abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 22:08:52 #51
236264 crew  capricia
pi_205291406
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook dat kon je zien aankomen ja.
Ik wilde je 2 jaar na dato toch nog even gelijk geven. :D _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205291441
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]
De avondklok was wéér later. Die ging voor 'maar' 90 euro. :D Dus geen strafblad.

True, maar als die 390+strafblad niet was gereduceerd had de avondklok gewoon dezelfde boete gehad.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 22:17:19 #53
408813 crew  trein2000
pi_205291594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
True, maar als die 390+strafblad niet was gereduceerd had de avondklok gewoon dezelfde boete gehad.
Ja hoor. Alhoewel je ook al wel zag dat rechters hem gewoon niet oplegden maar hem zelf al verlaagden naar onder die 100 euro.
zie email 27 oktober
pi_205291664
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 16:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Laatste “nieuws”, maar oh wat waren we egoïstisch en wouden we oma vermoorden.
Tja ik sta hier niet van te kijken eigenlijk. Zat mensen ook die hier voor gewaarschuwd hadden. Leuk plaatje nog om te zien hoeveel schade is veroorzaakt in verschillende landen.

Ik hoop dat er heel wat mensen langzaam gaan denken over alle schade die ze hebben aangericht. Waarschijnlijk meer dan het virus ooit kon aanrichten.
pi_205291877
Haha wtf Centaurus komt eraan. Gevaarlijk dan de Carnotaurus.
PWBF
  zaterdag 9 juli 2022 @ 22:53:47 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205292265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:35 schreef Nielsch het volgende:
Moeten we weer de loopgraven in?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 23:02:12 #57
408813 crew  trein2000
pi_205292417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Tja ik sta hier niet van te kijken eigenlijk. Zat mensen ook die hier voor gewaarschuwd hadden. Leuk plaatje nog om te zien hoeveel schade is veroorzaakt in verschillende landen.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat er heel wat mensen langzaam gaan denken over alle schade die ze hebben aangericht. Waarschijnlijk meer dan het virus ooit kon aanrichten.
Beetje een raar kaartje. Wat is de bron?
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 23:03:35 #58
236264 crew  capricia
pi_205292440
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Moeten we weer de loopgraven in?
Dat ding verspreidt zich zo snel, dat er geen maatregel tegen opgewassen is.
Centaurus klinkt toch ook gewoon als een eindbazen-variant. :D

[ Bericht 36% gewijzigd door capricia op 09-07-2022 23:09:07 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 23:46:18 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205292941
.... en dat is Cut ... laat de waanzin maar weer over het land heenkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205293197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat wordt nooit erkent...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205293266
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Beetje een raar kaartje. Wat is de bron?
twitter

Kaartje is van Unesco.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 00:25:51 #62
236264 crew  capricia
pi_205293297
Ik vind het altijd een beetje lastig met die kaartjes. Ook bijv dat wij een héél strenge lockdown gehad hebben enzo. Terwijl je nog van alles mocht, maar bepaalde zaken ontraden werden.
Tja.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205293314
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:25 schreef capricia het volgende:
Ik vind het altijd een beetje lastig met die kaartjes. Ook bijv dat wij een héél strenge lockdown gehad hebben enzo. Terwijl je nog van alles mocht, maar bepaalde zaken ontraden werden.
Tja.
Het verschil tussen een open en gesloten school is vrij duidelijk lijkt me. Want dat gebruiken ze aangezien veel landen die er tussen staan wel online les hebben gegeven maar dat is gewoon voor veel kinderen niet echt super.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 00:28:13 #64
408813 crew  trein2000
pi_205293320
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:25 schreef capricia het volgende:
Tja.
Het begint al bij definities, wat is een schoolclosure? Basisschool? Middelbare? Alleen open voor kwetsbaren? Bepaalde groen wel bepaalde niet? Halve klassen? Mondkapjes? Alleen les in de school?

Je kunt de werkelijkheid niet in een kaartje vatten.
zie email 27 oktober
pi_205293327
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het begint al bij definities, wat is een schoolclosure? Basisschool? Middelbare? Alleen open voor kwetsbaren? Bepaalde groen wel bepaalde niet? Halve klassen? Mondkapjes? Alleen les in de school?

Je kunt de werkelijkheid niet perfect in een kaartje vatten.
Fixed that for ya.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 00:29:24 #66
408813 crew  trein2000
pi_205293335
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het verschil tussen een open en gesloten school is vrij duidelijk lijkt me. Want dat gebruiken ze aangezien veel landen die er tussen staan wel online les hebben gegeven maar dat is gewoon voor veel kinderen niet echt super.
Zo duidelijk vind ik dat helemaal niet. Als jij de helft van de tijd mag komen, is de school dan open of dicht? Als jij alleen maar theorievakken mag volgen terwijl een significant deel van je opleiding praktijk is, wat dan?

En zo kan ik nog tig grijstinten verzinnen.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 00:32:17 #67
236264 crew  capricia
pi_205293367
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je kunt de werkelijkheid niet in een kaartje vatten.
Ja dit dus.
Begrijp dat voortgezet onderwijs en hoger veel meer online les heeft moeten volgen dan bij basisonderwijs het geval was. En de kinderen van noodzakelijke beroepen, die gingen sws naar school.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 00:34:22 #68
236264 crew  capricia
pi_205293388
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Open voor wie?
Ieder gezin met een ouder in bepaalde sectoren, daarvan kon het kind gewoon naar de basisschool.
Mijn ervaring is dat daar op het einde zoveel gebruik van gemaakt werd, dat die hele 'sluiting' compleet onzinnig werd.

Oh. En de kinderen zijn ook nog om de dag naar school gegaan.
Half open/ half dicht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205293398
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zo duidelijk vind ik dat helemaal niet. Als jij de helft van de tijd mag komen, is de school dan open of dicht? Als jij alleen maar theorievakken mag volgen terwijl een significant deel van je opleiding praktijk is, wat dan?

En zo kan ik nog tig grijstinten verzinnen.
Zweden staat er ook tussen en die hebben alleen de basisscholen open gehouden. Voortgezet onderwijs was daar ook tijdelijk online. Dus ik neem aan dat ze zowel voortgezet onderwijs als basis scholen genomen hebben.
  zondag 10 juli 2022 @ 00:36:44 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205293405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je bedoelt Hugo? Die heeft dat niet zo gezegd. En ja, ik herinner me de opmerking over dat opa’s en oma’s dan ziek worden, maar hij heeft niet gezegd dat je dan oma vermoordt.

Dat Hugo geblunderd heeft op veel terreinen, is toch duidelijk? Hij zit er niet meer. De samenleving zit er anders in. De situatie is anders. Er is meer duidelijk over de gevolgen. En er is ook gezegd dat men vindt dat scholen open moeten blijven. Ik ga ervan uit dat ze dat dus ook zullen doen.
Hou toch op. Ga die persco terug kijken en ook het speciale jeugddingetje wat hij deed.

De implicatie alleen al die hugo deed, was genoeg. 'ga jij naar school, gaan je geliefde opa en oma er aan'

Met zijn woorden had je niet heel veel fantasie meer nodig. En het gore is, hij wist precies wat hij deed, de vieze schoft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205293435
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Open voor wie?
Ieder gezin met een ouder in bepaalde sectoren, daarvan kon het kind gewoon naar de basisschool.
Mijn ervaring is dat daar op het einde zoveel gebruik van gemaakt werd, dat die hele 'sluiting' compleet onzinnig werd.

Oh. En de kinderen zijn ook nog om de dag naar school gegaan.
Half open/ half dicht.
Die uitzonderingen zullen ze wel niet meegenomen hebben. Wees blij dat het in Nederland dus blijkbaar mee zal vallen. Ik denk dat ze gewoon gekeken hebben is het onderwijs voor alle kinderen open of niet. Halve dagen is allemaal leuk maar is natuurlijk ook geen volledig onderwijs.

Maar goed uiteindelijk kunnen we lang of kort over discussiëren maar de schade die er door ontstaan is gewoon groot en heeft waarschijnlijk niet veel bijgedragen aan het bestrijden van de pandemie.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 00:41:15 #72
236264 crew  capricia
pi_205293438
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Zweden staat er ook tussen en die hebben alleen de basisscholen open gehouden. Voortgezet onderwijs was daar ook tijdelijk online. Dus ik neem aan dat ze zowel voortgezet onderwijs als basis scholen genomen hebben.
Het is sws lastig. Zo'n kaartje.
Ik neem even Italië als voorbeeld. Basisschool is open. Maar compleet met mondkapjes de hele schooldag en looplijnen en vakken als de kinderen buitenspelen. En restricties met wie je mag spelen. Etc.

Maar hey, de school is wel open!!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 00:45:48 #73
408813 crew  trein2000
pi_205293465
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die uitzonderingen zullen ze wel niet meegenomen hebben. Wees blij dat het in Nederland dus blijkbaar mee zal vallen. Ik denk dat ze gewoon gekeken hebben is het onderwijs voor alle kinderen open of niet. Halve dagen is allemaal leuk maar is natuurlijk ook geen volledig onderwijs.

Maar goed uiteindelijk kunnen we lang of kort over discussiëren maar de schade die er door ontstaan is gewoon groot en heeft waarschijnlijk niet veel bijgedragen aan het bestrijden van de pandemie.
Dat laatste weet ik niet. Maar het is niet de enige maatstaf natuurlijk. Wat hierin voor mij ook zwaar weegt is dat de schade wordt toegebracht aan een groep die 1 van Corona op zichzelf niet zo veel (om niet te zeggen niets) te vrezen heeft en 2 niet (of althans veel moeilijker dan anderen) voor zichzelf kan opkomen.En van volwassenen afhankelijk is. Van die combinatie heb ik toch wel een hele nare smaak in m’n mond.

Gedachte-experiment, stel dat het virus voornamelijk gevaarlijk was voor jongere mensen maar ook heel erg rondging onder ouderen. Hadden we dan ook de verpleeghuizen op slot gedraaid?
zie email 27 oktober
  zondag 10 juli 2022 @ 00:46:09 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205293467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:35 schreef Nielsch het volgende:
Even een popi naampje verzinnen en we halen de krant wel weer!

Kan die wallinga bij het rivm weer de wildste besmettingscijfers tegenover het zwaarst mogelijk ziekmakende scenario plaatsen. Maar dan met iedereen.
Lekker weer paniek zaaien!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205293505
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is sws lastig. Zo'n kaartje.
Ik neem even Italië als voorbeeld. Basisschool is open. Maar compleet met mondkapjes de hele schooldag en looplijnen en vakken als de kinderen buitenspelen. En restricties met wie je mag spelen. Etc.

Maar hey, de school is wel open!!
Die regels zijn inderdaad belachelijk. Daar geef ik je gelijk in. Maar is altijd nog beter dan thuis achter de pc te moeten zitten. Ik denk dat ze alleen gekeken hebben is de school voor elk kind open of niet. Wat ik al zei Zweden staat er ook tussen en daar moest je vanaf je 15de ook tijdelijk online les volgen, voor jongeren kinderen zijn de scholen altijd open geweest. In heel veel landen zijn de universiteiten een lange periode volledig online geweest. Daarom denk ik dat ze beroepsonderwijs, hoger onderwijs en universiteiten niet hebben meegenomen omdat dan Europa ook een stuk donkerdere was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')