abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205286270
De nazi praktijken bij grote online bestelplatforms stijgt wel tot zorgwekkende proporties.

1: Boek je hotel bij locatie A die overboekt is
2: Boek je hotel bij locatie B omdat A overboekt is (prijsverschil van 40 euro)
3: Prijsverschil krijg je bijgeschreven als tegoed die je kan uitbetalen door creditcard gegevens in te voeren
4: Hotel op locatie B voldeed niet aan de verwachtingen, en kreeg daardoor een tegoed van 20 euro)

Dus dan wil je een uitbetaling doen.. kom je erachter dat booking.com een onderscheid maakt tussen 2 soorten vergoedingen, een reistegoed en een cashtegoed. En aangezien ik geen creditcard heb, ben ik genoodzaakt dit tegoed te spenderen op hun platform.

En je raadt het al, zo'n reistegoed kan je alleen maar gebruiken op de website van booking.com en is maar 1 jaar geldig.

Dit is dus het nieuwe NSB businessmodel om geld eigenhandig van klanten weg te sluizen. Want stel voor dat ik 85 jaar oud ben en ik volgende week kom te overlijden, dan wordt hier dus gewoon op een duivelse manier over nagedacht. Het risico dat iemand overlijdt, is immers een lucratieve speculatie.

Stel namelijk maar eens voor dat jij t.z.t. op 30 verschillende online platforms een tegoed heb staan van een paar 100 of zelfs een paar 1000 euro. Online platforms fungeren als een bank, en als je dood bent is het geld foetsie.

Ik kan hier echt zo boos om worden.

Oja, en je kan ook kiezen voor de optie "betaal later" via klarna.
Maar als je denkt dat je je openstaande betaling met een booking.com tegoed kan betalen, kom je mooi bedrogen uit! Neeeee want dan heb je als consument plotseling een contractuele afspraak met een 3e partij.

[ Bericht 0% gewijzigd door VersKers op 09-07-2022 15:10:48 ]
pi_205286281
Maar wat moet je in een hotel geen vieze kont praktijken toch
  zaterdag 9 juli 2022 @ 15:09:55 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205286297
booking.com is dan ook al meerwijls moreel verot gebleken de afgelopen jaren, gebruik dan een ander platform...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205288761
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 15:09 schreef FlippingCoin het volgende:
booking.com is dan ook al meerwijls moreel verot gebleken de afgelopen jaren, gebruik dan een ander platform...
Is met afstand de beste optie voor dit.
pi_205288778
Ik zie het probleem niet?
Zo werkt bijna elk bedrijf. Bij heel veel bedrijven krijg je alleen een tegoed op hun eigen site/kaart.
Je mag allang blij zijn dat je geld krijgt lol.
En in de meeste situaties had je alsnog gewoon geld gekregen, als je een creditcard had.
Het niet hebben van een creditcard is typisch Nederlands, daar kan Booking weinig aan doen.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 19:24:54 #6
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205289152
Daarom gewoon je boeken kopen bij de Bruna.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Tettenkoning zaterdag 9 juli 2022 @ 19:38:58 #7
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205289257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 18:48 schreef bianconeri het volgende:
Het niet hebben van een creditcard is typisch Nederlands, daar kan Booking weinig aan doen.
Zo typisch Nederlands is het nu ook weer niet...
quote:
Populariteit creditcard wereldwijd in kaart gebracht

Nederland staat over het algemeen niet bekend als een land waar de creditcard een erg populair betaalmiddel is. Per werkend persoon heeft men in ons land gemiddeld 0,74 creditcards in bezit. Maar hoe zit dat eigenlijk met onze buurlanden en andere landen in de wereld?

Aantal creditcards per persoon
Het aantal creditcards dat men gemiddeld per persoon heeft, verschilt sterk per land. Hieronder een wereldkaart met de onderzochte landen en het gemiddeld aantal creditcards per werkzaam persoon.

