quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Nou eet ik nog gewoon vlees en vis, maar het valt me inderdaad op dat de boeren en ook veel van de boerenfans nogal een obsessie met vlees hebben. Ik heb vrienden van me die een obsessieve angst voor vegetariërs hebben ook wel eens gevraagd of ze zich realiseren dat die mensen ook gewoon producten van de boer consumeren en niet producten vervaardigd uit aardolie of iets dergelijks, maar dat concept lijkt heel moeilijk te landen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:52 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het gaat deze mensen alleen om hun portemonnee, zoveel is wel duidelijk
Ik ben met elke nieuwe protestactie ook blijer dat ik gestopt ben met vlees eten
Ze werken 24/7 per dag, hoor ik tijdens de zoveelste demonstratie in een week tijd.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik schakel net in en hoor gelijk geklaag over asielzoekers, want die zijn de oorzaak van het stikstofprobleem!
Ik zou me als boer niet willen associëren met eikels die via geweld en intimidatie hun wil aan anderen op willen leggen. Ook niet als ze op hetzelfde vervoermiddel rijdenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:31 schreef Scorpie het volgende: [..] Nog meer oproepen tot geweld tegen boeren
![]()
Dat is geen oproep.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee inderdaad, onderstaande zijn gewoon lieve suggesties toch? Jij doet nooit wat.
[..]
[..]
Eerlijk gezegd lijkt me dat helemaal niet zo enorm lastig. Je zorgt voor wat onderzoekers die scherpe foto's nemen en mensen kunnen identificeren. En vervolgens stel je er een paar hoofdelijk aansprakelijk voor de schade, die vrij eenvoudig te berekenen moet zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:40 schreef Monolith het volgende:
Het is natuurlijk ook wel ergens een keer klaar. Ik hoor al die mensen die reppen over deze arme ondernemers die het leven zuur wordt gemaakt door de overheid niet over een ondernemer die vegaproducten fabriceert wiens bedrijf economische schade loopt vanwege boeren die het kennelijk nodig vinden om andere ondernemers een oor aan te naaien. Wat mij betreft mag schade op die individuen verhaald worden al zal dat wel weer lastig worden.
Of een distributiecentrum, of een ijsfabriek, of een transportbedrijf. En dan ben ik er vast wel wat vergeten van afgelopen weekquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:40 schreef Monolith het volgende:
Het is natuurlijk ook wel ergens een keer klaar. Ik hoor al die mensen die reppen over deze arme ondernemers die het leven zuur wordt gemaakt door de overheid niet over een ondernemer die vegaproducten fabriceert wiens bedrijf economische schade loopt vanwege boeren die het kennelijk nodig vinden om andere ondernemers een oor aan te naaien. Wat mij betreft mag schade op die individuen verhaald worden al zal dat wel weer lastig worden.
Hoe kom je zomaar aan die onderzoekers? Ik denk dat je zelf foto's moet gaan maken van de mensen en dan moet gaan uitzoeken wie het zijn. Dat is een enorme klus.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt me dat helemaal niet zo enorm lastig. Je zorgt voor wat onderzoekers die scherpe foto's nemen en mensen kunnen identificeren. En vervolgens stel je er een paar hoofdelijk aansprakelijk voor de schade, die vrij eenvoudig te berekenen moet zijn.
Dat de supermarkten dit niet doen lijkt me eerder omdat het slechte PR is.
Die schade kunnen ze gewoon verhalen hoor. Kentekens noteren, de boerenkoppen fotograferen en claimen maar!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:40 schreef Monolith het volgende:
Misschien dat er makkelijker wat te verhalen is bij de overheid als die laks ingrijpt?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Of een distributiecentrum, of een ijsfabriek, of een transportbedrijf. En dan ben ik er vast wel wat vergeten van afgelopen week
De overheid is nalatig, maar er is maar één groep schuldig natuurlijkquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien dat er makkelijker wat te verhalen is bij de overheid als die laks ingrijpt?
Kunnen we dat uit dat potje halen met tientallen miljarden bestemd voor de boeren.
zoiets als dit?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:37 schreef StephanL het volgende:
Boeren: u ben burgermeester. Let op het eerste woord![]()
Dit kan toch niet?
Je huurt gewoon een bedrijfsrecherche bureautje in. Met de koppen icm kentekens icm OSINT ga je echt wel een clubje identificeren.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoe kom je zomaar aan die onderzoekers? Ik denk dat je zelf foto's moet gaan maken van de mensen en dan moet gaan uitzoeken wie het zijn. Dat is een enorme klus.
Nee dat is echt een vele malen moeilijkere route. Strafrechtelijk zal het sowieso niet gaan want de centrale overheid is in zulke gevallen niet strafrechtelijk te vervolgen.quote:Effectiever is het misschien wel om gewoon de gemeente aansprakelijk te stellen voor het niet handhaven van de orde. Maar ik heb verder überhaupt geen idee hoe het strafrecht werkt, dus misschien kan dat ook wel niet.
Het vreemde vind ik nog wel dat die boeren daarna gingen vragen waarom men niet mee wil doen met de protesten. Een ontzettend logisch antwoord is 'omdat jullie mij willen blokkeren en dan mis ik inkomen, stelletje kut-idiioten!quote:
Of in '46 klagen dat er geen diamanten meer verhandeld worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Trekkerterroristen vernielen natuurgebieden en
zorgen dat Vegabedrijven hun producten niet kunnen leveren.
En daarna zeggen: natuurgebieden zijn verwaarloosd en
"niemand eet vega", goh wat zijn wij vleesproducenten toch belangrijk, en wat een stumpers, die natuurbeheerders en vega-producenten.
Dat is hetzelfde dat wanneer de Duitse autoriteiten op 11 november 1938 het onderhoud zouden controleren van de synagogen en tot de conclusie komt dat de beheerders van de synagogen waardeloos werk hebben verricht.
Als ze nou eens beginnen met het stoppen van de subsidies aan de terreurboeren.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien dat er makkelijker wat te verhalen is bij de overheid als die laks ingrijpt?
Kunnen we dat uit dat potje halen met tientallen miljarden bestemd voor de boeren.
Haha. Oh verdomd is nog de echte burgemeester ook nogquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
zoiets als dit?
https://twitter.com/Arcoh(...)uN2aNrjmKzsCmUz9zTwA
Dóen en dat ze er in slagen. En dat geldt ook voor alle anderen die schade hebben opgelopen door deze boeren. Zou toch van de zotte zijn als ze hiermee gewoon wegkomen?!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die schade kunnen ze gewoon verhalen hoor. Kentekens noteren, de boerenkoppen fotograferen en claimen maar!
Supermarkten bekijken of ze schade blokkadeacties kunnen verhalen
Ik mag hopen dat ze dit daadwerkelijk gaan doen.
Precies, die boeren doen alsof het normaal is om de wegen te blokkeren van mensen met een kleine beurs.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het vreemde vind ik nog wel dat die boeren daarna gingen vragen waarom men niet mee wil doen met de protesten. Een ontzettend logisch antwoord is 'omdat jullie mij willen blokkeren en dan mis ik inkomen, stelletje kut-idiioten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |