Echt toeren, lange afstanden-vakantie naar buurlanden, woon-werk heb ik mazzel met goede OV verbinding.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:22 schreef Piles het volgende:
Wat wil je er mee? Toeren of ook (veel) woon-werkverkeer?
En geen talent voor motor, zou kunnen. Ik heb/had er ook geen talent voor, maar uiteindelijk wel gehaald. Maar ik snap dat als het niet lukt, dat je op zoek gaat naar alternatief
Preciesquote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:16 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Een driewieler is geen motor toch?
Heb mijn instructeur uit de auto gezet en toen solo naar de Max Donels gereden voor een bamischijf. Kon niet tegen dat hij op mijn vingers keek.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:26 schreef crystal_meth het volgende:
Toen ik auto rijlessen nam was m'n probleem dat de instructeur maar bleef opmerkingen geven. Op zeker moment kwaad geworden en gezegd: "ja ik weet wat ik fout doe, en ik weet hoe het moet, maar ik kan me er niet op concentreren als jij voortdurend opmerkingen blijft maken".
Toen was ie duidelijk op z'n pik getrapt, zei dat ik al zoveel lessen had gehad maar nog steeds beginnersfouten maakte etc etc..
De rest van de les heeft ie, buiten af en toe "hier links" of "hier rechts", niets meer gezegd. Maar op het einde van de les gaf ie toe "dat laatste half uur ging veel beter".
Ik heb geen ADHD, maar nam toen al jaren dagelijks meth (wat oa medicatie voor ADHD is (al wordt het zelden voorgeschreven)), misschien had dat er ook mee te maken.
Dit is zeer herkenbaar ! Ik kan niet tegen ongeduldige instructeurs die gefrustreerd raken over herhaalde fouten en dat ook uitten. Bedoel je dat de medicatie wel of niet had geholpen tijdens de lessen?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:26 schreef crystal_meth het volgende:
Toen ik auto rijlessen nam was m'n probleem dat de instructeur maar bleef opmerkingen geven. Op zeker moment kwaad geworden en gezegd: "ja ik weet wat ik fout doe, en ik weet hoe het moet, maar ik kan me er niet op concentreren als jij voortdurend opmerkingen blijft maken".
Toen was ie duidelijk op z'n pik getrapt, zei dat ik al zoveel lessen had gehad maar nog steeds beginnersfouten maakte etc etc..
De rest van de les heeft ie, buiten af en toe "hier links" of "hier rechts", niets meer gezegd. Maar op het einde van de les gaf ie toe "dat laatste half uur ging veel beter".
Ik heb geen ADHD, maar nam toen al jaren dagelijks meth (wat oa medicatie voor ADHD is (al wordt het zelden voorgeschreven)), misschien had dat er ook mee te maken.
Direct overstappen van rijschool. Zonder twijfel.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:29 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
Dit is zeer herkenbaar ! Ik kan niet tegen ongeduldige instructeurs die gefrustreerd raken over herhaalde fouten en dat ook uitten. Bedoel je dat de medicatie wel of niet had geholpen tijdens de lessen?
Wat misschien ook meespeelt bij mij is een stukje rancune tegen deze rijschool, want meer dan 10jr geleden was ik ook bij deze rijschool begonnen met een aantal proeflessen, toen was ik echter nog zo onzeker en angstig (ook qua persoon) dat ik een paar keer gevallen was met de motor, ik had hiervoor nog nog nooit op een gemotoriseerde 2wieler gereden en dat was te merken. Toen had de instructeur mij geadviseerd te stoppen want het zou niks worden met motorrijden en eerst een tijdje te gaan oefenen op een scooter. Ik was zó gekrenkt dat ik me toen voornam hun het tegendeel te bewijzen, dat heeft uiteindelijk stuk langer geduurd dan ik dachtIk heb in tussentijd alleen auto gereden, geen scooter, vond ik onzin. Nu 10jr later ben ik op gebrand hun ongelijk te bewijzen..tja misschien toch niet gezond voor me om bij deze rijschool te blijven?