Europa
Bij onze directe buurlanden (paarse kleur) ligt het aantal creditcards per werkzaam persoon dicht bij elkaar, namelijk tussen de 0,50 en 1,00. In Spanje, Zwitserland en Portugal ligt dit aantal juist fors hoger dan in Nederland. In Spanje bijvoorbeeld heeft een werkzaam persoon gemiddeld 2 of 3 creditcards. Volgens een marktanalyse van het Britse FCA (Financial Conduct Authority) heeft dat te maken met het feit dat de creditcard vaak wordt gebruikt in plaats van een bankpas voor grotere betalingen. Daarnaast is er een direct verband tussen het aantal creditcards per persoon en de gemiddelde schuld per consument. Zo blijkt uit de analyse van de FCA dat consumenten in Spanje en Portugal gemiddeld vaker schulden hebben dan in Noord-Europese landen.

Een eerder panelonderzoek gaf al aan hoe het komt dat de creditcard in ons land nog niet is uitgegroeid tot een veelgebruikt betaalmiddel.

https://www.creditcard.nl(...)jd-in-kaart-gebracht
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  zaterdag 9 juli 2022 @ 19:57:11 #8
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_205289396
Ik zeg het nog 1x:
Hotel zoeken op booking
Hotel boeken op de site van het hotel zelf.

Waarom?

-Goedkoper
-Je steunt die flikkers van booking niet
-Je maakt het hotel blij
pi_205289486
Wat een klacht zeg :')

Welke open deur volgt hierna? “Banken verdienen aan mijn hypotheek!!1!! Kk flikkers”?
pi_205289741
Geen Black Amex hebben:')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zaterdag 9 juli 2022 @ 20:44:37 #11
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_205289855
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:38 schreef Nine. het volgende:

[..]
[..]

Hoeveel is geel/taiwan?
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 22:56:08 #12
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_205292312
Ik zoek hotels uit op booking.com en aarna boek ik via hun eigen website

Goedkoper
beter service
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_205293310
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:38 schreef Nine. het volgende:

[..]
[..]

Om geen creditcard te hebben?
Nou best wel. De meeste landen gebruiken bv Maestro niet.
En zoals je daar aanhaalt zit NL op 0.74 creditcards per Nederlander.
pi_205293315
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:57 schreef VarkensHart het volgende:
Ik zeg het nog 1x:
Hotel zoeken op booking

Waarom?

-Goedkoper
-Je maakt het hotel blij
Hotel via Booking is goedkoper. Ik check andersom altijd, maar heb nog nooit gehad dat hotel goedkoper was. Bijna altijd duurder.
Ik steun dan dus ook liever Booking hoor. Geven mij veel korting.
pi_205293321
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zoek hotels uit op booking.com en aarna boek ik via hun eigen website

Goedkoper
beter service
Niet goedkoper, Booking is goedkoper.
pi_205293787
Voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten en gaan lopen eisen, zeiken en klagen omdat je geen fatsoenlijke bankpas hebt :')
pi_205293901
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niet goedkoper, Booking is goedkoper.
Nee.

Altijd via de site van het hotel zelf. Is hetzij goedkoper, hetzij beter aanbod voor dezelfde prijs.
pi_205294518
quote:
Ik zeg het nog 1x:
Hotel zoeken op booking

Waarom?

-Goedkoper
-Je maakt het hotel blij
Niet als je Genius voordeel hebt bij Booking.
Ik zit nu op niveau 3 en dan krijg je meestal 10-30% korting op je boeking en soms ook nog een upgrade naar een grotere kamer of een gratis ontbijt.
Ik probeerde jouw strategie ook toe te passen, maar via het hotel direct is vaak echt duurder omdat ik dan die Genius voordelen mis.
pi_205294598
quote:
Ik zeg het nog 1x:
Hotel zoeken op booking

Waarom?

-Goedkoper
-Je maakt het hotel blij
dit doe ik en meestal is booking goedkoper hoor
pi_205295497
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 03:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee.

Altijd via de site van het hotel zelf. Is hetzij goedkoper, hetzij beter aanbod voor dezelfde prijs.
Komt wellicht omdat ik Genius heb bij Booking, maar bij mij is hotel echt nooit goedkoper.
Hooguit gelijk en dan niet voor een beter aanbod.
pi_205295538
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Komt wellicht omdat ik Genius heb bij Booking, maar bij mij is hotel echt nooit goedkoper.
Hooguit gelijk en dan niet voor een beter aanbod.
Ik heb ook genius-korting, maar die geldt altijd maar voor een deel van de hotels. En meestal dan niet bij het hotel dat ik wil. En ook met genius-korting is het via het hotel vaak nog goedkoper.

Voorbeelden zijn Ibis en Motel One. Bij beide kun je 'lid worden' (is niks anders dan je email-adres opgeven en een extra vinkje zetten bij je boeking) en dan krijg je bij Ibis 10% korting. Zonder die korting is Booking wel dezelfde prijs. Als lid bij Motel One krijg je gratis een fles water op de kamer, een late checkout, eenmalig een gratis ontbijt en ik meen nog wat andere dingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2022 11:50:57 ]
pi_205295544
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb ook genius-korting, maar dat is meestal dan niet bij het hotel dat ik wil. En ook met genius-korting is het via het hotel vaak nog goedkoper.

Voorbeelden zijn Ibis en Motel One. Bij beide kun je 'lid worden' (is niks anders dan je email-adres opgeven en een extra vinkje zetten bij je boeking) en dan krijg je bij Ibis 10% korting. Zonder die korting is Booking wel dezelfde prijs. Als lid bij Motel One krijg je gratis een fles water op de kamer, een late checkout, eenmalig een gratis ontbijt en ik meen nog wat andere dingen.
Gratis een fles water op je kamer :')
Water stroomt gratis uit je kraan :')

Nog nooit meegemaakt en ik kijk ook bewust naar hotels die qua prijs het beste zijn. Het zijn vaak goede hotels waar je Genius korting krijgt. Ik hoef niet zo zeer in een bepaalde keten te zitten.
pi_205295611
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Gratis een fles water op je kamer :')
Water stroomt gratis uit je kraan :')

Nog nooit meegemaakt en ik kijk ook bewust naar hotels die qua prijs het beste zijn. Het zijn vaak goede hotels waar je Genius korting krijgt. Ik hoef niet zo zeer in een bepaalde keten te zitten.
Het zijn voorbeelden van ketens waarvoor dit altijd geldt, maar individuele hotels doen het ook op die manier. Ik zit bij voorkeur ook niet in een Ibis.

Het boetiekhotel is Lissabon waar ik was, doet het op basis van arrangementen: kijk je strikt naar de prijzen per nacht, dan is het via het hotel niet goedkoper. Kijk je naar arrangementen, dan scheelt het opeens wel. Terwijl een arrangement niks anders hoeft te zijn dan bijvoorbeeld minimaal twee nachten verblijf, inclusief ontbijt.

Het is nu in veel landen verboden, maar vroeger moest je als hotel contractueel met Booking afspreken dat je je kamers nergens anders goedkoper aan zou bieden dan via Booking. Hotels werkten daar omheen, door dit soort constructies te bedenken.

Het is ook logisch dat het goedkoper is via het hotel zelf en beide partijen (klant en hotel) profiteren daarvan: we delen dan de commissie die het hotel anders aan een boekingsplatform had moeten betalen. En die percentages zijn heel fors.
pi_205295642
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:58 schreef Sodemieters het volgende:

Het is ook logisch dat het goedkoper is via het hotel zelf en beide partijen (klant en hotel) profiteren daarvan: we delen dan de commissie die het hotel anders aan een boekingsplatform had moeten betalen. En die percentages zijn heel fors.
Heel logisch want ze zullen toch Booking moeten betalen, en toch vind ik het nergens goedkoper dan op Booking.
pi_205303894
Genius korting _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')