https://www.rtlnieuws.nl/(...)trekker-demonstratiequote:De hoofdcommissaris legt uit dat het dinsdagavond de bedoeling van de agenten was de boeren in de trekkers staande te houden en ze te beboeten. In het gebied was namelijk een noodverordening afgegeven. "Wat zij vervolgens zien is dat trekkers zich willen onttrekken aan de bekeuringssituatie. Er ontstond een voor mijn medewerkers zeer onoverzichtelijke en gevaarlijke situatie." De medewerker die geschoten heeft, was volgens Veldhuis bang dat zijn collega's in groot gevaar kwamen.
Geloof me, het gaat vervelen en met de tijd zelfs irriteren. Zodanig zelfs dat je jezelf geneigd zal zien om steeds gekkere ideeën te opperen zodat er nog een beetje uitdaging in zit.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Heerlijk desalniettemin om toch een vd weinige te zijn die het helder zag.
Is Politie Fryslan eigenlijk nog gevraagd waar dat gelul over 'poging tot doodslag' vandaan kwam?quote:Op donderdag 7 juli 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)trekker-demonstratie
Ai. Dit wordt zo langzamerhand toch wel een pijnlijk verhaal voor de politie hoor.
Het wordt wel een beetje gênant.quote:Op donderdag 7 juli 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ai. Dit wordt zo langzamerhand toch wel een pijnlijk verhaal voor de politie hoor.
Ja. Overigens wel met de kanttekening dat wij niet weten wat er zich nog achter en naast de filmer bevindt.quote:
De eerste dag dacht ik: filmpje toont geen groot misdaad, maar misschien missen we wat. Ondertussen zijn we toch een paar dagen verder. Eerst de vrijlating, dan geen vervolging. Nu deze flinterdunne uitleg van de hoofdcommissaris. Ik begrijp dat het lastig is voor de politie momenteel, maar ik krijg ook de indruk dat het misschien beter is als deze specifieke agent een poosje rust krijgt en dat we van geluk mogen spreken dat de kogel niemand heeft geraakt.quote:Op donderdag 7 juli 2022 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Overigens wel met de kanttekening dat wij niet weten wat er zich nog achter en naast de filmer bevindt.
Maar ik vind het scenario agent bezweken onder de stress steeds waarschijnlijker worden.
Wat dan ironisch genoeg ook wel weer tekenend is voor Rutteriaanse problematiek.quote:Op donderdag 7 juli 2022 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Overigens wel met de kanttekening dat wij niet weten wat er zich nog achter en naast de filmer bevindt.
Maar ik vind het scenario agent bezweken onder de stress steeds waarschijnlijker worden.
Dat is ook mijn voorlopige oordeel, maar laten we ook vooral afwachten wat de Rijksrecherche te melden heeft. Het blijft een clipje van 10 seconde.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 00:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De eerste dag dacht ik: filmpje toont geen groot misdaad, maar misschien missen we wat. Ondertussen zijn we toch een paar dagen verder. Eerst de vrijlating, dan geen vervolging. Nu deze flinterdunne uitleg van de hoofdcommissaris. Ik begrijp dat het lastig is voor de politie momenteel, maar ik krijg ook de indruk dat het misschien beter is als deze specifieke agent een poosje rust krijgt en dat we van geluk mogen spreken dat de kogel niemand heeft geraakt.
Ik zag ergens ook een fragment dat een collega van die diender die zijn pistool trok, probeerde het pistool naar beneden te duwen. Kennelijk was die wat meer bij zinnen dat je niet gericht gaat schieten op de cabine van een trekker die wegrijdt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn voorlopige oordeel, maar laten we ook vooral afwachten wat de Rijksrecherche te melden heeft. Het blijft een clipje van 10 seconde.
Wat denk je van alle fokkers die te vuur en te zwaard dit optreden verdedigden? Ze hebben een agent verdedigt die bijna een onschuldige tiener had gedood. USA toestanden.quote:Op donderdag 7 juli 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ene Mexicanobakker vond dat men zich niet zo moest aanstellen. Niemand was gewond geraakt.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien verwar ik je met een ander hoor.
Maar vond de reacties bizar, in de trend van “schiet ze door de harses” en daarvoor waren er vast pogingen tot doodslag.
Bij gericht schieten is het altijd puur geluk dat er geen doden vallen. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 00:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ene Mexicanobakker vond dat men zich niet zo moest aanstellen. Niemand was gewond geraakt.
Ik heb dat fragment anders beoordeeld, volgens mij probeert de vrouwelijke agent vooral een struikelpartij te voorkomen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 00:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zag ergens ook een fragment dat een collega van die diender die zijn pistool trok, probeerde het pistool naar beneden te duwen. Kennelijk was die wat meer bij zinnen dat je niet gericht gaat schieten op de cabine van een trekker die wegrijdt.
Dat politie in moeilijk situaties komt, vraagt juist om het vemogen goed te boordelen of en welke inzet van geweldsmiddelen daarbij noodzakelijk zijn. Wanneer iemand dan wegracet ga je die niet als in actieflims, laat staan gericht, beschieten.
Die jongen, de ouders, en eigenlijk ook die agent; hebben hebben hier veel mazzel gehad dat er geen doden en gewonden zijn gevallen. Wanneer het mijn kind zou zijn, of het OM moet dat al gaan doen, zou ik die agent (als lid van de politie) aanklagen voor poging tot doodslag. Natuurlijk zal die agent er niet op uit zijn geweest en daarom dan ook poging tot doodslag.
Schieten, laat staan om te doden (gericht schieten op het bovenlichaam), moet altijd het laatste middel zijn.
Beter iemand laten gaan dat het risico nemen dat iemand wordt gedood of daarbij gewond raakt.
Op zichzelf is het begrijpelijk. In elke samenleving zal doorgaans 50% altijd de overheid verdedigen en op voorhand bind daarin vertrouwen scheppen. Iets dat we ook zien in deze draadjes die mensen veroordelen omdat ze het ergens niet mee eens zijn en daar hun actieve vorm aan geven. Onschuldig vind ik zelf een lastige definitie omdat alleen de rechter dat kan beoordelen. Puur ergens aanwezig zijn waar je gezien spanningen beter kan wegblijven, kan ook verwijtbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 00:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat denk je van alle fokkers die te vuur en te zwaard dit optreden verdedigden? Ze hebben een agent verdedigt die bijna een onschuldige tiener had gedood. USA toestanden.
Yep, poging tot doodslag is een flex/combi-definitie en voor de agent in functie wordt het dan een ambtsmisdrijf.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 00:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb dat fragment anders beoordeeld, volgens mij probeert de vrouwelijke agent vooral een struikelpartij te voorkomen.
Overigens wat strafvervolging betreft, als dit tot een zaak komt verwacht ik 372.
Het kan me echt geen reet schelen hoe jij vindt dat iets klinkt. Terrorisme is niet alleen maar een islamitische haatbaard die met een vrachtwagen op een groep mensen inrijdt. Er zijn veel meer, minder extreme, vormen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:33 schreef arie_g het volgende:
[..]
Buiten dat terrorisme wel heel extreem klinkt voor die eerste twee feiten is dit maar een klein deel van de boeren en vind ik dat er wel ergere dingen zijn dan een ritje over de snelweg, zonder stil te gaan staan. Zoals de meeste boeren ook gedaan hebben, de eerste dag bij Stroe
Dat zat er al aan te komen nu zullen ze nog wel kwader worden terwijl ze zelf niets gedaan hebben om zich ook maar aan de regels te houden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 06:10 schreef Twiitch het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ngspositie-voor-mest
Nog een reden voor een verkleining van de veestapel. Al moet ik zeggen dat ik de timing hiervan wel heul erg frappant vind.
Dat er een einde zou komen aan de uitzonderingspositie zag een weldenkend mens 2 jaar geleden al aankomen. Maarja boeren he, kop in 't zand steken en maar doen alsof ze het allemaal niet hadden kunnen weten.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 06:10 schreef Twiitch het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ngspositie-voor-mest
Nog een reden voor een verkleining van de veestapel. Al moet ik zeggen dat ik de timing hiervan wel heul erg frappant vind.
Dit topic heeft inderdaad een behoorlijk hoog D66-gehalte.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 07:18 schreef Noek het volgende:
Het is sowieso nogal achterlijk om alle boeren weg te zetten als verwend of als terreurgroep.
Er is een enorme welwillende groep en die groep werkt ook al heel lang zo. Koeien die grasgevoerd worden, alle dagen buiten staan. Die natuurgebieden juist onderhouden door veeverplaatsing ed.
Die koeien geven overigens wel minder melk en daar zou dus wat tegenover moeten staan. Het zijn wel hele gezonde koeien overigens. Hoef er nog steeds geen lapje van maar van mij zou dit de norm moeten zijn.
Maar ja, FOK! hè. Zo wereldvreemd als de tieten.
Ook niet alle negers zijn lui. Wat er hier allemaal gezegd wordt over boeren is echt tergend dom maar gut, zo stoer.
En waar is Starhopper opeens nu blijkt dat de agent niet terecht heeft geschoten? Grootste bek, die hele dag door.
Tsja, als de boerenhooligans roepen dat ze er namens alle boeren staan en de LTO ook achter de grootste schreeuwers aanloopt vind ik dat niet vreemd. Vervelend voor de boeren die wel verstand in hun hoofd hebben inderdaad, misschien moeten ze hun vakbroeders daar eens wat nadrukkelijker op aanspreken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 07:18 schreef Noek het volgende:
Het is sowieso nogal achterlijk om alle boeren weg te zetten als verwend of als terreurgroep.
Knap dat je daar zo gevoelig voor bent.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 07:47 schreef Lurf het volgende:
[..]
Tsja, als de boerenhooligans roepen dat ze er namens alle boeren staan en de LTO ook achter de grootste schreeuwers aanloopt vind ik dat niet vreemd. Vervelend voor de boeren die wel verstand in hun hoofd hebben inderdaad, misschien moeten ze hun vakbroeders daar eens wat nadrukkelijker op aanspreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |