De maatregelen hadden we vanwege flatten the curve. Ik zie niet in hoe je nog iets wilt flatten door een kapje te dragen in de trein of de bus terwijl je daarna uitstapt en het eventueel alsnog vrolijk verspreidt op een festival, een feestje, in een restaurant, kroeg of een stadion waar 0,0 regels meer gelden.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helaas zien hun dat dan enkel als bevestiging dat anderen niet genoeg rekening met hun houden. Ze realiseren zich niet dat al die maatregelen vaak gewoon schijnveiligheid geven en dat iedereen het op een gegeven moment toch krijgt.
Vooral omdat het ook de allereerste keer was, heb het hartje moeten horen kloppen op een filmpje op de telefoon helaas...gelukkig was dat vrij snel weg en kon ik alle andere echo's wel gewoon mee.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is best waardeloos als je niet eens bij de echo van je eigen kind mag zijn. Laten we hopen dat ze dat niet weer gaan bedenken straks.
De mijne testte 2x positief in 2 wkn. Eerst op hCG en daarna op COVID.
Ook dat het vooral toch de schuld van een ander is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vond het ergens ook wel mooi dat de mensen die zich volgens eigen zeggen bijna volledig isoleren toch gepakt worden.
De hont wist het eerder dan wij zelf, achteraf. Was al zo plakkerig aan het doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Alpeko! Vind je hontje het ook leuk?
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet wordenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al vaker gezegd maar die kapjes in het OV is pure symboolpolitiek als het virus daarbuiten gewoon lekker overal rond kan gaan. Wat overigens niet echt een probleem is want de meeste mensen kunnen dit virus gewoon prima handelen, zeker na de vaccinatierondes en de natuurlijk opgebouwde immuniteit.
Het virus heeft behalve een ingebouwde klok ook al een ingebouwde GPS.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet worden
Klopt ja, en in Duitsland verschilt het ook nog per deelstaat of het dan FFP2 moet zijn. In Niedersachsen is FFP2 verplicht, maar in NRW dan weer niet. Potsierlijke bendequote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet worden
Het opkrikken van de basisbescherming kan nooit kwaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn pa appte me net dat ie zo weer een covid booster afspraak had. Hij is 71 en heeft een hartconditie dus ik snap wel dat ie het boostertje neemt.
Al vraag ik me wel af in hoeverre die "oude" boosters gebaseerd op c19 nog beschermen tegen de huidige varianten?
Het is dan ook, zoals al heel lang geleden vaker gezegd, beeldvorming om iets handvattem te geven door het tast -en zichtbaar te maken. Ik bereid mij vast voor om na een wekenlang debat, een halfuurtje eerder de kroeg te verlaten.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De maatregelen hadden we vanwege flatten the curve. Ik zie niet in hoe je nog iets wilt flatten door een kapje te dragen in de trein of de bus terwijl je daarna uitstapt en het eventueel alsnog vrolijk verspreidt op een festival, een feestje, in een restaurant, kroeg of een stadion waar 0,0 regels meer gelden.
Dat is echt een druppel op een gloeiende plaat.
Hmmmm dat klinkt politiek die het adgoium hanteert dat iets goeds nooit te veel zou zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het opkrikken van de basisbescherming kan nooit kwaad.
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:22 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Vooral omdat het ook de allereerste keer was, heb het hartje moeten horen kloppen op een filmpje op de telefoon helaas...gelukkig was dat vrij snel weg en kon ik alle andere echo's wel gewoon mee.
Ook tijdens de bevalling kreeg mn vrouw koorts, gelijk alles en iedereen in maanpakjes, PCR test en alles en in isolatie op de kraamafdeling. Al was dat laatste wel fijn, werd je nauwelijks lastig gevallen omdat ze zich anders moesten omkleden
Zouden Yorickje en Marinootje ook bij dit clubje horen?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lang verhaal kort :
- Ze willen naar college van de rechten van de mens stappen omdat grondrechten geschonden zouden worden
- Ze willen weer mondkapjes om de kwestbaren te beschermen
- Ze willen een boosterprik voor de 60- ers (let wel: de niet kwetsbare) voor iedereen die dat wil
- En ze stellen dat de kwetsbaren geen keus hebben doordat er geen maatregelen zijn
Kortom
Dit was wel in de allereerste golf, toen alles helemaal dichtgetimmerd was. Gelukkig zijn ze er vrij snel vanaf gestapt weer en mocht je ergens in een hoekje met een mondkapje op zittenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:50 schreef MaxC het volgende:
[..]Echt krankzinnig dat je als man geweigerd om bij de echo te zijn, omdat er minder dan 1% kans is dat je asymptomatisch COVID hebt. Zo'n belangrijke levensgebeurtenis, tevens lijkt mij het ook wel fijn dat je er bent voor je vrouw mocht er slecht nieuws zijn of grote afwijkingen gevonden worden.
Ik zou een ander echolocatie zoeken of gewoon alsnog mee gaan
Vaccins beschermen niet veel beter of slechter tegen virusvarianten. Ze zorgen preventief een paar maanden vooral voor extra veel antilichamen, Het lichaam kan die dan inzetten om een onverhoopte infectie af te dammen en zo ernstige(r) gevolgen beperkt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn pa appte me net dat ie zo weer een covid booster afspraak had. Hij is 71 en heeft een hartconditie dus ik snap wel dat ie het boostertje neemt.
Al vraag ik me wel af in hoeverre die "oude" boosters gebaseerd op c19 nog beschermen tegen de huidige varianten?
Het was net zo idioot en vooral misdadig om de verpleeghuizen en de maatschappij dicht te gooien. In beginsel is de stupiditeit daarvan verklaarbaar met beter dom dan dood.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:50 schreef MaxC het volgende:
[..]Echt krankzinnig dat je als man geweigerd om bij de echo te zijn, omdat er minder dan 1% kans is dat je asymptomatisch COVID hebt. Zo'n belangrijke levensgebeurtenis, tevens lijkt mij het ook wel fijn dat je er bent voor je vrouw mocht er slecht nieuws zijn of grote afwijkingen gevonden worden.
Ik zou een ander echolocatie zoeken of gewoon alsnog mee gaan
Terwijl hier BA.4 en 5 de boel ook al overnemen.quote:
En wanneer zijn die boosters er? Je moet wel echt uiterlijk in september gaan vaccineren in de risicogroep.quote:
In Hessen geldt gelukkig geen ffp2 snavel onzin meer; vanavond nog even een doedelzakpunkconcertje meepakken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt ja, en in Duitsland verschilt het ook nog per deelstaat of het dan FFP2 moet zijn. In Niedersachsen is FFP2 verplicht, maar in NRW dan weer niet. Potsierlijke bende
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In Hessen geldt gelukkig geen ffp2 snavel onzin meer; vanavond nog even een doedelzakpunkconcertje meepakken.
Gewoon voor de zekerheid nog een jaar extra blijven lopen met die kappen, je weet maar nooit wat er kan gebeuren immers.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |