware ritten gekund of als laatste van de 3.
Tsja, aan de andere kant doen ze ook gewoon 11 kasseienstroken erin, dus wel gek inderdaad dat ze nu opeens medelijden hebben met "zware benen na de rustdag". Tuurlijk, meteen lekker een col van HC vanuit de start was garantie geweest op spektakel. Maar het kan ook wel te maken hebben met het feit dat ze de sprinters tevreden willen houden, die toch al niet veel kansen krijgen deze Tour. Of met het feit dat bepaalde plaatsen vandaag nou eenmaal betaald hebben voor een tourpassage.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:29:32 #30
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205315145
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Tsja, aan de andere kant doen ze ook gewoon 11 kasseienstroken erin, dus wel gek inderdaad dat ze nu opeens medelijden hebben met "zware benen na de rustdag". Tuurlijk, meteen lekker een col van HC vanuit de start was garantie geweest op spektakel. Maar het kan ook wel te maken hebben met het feit dat ze de sprinters tevreden willen houden, die toch al niet veel kansen krijgen deze Tour. Of met het feit dat bepaalde plaatsen vandaag nou eenmaal betaald hebben voor een tourpassage.
In dat tekstje staat precies wat de gedachte erachter is. En dat is een rare redenatie
pi_205315150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Tsja, aan de andere kant doen ze ook gewoon 11 kasseienstroken erin, dus wel gek inderdaad dat ze nu opeens medelijden hebben met "zware benen na de rustdag". Tuurlijk, meteen lekker een col van HC vanuit de start was garantie geweest op spektakel. Maar het kan ook wel te maken hebben met het feit dat ze de sprinters tevreden willen houden, die toch al niet veel kansen krijgen deze Tour. Of met het feit dat bepaalde plaatsen vandaag nou eenmaal betaald hebben voor een tourpassage.
Maar de etappe van vandaag is helemaal geen sprintetappe. Ze konden gewoon over de bergen gaan, maar dat hebben ze bewust vermeden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_205315185
Ik vrees dat Lenni een beetje slachtoffer van z'n eigen sterkte zal zijn. Hij zal ten eerste niet zo maar goedkoop kunnen wegrijden, zeker met die vlakke aanloop. Mocht ie de vlucht halen zullen alle ogen op hem gericht zijn. Hij zal dus wel echt ruim de sterkste uit de kopgroep moeten zijn om dit te kunnen afmaken.
pi_205315220
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]
In dat tekstje staat precies wat de gedachte erachter is. En dat is een rare redenatie
Ja maar geloof je die redenatie? Zeker omdat ie zo raar is? Kijk een Pogacar willen ze niet sparen, maar misschien een Jakobsen of Groenewegen wel, voor het eind van de Tour.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205315224
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:29 schreef Felagund het volgende:

[..]
Maar de etappe van vandaag is helemaal geen sprintetappe. Ze konden gewoon over de bergen gaan, maar dat hebben ze bewust vermeden.
Maar er zijn misschien wel meer sprinters die zullen uitstappen als ze meteen na de rustdag zouden beginnen met een zware bergrit
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:40:01 #35
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205315237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[ afbeelding ]
Thierry Gouvenou heeft in de Tourgids voor iedere etappe een stukje geschreven. Het stukje van vandaag slaat als kut op Dirk.
Deze man heeft nog werk?
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:46:33 #36
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205315281
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:38 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Maar er zijn misschien wel meer sprinters die zullen uitstappen als ze meteen na de rustdag zouden beginnen met een zware bergrit
Het is Tour de France. Als ze geen drempel over komen a la Kenny van Hummel gaan ze maar lekker Ster ZLM Toer rijden...

Renners maken de koers uiteindelijk uiteraard maar als parcoursbouwer is het je taak om een goed parcours neer te leggen waardoor koers gemaakt kan worden.

Vandaag hebben we niets, niets voor sprinters en niets voor de klimmers. Het is ook geen heuveletappe. Het is niets. Morgen starten we met 50km vlak en dan een korte col en dan weer 20km vlak. Dit biedt geen ruimte voor sterk klimmende bruggenhoofden. Want na Galibier heb je een lange afdaling en dan een stukje vallei. Dat wordt dus wachten tot du Granon.

Etappe 12 start uitstekend met Galibier (kijk eens aan), dan heb je Col de la Croix Fer na een stukje vallei (oke vooruit) en dan heb je weer een stuk vallei van 30km naar Alpe d'Huez. Dit is dan wel oke want de helpers kunnen ervandoor op Galibier, dan heb je koers. UAE moet er dan al achteraan of ze laten het lopen met risico dat je op Croix de la Fer aanvallen krijgt.

Het is ook de opeenvolging van etappes die het zwaar maakt en ruimte biedt voor afhaken van de renners. Vandaag is het niet zwaar. Morgen wordt er gewacht tot du Granon...
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:48:11 #37
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_205315290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:24 schreef crv het volgende:

[..]
idd morgen en overmorgen ook al van die suffe routes neergelgd
De alpenritten zijn dit jaar weinig inspiratievol idd. Sowieso worden de zuidelijke alpen al jaren genegeerd, waardoor je de hele tijd dezelfde beklimmingen hebt.
pi_205315306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het is Tour de France. Als ze geen drempel over komen a la Kenny van Hummel gaan ze maar lekker Ster ZLM Toer rijden...

Renners maken de koers uiteindelijk uiteraard maar als parcoursbouwer is het je taak om een goed parcours neer te leggen waardoor koers gemaakt kan worden.

