abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:45:01 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205315795
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Helaas zien hun dat dan enkel als bevestiging dat anderen niet genoeg rekening met hun houden. Ze realiseren zich niet dat al die maatregelen vaak gewoon schijnveiligheid geven en dat iedereen het op een gegeven moment toch krijgt.
De maatregelen hadden we vanwege flatten the curve. Ik zie niet in hoe je nog iets wilt flatten door een kapje te dragen in de trein of de bus terwijl je daarna uitstapt en het eventueel alsnog vrolijk verspreidt op een festival, een feestje, in een restaurant, kroeg of een stadion waar 0,0 regels meer gelden.

Dat is echt een druppel op een gloeiende plaat.
pi_205316076
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is best waardeloos als je niet eens bij de echo van je eigen kind mag zijn. Laten we hopen dat ze dat niet weer gaan bedenken straks.

De mijne testte 2x positief in 2 wkn. Eerst op hCG en daarna op COVID.
Vooral omdat het ook de allereerste keer was, heb het hartje moeten horen kloppen op een filmpje op de telefoon helaas...gelukkig was dat vrij snel weg en kon ik alle andere echo's wel gewoon mee.

Ook tijdens de bevalling kreeg mn vrouw koorts, gelijk alles en iedereen in maanpakjes, PCR test en alles en in isolatie op de kraamafdeling. Al was dat laatste wel fijn, werd je nauwelijks lastig gevallen omdat ze zich anders moesten omkleden
pi_205316093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Vond het ergens ook wel mooi dat de mensen die zich volgens eigen zeggen bijna volledig isoleren toch gepakt worden. :@
Ook dat het vooral toch de schuld van een ander is natuurlijk.
Tap tap tap
pi_205316212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Alpeko! Vind je hontje het ook leuk?
De hont wist het eerder dan wij zelf, achteraf. Was al zo plakkerig aan het doen.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:42:51 #230
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_205316231
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Al vaker gezegd maar die kapjes in het OV is pure symboolpolitiek als het virus daarbuiten gewoon lekker overal rond kan gaan. Wat overigens niet echt een probleem is want de meeste mensen kunnen dit virus gewoon prima handelen, zeker na de vaccinatierondes en de natuurlijk opgebouwde immuniteit.
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet worden _O-
Fuck the EBU
pi_205316237
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet worden _O-
Het virus heeft behalve een ingebouwde klok ook al een ingebouwde GPS.
pi_205316261
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
Klopt ja, en in Duitsland verschilt het ook nog per deelstaat of het dan FFP2 moet zijn. In Niedersachsen is FFP2 verplicht, maar in NRW dan weer niet. Potsierlijke bende :')
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 13:07:11 #233
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205316455
Mijn pa appte me net dat ie zo weer een covid booster afspraak had. Hij is 71 en heeft een hartconditie dus ik snap wel dat ie het boostertje neemt.

Al vraag ik me wel af in hoeverre die "oude" boosters gebaseerd op c19 nog beschermen tegen de huidige varianten?
pi_205316542
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn pa appte me net dat ie zo weer een covid booster afspraak had. Hij is 71 en heeft een hartconditie dus ik snap wel dat ie het boostertje neemt.

Al vraag ik me wel af in hoeverre die "oude" boosters gebaseerd op c19 nog beschermen tegen de huidige varianten?
Het opkrikken van de basisbescherming kan nooit kwaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:29:51 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205316648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De maatregelen hadden we vanwege flatten the curve. Ik zie niet in hoe je nog iets wilt flatten door een kapje te dragen in de trein of de bus terwijl je daarna uitstapt en het eventueel alsnog vrolijk verspreidt op een festival, een feestje, in een restaurant, kroeg of een stadion waar 0,0 regels meer gelden.

Dat is echt een druppel op een gloeiende plaat.
Het is dan ook, zoals al heel lang geleden vaker gezegd, beeldvorming om iets handvattem te geven door het tast -en zichtbaar te maken. Ik bereid mij vast voor om na een wekenlang debat, een halfuurtje eerder de kroeg te verlaten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:33:45 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205316680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het opkrikken van de basisbescherming kan nooit kwaad.
Hmmmm dat klinkt politiek die het adgoium hanteert dat iets goeds nooit te veel zou zijn.
Inzake dat opkrikken kan het zo maar zijn dat daardoor de eigen bescherming en afweer wordt uitgehold.
Wat dan wel of niet wenselijk is, moet iemand zelf weten en dan bij voorkeur in overleg met een behandelend arts bepalen.
pi_205316817
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:22 schreef Abdus18 het volgende:

[..]
Vooral omdat het ook de allereerste keer was, heb het hartje moeten horen kloppen op een filmpje op de telefoon helaas...gelukkig was dat vrij snel weg en kon ik alle andere echo's wel gewoon mee.

Ook tijdens de bevalling kreeg mn vrouw koorts, gelijk alles en iedereen in maanpakjes, PCR test en alles en in isolatie op de kraamafdeling. Al was dat laatste wel fijn, werd je nauwelijks lastig gevallen omdat ze zich anders moesten omkleden
:N Echt krankzinnig dat je als man geweigerd om bij de echo te zijn, omdat er minder dan 1% kans is dat je asymptomatisch COVID hebt. Zo'n belangrijke levensgebeurtenis, tevens lijkt mij het ook wel fijn dat je er bent voor je vrouw mocht er slecht nieuws zijn of grote afwijkingen gevonden worden.