Exact, als ze tijdens het rijden geirriteerd instructies bléren dan schrik ik, ik ben dan meer bezig met iets niet fout te doen, maar de als ik iets goed doe krijg ik ook geen feedback, als ze niks zeggen dan is het goed, tja dat werkt niet voor mij! Ze zeggen steeds dat ik een week verlof moet nemen en achtermekaar lessen, dán blijft het hangen, nu is het af en aan, ene keer doe ik alles redelijk, volgende keer lijk ik alles 'vergeten' te zijn. Misschien is het ook mijn ADHD, ik leer nu eenmaal veel langzamer en meer op 'gevoel'quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:57 schreef Anne het volgende:
Wat gaat er precies mis op het parkeerterrein? Kun je wat voorbeelden geven? Je zit dan teveel in je hoofd?
haha typische motorrijder opmerking :p en een motorscooter is ook geen motor niet? 3-wielers zijn de toekomst van het motorrijden, of iig een ontwikkeling die door gaat zetten richting veiliger rijden, ook in de winter.quote:
Zegt iedereen zonder motorrijbewijsquote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:51 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
haha typische motorrijder opmerking :p en een motorscooter is ook geen motor niet? 3-wielers zijn de toekomst van het motorrijden, of iig een ontwikkeling die door gaat zetten richting veiliger rijden, ook in de winter.
hehequote:
10 lessen...maarja dat is ook alweer 18 jaar geleden ofzoquote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:19 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
hehejaa ik ben jaloers op jullie ! hoeveel lessen heeft het jou gekost ?
Dit is ook tricky, mezelf vergelijken met andere leerlingen die schijnbaar een voorsprong hebben...
Zoals deze 18jarige snotaap die bij zijn 1e (!) les vlekkeloos de langzame slalom en 8jes doet.. hoe dan???! na wat aandringen gaf ie toe dat hij oefende op de motor van zijn pa en ging ook met hem de weg op
Dat wil ik zeker aannemen dat het aan mij ligt, maar het volledig opgeven ligt ook niet in mij aard, dat ook weer wel.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:09 schreef Sjemmert het volgende:
Je had beter naar die instructeur kunnen luisteren en een scooter gekocht om wat gevoel op te bouwen. Ik bedoel maar, als je met proef lessen al een paar keer op je smoel gaat en na 30 lessen nog niet eens wat kan slalommen of 8'jes kan draaien dan ligt het echt niet aan de instructeur maar mis je gewoon het gevoel.
Dank ! De Metropolis is zeker wel mijn smaak ! Mijn voorlopig budget (max 6k) laat echter geen nieuwe modellen toe (Qooder, Tricity, Kymco), alleen de Piaggo en Peugotquote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:00 schreef vosss het volgende:
@:hitch_slap
Als de MP3, Fuoco en de Metropolis niet helemaal jou smaak zijn dan kan je ook nog kijken naar de volgende modellen:
• Qooder QV3
• Yamaha Tricity 300
• Kymco CV3
Die Kymco is denk ik het snelst, daar zit volgens mij dezelfde motor in als in de Kymco AK550 motorscooter en die komt behoorlijk van zijn plaats.
Bovengenoemde modellen zijn allemaal te rijden met autorijbewijs mits behaald voor 2012 of 2013(?)
Medicatie zou ik het niet noemen, ik gebruikte veel meer dan een dokter zou voorschrijven, waardoor ik ook vrij paranoia was. Dus nee, ik denk niet dat het geholpen heeft. Was ook een risico (buiten de lessen reed ik ook alleen rond, hier in België mocht dat nadat je x aantal uur les gevolgd had. Maakte me vaak zorgen dat ik een ongeluk zou krijgen en een drugtest zou moeten afleggen). Maar niet gebruiken was toen geen optie, dan had ik half slapend in de auto gezeten. En had het te druk, kon niet enkele weken vrijaf nemen om af te kicken.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:29 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
Dit is zeer herkenbaar ! Ik kan niet tegen ongeduldige instructeurs die gefrustreerd raken over herhaalde fouten en dat ook uitten. Bedoel je dat de medicatie wel of niet had geholpen tijdens de lessen?
Dan zou ik toch op zoek gaan naar een instructeur die daar rekening mee kan houden. Of in gesprek gaan met je huidige.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:43 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
Exact, als ze tijdens het rijden geirriteerd instructies bléren dan schrik ik, ik ben dan meer bezig met iets niet fout te doen, maar de als ik iets goed doe krijg ik ook geen feedback, als ze niks zeggen dan is het goed, tja dat werkt niet voor mij! Ze zeggen steeds dat ik een week verlof moet nemen en achtermekaar lessen, dán blijft het hangen, nu is het af en aan, ene keer doe ik alles redelijk, volgende keer lijk ik alles 'vergeten' te zijn. Misschien is het ook mijn ADHD, ik leer nu eenmaal veel langzamer en meer op 'gevoel'
Heb ik ook overwogen, maar de pakkans schrikt mij toch af met al die mobiele ANPR camera's, want er zijn erg veel verlaten parkeer en bedrijfterreinen met slagboom hier in de buurt ! heb jij hier ervaring mee?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 16:16 schreef ludovico het volgende:
Motor kopen en op privé terrein lekker slalommen...
Nee, geen ervaring mee. Maar pakkans is nihil als je wat slalomt.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:48 schreef Hitch_Slap het volgende:
Heb ik ook overwogen, maar de pakkans schrikt mij toch af met al die mobiele ANPR camera's, want er zijn erg veel verlaten parkeer en bedrijfterreinen met slagboom hier in de buurt ! heb jij hier ervaring mee?
Prive terrein hey,,niet andermans terreinquote:Op zondag 10 juli 2022 11:48 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
Heb ik ook overwogen, maar de pakkans schrikt mij toch af met al die mobiele ANPR camera's, want er zijn erg veel verlaten parkeer en bedrijfterreinen met slagboom hier in de buurt ! heb jij hier ervaring mee?
Bij de rijschool? goed idee eigenlijk, maar deze is zo druk bezet dat ik blij moet zijn uberhaupt een plek vind te vinden op de dagen dat ik kan. of verlof nemen en achterelkaar lessen iddquote:Op zaterdag 9 juli 2022 21:57 schreef Geerd het volgende:
Zou gewoon eens,,3 of 5 uurtjes lappen op 1 dag...dat je net niet naar dat ene boggie dat goed voelt alweer naar huis moet..
Je moet dan wel eerst op dat terrein komen via de openbare weg he ... te riskant imoquote:Op zondag 10 juli 2022 12:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, geen ervaring mee. Maar pakkans is nihil als je wat slalomt.
Als je uitwijkmanoeuvre gaat oefenen met 50kmh op een parkeerplaats dan trekt dat wel bekijks denk ik.
Doe dat nou gewoon helemaal niet,, politie erbij gezeik onverzekerd dit dat..kun je volgend jaar weer opnieuw beginnenquote:Op zondag 10 juli 2022 12:31 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
Bij de rijschool? goed idee eigenlijk, maar deze is zo druk bezet dat ik blij moet zijn uberhaupt een plek vind te vinden op de dagen dat ik kan. of verlof nemen en achterelkaar lessen idd
[..]
Je moet dan wel eerst op dat terrein komen via de openbare weg he ... te riskant imo
Laat je je rijden door een maat die ook zin heeft om wat te klooien.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:31 schreef Hitch_Slap het volgende:
Je moet dan wel eerst op dat terrein komen via de openbare weg he ... te riskant imo
Ik hoef niet over de openbare weg om op privéterrein te komen, ik woon op mijn privéterrein. Het zou mooi zijn als je een kennis had met groot terrein waar je de motor ook kon laten staan. Of gebruik een motortrailer om het ding te verplaatsen.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:31 schreef Hitch_Slap het volgende:
quote:Op zondag 10 juli 2022 12:36 schreef Geerd het volgende:
Topic titel is een beetje ...ik ben maagd, ik geef het op ik ga er maar voor betalen,,waar je later achter komt dit is het toch niet
Mag ik vragen waarom 'motor loos' ? Ik lees wel vaker van beginnende rijders die het na de eerste (onvermijdelijke?) val opgeven, kan me veel bij voorstellenquote:Op maandag 11 juli 2022 11:11 schreef NoComment het volgende:
Tja, soms heb je gewoon wat minder gevoel erbij dan een ander.. Ik was zelf ook niet echt 'snel', denk dat ik een les of 35-40 gehad heb waarvan het grootste deel AVB want die langzame slalom vond ik echt zo kutWel van de eerste keer geslaagd.
En nu alweer een jaar of 6 motor-loos
Hier idem. Blijkbaar geen talent, maar met genoeg oefenen kun je óók iets onder de knie krijgenquote:Op maandag 11 juli 2022 11:11 schreef NoComment het volgende:
Tja, soms heb je gewoon wat minder gevoel erbij dan een ander.. Ik was zelf ook niet echt 'snel', denk dat ik een les of 35-40 gehad heb waarvan het grootste deel AVB want die langzame slalom vond ik echt zo kutWel van de eerste keer geslaagd.
En nu alweer een jaar of 6 motor-loos
Ik ben niet gestopt na m'n val (stelde ook niet heel veel voor). Maar ik was er op uit gekekenquote:Op woensdag 13 juli 2022 10:53 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom 'motor loos' ? Ik lees wel vaker van beginnende rijders die het na de eerste (onvermijdelijke?) val opgeven, kan me veel bij voorstellen
Beetje twee dingen. Ben een keer op m'n plaat gegaan (niet heel hard, maar wel de vangrail van erg dichtbij bekeken..) dus daarna duurde het wel weer even voor ik weer 'lekker' op de motor zat. Maar wat het vooral was is dat ik een keer naar de Eifel geweest ben en er toen achter kwam dat motorrijden in Nederland eigenlijk best saai is. Tel daarbij op dat ik toen nog geen garage aan huis had (dus voordat ik met de motor onderweg was was ik drie kwartier verder) en dan komt het er op neer dat je misschien 1000 km per jaar rijdt. Dus uiteindelijk maar verkocht.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:53 schreef Hitch_Slap het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom 'motor loos' ? Ik lees wel vaker van beginnende rijders die het na de eerste (onvermijdelijke?) val opgeven, kan me veel bij voorstellen
Spijker -> kop.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:58 schreef Sapstengel het volgende:
Overigens hoor je wel bij de 100 nektasje met Roof Boxer helmen die in mijn stad op zo'n ding rijden
Naja waar je bijhoort maakt mij niet zo veel uit, lijkt mij ook wel een praktisch ding verder maar dat is niet wat ik in een motor zoek.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:58 schreef Sapstengel het volgende:
Fuoco is gewoon een MP3 met andere kappen en word in de VS geloof ik zelfs gewoon onder de naam Piaggio MP3 verkocht.
Maarja ik rijd zelf op een MP3. Oorspronkelijk gekocht omdat ik geen zin had om te wachten op motorrijbewijs en gewoon direct met mooi weer wilde rijden. Was vorig jaar dikke wachtlijst voor examens etc. Kon ik iig in de zomer lekker rijden en ondertussen rustig beginnen met motorrijles. Maar eigenlijk zo goed bevallen dat ik nu, ruim een jaar later, nog steeds niet met lessen ben begonnen en zelfs aan het rondkijken ben naar een nieuwere MP3 ipv een motor.
Ja het is het "net niet" en je hoort niet bij de "grote jongens" zoals anderen hier zeggen. Overigens hoor je wel bij de 100 nektasje met Roof Boxer helmen die in mijn stad op zo'n ding rijden, maar weet niet of je daar blij van wordt.
Zou wel eerst kijken of je gewoon niet bij een andere rijschool aan de slag kunt gaan. Of desnoods even proberen. En idd de post hierboven, probeer een lichtere motorfiets om gewoon lekker die feeling te krijgen.
Niet heel gek hey natuurlijk..net even filmpje gekeken van dat ding..bijna 12sec naar de 100...500cc 1cilinder is leuk voor een supermotard maar niet op 280kg...quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:58 schreef Sapstengel het volgende:
Fuoco is gewoon een MP3 met andere kappen en word in de VS geloof ik zelfs gewoon onder de naam Piaggio MP3 verkocht.
Maarja ik rijd zelf op een MP3. Oorspronkelijk gekocht omdat ik geen zin had om te wachten op motorrijbewijs en gewoon direct met mooi weer wilde rijden. Was vorig jaar dikke wachtlijst voor examens etc. Kon ik iig in de zomer lekker rijden en ondertussen rustig beginnen met motorrijles. Maar eigenlijk zo goed bevallen dat ik nu, ruim een jaar later, nog steeds niet met lessen ben begonnen en zelfs aan het rondkijken ben naar een nieuwere MP3 ipv een motor.
Ja het is het "net niet" en je hoort niet bij de "grote jongens" zoals anderen hier zeggen. Overigens hoor je wel bij de 100 nektasje met Roof Boxer helmen die in mijn stad op zo'n ding rijden, maar weet niet of je daar blij van wordt.
Zou wel eerst kijken of je gewoon niet bij een andere rijschool aan de slag kunt gaan. Of desnoods even proberen. En idd de post hierboven, probeer een lichtere motorfiets om gewoon lekker die feeling te krijgen.
Oh het gaat vaak niet eens om vermogen, wat binnen de stad best prima is, maar eerder omdat je een nep motor voor B-rijbewijs hebt met zijwieltjes.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
Niet heel gek hey natuurlijk..net even filmpje gekeken van dat ding..bijna 12sec naar de 100...500cc 1cilinder is leuk voor een supermotard maar niet op 280kg...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |