abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2003 @ 18:56:04 #1
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_8296564
Ik lurk al een tijdje in TRU en het valt me op dat er wel eens gesproken wordt over de "reptilians die in de vierde dimensie leven".

Nou wil ik niet ingaan op de vraag of deze reptielen wel of niet bestaan, maar vraag me meer af wat er bedoeld wordt met die vierde dimensie?

Volgensmij leven we allemaal in vier dimensies, namelijk Hoogte, Lengte, Breedte en Tijd (x,y,z,t). Dit wil dus zeggen dat je een assenstelsel een bepaald "punt" altijd met vier coördinaten moet aangeven.

Als je bijvoorbeeld iets met iemand afspreekt spreek je altijd een plaats af (x,y,z) en een tijd/datum (t) af. Ook historische gebeurtenissen worden altijd zo "weergegeven"

Hoe zit het dan met die reptilians en hun vierde dimensie?

PS ik heb dit niet geheel zelf bedacht, deze stelling heeft ook te maken met de theorieën van einstein (en ga nou niet zeggen dat hij een vrijmetselaar van de 33e graad is..... )

[edit] Typo's...

[Dit bericht is gewijzigd door bosgorilla op 05-02-2003 18:57]

Deze ruimte niet beschrijven
pi_8296588
Ik heb geen idee, let's find out
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_8296615
mensen moeten niet zo veel Star Trek kijken...
"Eminem is so street, I guess that's why I feel so comfortable pooping on him."
  woensdag 5 februari 2003 @ 18:59:37 #4
19325 bosgorilla
pi_8296644
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:57 schreef vosss het volgende:
Ik heb geen idee, let's find out
Als jij geen idee hebt dan zul je ook wel nooit geponeerd hebben dat er
"reptillians zijn die in de vierde dimensie leven" toch?

Ik zie het vaak voorbijkomen.... met name in de "illuminati" en "vrijmetselaar" topics.

pi_8296677
Die verklaring van de 4 dementies lijkt me volkomen juist, dus de retielen zullen we de salamanders en kikkers in de lokale vijver zijn denk ik? op een bepaald tijdstip natuurlijk
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:00:57 #6
19325 bosgorilla
pi_8296683
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:58 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
Goh, ook je eerste post in TRU?
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:01:03 #7
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_8296688
ruimte tijd wordt de 4e dimensie genoemd, omdat dit makkelijk is (spreekt tot de verbeelding)

Ruimtelijk kunnen er veel meer dimensies zijn...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:01:58 #8
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8296714
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:56 schreef bosgorilla het volgende:PS ik heb dit niet geheel zelf bedacht, deze stelling heeft ook te maken met de theorieën van einstein (en ga nou niet zeggen dat hij een vrijmetselaar van de 33e graad is..... )
Je zou sommigen nog eens op het idee kunnen brengen.......
Maar dat is mij (nog) niet bekend over Einstein.

Maar nu heb je mij wakker gemaakt... en slapende honden moet je nu eenmaal laten slapen .. volgens een oud Nederlands gezegde.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:02:04 #9
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_8296716
Scott Me Up Beamy..

Geen flauw idee.. maar vierde dimensie zal iets bijzonders zijn.. spiritueel bedoeld maybe ?

"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:02:57 #10
45764 SirPeter
Kitty overdose.
pi_8296739
Dus al die lieve reptieltjes zijn aliens?
Lief :)
pi_8296744
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:58 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
Er wordt een vraag gesteld. Geef dan of normaal antwoord of reageer niet.

Ik zeg niet dat je alles moet geloven, maar ook als je ergens niet in gelooft, kun je dat nog onderbouwen.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:04:18 #12
19325 bosgorilla
pi_8296783
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:01 schreef M.ALTA het volgende:

[..]
Maar nu heb je mij wakker gemaakt... en slapende honden moet je nu eenmaal laten slapen .. volgens een oud Nederlands gezegde.

Ah, maar misschien is het aan de andere kant dan eens tijd voor een stevig ontbijt?
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:04:26 #13
33354 Triumph_The_Insult_Comic
Thank God I'm an atheist
pi_8296787
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:00 schreef bosgorilla het volgende:

[..]

Goh, ook je eerste post in TRU?

Hoe raad je het zo

Maar kom op, de "reptilians"?!? Klinkt net als iets uit een SF B-film. Wat zit er dan in de 5e dimensie, de Blobs?

Ik heb gewoon iets van eerst zien, dan geloven. Net zoals die buitenaardse wezens die sondes bij mensen in de reet stoppen. Ik geloof wel dat er leven is in het heelal buiten onze planeet. Ok ik weet dat ik mezelf nu wat tegenspreek, maar het heelal is zo immens dat er wel ander leven moet zijn. Maar als ik dit zo hoor over de reptilians...dit klinkt mij meer als een sf verhaaltje dat door een fantasierijke puber is geschreven.

[Dit bericht is gewijzigd door Triumph_The_Insult_Comic op 05-02-2003 19:08]

woensdag 5 februari 2003 @ 19:07:51 #14
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_8296867
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:04 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:

[..]

Hoe raad je het zo

Maar kom op, de "reptilians"?!? Klinkt net als iets uit een SF B-film. Wat zit er dan in de 5e dimensie, de Blobs?

Ja idd... maar om je even wat te leren over het TRU forum, je mag nergens negatief of sceptisch op reageren, behalve als het door de wetenschap bewezen is, dan is het niet waar en een 'government conspiracy'.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:09:13 #15
Thank God I'm an atheist
pi_8296888
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:07 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Ja idd... maar om je even wat te leren over het TRU forum, je mag nergens negatief of sceptisch op reageren, behalve als het door de wetenschap bewezen is, dan is het niet waar en een 'government conspiracy'.

Ow kut, niet negatief of sceptisch? dan valt er weinig te zeggen voor mij....
pi_8296903
Doettus on-topic. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:15:02 #17
19325 bosgorilla
pi_8297011
Grmbl...

mensen ik stel toch een duidelijke (in mijn ogen interessante) vraag? Al die off-topci reacties zijn toch nergens voor nodig...

Of die beesten/mensen nou wel of niet bestaan wil ik helemaal niet op ingaan want dat eindigd toch in een oeverloze discussie.

Mijn vraag (aan mensen met verstand van zaken) is wat er precies bedoeld wordt als er wordt beweert dat ze in de vierde dimensie leven.

quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:04 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:

[..]

Ow kut, niet negatief of sceptisch? dan valt er weinig te zeggen voor mij....

Je reageert niet negatief of sceptisch, maar off-topic. Dat is in mijn ogen heel wat anders. Bovendien heb ik het bestaan van die reptillians niet zelf bedacht cq. geconstateerd...

[Dit bericht is gewijzigd door bosgorilla op 05-02-2003 19:18]

woensdag 5 februari 2003 @ 19:16:39 #18
Thank God I'm an atheist
pi_8297048
ok, zal het proberen...

De vierde dimensie is, zoals ik ook begrepen heb, tijd. Naar mijn weten leven wij in 4 dimensies, dus incl. tijd, dus zouden we dan niet die zog. reptilians moeten kunnen zien?

Zoals ik al eerder zei, eerst zien, dan geloven. Als er geen super-hagedis (of wat een reptilian ook mag wezen) bij mij op de stoep staat neem ik dit allemaal maar met een korreltje zout.

ps. hoort dit topic dan niet in Wetenschap, Filosofie & Theologie? Ik denk dat je daar wel meer serieuse reacties kan krijgen over de dimensies dan hier...

[Dit bericht is gewijzigd door Triumph_The_Insult_Comic op 05-02-2003 19:21]

woensdag 5 februari 2003 @ 19:19:38 #19
693 ChOas
pi_8297103
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:15 schreef bosgorilla het volgende:
Grmbl...

mensen ik stel toch een duidelijke (in mijn ogen interessante) vraag?

Of die beesten/mensen nou wel of niet bestaan wil ik helemaal niet op ingaan want dat eindigd toch in een oeverloze discussie.

Mijn vraag (aan mensen met verstand van zaken) is wat er precies bedoeld wordt als er wordt beweert dat ze in de vierde dimensie leven.

Wat was er niet duidelijk aan mijn post ?

Lees anders ook een `bolland` van D. Burger of 'flatland' van Abbott (http://www.geom.umn.edu/~banchoff/Flatland/)

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:21:19 #20
19325 bosgorilla
pi_8297135
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:16 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
...
Ik ook, maar ik vraag dus om een (wetenschappelijke) onderbouwing van de bewering die door enkele mensen op dit forum wordt gedaan.

In mijn oren klinkt het heel spannend : "de vierde dimensie" en wordt dat alleen maar gezegd om het spooky / mystiek / "niet naar vragen" te houden terwijl er niets spannends is aan die 4e dimensie.

woensdag 5 februari 2003 @ 19:22:29 #21
693 ChOas
pi_8297163
Oh.. lees dit topic ook eens: Interressant Gedachte Experiment

[Stephen Roberts]
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:22:51 #22
19325 bosgorilla
pi_8297172
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:19 schreef ChOas het volgende:

[..]

Sorry, niet gezien door al het off-topic geblaat! Ik ga het lezen!
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:25:43 #23
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_8297234
Ik weet ook niet precies wat die Reptilians nou zouden moeten zijn, maar de volgende analogie helpt misschien?

Als er wezentjes die niet `verder' dan 2 dimensies kunnen waarnemen, precies op (of beter `in') het wateroppervlak leven, en jij steekt je vingers in het water, dan zien die wezentjes 5 entiteiten (je vingers). Steek je je hand er verder in, dan smelten die 5 dingen samen tot 1 (je hand). Op dezelfde manier zouden wij een enkele bezoeker uit `de 4e dimensie' als meerdere wezens kunnen waarnemen, terwijl ze toch dezelfde bron hebben (die ene bezoeker), net als je vingers je hand als bron hebben.

Ik vermoed dan dat bij onze Reptilians iets soortgelijks aan de hand is; wij zien in onze 3 dimensies `allemaal beestjes'; terwijl het in 4 dimensies 1 beest is.

Als je de tijd als 4e dimensie neemt, gaat hetzelfde trouwens voor de hele mensheid op: al die 6 miljard entiteiten komen ook uit dezelfde bron, net als je 5 vingers 1 dimensie hoger aan elkaar vast zitten, zo zitten alle 6 miljard mensen in de tijdsdimensie ook `aan elkaar vast', omdat we uit dezelfde bron komen. Pff, hopelijk klinkt dit niet te vaag...

Oh ja, de moderne natuurkunde gaat voor de snarentheorie van 10 of 11 ruimtedimensies uit, dus zo onwerkelijk is het nou ook weer niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Philosocles op 05-02-2003 19:35]

iedereen is uniek behalve ik
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:33:16 #24
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8297420
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:16 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
ok, zal het proberen...

De vierde dimensie is, zoals ik ook begrepen heb, tijd. Naar mijn weten leven wij in 4 dimensies, dus incl. tijd, dus zouden we dan niet die zog. reptilians moeten kunnen zien?

Wellicht nog veel meer dimensies.
quote:
Zoals ik al eerder zei, eerst zien, dan geloven. Als er geen super-hagedis (of wat een reptilian ook mag wezen) bij mij op de stoep staat neem ik dit allemaal maar met een korreltje zout.
oh
quote:
ps. hoort dit topic dan niet in Wetenschap, Filosofie & Theologie? Ik denk dat je daar wel meer serieuse reacties kan krijgen over de dimensies dan hier...
Je zou je hierin wel eens kunnen vergissen.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:34:13 #25
693 ChOas
pi_8297455
Dit topic is inderdaad al lang aan de orde in WFT....

[Stephen Roberts]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')