Ik zou een ander echolocatie zoeken of gewoon alsnog mee gaan
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:56:36 #238
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_205316863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Lang verhaal kort :
- Ze willen naar college van de rechten van de mens stappen omdat grondrechten geschonden zouden worden
- Ze willen weer mondkapjes om de kwestbaren te beschermen
- Ze willen een boosterprik voor de 60- ers (let wel: de niet kwetsbare) voor iedereen die dat wil
- En ze stellen dat de kwetsbaren geen keus hebben doordat er geen maatregelen zijn

Kortom :W
Zouden Yorickje en Marinootje ook bij dit clubje horen?
pi_205316882
twitter

_O- _O- _O-
pi_205317011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:50 schreef MaxC het volgende:

[..]
:N Echt krankzinnig dat je als man geweigerd om bij de echo te zijn, omdat er minder dan 1% kans is dat je asymptomatisch COVID hebt. Zo'n belangrijke levensgebeurtenis, tevens lijkt mij het ook wel fijn dat je er bent voor je vrouw mocht er slecht nieuws zijn of grote afwijkingen gevonden worden.

Dit was wel in de allereerste golf, toen alles helemaal dichtgetimmerd was. Gelukkig zijn ze er vrij snel vanaf gestapt weer en mocht je ergens in een hoekje met een mondkapje op zitten :+
  dinsdag 12 juli 2022 @ 14:18:14 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205317086
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:07 schreef dick_laurent het volgende:

Vaccins beschermen niet veel beter of slechter tegen virusvarianten. Ze zorgen preventief een paar maanden vooral voor extra veel antilichamen, Het lichaam kan die dan inzetten om een onverhoopte infectie af te dammen en zo ernstige(r) gevolgen beperkt.

Vaccins geven vooral tijd om een infectie te verwerken en daarvan te herstellen.
De specificiteit van vaccins voor een bepaalde virusvariant, is er als effect (dwz kan ook zeker vastgesteld worden) maar is daarin relatief klein voor het resultaat. De boost van (niet specifieke) antilichamen om een infectie af te weren, doet hier de hoofdmoot van het werk.

Wanneer iemand zich zorgen maakt en/of kwetsbaar is (m.n. cardio/vasculair), is het zinnig om - in overleg met behandelend arts - het immuunsysteem preventief te gaan versterken met bv een booster. Dit geldt deels ook voor mensen in de directe omgeving van een kwetsbare. Zeker wanneer een vaccinatie daar geen soelaas biedt.
Door een booster zal iemand iets eerder (orde van hooguit dagen tot een week en zelfs ongemerkt) beginnen te herstellen van een infectie en daardoor gemiddeld minder infectieus zijn.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 14:37:25 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205317259
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:50 schreef MaxC het volgende:

[..]

Het was net zo idioot en vooral misdadig om de verpleeghuizen en de maatschappij dicht te gooien. In beginsel is de stupiditeit daarvan verklaarbaar met beter dom dan dood.
Echter de rechtvaardiging - op grond van selectieve wetenschap en overtuiging - om nietsontziende isolatiemaatregelen te nemen, was en is misdadig te noemen.

Kan er nog kwaad om worden dat mensen willens en vooral wetens, veel leed en eenzaamheid is aangedaan. Terecht is er nu een "parlementaire enqute covid" die hopelijk zal onderkennen dat ook in tijden van gekte er maat moet zijn aan een daad.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 14:56:07 #243
131800 Tarado
cap de fusca
pi_205317457
twitter

doen ze weer handig hier
pi_205317472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 14:56 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

doen ze weer handig hier
Terwijl hier BA.4 en 5 de boel ook al overnemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 15:27:04 #245
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_205317710
Voor zijn fans:

twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 12 juli 2022 @ 15:41:51 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205317824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 14:56 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

doen ze weer handig hier
En wanneer zijn die boosters er? Je moet wel echt uiterlijk in september gaan vaccineren in de risicogroep.
pi_205317988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Klopt ja, en in Duitsland verschilt het ook nog per deelstaat of het dan FFP2 moet zijn. In Niedersachsen is FFP2 verplicht, maar in NRW dan weer niet. Potsierlijke bende :')
In Hessen geldt gelukkig geen ffp2 snavel onzin meer; vanavond nog even een doedelzakpunkconcertje meepakken. B:)B
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205318678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In Hessen geldt gelukkig geen ffp2 snavel onzin meer; vanavond nog even een doedelzakpunkconcertje meepakken. B:)B
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:37:12 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205319073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?
Gewoon voor de zekerheid nog een jaar extra blijven lopen met die kappen, je weet maar nooit wat er kan gebeuren immers.
pi_205319160
Wat the fuck, ik zie net op tv een nieuw Postbus 51-spotje over corona voorbij komen. Geen idee dat ze dat nu nog steeds deden :') Ik kan hem op Youtube niet terugvinden, maar de strekking is dat we weer alles kunnen doen, maar corona er echt nog steeds is heur dus je moet wel blijven testen.

Oke, bedankt voor de mededeling overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')