Vandaag hebben we niets, niets voor sprinters en niets voor de klimmers. Het is ook geen heuveletappe. Het is niets. Morgen starten we met 50km vlak en dan een korte col en dan weer 20km vlak. Dit biedt geen ruimte voor sterk klimmende bruggenhoofden. Want na Galibier heb je een lange afdaling en dan een stukje vallei. Dat wordt dus wachten tot du Granon.

Etappe 12 start uitstekend met Galibier (kijk eens aan), dan heb je Col de la Croix Fer na een stukje vallei (oke vooruit) en dan heb je weer een stuk vallei van 30km naar Alpe d'Huez. Dit is dan wel oke want de helpers kunnen ervandoor op Galibier, dan heb je koers. UAE moet er dan al achteraan of ze laten het lopen met risico dat je op Croix de la Fer aanvallen krijgt.

Het is ook de opeenvolging van etappes die het zwaar maakt en ruimte biedt voor afhaken van de renners. Vandaag is het niet zwaar. Morgen wordt er gewacht tot du Granon...
In die vallei morgen kan er ook van alles gebeuren hoor. Stel dat Roglic ervandoor gaat.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:01:03 #39
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_205315410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vandaag hebben we niets, niets voor sprinters en niets voor de klimmers. Het is ook geen heuveletappe. Het is niets.
En toch gaat er wel iemand winnen vandaag. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk type renner er gaat komen bovendrijven.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:02:18 #40
194695 franklop
Fran knock
pi_205315426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
En toch gaat er wel iemand winnen vandaag. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk type renner er gaat komen bovendrijven.
Ik heb wel 9 kanshebbers voor vandaag
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_205315447
Heeft Chris Horner een overdosis bietensap gezopen, is zijn vrouw of dochter bepoteld door Van Aert en is Dennis Rohan zijn beste vriend? Hééél rare visie van deze ouwe gekkerd:

pi_205315480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
En toch gaat er wel iemand winnen vandaag. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk type renner er gaat komen bovendrijven.
Misschien toch weer een Van Aert in de sprint :o
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205315505
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
De route is al best zwaar dit jaar. De eerste week was ook niet de gemakkelijkste voor de renners denk ik. En ik vind het ook wel logisch om de softere etappe na de rustdag te stoppen ipv meteen de Granon en de Alpe, hoewel de Alpe vermoedelijk ook op donderdag gepland moest worden vanwege de feestdag.

Dus zo'n overgangsetappe is best logisch. Prima dag voor vluchters. Dat soort dagen moeten er ook zijn, en als de klassementsmannen iets willen op de slotklim, dan kan dat op zich best, hoewel ik er weinig van verwacht.
Ben het op zich wel met je eens hoor. En als ik naar de ritten kijk is er in ieder geval verscheidenheid. Niet belachelijk veel vlakke sprintritten, niet steeds dezelfde heuvelaankomst. We worden enigszins beïnvloed doordat we op dit moment twee renners hebben die belachelijk allround zijn, en daardoor op een verscheidenheid aan aankomsten kunnen winnen.

Waar ik de irritatie wel kan begrijpen is de geforceerde suspens door te wachten met bergetappes. We zijn nu op dag 12 van de Tour (oké, etappe 10), en er is nog geen échte bergrit geweest.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:08:48 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205315508
twitter
pi_205315512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Ben het op zich wel met je eens hoor. En als ik naar de ritten kijk is er in ieder geval verscheidenheid. Niet belachelijk veel vlakke sprintritten, niet steeds dezelfde heuvelaankomst. We worden enigszins beïnvloed doordat we op dit moment twee renners hebben die belachelijk allround zijn, en daardoor op een verscheidenheid aan aankomsten kunnen winnen.

Waar ik de irritatie wel kan begrijpen is de geforceerde suspens door te wachten met bergetappes. We zijn nu op dag 12 van de Tour (oké, etappe 10), en er is nog geen échte bergrit geweest.
Alles natuurlijk zodat een type Alaphilippe of Van Aert op zo'n parcours misschien tot morgen de gele trui had kunnen behouden ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205315530
Ik kan me ook wel etappes herinneren met een heel mooi parcours, maar waar het peloton heel rustig en gezamenlijk de bergen over gingen. Een mooi parcours garandeert dus ook niet alles. Dat gezegd hebbende, ben ik het er wel mee eens dat het vandaag wel wat spannender kon.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:12:36 #47
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_205315541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Waar ik de irritatie wel kan begrijpen is de geforceerde suspens door te wachten met bergetappes. We zijn nu op dag 12 van de Tour (oké, etappe 10), en er is nog geen échte bergrit geweest.
Ik vond La Planche wel een échte bergrit, zij het een ietwat afgezaagde.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:19:28 #48
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205315602
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik vond La Planche wel een échte bergrit, zij het een ietwat afgezaagde.
Een Unipuerto van 7 kilometer maakt een etappe zeker geen bergrit
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:29:45 #49
194695 franklop
Fran knock
pi_205315676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:19 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Een Unipuerto van 7 kilometer maakt een etappe zeker geen bergrit
De dames rit is op papier meer een bergritje nog
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 11:36:29 #50
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205315722
De renners maken de koers, maar je moet ze als parcoursbouwers zoveel mogelijk handvatten geven om de koers te kunnen maken.

Dit mag op een tegeltje boven het bed van Thierry komen te hangen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')