abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205296554
quote:
Pfizer en Moderna zijn ver met nieuwe booster tegen nieuwe omikronvarianten
Achter de schermen staan vaccinologen en farmaceuten al dik twee jaar op scherp. Wanneer duikt er een nieuwe variant van het coronavirus op? Wat is het precies voor variant? En misschien wel de belangrijkste vraag: werken de vaccins tegen die variant?

Om die laatste vraag meteen te beantwoorden: wereldgezondheidsorganisatie WHO constateerde afgelopen vrijdag dat de coronavaccins aangepast moeten worden voor de omikronvarianten die nu rondgaan.

Want, zeggen virologen, de huidige vaccins werken iets minder goed tegen omikron BA.4 en BA.5. ,,Dat is niet zo verwonderlijk, want we werken al anderhalf jaar met dezelfde vaccins en virussen muteren onder antistoffen vandaan. Bovendien zijn de BA4 en BA.5 varianten zeker niet de laatste waar we mee te maken zullen krijgen”, verklaart Ab Osterhaus.

Uit cijfers van het RIVM blijkt dat mensen die alleen de eerste twee prikken tegen het coronavirus kregen nauwelijks meer beschermd zijn. Ongeveer een jaar na de prikken is de zogeheten vaccineffectiviteit gedaald naar 0 procent. Bij mensen die een boosterprik kregen, beschermt het vaccin voor 63 procent tegen opname in het ziekenhuis en 74 procent tegen opname op de intensive care. Voor 60-plussers die al een vierde prik haalden, liggen die percentages op respectievelijk 77 en 80.

Winst te behalen voor milde ziekte
,,De huidige vaccins beschermen redelijk goed tegen ernstige ziekte. Maar er is vooral winst te behalen voor milde ziekte. Dan neemt de bescherming sneller af”, zegt Leonoor Wijnans, klinisch beoordelaar bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG), de Nederlandse medicijnautoriteit.

BioNTech-Pfizer en Moderna zijn al ver met de ontwikkeling van een nieuwe booster die beter tegen de omikronvarianten beschermt. Het CBG kijkt op dit moment al mee met de onderzoeken naar de aangepaste medicijnen. ,,Ze testen nu vaccins waaraan de omikronstam is toegevoegd. Wij beoordelen steeds de data die ze aanleveren”, verklaart Wijnans.

De farmaceuten proberen een vaccin te maken dat meer varianten van het coronavirus aanpakt. Ze proberen bescherming tegen de omikronvarianten toe te voegen aan de vaccins die er al zijn, gebaseerd op de zogenoemde Wuhan-stam, naar het coronavirus zoals dat uit China overwaaide. ,,De farmaceuten zetten in op een breder werkend vaccin. Ik denk dat dat goed is. Je weet niet of er nog een andere variant komt”, constateert emeritus hoogleraar vaccinologie Ben van der Zeijst.
https://www.bndestem.nl/b(...)nvarianten~adbf9bfe/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 juli 2022 @ 13:41:21 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205296570
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Winst te behalen
Dit deel klopt iig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205297684
De vaccinboeren willen lekker cashen komende herfst/winter.
pi_205297921
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 14:58 schreef Jed1Gam het volgende:
De vaccinboeren willen lekker cashen komende herfst/winter.
Uiteraard, een elke booster die ze verpatsen is weer ±20 eurotjes (minus innovatie en productiekosten) op de bank.
Hoe langer je dat concept vol kunt houden, hoe beter voor het banksaldo op de lange termijn.

Voorlopig is het in elk geval zo dat de deskundigen nog wel even door willen vaccineren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:40:20 #105
236264 crew  capricia
pi_205299698
twitter

Ben benieuwd of ze het echt significant beter gaan doen dit najaar. Met de FFP2 mondkapjes.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:48:23 #106
236264 crew  capricia
pi_205299815
En in GB moeten de mondkapjes in een een bepaalde regio weer uit de mottenballen gehaald worden in de zorg:
twitter

quote:
The NHS will enforce mask wearing again amid huge increases of Covid infections in hospitals, a leaked letter reveals.

Staff, patients and visitors will be asked to wear masks within all NHS hospitals, GP practices and dentists in the Midlands, according to the letter seen by The Independent.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205299920
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:48 schreef capricia het volgende:
En in GB moeten de mondkapjes in een een bepaalde regio weer uit de mottenballen gehaald worden in de zorg:
[ twitter ]
[..]

Zolang het alleen in de zorg is, prima lijkt me, dat is ook wel een plek waar het nut heeft.

quote:
“As a result of this, we are advising that, in line with [UK Health Security Agency] UKHSA guidance, all providers review their mask wearing guidance with a view to moving back towards universal mask wearing for staff. This includes colleagues in primary care settings.”
In NL adviseren ze dat ook in bepaalde zorginstellingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:58:24 #108
236264 crew  capricia
pi_205299941
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zolang het alleen in de zorg is, prima lijkt me, dat is ook wel een plek waar het nut heeft.
[..]
In NL adviseren ze dat ook in bepaalde zorginstellingen.
Het zijn in elk geval meer maatregelen dan NL treft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205300263
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk echt wel dat hij van plan was om het netjes te houden conform de geldende maatregelen. Maar zoiets is bij zo’n gelegenheid vrijwel niet te doen natuurlijk, dat had hij kunnen bedenken van tevoren. En ook dat hij in de spotlights stond en de kans dat er iemand graag wilde vastleggen dat het mis is, had hij ook kunnen incalculeren.
Daar geloof ik dus he-le-maal niets van. Ik denk niet dat politici bewust en met een duivels genoegen de coronamaatregelen overtreden, ik denk echter wel dat de (nota bene door hen zelf opgestelde) regels hen gewoonweg totaal niet interesseerden. (en interesseren)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205300482
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:40 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Ben benieuwd of ze het echt significant beter gaan doen dit najaar. Met de FFP2 mondkapjes.
Dat is al lange tijd verplicht in Italie en wanneer hebben ze het nou significant beter gedaan?
  zondag 10 juli 2022 @ 17:49:21 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205300739
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 17:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat is al lange tijd verplicht in Italie en wanneer hebben ze het nou significant beter gedaan?
Een masker alleen in de trein heeft echt 0,0 nut als het op andere openbare plekken niet meer wordt gedragen. Dit is pure symboolpolitiek en dat ook nog eens voor een virus wat amper nog impact heeft op de samenleving. Als corona echt nog zo gevaarlijk was dan hadden de ziekenhuizen nu vol moeten liggen in andere landen na maanden zonder maskers in het OV. Maar ze laten die politici gewoon hun gang gaan met hun waardeloze beleid.
pi_205301140
twitter

Je vraag je af of het nog goed komt met mensen zoals deze. Misschien kan hij beter niet naar een dergelijk event gaan
pi_205301145
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 17:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zonder kapjes was het nog veel erger geweest daar.

Zo. Zie maar eens te bewijzen dat ik dat fout heb!
pi_205301625
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 18:26 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Je vraag je af of het nog goed komt met mensen zoals deze. Misschien kan hij beter niet naar een dergelijk event gaan
Christ, uit nieuwsgierigheid even die dude gecheckt maar echt, dit komt niet meer goed hoor:

"I will tell (not ask) people to keep away from me or wear a mask. When someone ignores that demand and assault me by continuing to breathe close to me when I'm unmasked, I might use force to defend my health.
Respecting someone's choice to willfully endanger others is ludicrous"
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_205301679
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:19 schreef josja het volgende:

[..]
Christ, uit nieuwsgierigheid even die dude gecheckt maar echt, dit komt niet meer goed hoor:

"I will tell (not ask) people to keep away from me or wear a mask. When someone ignores that demand and assault me by continuing to breathe close to me when I'm unmasked, I might use force to defend my health.
Deze crisis heeft goed laten zien hoeveel idioten er al rond liepen. Maar ook hoeveel idioten er gecreëerd zijn door al die Corona paniek.
pi_205301686
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:19 schreef josja het volgende:

[..]

Da's gewoon een zerocovidian die iets hoger op de radicalisatietrap staat als Ginny Mooy. :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205301766
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Deze crisis heeft goed laten zien hoeveel idioten er al rond liepen. Maar ook hoeveel idioten er gecreëerd zijn door al die Corona paniek.
Ja inderdaad. En het blijft me verbazen, als ik al die twitterdraadjes moet geloven zijn er nog ontelbare mondkapjesaanhangers, maar ik zie nooit meer iemand. Nou ja, 1 oud dametje die ik altijd bij de appie tegenkom, maar dat is het dan ook.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 19:38:40 #118
408813 crew  trein2000
pi_205301818
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 18:26 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

twitter

Deze wap wil geweld gaan gebruiken zelfs.
zie email 27 oktober
pi_205301867
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:35 schreef josja het volgende:

[..]
Ja inderdaad. En het blijft me verbazen, als ik al die twitterdraadjes moet geloven zijn er nog ontelbare mondkapjesaanhangers, maar ik zie nooit meer iemand. Nou ja, 1 oud dametje die ik altijd bij de appie tegenkom, maar dat is het dan ook.
Dat zijn vooral ''aanhangers'' als de hele bevolking de sjaak is en er eentje op moet. En ook dan willen ze vooral zelf beschermt worden. Als ze zo graag anderen zouden beschermen zouden ze er nu inderdaad ook al eentje opzetten.
pi_205301960
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Alsof zo'n cuck ook maar iets kan doen 10.gif
pi_205301976
Triest die linkse wokies. Extreem vatbaar voor een sausje van propaganda.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 19:51:34 #122
236264 crew  capricia
pi_205301978
quote:

[..]
Zijn dat NLers?
Want andere delen van de wereld zitten in een andere fase/kennen andere gebruiken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 juli 2022 @ 20:43:52 #123
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_205302369
quote:

[..]
Ik zag 2 mannen in de appie met ffp2 maskers. Zouden toeristen kunnen zijn.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 21:48:04 #124
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205302965
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Hahaha. Oke maar wacht. Deze pipo wil dus niemand in zijn buurt hebben zonder maskertje op. Want hij is als de dood (letterlijk) om besmet te raken blijkbaar...?

Maar om die "gezondheid" te beschermen wilt ie wel close-range met iemand op de vuist gaan, al schreeuwend en hijgend op elkaar etc (want dat is hoe dat dan gaat).
:')

zondag 10 juli 2022 @ 21:54:11 #125
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_205303051
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:43 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Ik zag 2 mannen in de appie met ffp2 maskers. Zouden toeristen kunnen zijn.
De laatste maand worden het meer en meer mensen met maskers op. Stoort me niet ofzo, iedereen doet waar ie zich fijn hij voelt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')