Mag van mijn vriendin wel, maar niet super happig.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:44 schreef Piger het volgende:
Ben benieuwd wat de meningen vanuit de partnerperspectief is, als het gaat om spermadonoren.
Schijnbaar is er in Nederland bijvoorbeeld een tekort.
Dus wat vinden de vrouwen? (en welke ervaringen hebben de evt. mannen die gedoneerd hebben)
Volgende situatie's.
1. Je hebt een vriend/man met evt. kinderen
Wat zou je er van vinden als je vriend/man spermadonor zou worden?
2. Je krijgt een relatie met een man (wellicht met evt. kinderwens). Je krijgt van hem te horen dat hij in het verleden sperma heeft gedoneert. Wat doe je? Is dit een reden om de relatie te verbreken?
Ja context kan voor iedereen anders zijn.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:51 schreef Seven. het volgende:
Ik zou wel de volledige context willen. Gaat het om een bekende donor of niet (anoniem kan sowieso niet meer in NL). En welke rol speel je als bekende donor in het leven van de wensmoeder en haar kind?
En verder natuurlijk uitsluiten dat het niet om een creep met onzuivere motivatie gaat, zoals een incel die geen andere opties heeft om voort te planten.
Mits zuivere intenties: pluspunt. Mijn zoon is mede mogelijk gemaakt door een onbekende, niet-anonieme donor.
Hoe kwam je bij dat gesprek?quote:[ afbeelding ] Op maandag 11 juli 2022 23:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mag van mijn vriendin wel, maar niet super happig.
[..]
In dat geval zou ik dus wel vragen wat hem bewoog om te doneren. Als mij dat zuiver in de oren klinkt, dan geen probleem om een relatie mee aan te gaan. En ook als je al in een relatie zit: ik zie er niet zo'n probleem in. Je weet dat er dan vroeg of laat iemand contact op kan nemen, daar geef je je partner gewoon de ruimte in.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:56 schreef Piger het volgende:
[..]
Ja context kan voor iedereen anders zijn.
Maar laat het gewoon de semi-anonieme donor zijn conform NL'se regels. Dus geen bekende, gewoon om 1 of meerdere stelletjes in Nederland blij te maken.
Heb het altijd zelf wel op een lijstje gehad eigenlijk, ook omdat het best vaak in het nieuws kwam van die tekorten.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 00:01 schreef Piger het volgende:
[..]
Hoe kwam je bij dat gesprek?
Aangezien je er zelf geen behoefte aan hebt, dat je vriendin al wel heeft aangegeven dat het oke is?
Je wil geen incel treffen op een date, dat gun je geen enkele vrouwquote:Op maandag 11 juli 2022 23:56 schreef Piger het volgende:
Overigens maakt de motivatie van die incel eigenlijk veel uit?
(wat voor jou zelf natuurlijk niet zo relevant is, want dat zal dus nooit je partner of toekomstige partner zijn)
Ja ik vind het biologische stuk zelf wat minder belangrijk. Gevoelsmatig zijn het dan niet mijn kinderen. Beetje zoals bloed doneren. Maar inderdaad interessant hoe iedereen er in werkelijkheid over denkt. Real life vinden mensen met partner moeilijk over te praten. Wellicht omdat ze er zelf niet samen over hebben gehad?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:42 schreef LXIV het volgende:
Veel vrouwen vinden het toch niet fijn als een andere vrouw zwanger van je is. Vooral niet als hun eigen kinderwens onvervuld is.
Bij mij heeft het wel wat trubbles opgeleverd. Terwijl het al gebeurd was voordat ik die nieuwe partner leerde kennenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:25 schreef Piger het volgende:
[..]
Ja ik vind het biologische stuk zelf wat minder belangrijk. Gevoelsmatig zijn het dan niet mijn kinderen. Beetje zoals bloed doneren. Maar inderdaad interessant hoe iedereen er in werkelijkheid over denkt. Real life vinden mensen met partner moeilijk over te praten. Wellicht omdat ze er zelf niet samen over hebben gehad?
Maar ben wel benieuwd of het een reden kan zijn om een relatie niet voort te zetten (dus nieuwe partner die reeds heeft gedoneerd)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |